بسته سلامت

فلفل قرمز برای بهبود غلظت خون

اگر به غلظت خون مبتلا هستید، باید به دنبال خوراکی‌هایی باشید که جریان خون درون رگ‌های شما را بهبود بخشند.فلفل قرمز، طعم تند خود را از گیاهی به نام کپسایسین می‌گیرد. کپسایسین با بهبود جریان خون و تحریک ترشح نیتریک اکسید و سایر گشاد کننده‌های عروقی یا ترکیباتی که به گسترش رگ‌های خونی شما کمک می‌کنند، جریان خون را در بافت‌ها تقویت می‌کند.برگ‌های خونی باعث بهبود جریان خود داخل رگ‌ها می‌شود.

خوابیدن روی شکم خوب نیست

این فرم خوابیدن اصلا فرم خوبی نیست. اگر شخصی در این وضعیت می خوابد به این معنی است که قادر نیست در هیچ موقعیت دیگری بماند. شاید اینطور راحت باشد اما مشکلات سلامتی متعددی را تجربه می کند و در درجه اول، به گردن و کمر خود آسیب می زند. این افراد از بالش نرم استفاده می کنند و به هیچ وجه نمی توانند از گردن خود محافظت کنند. همچنین، ستون فقرات آنها اصلا حمایت نمی شود که به مرور دچار مشکل خواهد شد.

استفاده از سنگ پا برای پوست سفت و مرده

سنگ پاها برای از بین بردن پوست خشن، مرده و سفت پا بسیار عالی هستند و انجام آن آسان است به شرطی که برای انجام درست آن وقت بگذارید. از دیگر فواید استفاده از سنگ پا می توان به برطرف کردن خستگی و کوفتگی پا اشاره کرد، برای برخی از انواع سردرد و اغلب بیماری های مغزی مفید است به دلیل اینکه ماده را از قسمت های بالا تر به سمت قسمت های پایین بدن می کشاند. احداقل دو مرتبه در هفته از سنگ پا استفاده کنید.

کفیر برای بهبود شرایط روده

کفیر یکی دیگر از خوراکی هایی است که می تواند به بهبود شرایط روده انسان کمک کند. تغذیه میکروبیوم روده که سهم چشمگیری در تولید سروتونین دارند، یکی از ساده‌ترین کارهایی است که می توانیم برای تقویت سلامت روانی خود انجام دهیم. کفیر یکی از خوراکی های سرشار از پروبیوتیک است که می توانید برای تحقق این هدف مد نظر قرار دهید.،همچنین برای کاهش خطر اضطراب و افسردگی نیز اهمیت دارد.

خاصیت ضد التهابی سنجد

خاصیت ضدا التهابی قوی در سنجد، به عنوان یک دیورتیک قوی عمل می کند و با پاکسازی و سم زدایی کبد در درمان بیماری های کبدی از جمله ورم کبد و کبد چرب موثر است.عصاره سنجد در داروهای قارچی به یک بهبود دهنده زخم معروف است. علاوه بر خاصیت درمانی کاهش دهنده التهاب، قابلیت درمان زخم نیز از خواص سنجد محسوب می شود. عصاره میوه سنجد در بسته شدن سریع محل زخم به خوبی تاثیر می گذارد.

عادت های نامناسب تغذیه ای در شرایط کرونا چیست؟
رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عادت های نامناسب تغذیه ای در زمان ماندن در خانه در شرایط کرونا گفت: عادت های نامناسب تغذیه ای زمینه بروز اضافه وزن و چاقی در شرایط کرونا است. منیره امینیان با بیان اینکه اضافه وزن و چاقی یکی از عوارض احتمالی در خانه ماندن و بی تحرکی است اظهار کرد: ابتلا به چاقی می تواند زمینه ساز بیماری های دیگر همچون دیابت و افزایش فشار خون شود و این در حالی است که نتایج مطالعات نشان داده است که چاقی با تضعیف عملکرد سیستم ایمنی بدن، می ‌تواند خطر ابتلا به کرونا را نیز افزایش دهد.وی تصریح کرد: برخی رفتارها و شرایط جدید در زمان ماندن در منزل، کافی می تواند سلامت ما را تهدید کند

فواید پوست سیب برای چربی سوزی

مهمترین خاصیت پوست سیب سوزاندن چربی‌های زائد است؛ اما این تنها خاصیت آن نبوده و بلکه به عضله سازی، کنترل و جلوگیری از بازگشت وزن اضافه کمک می‌کند. این ماده حاوی اسید اورسولیک است که آسیب عضلانی و سطح بالای کلسترول مضر و قند خون را محدود می‌کند.در آزمایشی مشخص گردید که این جوندگان پس از خوردن پوست سیب، در سطح عضلانی فعالیت و قدرت بیشتری دارند. همچنین متخصصان مشاهده کردند که سطح مواد چربی مانند کلسترول مضر در جریان خون آن‌ها کاهش یافته است.
خوردن سیب با پوست، روند سوزاندن کالری و از دست دادن وزن زائد را تسریع کرده و به تقویت عضلات کمک می‌کندبه عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم حتما در رژیم غذایی خود از سیب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت