بسته سلامت

خوردن «توت» و «خرما» با چای ممنوع!

خرما و توت و انجیر دارای میزان زیادی قند از نوع فروکتوز هستند . اگر بر این باورید که مصرف “توت” یا خرما به جای قند می‌تواند از بالا رفتن میزان “قند خون” جلوگیری کند سخت در اشتباهید.،مصرف توت و خرما در کنار چای باعث بالا رفتن قند و در نهایت دیابت میشود. متاسفانه برخی از مردم بر این باورند که مصرف توت یا خرما به جای قند می تواند از بالا رفتن میزان قند خون جلوگیری کند و جایگزینی آن با شکر فرقی دارد.

کرونای انگلیسی امکان انتقال بیشتری دارد

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه کرونای انگلیسی علائم خاصی ندارد، گفت:تغییر در ویروس باعث شده که وقتی ویروس وارد حلق و ریه می شود سرعت تقسیم زیاد شود؛ در نتیجه امکان انتقال را بیشتر می‌کند. شروین شکوهی، اظهار داشت: علائم خاصی ندارد؛ البته تغییرات زیادی در کرونا ویروس اتفاق می‌افتد،اما این تغییری که ایجاد شده بزرگ و واضح بوده است.ویروس انگلیسی شانس عفونت مجدد را بالا می برد.

بهترین سن برای عمل جراحی بینی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه آمار جراحی های زیبایی بینی علی‌رغم شیوع کرونا، روند چندان کاهشی نداشته است، گفت: پیشنهاد پزشکان برای دختران جهت انجام جراحی بینی ۱۶ سال تمام و برای پسرها ۱۸ سال تمام است. شهریار لقمانی،گفت گرچه شیوع بیماری کرونا بر آمار جراحی های زیبایی بینی تاثیر داشته ولی این تاثیر شدید نبوده است. وی افزود: عمل بینی افراد در سنین مختلف متقاضی دارد.

درمان موخوره با مواد غذایی

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و اسیدهای چرب ضروری موجود در آن به درمان موخوره کمک می‌کند. مو از پروتئین تشکیل شده و به همین دلیل است که تخم‌مرغ به تقویت مو کمک می‌کند.نارگیل نه تنها برای سلامت مفید است بلکه سرشار از اسیدهای چرب است که آن را به یک مرطوب کننده طبیعی مفید تبدیل کرده‌ است.ماست سرشار از کلسیم، پروتئین و دیگر مواد مغذی است. موز برای مرطوب ساختن مو مفید است

تنفس از دهان در خواب طبیعی ای نیست

گرچه تنفس گاه و بیگاه از دهان امری طبیعی است ما به گونه ای خلق شده ایم که از بینی نفس بکشیم برخی فواید حیاتی تنفس از بینی برای سلامت ما به این شرح است: بینی ما هوا را هنگام تنفس فیلتر و آن را از سموم و ذرات خارجی پاک می کند. علاوه بر این، هوا در مجاری بینی مرطوب می شود.بینی ما هوا را طوری گرم می کند که دمای آن برای ریه ها مناسب باشد.بینی ما کمک می کند دنیای پیرامون خود را استشمام کنیم

کرونای انگلیسی جوان‌ترها را بیشتر گرفتار می‌کند

وزیر بهداشت تاکید کرد: ویروس کرونای انگلیسی، جوان تر‌ها را بیشتر گرفتار می‌کند و از یک جهت حُسن است که شاید مرگ و میر کمتری داشته باشد، اما با مرگ و میر وحشتناکی که در اروپا و انگلیس می‌بینیم، نمی‌توانیم به این مورد هم خیلی اطمینان داشته باشیم، نگرانی‌های بسیار جدی در مورد بیماری کووید ۱۹ داریم. یکی از نگرانی‌های ما، تغییرات جهشی در ویروس است. الان مرتب در قسمت‌های مهم ویروس، دچار جهش می‌شود. نمکی گفت: جهش‌ها تا پیش ازگزارش ویروس انگلیسی، قدرت سرایت را بالا می‌برد، اما در بیماری زایی و مرگ زایی، نقش مهم و حساسی نداشت، اما امروز متاسفانه اتفاقاتی که برای ویروس می‌افتد، جهش در قسمت‌هایی از است که می‌تواند به بیماری زایی ویروس افزایش دهد .

کشف شانس جدید برای درمان کرونا
برای درمان کرونا هنوز درمانی قطعی معرفی نشده اما هر روز روشی تازه برای بهبودی معرفی می‌شود. دانشمندان برای درمان کرونا به سلول‌های بنیادی خون بند ناف روی آورده‌اند.سلولهای بنیادی خون بند ناف به عنوان یک ذخیره استراتژیک برای درمان بیماری‌های صعب العلاج انسانی طرفداران زیادی پیدا کرده است و بانک خون بند ناف در ایران هم راه‌اندازی شده و سالهاست مشغول فعالیت است.به تازگی مشخص شده از سلولهای بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری کرونا در شرایط حاد و وخیم آن می‌توان استفاده کرد.طبق تحقیقاتی سلولهای بنیادی در خون بند ناف نوزادان می‌تواند درمانگر بیماری کرونا در سایر افراد هم باشد. این تحقیقات روی بیماران زیر ۸۵ سال انجام شده و احتمال درمان و بهبود را تا دو برابر افزایش داده ‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت