بسته سلامت

همراه غذا نوشابه ننوشید

مصرف نوشابه، چه همراه غذا و چه به تنهایی مضر است، زیرا گاز، مواد رنگی، افزودنی‌ها و قند موجود در نوشابه بر عملکرد دستگاه گوارش، تاثیری منفی دارند.تقریبا همه مواد و ترکیبات موجود در نوشابه مضر هستند و هیچ ماده مفیدی در آن وجود ندارد. نوشابه‌های بی‌رنگ هم اگرچه فاقد مواد رنگی هستند، ولی مصرف آن ها هم توصیه نمی‌شود. پس از مصرف غذاهای چرب، اگر نوشابه مصرف شود، هضم غذا با مشکل مواجه خواهد شد.

پیشگیری از بیماری با مصرف میوه

مصرف میوه از ابتلای ریه به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.‌مصرف میوه‌ها مانند پرتقال، نارنگی و انبه می‌تواند از ریه در برابر سرطان محافظت کند. میوه‌ها، حاوی ترکیباتی هستند که سبب از بین رفتن رادیکال‌های‌ آزاد شده و مانع از مرگ سلول می‌شوند و در عین حال می‌توانند آسیبی که در اثر مصرف سیگار به سلول‌ها وارد می‌شود را جبران کنند. رگ‌های خونی، از بدن در برابر بروز سرطان ریه محافظت می‌کنند.

به جای تماشای فیلم ، بازی کنید

تماشای تلویزیون یک فعالیت انفعالی است. با این کار مغز شما فقط اطلاعات را تحلیل می کند اما آنها را پردازش نمی کند و با آن اطلاعات هیچ تعاملی ندارد. این سرگرمی را با بازی جایگزین کنید. حتی بازی ساده ای مانند سوپرماریو تاثیر قابل مشاهده ای بر شکل گیری و انعطاف پذیری مغز دارد. به جای اینکه بگذارید ذهن تان به صورت منفعلانه ای در خواب غفلت باشد، هر جا که می توانید آن را به صورت فعالانه درگیر کنید.

ماست سرشار از پروتئین و پروبیوتیک

یک فنجان ماست می تواند به برطرف شدن حس گرسنگی و بهبود سلامت روده، عاملی کلیدی در کاهش وزن کمک کند. همچنین، ماست سرشار از ویتامین D و کلسیم است و یکی از معدود مواد غذایی حاوی اسید لینولئیک است که این نوع خاص از چربی ممکن است چربی بدن را کاهش دهد. اما باید انواع درست ماست را برای بهره مندی از فواید این ماده غذایی انتخاب کنید. از انتخاب ماست های طعم دار و شیرین شده پرهیز کنید.

جرم گیری دندان ها را جدی بگیرید

از مشکلات و عوارض جرم گیری نکردن به موقع دندان ها ، بوی بد دهان و خونریزی است که باید این موضوع را جدی بگیریم.رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث ایجاد جرم دندانی و بیماری های دهان می شود و مشکلات زیادی به دنبال دارد. اگر جرم دندان برطرف نشود، به مرور به بافت های عمقی لثه نفوذ کرده و منجر به تحلیل لثه و از بین رفتن زیبایی دندان ها و در نهایت باعث لقی و از دست رفتن دندان می شود.

بدن ما کمبودهایش را اینطور بروز می دهد

بی خوابی، زودرنجی و گرفتگی عضلات پا: اگر دچار چنین مشکلاتی هستید بدن تان نیاز به منیزیم و پتاسیم دارد. برای دریافت آن ها غذاهایی مثل گوجه فرنگی، پرتقال، موزو اسفناج مصرف کنید.خشکی پوست نشاندهنده کمبود ویتامین E در بدن است. بنابراین باید سبزیجات، روغن، آجیل و ماهی بیشتری مصرف کنید.گاهی اوقات خیلی ناگهانی هوس شیرینی می کنید. ممکن است علت آن استرس، افسردگی یا خستگی باشد. پس بدن درخواست گلوکز می کند. برای این که چاق نشوید شکلات تلخ خالص یا عسل بخورید.اگر زیاد هوس یخ می کنید ممکن است مشکل کم خونی داشته باشید. کمبود آهن. برای رفع کمبود آهن غذاهایی مثل گوشت گاو و تخم مرغ بخورید. برای دندان هایتان میوه وسبزیجات فراموش نکنید.

به ایمنی ایجاد شده ناشی از کرونا دل خوش نکنید

رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری با اشاره به این که ایمنی ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا در خون، از ابتلای مجدد به این ویروس پیشگیری نمی‌کند، گفت: آنتی بادی در خون هیچ تضمینی به بهبودیافتگان کرونایی برای رفتارهای پرخطر نمی دهد.دکتر یادگاری نیا گفت: با اشاره به این که وجود آنتی بادی کرونا در خون به هیچ عنوان نمی تواند از ابتلای مجدد به بیماری پیشگیری کند، اظهار کرد: هنوز به صورت صددرصد مشخص نیست که آیا آنتی بادی نقش محافظتی در بدن فرد دارد یا خیر. وی افزود: از زمان شیوع کرونا تابه امروز افردیعلیرغم وجود آنتی بادی در بدن مجددا به کرونا مبتلا شدند.همچنان تا زمان تولید داروی موثر و واکسن باید در هر شرایطی استفاده از ماسک و توجه به توصیه های بهداشتی لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت