یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

علایم سکته قلبی

زردچوبه به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد اکسیدانی به جلوگیری و درمان دیابت کمک می کند. همچنین زردچوبه عملکرد انسولین را بهبود می بخشد، مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و از سلولهای بتا محافظت می کند.زردچوبه همچنین به تقویت ایمنی و جلوگیری از عفونت هایی افراد دیابتی موثر است. از این رو زردچوبه به دلیل توانایی ضد التهابی خود به کاهش دردهای مفصلی کمک می کند.

خطرناک ترین محل نگهداری مسواک

محل نگهداری مسواک از مهم ترین نکات سلامت دهان و دندان است زیرا قرار دادن مسواک در مکانی مرطوب و آلوده موجب تجمع و رشد باکتری ها روی آن شود. اگر بدون دقت به محل نگهداری مسواک و بهداشت آن همچنان مسواک خود را استفاده می کنید باید بدانید که در معرض ابتلا به صدها بیماری کشنده هستید وقتی یک مسواک با مدفوع و مواد آلوده می شود، حاوی باکتری ها، یا انگل های مضر می شود.

شیر زنجبیل تأثیر بر سیستم تنفسی

شیر زنجبیل برای دستگاه تنفسی ما نیز مفید است. زنجبیل یکی از مواد خلط آوراست که می تواند خلط را بین بینی و گلو از بین ببرد و محو کند. بنابراین وقتی گرفتار آنفولانزا شدید، اگر به طور مداوم شیر زنجبیل مصرف می کنید ، خلط راحت تر بیرون می آید. التهاب مفصل معمولاً برای افزاد مسن اتفاق می افتد. اما گاهی اوقات برای میانسالان نیز اتفاق می افتد، ترکیبی از شیر و زنجبیل می تواند درد مفاصل شما را کاهش دهد.

از هواکش و دستگاه تهویه استفاده کنید

خانواده بیمار در صورت مشاهده کوچکترین علائم بیماری نباید آن را به حساب سرماخوردگی بگذارند و باید بیماری خود را کرونا در نظر بگیرند و ضمن رعایت قرنطینه، حتما به پزشک مراجعه کنند تا از ورود بیماری به مراحل پیشرفته جلوگیری نمایند.بهتر است برای جریان مناسب تر هوا پنجره ها باز باشد، اما هم اکنون در فصول سرد سال قرار داریم و چنین امکانی کمتر وجود دارد؛از هواکش و سایر دستگاه های تهویه هوا استفاده کنید.

آیا آب برنج برای پوست مفید است؟

آب برنج ممکن است فوایدی برای پوست داشته باشد. برای اثبات اینکه آب برنج دارای فواید قابل توجهی است، دانشمندان نیازمند انجام مطالعات بیشتر هستند.برنج حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند اینوزیتول است. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با آثار رادیکال های آزاد، مولکول های ناپایداری که به سلول های سالم بدن آسیب می رسانند، کمک می کنند. شرکت ها اغلب آنتی اکسیدان ها را به محصولات مراقبت از پوست اضافه می کنند.

آیا عفونت‌های کرونایی نابودکننده سرطان هستند؟
متخصص آنکولوژی و رادیوتراپی گفت: اینکه کرونا باعث از بین رفتن بیماری سرطان شود کاملا غلط است و هیچ توجیه علمی ندارد چرا که کرونا یک ویروس است و علاوه بر اینکه موجب بهبود بیماران سرطانی نمی‌شود، موجب بدتر شدن شرایط فرد خواهد شد. محمدحسن عمران پور با بیان اینکه افرادی که بیماری زمینه ای دارند سیستم ایمنی بدن آنها پایین است و بیماری کووید ۱۹ مستقیما سیستم ایمنی بدن را هدف قرار می‌دهد، اظهار کرد: افرادی که سیستم ایمنی پایین تری دارند و در معرض بیماری زمینه ای بودند، زمانی که دچار بیماری کووید ۱۹ می‌شوند، شکل ابتلای آنها بسیار حادتر از افرادی است که ایمنی طبیعی تری دارند. برگشت در بیماری کووید ۱۹ در تمامی افراد زمانبر است و براساس شرایط سلامت فرد متفاوت است.

آیا کسانی که یکبار کرونا گرفته اند هم نیاز به واکسن دارند؟
به طور منطقی به نظر می‌رسد بدن افرادی که سابقه ابتلا به کرونا را دارند، باید آنتی‌بادی‌های لازم را در خود داشته باشد. در واقع بدن افرادی که پس از ابتلا به کرونا بهبود پیدا کردند در صورت مواجهه دوباره با بیماری، دفاع موثرتری از خود بروز می‌دهد.با این‌ حال سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس گفت: این وزارتخانه حتی افرادی را که از بیماری همه‌گیر کرونا بهبودیافته‌اند به دریافت واکسن تشویق می‌کند.البته آزمایش‌های واکسن کرونا روی افرادی که قبلا در معرض ویروس قرار نگرفته‌اند، تمرکز داشته است و بنابراین هنوز مشخص نیست که چگونه یک فرد بهبودیافته نسبت به واکسن واکنش نشان می‌دهد.‌‌‌‌هیچگونه شواهدی مبنی‌بر عدم ایمنی این واکسن برای افرادی که از کرونا بهبود می‌یابند، وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت