بسته سلامت

میان بر برای کاهش وزن

مصرف آب میوه های قندی و نوشابه ها را ترک کنید. این نوشیدنی ها کالری بیشتری را به بدن وارد می کنند. قبل از هر وعده غذایی آب بنوشید. مواد غذایی و خوراکی هایی را انتخاب کنید که با کاهش وزن سازگارند. ماهی، سبزیجات برگ پهن، مرکبات، خشکبار و حبوبات از این قبیل مواد غذایی هستند. از مواد غذایی حاوی فیبر محلول استفاده کنید. فیبر محلول، در آب حل می شود و در روده حالتی ژله ای به خود می گیرد.

کاهش پیری پوست با آب برنج

شواهد محدودی درباره این که آب برنج ممکن است سرعت پیری پوست را کاهشد دهد، وجود دارند.مطالعه ای نشان داد که آب برنج فعالیت الاستازآنزیمی که در پیری پوست نقش دارد را کاهش می دهد. این نشان می دهد که آب برنج ممکن است از پتانسیل کاهش تشکیل چین و چروک ها و خطوط روی پوست برخوردار باشد.
پژوهشگران آزمایش را روی زنان شرکت کننده که در سنین مختلف قرار داشتند، آزمایش کردند.

مقابله با کبد چرب با تغییر سبک زندگی

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: با افزایش فعالیت های بدنی و تغییر زندگی بدون تحرک از عوامل مقابله با کبد چرب است وی با بیان اینکه رژیم غذایی خاصی برای این بیماران وجود نداشته باشد اما بیماران کبدی از فست فودها، غذاهای بسیار چرب و بسیار شیرین استفاده نکنند و بیشتر سبزیجات، میوه جات، لبنیات کم چرب مصرف کنند، افزود: مصرف فست فودها کالری زیاد وارد بدن می کند که سبب ایجاد کبد چرب می شود.

میوه را جایگزین آبمیوه کنیم

مصرف زیاد آبمیوه طبیعی به این دلیل که حاوی مقدار زیادی قند است موجب اضافه وزن و چاقی در کودکان و نوجوانان می شود، توصیه می شود تا حد امکان کودک خود میوه را مصرف کند و در صورتی که گاهی اوقات تمایل به خوردن آبمیوه وجود دارد، می بایست متناسب با حجم توصیه شده در هرم غذایی و به صورت طبیعی و تازه در منزل تهیه شود. چای بهتر است کم رنگ و با کشمش، توت خشک و یا عدد خرما استفاده شود.

دلایل اختلال بی خوابی

افرادی که در طول روز دچار خستگی، نداشتن تمرکز، خواب‌آلودگی، کم‌انگیزگی، سردرد در پیشانی و سردرد عصبی هستند، این علائم از عوارض بی‌خوابی شبانه است. هورمون خواب با تاریک شدن هوا در بدن انسان شروع به ترشح می‌کند، برخی از افراد بنا به دلایلی از جمله درس خواندن، کار، جستجو در صفحات مجازی، مهمانی برای خود اختلال در خواب ایجاد می‌کنند، نباید در خواب خود اختلال ایجاد کنیم و پیشگیری کنیم.

تغذیه در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها نقش دارد؟
کارشناسان بر این باورند، تغدیه سالم در پیشگیری و کمک به درمان بیماریها، حفظ سلامت، رشد و تکامل کودکان و نوجوانان، سلامت مادران باردار و شیرده و ارتقاء سطح زندگی در افراد مسن نقش مهمی دارد.
دکتر ناهید آریائیان؛ عضو هیئت علمی و دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بسیاری از بیماری های دوران بزرگسالی مانند بیماری های قلبی و عروقی، افزایش فشارخون، بعضی از سرطانها،افزایش چربی خون و دیابت به نحوه تغذیه مرتبط است.وی افزود: تغذیه صحیح یعنی اینکه هر فرد با توجه به شرایط فیزیولوژیکی و محیطی خود از تمام مواد مغذی مورد نیاز استفاده کند. تعادل و تنوع اهمیت به سزایی در تغذیه صحیح دارد؛ همانقدر که دریافت ناکافی مواد مغذی سلامت انسان را به خطر می اندازد.

ویروس کرونا بیشتر کجاها لانه می کند؟
فروشگاه ها، لباس های دست دوم، مواد غذایی بسته بندی شده، وسایل ارتباطی مانند تبلت، رایانه، موبایل و سطوح سرامیکی و چوبی از لانه های این ویروس هستند. با توجه به احتمال آلودگی سطوح و ماندگاری ویروس کرونا روی آنها از ۲۴ ساعت تا سه روز و نیز به منظور تامین آرامش روانی افراد، لازم است افراد بهداشت فردی را در استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده، پوشاک دست دوم و وسایل ارتباطی که جزو لانه های ویروس کرونا هستند، رعایت کنند.دانشگاه جانز هاپکینز در زمینه نحوه استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده توصیه می کند بعد از شستشوی دست ها، محتویات داخل بسته بندی به ظرف یا پلاستیک تمیز دیگری منتقل و پلاستیک یا ظرف بسته بندی دور انداخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت