یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

شیوع کرونا با دست زدن و آرنج!

دکتر مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:️ در پی شیوع کرونا برخی زدن مشت‌ها و آرنج‌ها به یکدیگر را جایگزین دست دادن کرده‌اند، این دو حرکت بسیار اشتباه است و باعث انتقال ویروس کرونا می‌شود.️یکی از مهم ترین توصیه پزشکان برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به یکدیگر رعایت فاصله فیزیکی است در حالی که در دست دادن با مشت یا زدن آرنج دست ها به یکدیگر این موضوع نادیده گرفته می‌شود و باید اجتناب شود.

مکان‌های اصلی شیوع ویروس کرونا

️بر اساس یافته‌های پژوهش که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شده، مکان‌هایی نظیر: رستوران‌ها، هتل ها، مسافرخانه ها، مراکز درمانی، کافه‌ها و مراکز خواروبار فروشی، منابع اصلی شیوع و انتقال ویروس کرونا هستند. ️رستوران ها، بالاترین نرخ شیوع و ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده‌اند.️محدودسازی حضور در این مکان ها، از جمله راهبرد‌های مهم و موثری است که برای مقابله با کرونا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

قروقروت رو دست کم نگیرید

قره‌قوروت حاوی ویتامین بوده و برای جلوگیری از ابتلا شدن به ویروس کرونا مفید است و لذا سبب جذب کلسیم می‌شود و از ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز جلوگیری می‌کند، همچنین دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری‌های عفونی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند !کسانی که دارای مشکل لاغری هستند برای چاق شدن می‌توانند قره‌قروت مصرف کنند و کالری آن همچون نان بوده و سبب چاق شدن می‌شود.

ایجاد مشکلات پوستی با سرد شدن هوا

با سرد شدن هوا، میزان رطوبت آن کاهش می‌یابد. تاثیر این شرایط بر پوست، خشکی، ترک خوردگی و ایجاد خارش و گاهی مشکلات شدیدتر مانند اگزما و درماتیت است. بادهای شدید همچنین می‌توانند به لایه چربی محافظ پوست آسیب برسانندتوصیه: بیشتر از مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب‌ها استفاده کنید. از دوش گرفتن طولانی و با آب داغ که باعث از بین رفتن روغن‌های طبیعی پوست می‌شود خودداری کنید.

خودداری از مصرف بیش از حد چای

به دلیل داشتن کافئین، نوشیدن بیش از پنج لیوان چای سیاه و سبز در روز، باعث عوارض خفیف تا شدید در بدن می شود. این عوارض شامل سردرد، عصبی شدن، مشکلات خواب، استفراغ، اسهال، تحریک پذیری، ضربان قلب نامنظم، لرزش، سوزش قلب، سرگیجه، صدای زنگ در گوش، تشنج و گیجی است.برای مادر شیرده نوشیدن بیش از 3 لیوان چای سیاه و سبز در روز ممکن است تحریک پذیری کودک شما را افزایش دهد

آیا خارش گلو و سرفه از علائم آلرژی است یا کرونا؟
با وجود آلرژی و حساسیت در فصل سرما و هم زمانی آن با بیماری همه گیر کووید-19 برخی از علائم مشابه بین ابتلا به آلرژی و کرونا فرد را سردرگم می کند. پزشکان می گویند علائم آلرژی می تواند شبیه برخی علائم کووید-19 باشد. آلرژی باعث برخی از مشکلات تنفسی می شود و ویروس کرونا هم سیستم تنفسی فرد مبتلا را درگیر می کند، و به همین دلیل برخی از افراد نگران هستند علائم آلرژی ممکن است کووید-19 باشد.براساس اظهارات پزشکان آلرژی و ویروس کرونا دارای علائم همپوشانی هستند. سرفه خشک، تنگی نفس، خس خس سینه، گرفتگی بینی و سردرد همه این علائم در آلرژی و کرونا دیده می شوند، اما معمولا چیزی که پزشکان به بیماران خود می گوی این است که معمولا با ویروس کرونا دچار تب می شوند.

مبتلایان به آنفلوآنزا چه بخورند؟

مرطوب نگه‌داشتن بدن جزو مهم‌ترین نکاتی است که فرد می‌تواند در مبارزه با آنفلوآنزا انجام دهد
مواد تشکیل‌دهنده سوپ مرغ باعث مبارزه با التهاب می‌شود و پاسخ‌های التهابی به بیماری را کاهش می‌دهد. سوپ مرغ همچنین راه بینی و گلو را باز می‌کند و فرد راحت‌تر نفس می‌کشد.سیر دارای خواص ضد ویروس و ضد باکتری است. میوه‌های حاوی ویتامین زنجبیل: زنجبیل باعث از بین‌بردن حالاتی مثل حالت تهوع در آنفلوآنزا و بهبود سیستم گوارشی می‌شود.جو دوسر: جو دوسر نیز منبع غنی از فیبر است که فیبر موجود در این ماده غذایی حاوی باکتری‌های مفید است. همچنین برای افرادی که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند، مناسب است، زیرا می‌تواند تب، اسهال و استفراغ را از بین ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت