سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

تا دیروقت جلوی تلویزیون ننشینید

زمانی که احساس مریضی دارید و در خانه استراحت می کنید تماشای فیلم و سریال لذت بخش است. اما بهتر است این کار را در طول روز انجام دهید و شب تا دیروقت جلوی تلویزیون نباشید. برای کاهش دوره بیماری بهتر است شب ها خیلی زود به رختخواب بروید و استراحت کنید. داشتن خواب خوب شبانه کارایی برخی سلول های ایمنی را بیشتر می کند. یادتان باشد که سیستم ایمنی بدن نیاز به زمان دارد تا قدرت خود را بازیابد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

مواد مغذی زیادی در بادام وجود دارد که باعث می شود آنها یک میان وعده مناسب برای قلب باشند. چربی های غیر اشباع می تواند به کنترل کلسترول بالا کمک کند. اما فیبر، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و استرول های گیاهی به سلامت قلب نیز کمک می کنند.بادام نیز منبع خوبی از ال آرژینین است، که دیواره های شریانی را انعطاف پذیرتر کرده و به این ترتیب لخته های خونی را که می توانند خون را متوقف کنندکمتر می کند.

شاهی برطرف کننده سنگ کلیه

شاهی یا تره تیزک دارای ید، آهن، فسفر و مقدار زیادی ویتامین C است. شاهی برطرف‌کننده ناراحتی‌های کبدی، دفع‌کننده سنگ کلیه و زیادکننده شیر مادران است و خوردن آن انسان را از ابتلا به بیماری دیابت مصون می‌کند.سبزی تازه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که باعث بروز سرطان می‌شود، حالت ارتجاعی رگ‌های خونی را حفظ کرده و باعث خونرسانی بهتر به مغز می شود.

مضرات برنج پخته مانده

گونه ی اسهالی بیماری بوسیله ی پروتئینی با وزن مولکولی بالا ایجاد می شود در حالیکه بنظر می رسد نوع استفراغ آور بیماری ایجاد می شود. نشانه های بیماری ایجاد شده توسط باسیلوس سرئوس اسهالی و مسمومیت غذایی ناشی از آن، مشابه نشانه های مسمومیت غذایی کلستریدیوم پرفریژینس می باشد. اولین نشانه ها، اسهال آبکی، دردهای ماهیچه ای شکمی، و درد حاصله بمدت 6 ساعت پس از مصرف غذای آلوده می باشد.

کاهش سردرد با آب لیمو

آب لیمو با نمک میگرن را در یک دقیقه برطرف می‌کند آب لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، آب لیمو فواید سلامتی زیادی دارد که یکی از آنها مبارزه با میگرن است. هر وقت دچار سردرد شدید شدید ، کافی است مقداری آب لیمو را در یک لیوان آب مخلوط کنید ، 2 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید و این معجون جادویی را بنوشید. باعث کاهش التهاب می شود و باعث می شود در هر زمان احساس بهتری داشته باشید.

این 2داروی گیاهی در بهبود کووید ۱۹ موثرند
محققان دریافتند دمنوش گیاه مریم گلی و پِریلا (نعنا ارغوانی) می تواند همچون یک عامل پیشگیرانه عمل کند و به درمان عفونت های کروناویروس هم کمک نماید. دانشمندان آلمانی دانشگاه دوسنبرگ در مطالعه‌ای جدید اثبات کردند که دم نوش مریم گلی و پریلا دارای تأثیرات ضدویروسی بر کروناویروس است.
تیم تحقیق مشاهده کرد دم نوش آماده شده از جوشانده برگ‌های گیاه پریلا و مریم گلی موجب ایجاد فعالیت ضدویروسی علیه کروناویروس در سلول‌های انسانی می‌شود.حتی زمانیکه سلول‌ها برای مدت کوتاه نیم ساعت تحت درمان با این عصاره قرار گرفتند این عملکرد ضدویروسی کاملاً مشهود بود از این‌رو هم می‌توان به عنوان روشی برای درمان و هم روشی برای پیشگیری از آن استفاده کرد.

چطور«ریه» قوی داشته باشیم؟
مرتضی فلاح‌پور، فوق تخصص آلرژی درباره «ارتباط آلودگی هوا و افزایش احتمال ابتلا به کرونا»، اظهار داشت:در خصوص سیستم ایمنی بدن باید بگوییم سیستم ایمنی بدن کار حفاظت از همه نقاط بدن را برعهده دارد.وی ادامه داد: البته در ریه هم سیستم ایمنی داریم که در آنجا نیز نقش اصلی را دارد؛ اما آنچه سیستم ایمنی و به ویژه در ریه نقش پر رنگی دارد، حفاظت اولیه است؛ یعنی ما مهمترین کمکی که می‌توانیم به سیستم ایمنی از نظر ریه کنیم، این است که آن را در معرض عوامل آلوده کننده قرار ندهیم.یعنی نمی‌توانیم فکر کنیم که مثلا با یک زنجبیل و قرص، سیستم ایمنی قوی می‌شود و دلخوش باشم که هرجا خواستیم، می‌توانیم برویم. مثلا یک ماسک روی بینی می‌گذاریم و فکر می‌کنیم بزرگترین سپر را گذاشته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

بهروزی فر – همین چند روز قبل بود که معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان

بیشتر

در گذشته دفاتر ازدواج و طلاق از هم جدا بودند یعنی یک دفترخانه ازدواج و

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت