بسته سلامت

انتقال کرونا از طریق چشم

سیامک زراعی قنواتی عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی گفت: انتقال کرونا بیشتر در سطح چشم صورت می‌گیرد، اما گیرنده های ویروس کرونا در سطح چشم کمتر از بینی و قسمت های انتهایی حلق است.ویروس کرونا می تواند با ورود به سطح چشم و از طریق مجرای اشکی خود را به بینی و حلق و از آنجا به گیرنده های قابل انتقال ویروس برساند و از این طریق فرد را آلوده کند. استفاده از ماسک، شیلد بسیار کمک کننده است.

مصرف بیش از حد برنج ممنوع!

افرادی که بیش از حد از برنج استفاده می کنند به چاقی شکمی مبتلا خواهند شد. در صورتی که شما بدون تحرک باشید، پس از خوردن برنج گلوکز وارد سلول های عضله می شوند تا به صورت چربی ذخیره شوند. خوردن برنج بعد از تمرین و ورزشی سخت که بدن گلوکز کمی دارد، سبب افزایش ذخیره گلوکز در عضلات می شود. .برای جلوگیری از چاقی شکمی برنج قهوه ای و غلات سبوس دار استفاده نمایید.

خمیر زردچوبه برای کاهش درد دندان

این خمیر ترکیبی از خواص ضدمیکروبی و ضدویروسی زردچوبه و روغن نارگیل است که می‌توانند با درد ناشی از عفونت مبارزه کنند. خمیر زردچوبه می‌تواند قرمزی لثه، بوی بد دهان و لکه‌های دندان را نیز از بین ببرد. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک و یک‌دوم قاشق مرباخوری پودر زردچوبه و چند قطره روغن نعنا فلفلی ترکیب کنید.مسواک خود را مرطوب کرده و به این خمیر آغشته کرده و با آن مسواک بزنید.

رفع یبوست با ملین ها

افرادی که یبوست دارند باید یکی از ملین های زیر را استفاده کنند: دو قاشق خاکشیر در یک لیوان آبجوش روزی یکبار. دم کرده یک قاشق گل سرخ کاشان دریک لیوان ابجوش روزی یکبار اسفرزه یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب سرد روزی یکبار. ترنجبین یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب جوش روزی یکبار روغن زیتون روزی ۱تا ۳ قاشق غذاخوری. جوشانده آویشن (یک قاشق) و انجیر (پنج عدد) روزی سه لیوان.

توصیه های خودمراقبتی کهنسالان

در صورتی که علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد داریم حتی المقدور از دید و بازدید با افراد مسن خودداری کنیم. در صورتی که علایم تنفسی داریم و سالمند در منزل داریم از او بیشتر از ۲ متر فاصله بگیریم، از ماسک استفاده کنیم و حتی الامکان اتاق او را جدا کنیم. فرد سالمند از ظروف غذا و حوله شخصی خود استفاده کند. از دست دادن و رو بوسی کردن افراد مسن پرهیز کنیم. دقت کنیم اشیا و سطوح ضد عفونی شوند.

دستورالعمل پیشگیری و درمان کرونا با طب ایرانی

دستورالعمل پیشگیری و درمان افراد دارای علایم کرونا از سوی متخصصین طب ایرانی تهیه و ارایه شده است. طرح درمانی ارائه شده طی روزها همفکری و تبادل نظر اساتید طب ایرانی اسلامی که سال‌ها در این عرصه تجربه تحقیق و طبابت دارند تهیه شده است.لازم به ذکر است که این دستورالعمل توسط اساتید مربوطه اجرا و کارایی آن در بهبود بیماران کرونا به اثبات رسیده است. تلاش شده نسخه‌هایی ارائه شود که ارزان، آسان و در دسترس همه باشد. پرهیز شود: فست فودها، نوشابه‌های گازدار، غذاهای کنسروی. مصرف سردی‌ها مثل ماست، دوغ، خیار، کاهو، ترشی در فصل سرد متوقف و در فصل گرم محدود شود. نصف قاشق چایخوری سیاهدانه موقع خوردن غذا روی آن بریزید. (خانم‌های باردار استفاده نکنند)

علائم کلیوی ناشی از کرونا

انجام آزمایش‌هایی از راه خون و یک آزمایش ادرار ساده می‌تواند نشان دهنده وضعیت کلیه باشد و وجود خون در ادرار، کف آلود شدن ادرار، تغییرات نوسانات فشارخون و کاهش حجم ادرار نشان دهنده مشکل در کلیه است. یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه گفت: کسی که دچار مشکل کلیه ناشی از کرونا می‌شود علائمی مانند کاهش حجم ادرار، وجود خون در ادرار، ادرار کف آلود، فشار خون زیاد یا کاهش فشار خون خواهد داشت که در این موارد نیاز به مراجعه به پزشک دارد و سایر موارد دردر‌های عضلانی ناشی از کرونا، با مُسکن‌های این دوره قابل رفع است.دکتر”نجمه شمس پور” درباره تاثیر کرونا بر کلیه بیماران اظهار کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مستعد ابتلاء به نارسائی‌های کلیوی هستند و کرونا برای آنها خطرساز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت