دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

بسته سلامت

درمان سفیدی زودرس موها

کاستن از استرس ها و ورزش کردن، کنترل وضعیت فعالیت غدد تیروئیدی و هیپوفیز در بدن، کنترل میزان ویتامین B12 و مصرف آن با نظر پزشک، از بین بردن سردی و ایجاد تعادل در بدن برخی از روشهای سنتی موجب بازگشت رنگ طبیعی موها و جلوگیری از سفید شدن مو می شود مثلا استفاده از روغن سیاه دانه و روغن نارگیل برای ماساژ پوست سر و موها جهت ایجاد گرما در پیاز موها و رفع سفیدی آنها بسیار موثر است.

رابطه آلرژی و خشکی چشم و تیرگی آن

آلرژی و خشکی چشم همچنین می تواند در سیاهی تیرگی نقش داشته باشد. هنگامی که شما یک واکنش آلرژیک دارید، بدن شما هیستامین آزاد می کند، که می تواند باعث خارش و قرمزی چشم شود. این ممکن است شما را به مالیدن چشم ها، افزایش تحریک، تورم و ظهور سایه های تیره سوق دهد.اگر علائم آلرژی دیگری مانند خارش چشم، عطسه یا احتقان را تجربه می کنید، آلرژی می تواند دلیل سیاهی حلقه شما باشد.

چه مقدار ویتامین ب 12 برای بدن لازم است؟

پاسخ به این سوال بستگی به عوامل مختلف شامل سن فرد، عادات غذایی، و شرایط جسمانی او دارد. به طور معمول افراد بالغ روزانه نیازمند دستکم 2.4 میکروگرم ویتامین ب 12 هستند. اگر افراد کمتر از این میزان ویتامین را در شبانه روز دریافت کنند پزشک عمومی می تواند با توصیه غذایی و یا مکمل های خوراکی این کمبود را برطرف کند.برای کسانی که از کمبود شدید ویتامین ب 12 رنج می برندتزریق آمپول این ویتامین توصیه می شود.

پیشگیری از سرطان با نخود آبگوشتی

شاید باور نکنید اما نخود آبگوشتی در کاهش خطر ابتلابه انواع سرطان نیز مفید است. نخود با تولید بوتیرات، که برای کاهش التهاب در سلول‌های روده بزرگ ضروری است از شکل‌گیری سرطان روده پیشگیری می‌کند. نخود همچنین حاوی ساپونینز است که از رشد تومور جلوگیری می‌کند. دیگر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در نخود آبگوشتی همچون ویتامین B نیز خطر ابتلا به سرطان سینه و سرطان ریه را کاهش می‌دهد.

حفظ سلامتی در برابر آلودگی هوا

بهترین توصیه برای در امان ماندن از عوارض آلودگی هوا و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور؛ کاهش فعالیت و در خانه ماندن افراد حساس است. در صورت خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنید، دست‌های خود را به طور مرتب شستشو دهید و ساعت فعالیت در محیط بیرون را به حداقل برسانید. استفاده از گل وگیاه خانگی برای تصفیه هوای منزل، تهویه هوای داخل خانه با باز کردن پنجره‌ها در صبح زود.
نخود، تقویت کننده ریه و برطرف کننده ضعف بیماران کرونایی
عضو دفتر طب سنتی ایران ، مرتجی گفت: در دوران شیوع کرونا، یکی از مواردی که در بیماران کرونایی دیده می شود مشکلات ریوی است این در حالیست که نخود پخته برای دردهای ریوی مفید است تا آنجا که در طب سنتی از آن به غذای ریه نام برده می شود.وی افزود: بیماران کرونا پس از بهبودی هم دچار ضعف شدید هستند که استفاده از نخود، رژیم بسیار مفیدی برای رفع ضعف و بازگشت قوای بدن است. وی با تاکید بر اینکه خوبی فلافل در نداشتن نفخ است، توضیح داد: فلافل به دلیل دارا بودن نخود، ریزمغذی های مفیدی دارد ضمن اینکه علاوه بر در دسترس بودن و قیمت مناسبی که دارد، استقبال فرزندان از آن بیشتر از آب نخود است.مرتجی خاطرنشان کرد: اگر فلافل در رژیم غذایی هفتگی یک خانواده باشد مفید است البته باید ملاحظات بهداشتی و روغن سرخ کردنی رعایت شود.
چگونه برای زمستان کرونایی آماده شویم؟
زمستان امسال با زمستان سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود زیرا همه‌گیری کرونا همچنان ادامه دارد. این موضوع نحوه برخورد ما را تغییر می‌دهد. بهترین کار این است که درک کنید کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به خود انجام دهید.از آن جا که افراد مسن در معرض بالاترین خطر ابتلا به عوارض ناشی ازکووید 19 قرار دارند، مراقبت از آن‌ها و رعایت فاصله اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. متاسفانه، این موضوع می‌تواند منجر به احساس انزوا، تنهایی و کاهش سلامت روانی و جسمی شود. شست وشوی منظم دست، کلید سالم ماندن است. برای زمستان از هم اکنون آماده باشید د برخی اقلام را در ابعاد بزرگ‌تر تهیه کنید، به جز موارد ضروری به بیمارستان مراجعه نکنید تا زنجیره انتقال ویروس را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: تجهیزات، قطعات و خدمات فناوری اطلاعات

بیشتر

آدینه – صبح روز شنبه آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی با شعار “دامپزشکی صد سال

بیشتر

آدینه -صبح روز دوشنبه در نشست آسیب شناسی وضعیت ایمنی معادن با تمرکز بر حادثه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت