بسته سلامت

اگر دو ماسک بزنیم کرونا نمی گیریم؟

اگر ماسک ما مناسب و نفود ناپذیر باشد، زدن یک ماسک کافی است. وقتی شما دو ماسک می زنید، تعریق و رطوبت بیشتری در ماسک ایجاد می شود و وقتی ماسک مرطوب شود عملا قابل استفاده نیست و نفوذناپذیری اش از بین می رود. اگر یک ماسک را درست استفاده کنند یعنی کاملا بالای بینی را بپوشاند و زیر چانه بیاید و منافذش بسته شود، زدن یک ماسک به طور صحیح، کارایی اش به مراتب بیشتر از این است که دو ماسک بزنیم.

مصرف غذای سنگین ممنوع!

نحوه سوخت و ساز، نمی تواند از وعده های سنگین در پایان روز حمایت کند. علاوه بر اینکه بدن نمی تواند مواد غذایی مصرفی در پایان روز را به خوبی هضم کند، عدم تحرک در هنگام خواب نیز کالری مصرفی را به انرژی تبدیل نمی کند. بر این اساس زنانی که پس از ساعت ۶ بعد از ظهر غذاهای سنگین و پرکالری مصرف می کنند، فشار خون، شاخص توده بدنی و قند بالاتری دارند.مصرف غذاهای سنگین و به ویژه پرکالری اجتناب شود.

بعد از حمام آب بنوشیم یا نه؟

امروزه یکی از کارهای متداول بین مردم این است که بلافاصله پس از خروج از حمام یا استخر و سونا، و حتی گاهی در داخل استخر یا حمام، آب یا نوشیدنی های سرد و تگری می خورند و این کار برایشان لذت بخش نیز هست. این کار مضر️ است. نوشیدن آب سرد در حمام و بلافاصله پس از آن شایسته نیست و موجب می شود که سردی ظاهری و مزاجی آب به سرعت به اعضای اصلی بدن مخصوصا قلب برسد و مزاج آنها را سرد کند.

آب هویج از کبد محافظت می‌کند

کاروتنوئیدها در آب هویج برای سلامت کبد کار می‌کنند. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدها در برابر بیماری کبد چرب (غیر الکلی) بسیار مفید است. کبد چرب زمانی رخ می‌دهد که چربی بر روی کبد تجمع می‌کند, به طور معمول رژیم غذایی ضعیف, وزن اضافی یا چاقی و عوامل ژنتیکی منجر به کبد چرب در بدن می‌شود و در نهایت ممکن است به زخم کبد و آسیب‌های بیشتر پیشروی کند.

علت بوی خوش نوزادان چیست؟

از دلایل خوشبویی بدن نوزادان ترشح ماده ای شیمیایی است که از غدد عرق نوزاد ترشح می شود. از آنجایی که ماندگاری این رایحه تنها چند هفته بر رو ی بدن نوزاد به طول می انجامد
می تواند تحت تاثیر متابولیسم بدن نوزاد باشد که وقتی وی شروع به خوردن و نوشیدن می کند و دیگر برای تغذیه به شیر مادر وابسته نیست، تغییر می کند.. علت بوی خوب نوزادان ماده ای است که بدن جنین در رحم با آن پوشیده شده است.

پنجم آبان ماه: روز پیشگیری از بروز مسمومیت با سموم دفع آفات نباتی ومواد شیمیایی
در زمان نظافت سطوح و استفاده از ترکیبات شوینده و پاک کننده ، از وسایل محافظت کننده استفاده نمایید و پیش از استفاده از آنها برچسب روی بسته بندی را مطالعه نمایید. هنگام استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده، درب و پنجره را باز گذاشته و هواکش را روشن نمایید و پس از مصرف آنها به‌هیچ‌عنوان در این مکان‌ها توقف نکنید.از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده، لک بر و الکل جداً خودداری کنید. بخارات و گازهای ناشی از این اختلاط بسیار سمی و خفه کننده می باشند.محصولات شوینده و فرآورده‌های آرایشی- بهداشتی و سموم دفع آفات را دور از دسترس کودکان، در ارتفاع بالا و در کمد مجهز به قفل نگه‌داری نمایید.‏از نگهداری قرص برنج در منزل، آشپزخانه و کمد اجتناب کنید. . مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم

تغذیه مناسب سدی در برابر کرونا

کم آبی بدن، به ویژه در نواحی با آب و هوای خشک باعث می شود مخاط بدن عملکرد خوب خود را نداشته باشد. بنابراین باید با تامین آب کافی برای بدن لایه های مخاطی را آماده نگاه داشت تا بتوانند به بهترین شکل از ورود ویروس ها و باکتری ها به بدن جلوگیری کنند. به طور میانگین نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب توصیه می شود.
خوردن شلغم و خانواده آن مانند تربچه و انواع ترب سفید و سیاه می‌تواند موثر باشد، این مواد به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی، ضدمیکروب و ضدویروس هستند و در تقویت سیستم ایمنی موثرند. برخی از ادویه ها مانند زنجبیل نیز در تقویت سیستم ایمنی نقش مفیدی در بدن ایفا می‌کنند و برای بالا بردن ایمنی بدن از خوردن لبنیات نباید غافل شد.

مرکز اطلاع رسانی مدیریت غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت