بسته سلامت

مراقب شبه شکلات های مضر باشید

زهره پور احمد کارشناس ارشد سازمان غذا و دارو گفت: هنگام تهیه شکلات حتما به قسمت مواد متشکله آن توجه شود و با دیدن کلمه CBS یا روغن جانشین کره کاکائو بدانید که در این فرآورده از مشتقاتی استفاده شده است که شاید برای سلامتی مضر باشد و با دانش و آگاهی نسبت به خرید اقدام نمایید. پوراحمد گفت: عمده اسید چرب شکلات، اسید چرب استئاریک است که تقریبا خنثی است و در مصرف آن باید احتیاط شود.

صبحانه‌تان حتماً حاوی پروتئین باشد

خوردن یک صبحانه‌ی سرشار از پروتئین می‌تواند به افراد دچار دیابت نوع دوم کمک کند بعد از خوردن غذا، سطح قند خونشان دچار افزایش ناگهانی نشود. البته نکته‌ی دیگر اینکه این فقط پروتئین نیست که چنین سودی به شما می‌رساند. بیشتر افراد نمی‌دانند که ماده‌ی مغذی دیگری که همراه با بیشتر منابع پروتئینی است، چربی است. پروتئین همراه با چربی کمک می‌کند سطح قند خون شما ثابت بماند و احساس سیری کنید.

ممنوعیت تزریق واکسن کرونا برای کودکان

با توجه به عدم ظهور نشانه های جدی ابتلا به کرونا در کودکان آزمایش واکسن این بیماری بر روی آنها منطقی نیست. با توجه به عدم ظهور نشانه های جدی ابتلا به کرونا در کودکان آزمایش واکسن این بیماری بر روی آنها منطقی نیست و لزومی به این کار احساس نمی شود. از سوی دیگر تا به حال این واکسن بر روی کودکان نیز آزمایش نشده و لذا نمی توان در مورد پیامدهای تزریق آن به گروه سنی مذکور مطمئن بود.

شایع ترین نشانه زخم معده

از جمله شایعترین نشانه‌های زخم معده، درد مداوم است. این درد بلافاصله پس از خوردن غذا بروز کرده و گاهی تا چند ساعت ادامه می‌یابد. هر چند برخی دارو‌های آنتی اسید‌ می‌توانند به طور وقت از مشکل بکاهد، اما چنانچه درمان مناسب صورت نگیرد دوباره بروز خواهد کرد. بیشتر علائم زخم معده احساس سوزش در شکم است، اما زخم معده‌ها بدون درد بوده و جز هنگام بروز عوارض آن مانند خونریزی، قابل تشخیص نیستند.

رابطه کم خونی و تنگی نفس

هنگامی که بدن به اندازه کافی گلبول قرمز سالم نداشته باشد، نمی تواند اکسیژن کافی را به بافتها برساند و فرد، ضعیف و گاهی احساس تنگی نفس می کند. همچنین دچار سرگیجه و دست و پای سرد و تپش قلب می کند. در بسیاری از موارد این علائم ایجاد می شود، بنابراین درمان آن بستگی به عامل ایجادکننده آن دارد. اگر خسته هستید و دلیل آن را نمی دانید، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند در کنترل علائم کمک کند.

تصور اشتباه «واکسن آنفلوآنزا بزنیم که کرونا نگیریم»!

اخیرا این تصور در مردم ایجاد شده که “واکسن آنفلوآنزا بزنیم که کرونا نگیریم” ! این تصور نادرست موجب افزایش “دورهمی های کرونایی” شده و به اعتقاد محققان موجب شده رفتار مردم در برخورد با اپیدمی کرونا همانند اپیدمی ۱۹۰۶ باشد آنها تاکید می کنند که تاکنون برای این بیماری واکسن اختصاصی ارائه نشده و با توجه به اینکه رو به فصول سرد سال می رویم، باید در خصوص میزان فاصله اجتماعی ما برای کاهش ابتلا به این ویروس “سرما دوست” تجدید نظر صورت گیرد.تعداد زیادی از ویروس های کرونا که تاکنون شناخته شده اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت های دستگاه تنفسی در انسان ها شده که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری های شدیدتری متغیر هستند

دوام چند برابری کرونا بروی گوشی همراه و اسکناس

یکی از مواردی که دانشمندان در این زمینه بر آن توجه ویژه دارند قابلیت جابجایی و ماندگاری ویروس در محیط است.دانشمندان استرالیایی به تازگی تحقیقات وسیعی را در زمینه طول عمر ویروس کرونا در محیط انجام دادند. یافته‌های محققان نشان داد کووید-۱۹ می‌تواند برای هفته‌ها بر روی پول، لیوان و دیگر سطوح باقی بماند. متخصصان اعلام کردند برخی جنبه‌های این تحقیقات حقایق ترسناکی را آشکار می‌کند.برای مثال، دانشمندان مشاهده کردند ویروس کرونا به شدت قدرتمند شده است و می‌تواند برای ۲۸ روز در سطوحی مانند صفحه تلفن همراه هوشمند و اسکناس در دمای ۲۰ درجه سانتیگراد باقی بماند، این در حالی است که ویروس آنفلوآنزا تنها می‌تواند برای ۱۷ روز بر روی این سطوح زنده بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت