یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

فایده قهوه برای سرطان روده

متخصصان و پزشکان دریافتند که سرطان قهوه خوران با کندی پیشرفت می کند و احتمال بدتر شدن آن کمتر است. هرچه بیماران قهوه بیشتر مصرف کنند، مزایای مربوط به آن نیز بیشتر خواهد بود. بیمارانی که چهار فنجان یا بیشتر قهوه در روز می نوشیدند، بهترین میزان بقا و کمترین خطر ابتلا به عوارض ناشی از بیماری را داشتند. نتایج سالها تحقیق نشان می دهد که قهوه به افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ کمک می کند

اعداد بدن خود را مدیریت کنید

ارتباطی قوی بین آلزایمر و شرایطی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی وجود دارد. بسیاری از افراد از درگیر بودن بدون با این اعداد بالا خبر ندارند. معاینه و آزمایش منظم می‌تواند شما را از این شرایط مطلع کند.اگر دچار اضافه وزن هستید، از همین امروز به فکر کاهش آن باشید. اضافه وزن، علاوه بر اینکه می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بسیاری در بدن شما باشد، یک عامل خطرساز برای آلزایمر نیز محسوب می‌شود.

ترشی برای بدن مفید است یا مضر

بدون روغن و نمک، باکتری‌های مفید برای هضم صحیح غذا رشد نخواهند کرد و نمی‌توانیم بدون آن، همه فواید ترشی را جذب کنیم.نمک موجود در ترشی موجب فشار خون می‌شود. می‌توان به جای نمک سنتی از نمک سیاه یا نمک صخره‌ای استفاده کرد؛ این دو نوع از نمک‌ها تاثیر کمتری روی فشار خون دارند.روغن موجود در ترشی برای سلامت قلب مضر است.مصرف برخی از چربی‌ها یا روغن‌ها مشکلی برای قلب ایجاد نمی‌کند.

رابطه بیماری قلبی و رژیم غذایی

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید ارتباط مستقیمی‌ میان رژیم غذایی و بیماریهای قلبی وجود دارد، گفت: با دریافت یک رژیم غذایی سالم می‌توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرده و ارتقا داد. دکتر مجید حسن قمی افزود: بیماری عروق قلب یا مشکلات عروق کرونر قلبی به صورت مشکلاتی از قبیل دردهای آنژینی (درد در ناحیه قفسه سینه) و سکته قلبی (انفارکتوس یا حمله قلبی) بروز می‌کند.

بهترین روش مصرف آجیل ها

آجیل ها حاوی ویتامین های فراوان، عناصر کمیاب، اسید های آلی، پروتئین های گیاهی و چربی های سالم هستند.، راه اول: حرارت، شما باید آجیل را گرم کنید. اما روغن زیادی در اجیل ها وجود دارد و گرم کردن خیلی مفید نیست. راه دوم: ساده ترین و رایج ترین راه خیساندن است. هر اجیل را برای 5-6 ساعت در آب خیس بگذارید، سپس شما یک محصول نهایی را دریافت خواهید کرد که هضم آن آسان باشد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت