سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

خواب راحت بعد از یک پیاده روی

داشتن یک خواب خوب شبانه یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. اما گاهی اوقات گفتن این کار آسان‌تر از انجام است. یک پیاده‌روی سریع ممکن است تمام آن چیزی باشد که شما نیاز دارید، محققان دریافته‌اند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، از جمله پیاده‌روی، زودتر می‌خوابند، طولانی‌تر می‌خوابند و خواب با کیفیت بهتری حتی نسبت به افرادی که ورزش‌های شدید انجام می‌دهند، دارند.

کرونا را می توان شکست داد

هریس گفت ویروس کرونا مانند آنفلوانزا نیست و این ویروس را می‌توان شکست داد.سخنگوی سازمان جهانی بهداشت افزود: یک مسئله امیدوارکننده درباره ویروس کرونا این است که [این ویروس] شکست‌پذیر است و [مانند] آنفلوانزا نیست. وی در این خصوص گفت: «بسیاری از مردم بدون اینکه فرصت گفتن خداحافظی داشته‌ باشند، جان خود را از دست داده‌اند. بسیاری از مردم نیز در تنهایی به کام مرگ کشیده‌ شده‌اند.

عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی

چندین فاکتور خطر برای بیماری‌های قلبی وجود دارد؛ از چاقی گرفته تا سیگار کشیدن. قلب شما مستعد خطرات متعددی است. در اینجا لیستی از مواردی که در داشتن قلبی سالم تأثیرگذار است را می‌آوریم. موارد قابل کنترل: چاقی، کم تحرکی، فشار خون بالا، کلسترول پایین، سیگار کشیدن موارد غیر قابل کنترل: سابقه خانوادگی، جنسیت، سن. داشتن فعالیت‌های فیزیکی و حفظ رژیم غذایی سالم برای بهبود سلامت قلب ضروری است.

سیب زمینی چاق می کند یا نه؟

مطالعات نشان می دهد که خوردن سیب زمینی و محصولات فراوری شده سیب زمینی ممکن است منجر به افزایش وزن شود. با این حال وقتی در حد اعتدال مصرف شود، بعید است که خود سیب زمینی به تنهایی منجر به افزایش وزن قابل توجهی شود. نگه داشتن پوست سیب زمینی، انتخاب مواد خوراکی مغذی برای پر کردن داخل سیب زمینی و انتخاب سیب زمینی پخته، آب پز یا بخارپز می تواند مصرف سیب زمینی را سالم تر نماید.

گیاه‌خواری و سیستم ایمنی بدن

حدود ۸۰ درصد سیستم ایمنی بدن ما به سلامت روده بستگی دارد. غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات، دانه ها و مغزها که سرشار از فیبرند، برای روده مفید هستند. از این رو ، تمرکز بر منابع غذایی حاوی ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی که برای مبارزه با عفونت ها با هم کار می کنند، مفید است. نقش میوه و سبزیجات در سلامتی روده غیر قابل انکار است. رژیم غذایی گیاهی ، به ج کاهش التهاب کمک می کند.

چطور از کروناهای باقی مانده در هوا در امان بمانیم؟
در دستورالعمل های کنونی سازمان بهداشت جهانی گفته شده که ویروس کرونا از طریق افراد و در مکان های شلوغ و از طریق سرفه و عطسه منتقل می شود، 230 دانشمند از این سازمان خواسته اند که اطلاعات خود را به روز کند.حال ثابت شده که ذرات ریز این بیماری می توانند ساعت ها در هوا معلق بمانند و از طریق استنشاق وارد ریه ها شوند، برای این انتقال حتی رعایت فاصله یک متری در مکان های بسته هم پاسخگو نیست.دانشمندان امیدوارند که این یافته باعث شود که مردم موارد دیگری را نیز در کنار اصول بهداشتی رعایت کنند، مانند استفاده از یک تهویه هوای مناسب در ساختمان و جلوگیری از شلوغی در مکان های سربسته. حال این مساله اهمیت استفاده از ماسک را بیش از پیش آشکار کرده است.

هشدار، فعلا دور دندانپزشکی را خط بکشید
عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، خواستار به تعویق انداختن کارهای غیر ضروری دندانپزشکی در ایام اوج گیری کرونا شد. مسعود مردانی، اظهار کرد: کسی که خدمات دندانپزشکی اورژانسی دارد مثلاً دچار عفونت دندان شده حتماً باید به دندانپزشک مراجعه کند و انجام کارهای غیرضروری دندانپزشکی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.وی افزود: بسیاری از مردم به سمت خدمات لوکس دندانپزشکی رفته اند اما در شرایط کرونایی که میزان ابتلاء رو به افزایش است، انجام و دریافت این خدمات به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.وی ادامه داد: : دندانپزشکان حتی با وجود انجام تریاژ باید از ملزومات حفاظتی به بیماران استفاده کنند باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را به منظور حفظ سلامت خود و کاهش مخاطرات احتمالی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت