سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

تاثیر مشکلات عصبی در ریزش مو

استرس روحی و شوک‌های عصبی و حتی استرس‌های جسمی هم می‌تواند باعث ریزش مو شوند که البته این نوع ریزش موها موقت و گذرا هستند. استرس‌های جسمی معمولا به خاطر خستگی ناشی از کار مفرد و حتی مسافرت و پروازهای طولانی می‌تواند باعث ریزش مو شود، البته این ریزش مو بعد از گذشت دو تا سه ماه از اتفاق یا حادثه جسمی و روحی و یا بیماری‌هایی که بهبود پیدا کرده‌اند می‌توانند به وجود بیایند.

اختلال کرونا بر دستگاه گوارش

دانشمندان می‌گویند ویروس می‌تواند از راه‌های بی شماری باعث اختلال در روند کارکرد بدن شود که مهمترین آن اختلال در کارکرد دستگاه گوارشی است. دستگاه عریض و طویل گوارش انسان از دهان تا انتهای روده بزرگ را تشکیل می‌دهد و خود شامل اندام‌ها و بافت‌های مختلفی است. ویروس کرونا با تحت تاثیر قرار دادن هر کدام از این اندام‌ها و بافت‌ها می‌تواند باعث ایجاد عوارض و علائم در بیماران شود.

لزوم صبحانه برای افراد مبتلا به دیابت

هیچ فردی نباید وعده غذایی صبحانه را جا بیندازد و این مساله به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت که نیازمند توجه به سطوح قند خون و پایدار نگه داشتن آن هستند، اهمیت دارد.خوردن یک صبحانه سرشار از پروتئین می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در پیشگیری از افزایش سریع و ناگهانی قند خون پس از وعده غذایی کمک کند. در صورت انتخاب مواد غذایی سالم می تواند فواید سلامت مختلفی را ارائه کند.

مشکل کیست برای زنان

اندازه کیست‌ها، سرعت رشد آنها، قابلیت تحرک پذیری، صاف یا نامنظم بودن سطح آن‌ها از ویژگی‌های کیست‌های مایع یا مایع همراه با نقاط جامد است که با بررسی آن‌ها می‌توان به خوش خیم یا بدخیم بودنشان پی برد. البته بیشتر این کیست‌ها خود به خود یا با مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری در خلال ۶ تا ۸ هفته از بین می‌روند و اغلب موجب بروز مشکلی نمی‌شوند.‌‌‌‌‌

آب و هوا و خشکی گوش

اگر مشکل پوستی ناشی از یک عامل خارجی مانند آب و هوا باشد ، می توان از لوسیون یا ژل استفاده کرد که آن ها هم به این مشکل کمک می کند. ااین محصولات نباید داخل کانال گوش قرار بگیرند بلکه برای از بین بردن خشکی قسمت خارجی گوش استفاده می شوند. اگر این محلول اثر نکنند، می توان از داروهای بدون نسخه پزشک که حاوی مواد شیمیایی است برای از بین بردن خشکی و افزودن رطوبت به پوست استفاده کرد.

درمان بوی بد دهان کودک
راه‌حل و راهکار خوب در بیشتر موارد، رعایت بهداشت دهان و دندان است. اگر کودک‌تان زیر یک سال است، سعی کنید بعد از هر شیردهی و قبل از خواب، لثه‌ها و دندان‌های درآمده‌اش را با دستمال تمیز کنید یا مسواک بکشید. شما همچنین می‌توانید زبان او را با ملایمت مسواک بکشید. در این سن نیازی حتمی به استفاده از خمیردندان نیست.وقتی فرزندتان از مرحله شیرخوارگی یعنی زیر یک سال گذشت، دندان‌هایش را حداقل دو بار در روز و یک بار هم قبل از خواب مسواک بزنید و کم‌کم مسواک زدن دندان‌ها را به او آموزش دهید.تا وقتی دو ساله شود، فقط ذره‌ای خمیردندان به اندازه یک دانه‌ برنج یا لایه‌ای خیلی نازک استفاده کنید. . همچنین به یاد داشته باشید که از خمیردندان‌های مخصوص کودکان استفاده شود.

دلیل مقاومت بیشتر زنان در برابر کرونا کشف شد

دانشمندان آمریکایی با مشاهده برخی مطالعات، به دلایل کمتر بودن شدت کرونا در زنان نسبت به مردان پی بردند. محققان آمریکایی دریافتند هورمون جنسی زنان ( استروژن) ممکن است شدت ابتلا به کووید ۱۹ در زنان را کاهش دهد و این یکی از دلایل چرایی در خطر بودن بیشتر مردان نسبت به زنان است.
هورمون استروژن یکی از مهمترین هورمون‌های زنان است و برای تولید مثل و رشد نقش اساسی دارد.
لیان گروبان از مرکز سلامت آمریکا گفت: ما می‌دانیم که ویروس کرونا بر قلب و عملکرد آن اثر می‌گذارد و همچنین استروژن هورمونی است که از قلب و بیماری قلبی در زنان حفاظت می‌کند. این موضوع می‌تواند فرضیه‌ای برای کاهش شدت کرونا در زنان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت