بام بیرجند در محاق

درختان سبز و بزرگ.سکوت بی جان و تاریکی مفرط. از بام بیرجند سیمای شهر دیدنی تر است. شاید این پارک با اندکی توجه حتی به مکان گردشگری تبدیل شود.از بالای بلوار صیاد شیرازی شهر زیر پایت قرار دارد اما نگاهت را برگردانی درخچه های گز و خرزهره را می بینی که به دلیل کم آبی در حال خشک شدن هستند. با هر نسیمی در این پارک گردوخاکی بلند می شود و نفست را بند می آورد، انگار در دشت کویر قرار گرفتی. این وضع ناخوش پارک صیاد شیرازی مرکز استان است که با تمام پتانسیل های بالا برای جذب شهروندان بیرجندی اکنون فقط باید از آن رد شوی و افسوس بخوری. هرچند بسیاری شاید از سرناچاری و به دلیل نبود مکان تفریحی دیگر به این پارک می روند و در نبود فضای سبز مناسب و درکنار خاک های تپه های آن بی هیچ ذوق و خوشحالی روی آن می نشینند.

گوشه چشمی به پارک صیاد داشته باشید

مردم از  عدم رسیدگی به این پارک و در حاشیه قرار گرفتن آن گله مند هستند. یکی از شهروندان که در نزدیکی این پارک سکونت دارد، می گوید: چند سال وضع این پارک تغییر نکرده و مسئولان شهرداری توجه ای به این پارک ندارند. حسنی با بیان اینکه برخی از قسمت های پارک بی شباهت به بیایان نیست، می افزاید: چمن های پارک زرد و بی رنگ است که به دل انسان برای نشستن بر روی این چمن ها نمی نشیند و سرویس بهداشتی پارک نیز در فضای نامناسب قرار گرفته و بسیار دور است. این شهروند با بیان اینکه وضع پارک از روز افتتاح بدتر شده است، اضافه می کند: در بسیاری از پارک های بیرجند جای سوزن انداختن نیست اما چرا پارک صیاد شیرازی برای مردم کشش و جذبه ای ندارد که مسئولان باید به آن توجه کنند. به گفته حسنی مدیران شهرداری در کنار رسیدگی به پارک های جنوب بیرجند، گوشه چشمی به این پارک نیز داشته باشند.

بی نور

یکی دیگر از شهروندان به نورپردازی نامناسب این پارک اشاره کرده و می افزید: در شب به دلیل نور کم، این پارک به پاتوق افراد معتاد و ساقیان مواد مخدر تبدیل شده که بسیاری از افراد حاضر نیستند خانوادهایشان را برای تفریح به این پارک بیاورند. محمدی عنوان می کند: پارک صیاد به راحتی با نورپردازی مناسب توانایی جذب همشهریان و حتی گردشگران را دارد؛ به شرطی که شهرداری عزمی برای سروسامان دادن به این پارک داشته باشد. این شهروند نیز معتقد است با کمی ایده و خلاقیت برای زیباسازی می توان فضای پارک را تغییر داد،  اما متاسفانه به حال خود رها شده است. این شهروند با بیان اینکه اطراف پارک صیاد حالت بیابانی دارد، اضافه می کند: آیا رسیدگی به این وضع خیلی کار سختی است که مسئولان شهری هیچ اقدامی برای آن انجام نمی دهند.

وعده های بی سرانجام

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه بام بیرجند در این پارک قرار دارد، می گوید: این بخش از پارک پتانسیل بالایی برای جذب مردم دارد اما اصلا به آن توجه نمی شود. حسنی با اشاره به مزیت های گردشگری بام بیرجند، اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای کشور از این مناطق به عنوان نقاط گردشگری استفاده می کنند اما در بیرجند نه تنها برای گردشگران ناشناخته است بلکه خود شهروندان مرکز استان نیز از وجود چنین مکانی بی اطلاع هستند. این شهروند به وعده های توخالی مسئولان قبلی نیز اشاره و می گوید: چند سال است وعده های بی سرانجامی برای این پارک داده می شود که مثل آب خوردن از آن می گذرند.

بهسازی پارک صیاد؛ سال آینده

شهردار بیرجند با بیان اینکه پارک صیاد و آزادی از بهترین پارک های بیرجند هستند، می گوید: در سال گذشته برای بهسازی پارک آزادی اعتباری اختصاص داده شد تا از آن وضع نابسامان بیرون بیاید. جاوید اضافه می کند: مطالعاتی در شهرداری برای بهسازی این پارک در حال انجام است که هنوز به جمع بندی نرسیدیم. وی تصریح کرد: بخشی از پارک در مجاورت هتل کویر، فضای مناسبی دارد که در سال آینده با نهایی شدن طرح مطالعاتی این پروژه را آغاز می کنیم.  رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند نیز با بیان اینکه پارک صیاد شیرازی به بهسازی نیاز دارد، می گوید: فعالیت های عمرانی زیادی در این پارک باید شروع شود و ردیف اعتبار ویژه ای را می خواهد. ابراهیم زاده می افزاید: شهردار بیرجند بهسازی پارک صیاد شیرازی را جزو برنامه های سال ۱۴۰۰ معرفی کرده و در این سال بهسازی این پارک آغاز می شود. وی عنوان کرد: امسال پروژه های زیاد عمرانی در بیرجند عملیاتی شد که پارک صیادشیرازی به سال آینده موکول شد. ابراهیم زاده با بیان اینکه قبول داریم این پارک وضع مناسبی ندارد، تصریح می کند: برای بهسازی و چمن های این پارک شهرداری اقدام خواهد کرد اما در بام بیرجند به دنبال سرمایه گذار هستیم. وی اضافه می کند: شهربازی و رستوران به دلیل کرونا تعطیل شده و سرمایه گذار شهربازی به دلیل شرایط موجود حاضر به سرمایه گذاری دوباره نیست. ابراهیم زاده در پاسخ به این سوال که آیا طرح ویژه ای برای این پارک در نظر گرفته شده، می گوید: فعلا به مرحله طرح نرسیده است اما امیدواریم بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کنیم. مهدی آبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت