بازگشایی مدارس تخلف بود

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه ستاد کرونا تا امروز اعلام نکرده که بلاخره موافق بازگشایی حضوری مدارس هست یا خیر؟ گفت: آموزش و پرورش نباید تخلف قانونی می‌کرد چون بر اساس مصوبه مجلس شروع مدارس یکم مهرماه است.

دستورات مهم روحانی درباره قیمت کالاهای اساسی و تسویه وام ارزی

رییس جمهوری با اشاره به تهیه دستورالعمل اجرایی نحوه بازپرداخت تسهیلات ارزی دریافتی توسط تولید کنندگان و سرمایه گذاران، گفت: با استجازه دولت از رهبر انقلاب، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذارانی که از صندوق توسعه ملی، تسهیلات ارزی دریافت کرده اند، می توانند تا پایان امسال تسهیلات ارزی خود را به‌شکل ریالی با صندوق توسعه، تسویه و بدهی خود را پرداخت کنند. روحانی همچنین با اشاره به وضعیت بازار خودرو با تاکید بر اینکه در این مسیر باید سیستم واسطه گری رانت جویانه حذف و نحوه خرید و فروش برای مصرف کنندگان واقعی اصلاح شود، افزود: این اقدامات باید به فوریت انجام گرفته و سریعا به مردم در این خصوص اطلاع رسانی شود

فروش ۲۲۰۰ دلار از سر گرفته شد

بانک مرکزی چند روز پیش فروش اسکناس به متقاضیان مشمول (خرید ۲۲۰۰ دلار فقط با کارت کارت ملی در سال) را از سامانه سنا حذف کرد. اما مجددا دیروز اعلام کرد که این تصمیم منتفی شده و محدودیت خرید و فروش توسط صرافی‌ها به روال پیشین بازگشته است.

وزارت راه اطلاعات خانه های خالی را بدهد، ۱۰ روزه مالیات مطالبه می کنیم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: هنوز اطلاعاتی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه های خالی ارائه نشده و به محض دریافت اطلاعات مطلوب متشکل از اطلاعات مالک و ملک خالی ظرف ده روز نسبت به وصول مالیات اقدام خواهیم کرد.

حباب سکه به یک میلیون تومان رسید

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در معاملات دیروز سکه، قیمت‌ها تحت تاثیر کاهش قابل توجه نرخ ارز، با روندی نزولی آغاز شد، با این وجود همچنان شاهد حباب حدود یک میلیون تومانی در قیمت سکه تمام هستیم.

بعد از محرم و بازگشایی مدارس، تعطیلی نماز جمعه توجیه ندارد

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، با بیان اینکه به نظر می رسد که کمترین ریسک و مخاطره را در نماز جمعه داریم، گفت: نماز جمعه کاملا قابل کنترل است. در حال حاضر بعد از محرم و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، توجیهی برای عدم برگزاری آن وجود ندارد. در عین حال بی انضباطی هم تاکنون وجود نداشته است و شرایط فعلی اقتضا می کند که با دستور ستاد ملی کرونا که نماز جمعه را برگزار و وضعیت قرمز و سفید شهرها برای نماز جمعه برداریم.

واکنش وزیر آموزش و پرورش به حضور افراد مشکوک به کرونا در مدرسه

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به حضور افراد مشکوک به کرونا در مدرسه گفت: به خانواده‌ها اطلاع دادیم، اگر کسی در میان اعضای خانواده‌اش مبتلا به کووید ۱۹ شده تا وقتی که از صحت و سلامتی او اطمینان پیدا نکرده‌، نباید به مدرسه بیایند. حاجی میرزایی با اشاره به اینکه معلمان هم مانند سایر افراد جامعه ممکن است هر جایی به کرونا مبتلا شوند، گفت: همانطور که ممکن است افرادی که بر اثر کرونا در گذشته‌اند؛ کارمند،‌ کارگر و کاسب باشند، امکان دارد، معلم هم باشند، اما گزارشی نداریم مبنی بر اینکه بازگشایی مدارس تاثیری در شیوع کرونا داشته یا حادثه‌ای بخاطر بازگشایی‌ها اتفاق افتاده باشد.

عراق و سوریه با جنگ مواجه اند اما تورمی مثل ایران در آنها دیده نمی‌شود

یک اقتصاددان معتقد است عراق و سوریه با جنگ مواجه شدند اما تورمی مثل ایران در این کشورها دیده نمی‌شود و مشکل از جای دیگراست . ندری، معاون سابق پژوهشکده پولی و بانکی افزود : با وجود بازگشت درآمدهای نفتی با توجه به مشکلات بنیادین اقتصادی همانند ضعف مدیریت و ضعف نهادهای کارگزار اقتصادی که در داخل کشور با آن مواجه هستیم، با آمدن بایدن نیز به نظر نمی‌رسد هیچ تغییر محسوسی ایجاد شود. و با پیروزی بایدن و شکست ترامپ، چه تحول بزرگی در عرضه سیاست‌گذاری و مدیریت اقتصادی اتفاق خواهد افتاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پارسی – مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی از پرداخت بیش از

بیشتر

بهروزی فر – سرمقاله امروز را اختصاص می دهم به همه آنها که دِین بزرگی به

بیشتر

حدود دو دهه پیش ماده قانونی به منظور واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت