الگوی تضمینی موفقیت، علم هدفمند است

کاری – حسین خاکشور فارغ التحصیل ممتاز دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن دانشگاه بیرجند رتبه یک آزمون سراسری مقطع دکتری سازمان سنجش کشور در سال ۱۴۰۲ را کسب کرد. پایان‌نامه کارشناسی ارشد احمد خاکشور با عنوان “تحلیل عددی بیرون‌زدگی زغال‌سنگ و گاز در معادن زیرزمینی” به راهنمایی دکتر حسین نوفرستی ارائه شد و در حال حاضر به عنوان نیروی امریه پژوهشی، در دانشگاه بیرجند مشغول به خدمت مقدس سربازی است.

جوانی موفق از روستای دل آباد بخش مرکزی بیرجند
وی در گفتگو با خبرنگار آوا با بیان اینکه از اهالی روستای دل آباد واقع در بخش مرکزی بیرجند هستم،، ادامه می دهد: از همان کودکی علاقه زیای به علم و تحصیل داشتم و همیشه برای تحصیل و کسب علم پیشقدم می شدم.وی یادآور می شود: مقطع لیسانس را در رشته مهندسی معدن گرایش اکتشاف و مقطع فوق لیسانس را در در رشته مهندسی معدن گرایش استخراج معدن در دانشگاه بیرجند گذراندم.خاکشور با اشاره به اینکه در مقطع لیسانس و فوق لیسانس دانشجوی ممتاز بودم و دروس تخصصی را بخوبی آموختم انتظار داشتم رتبه یک کسب کنم، خاطر نشان می کند: به لطف خدا و تلاش اینجانب این مهم حاصل شد.

علم آموزی در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار شیرین است
این دانشجوی برتر بیرجندی با بیان اینکه در مقاطع تحصیلات تکمیلی علم آموزی بسیار شیرین است، ادامه می دهد: زیرا بصورت تخصصی در زمینه مورد علاقه تحقیق و کار می شود.وی یادآور می شود: با توجه به اینکه امریه پژوهشی دانشگاه بیرجند هستم در ساعات اداری مشغول به کار بودم و مطالعه بنده در ساعات بعد از کار بود.وی با بیان اینکه بطور متوسط روزانه ۴ ساعت مطالعه داشتم، ادامه می دهد: ولی چون از پایه مطالب را بخوبی آموخته بودم مطالعه بیشتر جنبه یادآوری داشت.

برای کسب رتبه یک روزانه ۶ ساعت مطالعه دقیق کفایت می کند
خاکشور با اشاره به اینکه برای کسب رتبه یک روزانه ۶ ساعت مطالعه دقیق کفایت می کند، بیان می کند: توصیه به این که روزانه چقدر باید مطالعه کرد شاید اشتباه باشد زیرا هر کس به نحوی مطالب را یاد می گیرد، و این مورد به ویژگی های فردی بستگی دارد.دانشجوی برتر بیرجندی یادآور می شود: جزو پرسنل امریه بودم و در ساعات بعد از کار هم بدلیل خستگی مطالعه بازدهی لازم را ندارد، ولی تلاش کردن همیشه نتیجه خوبی میدهد، عنوان می کند: ولی اگر کسی وقت آزاد تری داشته باشد و تلاش کند کسب نتایج عالی حتمی است.وی خاطر نشان می کند: چون امید زیاد به آینده دارم و علاقه شدید به علم معدن دارم با انگیزه فراوان تلاش کردم تا موفق شدم.خاکشور با بیان اینکه با داشتن روحیه عالی برای تحصیل یادگیری چند برابر و فهم مطالب آسان تر می شود، ادامه می دهد: در خیلی از مسائل بنده چون منابع در اختیار نداشتم مجبور به تحقیق مستقل بودم و این وقت زیادی لازم داشت و چون وقت کمی داشتم مجبور بودم بیشتر تلاش کنم و گاهی اذیت هم شدم.

ویروس کرونا باعث شد مدتی از تحصیل دور شوم
وی درباره تلخ ترین خاطره دوران تحصیلی اش یادآور می شود: در سال ۱۳۹۸ که ویروس کرونا اوج گرفت و مشغول تحقیق روی پایان نامه کارشناسی ارشد بودم. دانشگاه و آموزش غیرحضوری شد که باعث شد مدتی از فضای آموزش دور باشم.وی با بیان اینکه در این مدت به دلیل نداشتن جلسات کافی با اساتید بویژه استاد راهنمای پایان نامه نتوانستم بخوبی مطالب را پیش ببرم، ادامه می دهد: شیرین خاطره مربوط به کسب رتبه یک در کنکور دکتری تخصصی بود، زیرا من همیشه تحصیل در مقاطع بالاتر را دوست دارم و این موفقیت خیلی برایم شیرین بود. دانشجوی موفق بیرجندی با بیان اینکه برای ادامه تحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران(پلی تکنیک تهران) را در رشته مهندسی استخراج معدن در نظر دارم، اظهار می کند: امیدوارم در مصاحبه دانشگاه موفق شوم و پذیرش این دانشگاه را بگیرم. وی خاطر نشان می کند: این دانشگاه در زمینه مهندسی معدن از حرفه ای ترین دانشگاه های ایران است و تحصیل در این دانشگاه علاوه بر تحصیل علمی به ارتقای شخصیت هم کمک می کند.

رتبه دانشگاه بیرجند در ایران ۲۷ است
خاکشور با بیان اینکه رتبه دانشگاه بیرجند در ایران ۲۷ است ولی در رشته مهندسی معدن جزو ۱۵ دانشگاه برتر می تواند باشد، تاکید می کند: در سال های گذشته نیز در کنکور کارشناسی ارشد رتبه های تک رقمی زیادی در رشته مهندسی معدن داشتیم که نشان از سطح علمی بالای گروه معدن دانشگاه دارد.وی با بیان اینکه بیرجند شهر کوچکی است و موقعیت ها و ظرفیت هایی شغلی زود پر می شوند، ادامه می دهد: افراد تحصیل کرده اگر متکی به توانایی خود و کارآفرین باشند بسیار خوب است ولی اگر فقط به فکر کار دولتی یا شرکتی هستند شاید نتوان به آن رسید مگر که خیلی در تخصص خود توانمند باشند. این دانشجوی فرهیخته بیرجندی با بیان اینکه با داشتن نگاه ویژه به دوره های مهارتی در کنار واحدهای علمی و ارتباط دانشجویان با صنعت می توان علم آموزی را حرفه ای تر کرد، ادامه می دهد: واحد های عملی حرفه ای در کنار واحد های تئوری نیاز بسیار مهمی است که با تاکید بر آن علم آموزی حرفه ای تر خواهد شد.

مدرک تنها عامل موفقیت نیست، انگیزه و تلاش مهم تر است
خاکشور اضافه می کند: مدرک تنها عامل موفقیت نیست، انگیزه و تلاش مهم تر است، ولی اگر علم هدفمند و کامل فراگرفته شود موفقیت تضمینی است. وی با بیان اینکه مدرک به همراه مهارت لازم است و افرادی که در رشته تحصیلی خود مهارت دارند صاحب شغل می شوند، عنوان می کند: در نتیجه ملاک ما برای موفقیت صرفا یک کاغذ مانند مدرک تحصیلی نیست بلکه هدف باید مدرک به همراه مهارت باشد .وی به جوانان و نخبگان توصیه می کند: امیدوار به آینده تلاش کنند و نا امید نشوند در این صورت حتما موفق و سربلند خواهند شد. خاکشور با بیان اینکه نخبگان مایه آبروی ایران هستند با تحقیقات این بزرگواران ایران در زمینه های مختلف پیشرفت کرده است، خاطر نشان می کند: از این به بعد هم به امید خدا بیشتر رشد خواهد کرد، پس جوانان باید از توانایی های خود برای پیشرفت کشور استفاده کنند و رو به جلو حرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت