استاندار:فعلا به خراسان رضوی نروید

گروه خبر- استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مردم در شرایط فعلی از سفر به استان خراسان رضوی پرهیز کنند. معتمدیان با تأکید بر این مطلب، به آمارهای وزارت بهداشت درخصوص وضعیت استان های همجوار در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این مناطق، مردم برای حفظ سلامتی خود، از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری کنند.
به گفته وی؛ با توجه به زمان بر شدن پروسه کشف ، آزمایش و تولید واکسن، باید برنامه ریزی های دقیقی برای مهار این بیماری در بلندمدت داشته باشیم پس در چنین وضعیتی، مهمترین توصیه متخصصان در دنیا، استفاده از ماسک، مراقبت های فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی است.معتمدیان به اطلاعات ارائه شده در سطح ملی اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می دهد تعداد افرادی که از ماسک استفاده می کنند به نسبت هفته های قبل بیشتر شده و این موضوع در سطح استان هم به خوبی مشهود است.وی با تشکر از مردم، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، رسانه ها و دستگاه هایی که در این زمینه مؤثر بوده اند، ادامه داد: برای کنترل بیماری، نیازمند استمرار این موضوع و استفاده همه افراد جامعه از ماسک هستیم. استاندار با تأکید بر این که استفاده از ماسک از عوامل بسیار مؤثر در پیشگیری از شیوع کروناست، خاطرنشان کرد: بنا به دستور رئیس جمهور به وزارت صنعت،معدن و تجارت مبنی بر تولید ماسک ارزان قیمت، وظیفه و تکلیف ما در استان نیز این است که در راستای تأمین و توزیع ماسک ارزان قیمت در سطح استان اقدام گسترده تری انجام دهیم.معتمدیان، تأمین مواد اولیه مناسب برای واحدهای تولید ماسک را از تکالیف حوزه اقتصادی استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای حمایتی در راستای تأمین ماسک رایگان برای اقشار آسیب پذیر استان اقدام خواهیم کرد تا این نیاز اساسی، هزینه اضافه ای را بر خانواده های نیازمند تحمیل نکند. وی در ادامه از موضوعات مورد تأکید در ستاد ملی را تقویت نظارت ها برشمرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، کمیته ای با مسئولیت معاون سیاسی در مراکز استان ها و فرمانداران در شهرستان ها شکل می گیرد که رصد بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی را به عهده دارد و تشدید نظارت ها را دنبال خواهد کرد. به گفته وی؛ فرمانداران باید در راستای نقش نظارتی خود، به صورت سرزده از ادارات و دستگاه های اجرایی بازدید کنند و به منظور حفظ سلامت مردم، وضعیت رعایت پروتکل ها و الزامات بهداشتی را رصد کنند. وی با تشکر از پیگیری های کمیته نظارت و تشدید بازرسی ها طی ۲-۳ هفته اخیر تصریح کرد: این نظارت ها برخورد با صنوف متخلف و پلمپ واحدهایی که تذکرات را جدی نگرفتند، به همراه داشت.معتمدیان ادامه داد: از مهمترین مکان هایی که امکان انتقال ویروس در آنها بیشتر نیز می باشد، مراکز درمانی، مطب های دندانپزشکی و داروخانه هاست که باید تحت نظارت های ویژه قرار گیرند تا دغدغه مردم از مراجعه به این اماکن کمتر شود.وی با اشاره به روزهای عرفه و عید قربان که پیش رو داریم، ادامه داد : برای برگزاری مراسم در این ایام، تابع سیاست های کشوری هستیم و به همین منظور با استعلام از وزارت کشور، نحوه برگزاری مراسم در این ایام به اطلاع مردم خواهد رسید. به گفته وی؛ در بحث برپایی مراسم عزاداری در ایام محرم الحرام نیز با توجه به این که طبق سیاست های ستاد ملی کرونا، محدودیت خاصی نداریم و مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، نحوه برگزاری مراسم اطلاع رسانی می شود.

کاداستر در استان عقب ماند
ایرنا – مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) در استان عقب است و از مجموع ۱۴.۵ میلیون هکتار عرصه ملی و منابع طبیعی استان تاکنون چهار میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار دارای اسناد تک برگی است. غلامرضا شهریاری در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان که به ریاست رییس کل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: حدود ۱۲ میلیون هکتار از اراضی خراسان جنوبی باید حدنگاری شود که در این زمینه نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی هستیم.وی بیان کرد: از مجموع عرصههای منابع طبیعی استان ۱۴ میلیون هکتار از اراضی دارای سند دفترچهای است که باید تبدیل به سند کاداستری تک برگ شود. ماده ۹ قانون جامع کاداستر همه دستگاههای اجرایی را مکلف کرده است تا نقشه اراضی املاک خود را برای جانمایی در اسناد کاداستر، تعویض اسناد قدیمی یا اخذ اسناد مالکیت جدید به ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر استان ارائه دهند و به گفته وی پنج سال از اجرای این مصوبه میگذرد و وقت آن به اتمام رسیده است در صورتی که از اجرای طرح خیلی عقب هستیم.

برنامه امسال
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: رویکرد اصلی ما در سالهای اخیر در زمینه اجرای طرح کاداستر بوده است. علیرضا نصرآبادی افزود: از مساحت بیش از ۱۵ میلیون هکتاری استان ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هکتار اراضی منابع طبیعی است که از این میزان ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار تاکنون سند دفترچهای و تعیین تکلیف شده و چهار میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار نیز صدور کاداستر انجام شده است. وی بیان کرد: برنامه امسال اجرای یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار کاداستر در استان است که قراردادها منعقد شده و در حال انجام است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در ارتباط با اختلاف بین منابع طبیعی و شرکت آب منطقهای درخصوص بستر و حریم رودخانهها اظهار کرد: براساس قانون انفال و اراضی ملی بستر و حریم رودخانهها در مالکیت دولت است که نماینده دولت نیز سازمان جنگلها است و شرکت آب منطقهای متولی حفاظت و نظارت بر این عرصهها هستند.

مهلت رئیس کل دادگستری به دستگاه ها
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه این نشست گفت: یکی از موضوعات مهم در پیشگیری از تعارض به اراضی ملی اسناد مالکیت است که باید در دستور کار باشد و پیگیری شود. حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: افرادی که در داخل یا خارج شهرها و روستاها اراضی دارند نخستین اقدام پیگیری و اخذ سند زمین است.وی بیان کرد: اختلافات نباید باعث شود اصل گرفتن زمین بر زمین بماند و اخذ سند با گرفتن سندهای قدیمی کفایت نمیکند بلکه باید براساس نقشههای کاداستر باشد و در نهایت سند تک برگ صادر شود. وی گفت: هر سازمان دولتی که املاک تحت اداره دارد باید به این تکلیف قانونی هرچه سریعتر اقدام کند و در سه ماه آینده اقداماتی که در اجرای ماده ۹ انجام شده است باید توسط دستگاههای اجرایی گزارش شود.

موفقیت مرکز پیشرفته تراش سنگ فردوس
راه اندازی بزرگترین مرکز تراش سنگ های قیمتی شرق کشور در فردوس مانع خام فروشی این سنگ های ارزشمند استان شد. رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان فردوس به تشریح عملکرد این مرکز در سال گذشته پرداخت و افزود: افتتاح و تجهیز دپارتمان آموزش تخصصی گوهر تراشی و گوهر شناسی شرق کشور در این مرکز با همکاری ایمیدرو از کارهای مهم و ویژه این مرکز در سال گذشته بود.
یعقوبی تصریح کرد: با این کار مهم از خام فروشی معادن غنی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دشت عقیق فردوس جلوگیری و سالیانه ۲۵۰ نفر از استان خراسان جنوبی و استان های دیگر این حرفه را فرا گرفته و در نهایت موجب اشتغال پایدار برای فعالان این صنعت می گردد.رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای فردوس ادامه داد: در ۴ سال اخیر ۵۳۰ نفر در رشته گوهر تراشی آموزش دیده اند و تا کنون ۶۵۰ نفر از طریق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردوس جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی در این رشته به بانک ها معرفی شده اند. وی اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دو منظوره شهرستان فردوس با ۸ کارگاه آموزشی در بخش برادران و ۴ کارگاه آموزشی در بخش خواهران به ارائه خدمات آموزشی می پردازد. وی اضافه کرد: ۱۲۸۷ گواهینامه الکترونیکی مهارت در ۶۸ حرفه مختلف و۱۴۶ پروانه مهارت در سال گذشته در ۱۸ حرفه صادر شده است. یعقوبی ادامه داد: در جهت حمایت از بخش خصوصی در سال گذشته از محل کمک های فنی و اعتباری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و توسط صندوق کارآفرینی امید فردوس، به متقاضیان ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.یعقوبی با اشاره به اینکه ۸ درصد آموزش های ارائه شده در سال ۹۸ در بخش روستایی و عشایری بوده تاکید کرد: این کار با هدف توانمند سازی مناطق روستایی و عشایری با رویکرد اشتغال پایدار و در راستای اقتصادی مقاومتی انجام شده است.

صدور مجوز تاسیس آکادمی اتومبیلرانی در استان

کاری- با موافقت سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی؛ مجوز تاسیس آکادمی در ۱۰ هیئت استانی صادر شد. مازیار ناظمی این موضوع را فرصتی برای توسعه زیرساخت های آموزشی رشته های موتوری کشور دانست و افزود: بعد از افتتاح آکادمی بین المللی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی استقبال زیادی از سوی علاقه مندان این رشته صورت گرفت و با درخواست هیئت های متقاضی نسبت به راه اندازی و تاسیس آکادمی موافقت شد تا هیئت های استانی نیز بتوانند با راه اندازی آکادمی در موضوع آموزش سهم بیشتری داشته باشند. وی یادآور شد: بر اساس این گزارش مجوز آکادمی برای استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، اصفهان، البزر، همدان، گیلان، کرمانشاه، خوزستان و خراسان جنوبی صادر شد.
سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: البته فدراسیون همواره بر عملکرد این آکادمی ها نظارت دارد و توجه فدراسیون در خصوص آموزش تنها مختص به تهران نیست. ما سعی داریم در جای جای ایران عزیزمان این رشته را توسعه دهیم. ناظمی با اشاره به سیاست فدراسیون مبنی بر ارتقای سطح اموزشی رشته موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: در صدد هستیم با مذاکره و ایجاد تعاملات با فدراسیون های جهانی و حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از مدرسان بنام بین المللی برای حضور در ایران دعوت کنیم.
برگشت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به شاکیان در استان

معاون بازرسی و حمایت از مصرفکنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با پیگیری و بررسی شکایتهای مردمی و گزارشهای سامانه ۱۲۴ در استان، ۱۰ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۸۸۹ ریال به شاکیان برگشت داده شده است.به گزارش ایرنا، علی تهوری در پنجمین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد،با اشاره به دریافت گزارشهای مردمی از دو طریق حضوری و سامانه تلفنی ۱۲۴ در تمامی شهرستانها افزود: از ابتدای امسال ۹ هزار و ۷۶۰ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در استان دریافت شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است. وی به برگزاری گشتهای مشترک و انجام بازرسیها در دو نوبت صبح و عصر به صورت مستمر و در قالب طرحهای نظارتی مختلف اعم از طرح نظارتی نوروز ۹۹، ماه مبارک رمضان و برخورد با محتکران خودرو اشاره و تصریح کرد: همچنین در این مدت، بیش از ۱۶ هزار و ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی خراسان جنوبی انجام و منجر به تشکیل ۴۲۰ فقره پرونده تخلف شده است.

معاون استاندار خواستار افزایش نظارت بر بازار شد

ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر تشدید نظارت و بازرسی بازار تاکید کرد و گفت: نظارت و بازرسیها به منظور مهار تخلفات احتمالی افزایش یابد. مشیرالحق عابدی افزود: کنترل سرشبکه های توزیع کالا و خدمات، افزایش گشتهای مشترک برای تاثیربخشی بیشتر و تشدید شیوههای مبارزه با تخلفات گرانفروشی کالا و خدمات، از اقداماتی است که باید به طور ویژه در دستور کار ناظران قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه نوسان قیمتها در بازار استان، متأثر از شرایط کشور است متذکر شد: گشتهای بازرسی و نظارتهای ویژهای که به طور مرتب انجام میشود، ارجاع ۴۲۰ پرونده به تعزیرات حکومتی را به دنبال داشته است.

۶۷ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی تخریب شد

ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان تخریب و ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز نیز شناسایی شد. غلامرضا قوسی افزود: در این مدت ۵۷۹ فقره ماموریت توسط اکیپهای گشت نظارتی بر اراضی کشاورزی استان انجام شده است. به گفته وی انجام ۲۹۱ مورد نظارت بر طرحهای واگذار شده، بررسی ۲۹ پرونده در هیئت نظارت ماده ۳۳ و انجام ۲۸۹ مورد نظارت بر مجوزهای تغییر کاربری از دیگر اقدامات امسال بوده است.

جذب و تامین ۳ هزار تن کالای اساسی

صدا و سیما- ۳ هزار و ۳۳۱ تن کالای تنظیم بازار از ابتدای سال جاری تاکنون در استان جذب و تأمین شد. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اعلام این خبر گفت: در این مدت هزار و ۵۰۵ تن انواع برنج هندی و پاکستانی، ۵۳۹ تن شکر، ۱۲۵ تن مرغ منجمد و ۱۰۱ تن گوشت گوساله منجمد در استان توزیع شده است.

احیای بیست واحد صنعتی تا پایان سال در استان

صدا وسیما – بیست واحد صنعتی تا پایان سال به چرخه تولید باز میگردند.سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان گفت: مشکل سرمایه در گردش و نوع تولید ۲۰ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل استان، رفع و این واحدها تا پایان سال احیا میشوند. حسن نژاد افزود: با راه اندازی این واحدها برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد میشود. سالاری، معاون امور معادن سازمان صمت استان نیز از تعیین تکلیف بخش عمدهای از معادن غیر فعال استان تا پایان سال خبر داد و افزود: از ۶۵۴ معدن استان، هم اکنون بیش از ۲۰۰ معدن غیر فعال اند.

افزایش ۷.۵درصدی پیک بار مصرف برق در استان

صدا و سیما- معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان گفت: پیک بار شرکت توزیع برق استان تا کنون نسبت به مدت مشابه در سال۱۳۹۸، حدود ۷.۵ درصد افزایش نشان میدهد که این موضوع با وجود انجام فعالیتهای گسترده مدیریت مصرف برق، نشان از افزایش مصرف بیش از حد مشترکین است. بخشایی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی و ۱۳ استان دیگر، در منطقه قرمز مصرف برق قرار دارند، افزود: خراسان جنوبی از ابتدای هفته جاری در وضعیت قرمز مصرف برق کشور قرار دارد.

راه اندازی مجهزترین کتابخانه دیجیتال روستایی کشوردر استان

اولین و جامعترین کتابخانه دیجیتال روستایی کشور در روستای محمدآباد طبس راهاندازی شد. به گزارش صدا و سیما ، این کتابخانه دیجیتال روستایی با همکاری سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در کتابخانه حضرت امام رضا (ع) روستای محمدآباد طبس آغازبه کار کرد. در این سامانه بیش از ۲۰۰ نرمافزار مذهبی از قبیل جامعالاحادیث، جامعالتفاسیر، جامع روایت نور، نمایه چهارده معصوم (ع)، بیش از ۲۰۰۰ پایگاه علمی و پژوهشی داخلی و خارجی و … قابل دسترس است.

پاسخگویی استاندار خراسان جنوبی به ۴۰ درخواست مردمی

استاندار خراسان جنوبی دیروز با حضور در مرکز سامد بیش از ۴۰ مورد از درخواستهای مردمی را در حوزه دستگاههای اجرایی پیگیری کرد. معتمدیان برای گفتگو با مردم و پاسخگویی به سؤالات و مسایل آنان از طریق شماره ۱۱۱ در واحد ارتباط مردم و دولت (سامد) حضور یافت. ارتباط با مدیران مرتبط و ارائه موارد برای پیگیری تا حصول نتیجه، مهمترین اتفاق این برنامه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت