از پیشنهادهای سایر قوا استقبال می کنیم اگر مشکلی درست نکند

یکصد و هفتاد و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص همسان سازی مستمری بازنشستگان و افزایش درآمد کارگران و کارکنان در جهت تامین معیشت و جبران بخشی از آثار تورم در قیمت کالاها و خدمات ارائه کرد.روحانی با اشاره به حساسیت ها و پیچیدگی ها در زمینه مدیریت وضعیت اقتصادی، تاکید کرد: دولت، تامین معیشت مردم و جبران تورم را وظیفه خود می داند و از همه طرح ها و پیشنهادات سایر قوا، فعالان و متخصصین اقتصادی در حل معضلات مردم استقبال می کند.رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد که باید مراقبت کرد ارائه برخی طرح ها که منابع آن دیده نشده باشد، نمی تواند به رفع معضلات کمک کند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات تورمی و یا دامن زدن به انتظارات غیرواقعی گردد؛ لذا ملاحظه منابع و فراهم آوردن شرایط اجرایی آن، لازمه توفیق در خدمت به مردم و جلب رضایت آنهاست. در ادامه این جلسه پیشنهادهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در خصوص تسهیلات لازم برای گسترش صادرات و استفاده از ارز صادراتی برای تامین واردات مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری درباره آنها به جلسه فوق العاده بعد از ظهر امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موکول شد.

بدهکارترین دولت تاریخ به منتخب بعدی تحویل میشود

صندوق بینالمللی پول آمار بدهی عمومی ناخالص دولت ایران را منتشر کرده که در این آمار اعلام شده که از سال ۱۳۹۲ به بعد با تغییر دولت در ایران، حجم استقراض دولت از بخش غیردولتی به شدت افزایش پیدا کرده و در سه سال اخیر هم دولت با سرعت بیشتری اقدام به استقراض کرده است.برآورد صندوق بینالمللی پول این است که در پایان سال ۱۳۹۹ دولت ایران بیش از ۱۳۶۷ هزار میلیارد تومان بدهی عمومی ناخالص به جای خواهد گذاشت. این در حالی است که در پایان سال ۱۳۹۱ و قبل از شروع به کار دولت روحانی، حجم بدهی عمومی دولت فقط ۸۸ هزار میلیارد تومان بود. به عبارتی میتوان گفت دولت دهم کمتر از ۱۰۰ هزار میلیارد بدهی برای دولت یازدهم به یادگار گذاشت اما دولت دوازدهم بیش از ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی را برای دولت بعد خواهد گذاشت.

دولت مرعوب گروه های فشار شد و کار را خراب کرد

عباس آخوندی، وزیر سابق راه گفت : «سرجمع بیشتر از دوسوم مسکن مهر و تاسیسات زیربنایی و روبنایی آن در زمان مسئولیت من انجام شد. بیش از یک میلیون از آن را من ساختم. من اگر میخواستم کار غیراخلاقی بکنم بلد بودم که موجسواری کنم و هر هفته دو پروژه مسکن مهر افتتاح کنم. ولی با مردم صادق بودم». وی در نقدی به وضعیت اقتصادی جامعه و آسیبی که شاید به امنیت هم کشیده شود افزود: همان روزی که آمریکا از برجام خارج شد در دولت گفتم که ما باید اعلام کنیم که تا آخر در برجام هستیم. تردیدهای دولت آسیبهای زیادی به اقتصاد زد. دولت تا حدی مرعوب گروههای فشار شد و در زمین آنان بازی کرد و همین موجب از دست دادن سرمایه اجتماعیاش شد.

خبر خوش بورسی وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد اظهار کرد: خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکتها هستیم. شرکتهای بورسی از بنگاههای گلچین و صادراتی هستند که در حال حاضر نرخ رشد سود برخی از آنها بیش از ۳۰۰ درصد بوده است. وی با تاکید بر اینکه از سهامداران خواهش میکنم با تامل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند گفت: سهامداران بدانندکه امروز سهام ارزنده خود را میفروشند و با تامل در این بازار صبر کنند تا مجبور به ارزان فروشی نشوند.

رئیس جامعه هتلداران: ۳۰درصد هتلها تعطیل و دو سوم شاغلان بیکار شده اند

رئیس جامعه هتلداران ایران از تعطیلی ۳۰درصد هتلها و بیکاری دو سوم نیروی شاغل در این بخش خبر داد. او افزود: هتلها ماهها است که مسافر ندارند و میانگین اقامت در کل کشور زیر ۲۰ درصد است. حتی هزینههای آب و برق را نمیتوان تامین کرد.

افزایش قیمت ها در بازار سکه و دلار

روز گذشته برخلاف روز های قبل بازار ارز و طلا با افزایش قیمت آغاز شد؛ به نحوی که دلار ۴۴۹ تومان و سکه امامی ۸۸ هزار تومان با افزایش قیمت مواجه گردید و دلار به کانال ۲۸ هزار تومان بازگشت و طلا نیز با ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۲۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

امید به رونق بورس با جمعشدن صفهای فروش سهام

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روز گذشته در نیمه دوم بازار شاهد برگشت برخی از سهمها به فاز صعودی و پایان یافتن صفهای فروش بودیم، گفت: با جمع شدن صف فروش، ارزش معاملات در بازار روز گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، به همین دلیل میتوان انتظار داشت که هیجان فروش در بازار کاهش پیدا کرده باشد و در روزهای آینده از فشار فروش و عرضه کاسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت