از حرفها و عملکردم در دوره ریاست جمهوری پشیمان نیستم

محمود احمدینژاد تأکید کرد که از سخنان و عملکردش در دو دوره ریاست جمهوری پشیمان نیست. او در واکنش به گزارشها درباره تلاش او برای ملاقات با رهبری برای شرکت در انتخابات هم گفت: متأسفانه رسانهها نظرات خودشان را منتشر میکنند بدون این که دنبال سند باشند. وی در گفت و گویی اختصاصی مقابل دوربین رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی نشست و گفت : از حرفها و عملکردم در دوره ریاست جمهوری پشیمان نیستم؛ هر کاری هم کردم از آن دفاع میکنم چرا باید پشیمان باشم؟ کارها روی اصول بوده روی برنامههای مدون و اندیشه بوده، کارهای من در جهت اعتلای ایران و صلح و دوستی در جامعه بشری بوده است. وی در پاسخ به سوالی در خصوص فیلترینگ توئیتر در دوره ریاست جمهوری اش و اینکه از چه فیلتر شکنی استفاده می کند گفت : من یادم نمیآید، در اینجا فیلتر به این معنا نیست. همانها که فیلتر میکنند در ایران خودشان فیلترشکن میفروشند. به هرحال هستند در آنجا. مهم نیست فقط یک هزینه اضافه میپردازند.

روحانی خلاف آنچه گفت عمل کرد/ انتظار جامعه را در برجام بالا بردند
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اینکه نباید به هیچ وجه انتظارات را بالا برد درست است اما این حرف را آقای روحانی باید در دولت اول و قبل ازحصول توافق برجام میگفت اما وی دقیقا خلاف این عمل کرد.ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با موضعگیری اخیر رئیسجمهور پیرامون انتخابات و توصیه وی به رقبا مبنی بر بالا نبردن انتظارات مردم در فضای انتخابات اظهار کرد: شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین اشتباهات دولت آقای روحانی این بود که در دولت اول خود مسئله افزایش تقاضای عمومی یعنی حقوق جزای عمومی را از دولت و حاکمیت به شدت بالا برد. وی بیان کرد: علت ریشهای بخشی یا شاید بتوان گفت بخش قابل توجهی از مشکلاتی که کشور بعد از خروج آمریکا از برجام با آن مواجه شد دقیقاً از همین نقطه به وجود آمد. ایشان انتظار عمومی را در مسئله برجام کاملاً بالا بردند. جملاتی که آقای روحانی به کار بردند در خاطرمان است که «اگر برجام امضا شود تمام تحریمها یک شبه برداشته میشود، خطر جنگ از کشور برداشته میشود و رفاه عمومی به دست میآید یا مردم در آسایش خواهند بود.» اینها افزایش انتظارات بود.

ادعای کمبود اختیارات رئیس جمهور قابل قبول نیست
سید ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاحطلب گفت: اینکه بعضا گفته میشود اختیارات رئیسجمهور کم است و محدودیتهایی برای رئیسجمهور وجود دارد قابلقبول نیست. اتفاقا رئیسجمهور اختیارات زیادی دارد. وی گفت: در دورههای گذشته نیز شاهد این گلایه ها بودهایم که رئیس دولت اصلاحات یکبار قهر کرد و خواست استعفا بدهد که نشد. آقای احمدینژاد هم خانهنشینی کرد و خواست استعفا بدهد اما نشد. گاهی شنیدیم که آقای روحانی هم خواسته استعفا دهد اما مورد موافقت قرار نگرفته و وی به کار خود ادامه داده است. وی افزود : نامزدهای ریاستجمهوری ابتدا باید اختیارات رئیسجمهور را بدانند تا اگر رأی آوردند از کمبود اختیارات گلایه نکنند.

صوفی: دولت روحانی بعد ۹۶ همان دولت احمدینژاد شد
فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه دولت روحانی در چهار سال نخست انتظارات را برآورده کرد، یادآور شد: دولت روحانی اما در دور دوم شد همان دولت احمدی نژاد؛ چون آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری وضعیت کشور را به گونه ای پیشبرد که الان هم با همان وضعیت استثنایی مواجه هستیم و یک دولت استثنایی می خواهیم تا ما را از این وضعیت بین المللی و داخلی نجات دهد. صوفی اظهار کرد: اگر هیچ کاندیدای اصلاح طلبی در میدان انتخابات ۱۴۰۰ نبود، اصلاح طلبان به استراتژی مشارکت بدون قید و شرط سالهای ۹۲، ۹۴ و ۹۶ بر نمی گردند. البته برخی
می توانند این اشتباه را انجام دهند اما این رویکرد در انتخابات مجلس ۹۸ نشان داد که جواب نمی دهد.

بخشی از مجموعه اصولگرایی نسبت به لاریجانی نگاه مثبتی دارد اما …

واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که علی لاریجانی با توجه به عملکرد خود در میان اصلاح طلبان جایگاهی دارد و نه اصولگرایان. وی البته می گوید : بخشی از مجموعه بزرگ اصولگرایی نسبت به لاریجانی نگاه مثبتی دارد، اما نکته اینجا است که این بخش، قابلیت جلب رای لازم برای ریاست جمهوری لاریجانی را ندارند. وی افزود: «در اینکه لایجانی ریشه اصولگرایی دارد، شکی نیست، اما فضای امروز کشور، ذائقه سیاسی مردم نگاه اجماعی به او ندارد لذا تصور میکنم کسانی که از الان نام او را طرح میکنند، نگاه خیرخواهانه ندارد.»

اظهارات پدر داماد احمدینژاد درباره مراجع رأی ساز در انتخابات ۱۴۰۰

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: در مجموع پذیرش اجتماعی نسبت به افرادی که سابقه نظامیگری دارند، سختگیرانه است. خورشیدی پدر داماد احمدینژاد اضافه کرد: در واقع مراجع رأی ساز هم تغییر کرده است به عنوان مثال اگر مراجع رأی ساز، جماعت و یا جوامع روحانی بودند اما اکنون این گونه نیست. به یکباره شاهدیم که یک خواننده زیرزمینی یک تعداد رأی دارد که بسیاری ندارند یا فضایی را میسازد که بسیاری، توانایی ساختن آن را ندارند؛ دلیل آن هم تغییر ذائقه است که نتیجه عملکرد دستگاهها است. در هر صورت نقش نخبگان نفی نخواهد شد.

مبلغ: اصلاحطلبان در سال ۹۲ دولت استثنایی تشکیل دادند

مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاحطلب با بیان اینکه اصلاحطلبان در سال ۹۲ براساس منافع ملی و خواست مردم عمل کردند و به تعبیری دولت استثنایی تشکیل دادند، در پاسخ به این پرسش که اگر نامزدهای اصلاحطلب ردصلاحیت شوند آیا اصلاحطلبان به سمت ادامه سیاست ائتلافی و تشکیل دولت استثنایی میروند یا ترجیح میدهند از عرصه انتخابات کنار بکشند، تصریح کرد: «اکنون جامعه با یک پرسش مهم روبهرو است که هنوز هم انتخاب بین بد و بدتر پاسخ میدهد یا نه؟ و چنین سیاستی منجر به گشایش میشود یا خیر؟ به تبع آن نیروهای اصلاحطلب هم باید تکلیف خود را روشن کنند که آیا هنوز میخواهند با نامزد اصولگرا وارد میدان شوند یا آنکه بر هویت اصلاحطلبانه خود تأکید میکنند؟ من باور دارم که وقتی در شرایط کنونی یک دولت حداقلی شکل بگیرد، آن دولت مجبور است از سیاستهای تحمیلی پیروی کند و چنین شرایطی نتیجه مثبتی نخواهد داشت و به نفع هیچکس نیست».

نامزدهای جریانات سیاسی تا کنون چه گلی به سر مردم زده اند؟

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: کدام یک از نامزدهای مورد حمایت این جریانات سیاسی آمدند و گلی به سر این ملت و کشور زدند؟! چرا بسیاری به فکر جناح و جناحبازی هستند در حالی که باید به فکر مردم باشند. این مردم مظلوم ستمدیده که امروز بیش از هر زمان دیگری (پس از پیروزی انقلاب)، هزاران هزار امید بستهاند، دیگر از این عرض اندامهای جناحی و فخرفروشیدر مقابل جناح دیگر، واقعا خسته شدند. رئوفیان ادامه داد: متاسفانه هیچ یک از دو جناح مطرح نتوانستند رضایت مردم و اعتماد آنان را جلب کنند و برای جلب اعتماد اکثریت حامیان گذشته خود، راهکاری بیابند.

تصمیم بر حذف اصلاحطلبان یا رد صلاحیت آنها گرفتهاند ؛ زحمت نکشند

«جلال جلالیزاده»، چهره سیاسی اصلاحطلب، در این باره که برخی اصلاح طلبان پیشبینی میکنند انتخابات سال آینده دو قطبی خواهد بود؟ به برنا گفت: مشخص است که انتخابات اگر در سطح ملی برگزار شود یقینا باید بین دو جریان و جناح فعال سیاسی کشور برگزار شود؛ اگر قرار باشد از همین حالا که خود اصولگرایان اعلام کنند که انتخابات، انتخابات درون جریانی اصولگرایان است نشان دهنده این است که اینها از همین حالا، تصمیم بر حذف اصلاحطلبان یا رد صلاحیت کاندیدای آنها گرفتهاند و دیگر نباید، اصلاحطلبان خودشان را به زحمت بیندازند.

کنایه محسن هاشمی به گشایش روحانی

محسن هاشمی رفسنجانی در توئیتر خود با کنایه به وعده های گشایش رئیس جمهور نوشت: متاسفانه هر زمان مسئولین در مورد «گشایش مشکلات » صحبت کرده اند، برای مردم جنبه «جوک» و «شوخی» داشته است.

با هم توی دهن دولت پنهان بزنیم

مهاجری، فعال سیاسی خطاب به سخنگوی دولت نوشت: این روزها سخن از دولت پنهان است. ما که نمیدانیم این دولت کیست و کجا قایم شده. اما شما می دانید. این دولت را به ملت معرفی اش کنید تا همه با هم توی دهن “ آن” دولت بزنیم و ضمنا تکلیف سوءتدبیرهای برخی مدیران این دولت را هم روشن کنیم. آقای ربیعی جراتش را دارید تا به جنگ کسانی بروید که دارند توی دهن ملت می زنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت