از اتوبوس های فرسوده تا انتظار طولانی در ایستگاه

کاری – روزانه هزاران مسافر در شهرستان بیرجند، وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس را برای جابه‌جایی انتخاب می‌کنند و وجود این وسایل در تردد مردم بسیار ضروری به شمار می‌رود.وجود اتوبوس و ارائه بهتر خدمات اتوبوسرانی توسط شهرداری مطمئناً رضایت شهروندان را به دنبال دارد اما گاهی با گلایه‌هایی از مردم در خصوص خدمات‌دهی در این زمینه مواجه می‌شویم. برخی از همشهریان از افزایش هزینه تاکسی های شهر بیرجند، دیر رسیدن اتوبوس ها و کمبود ناوگان در برخی از نقاط شهر گلایه مند هستند.

برخورد نامناسب برخی رانندگان اتوبوس
رضایی دانشجوی بیرجندی با بیان اینکه برای رفتن به دانشگاه هر روز در چندین نوبت از اتوبوس استفاده می‌کنم و حضورم در ایستگاه اتوبوس در ساعت مقرّر را با ساعت کلاس‌هایم تنظیم کرده‌ام، ادامه داد: متأسفانه برخوردهای برخی رانندگان با شهروندان مناسب نیست و اگر کارت بلیت فردی شارژ نداشته باشد ممکن است بدترین برخورد را در برابر بقیّه مردم با فرد داشته باشند.وی با اشاره به اینکه در همه مناطق شهر ایستگاه شارژ کارت بلیت وجود ندارد، اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود که شهروندان فقط در مسیرهای خاصی بتوانند کارت بلیت خود را شارژ کنند.

کمبود اتوبوس در مناطق پر رفت و آمد بیرجند
شهروند دیگر بیرجندی با اشاره به کمبود اتوبوس در مناطق پر رفت و آمد شهر بیرجند، خاطر نشان کرد: محل کار من میدان شهداست اما هیچ اتوبوسی در این مسیر وجود ندارد.خسروی با اشاره به اینکه برای رسیدن به محل کار هر روز باید یک مسیر را پیاده روی کنم، اضافه کرد: من و بسیاری از همشهریان در مسیر شهدا، حکیم نزاری و هفده شهریور با کمبود وسیله نقلیه مناسب روبرو هستیم. این همشهری بیرجندی با بیان اینکه استفاده از تاکسی نیز مقرون به صرفه نیست، عنوان کرد: اکثر تاکسی های درون شهری یا در این مسیرها تردد نمی کنند یا اینکه درخواست دربستی می کنند. وی بیان کرد: از شهرداری درخواست داریم تدبیری برای اضافه شدن اتوبوس برای این مسیرها را مد نظر داشته باشند.

نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در برخی از اتوبوس‌ها
یک خانم بیرجندی با گلایه از نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در برخی از اتوبوس‌ها، گفت: تنها تعداد خاصی از اتوبوس‌ها کولر دارند و یا کولر اتوبوس را روشن می‌کنند.این شهروند خاطرنشان کرد: یک بار در اتوبوس شاهد اعتراض مردم به گرمای اتوبوس و درخواست برای روشن کردن کولر بودم که راننده گفت کولر خراب است و اگر کسی مشکلی دارد می‌تواند از اتوبوس پیاده شود. وی با بیان اینکه در تابستان‌ها شاهد گرما و در زمستان‌ها شاهد سرما در اتوبوس هستیم، ادامه داد: این موضوع به راحتی چاره دارد و می‌توانند کولر و بخاری اتوبوس‌ها را درست کنند و رانندگان آن‌ها را روشن کنند.

گلایه از تأخیر برخی از اتوبوس‌ها
شهروند دیگری نیز با گلایه از تأخیر برخی اتوبوس‌ها، گفت: مسیر من معمولاً معصومیه است اما گاهی اتوبوس بسیار دیر می‌آید و ترجیح می‌دهم که یک مسیر را پیاده بروم و یا از تاکسی استفاده کنم. محمدی با بیان اینکه اتوبوسرانی باید به ساعت شروع و تعطیلی مدارس توجه بیشتر کند، اضافه کرد: چرا که معمولاً در این ساعات اتوبوس بسیار شلوغ است و اگر اتوبوس تأخیر نیز داشته باشد که وضعیت بدتر خواهد شد.وی با اشاره به اینکه گاهی اتوبوس‌ها در انتهای خطوط سرعت بسیار کمی دارند که خسته‌کننده است، اظهار کرد: گاهی نیز سرعت بسیار زیادی دارند که هر کدام از این رفتارها باعث ناراحتی مسافران می‌شود. شهروندان دیگری در مسیرهای غفاری و پاسداران نیز از دیر رسیدن و کمبود اتوبوس شاکی بودند و خاطر نشان کردند: به دلیل دیر رسیدن و نبود اتوبوس گاهی برای رسیدن به مقصد مجبوریم با هزینه بیشتر از تاکسی و آژانس استفاده کنیم که مقرون به صرفه نیست!

تقاضای اتوبوس ها بر اساس تقاضا و استقبال شهروندان است
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: در شهر بیرجند تعداد ۸۸ دستگاه ملکی، تعداد ۲۵ دستگاه خصوصی و مجموع تعداد ۷۶ دستگاه آماده بکار می باشد. سید محمود حسینی با بیان اینکه تعداد اتوبوس اختصاص به هرخط نسبت به تقاضای سفر واستقبال شهروندان است و میانگین جابجایی در روز ۶۰۰ نفر می باشد، یادآور شد: معصومیه تعداد ۳ دستگاه سرویس دهی و مسیر غفاری تعداد ۷ دستگاه به شهروندان در حال خدمات رسانی می باشند.
نرخ کرایه اتوبوس ها مصوب شورای شهر است
این مقام مسئول یادآور شد: نرخ کرایه مصوبه شورای شهر می باشد که نسبت به تورم و هزینه نگهداری بالای هر اتوبوس نسبت به جابجایی بسیار پایین تر از شهرهای دیگر می باشد.رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه مسیرهای حکیم نزاری و شهدا با توجه به شلوغی وعرض کم خیابان ها امکان سرویس دهی وجود ندارد، ادامه داد: بلوار شهید ناصری با ۲ دستگاه از ابوذر سرویس دهی می شود. حسینی با بیان اینکه توقف اتوبوسها در هر ایستگاه شهر در حد سوار و پیاده شدن مسافر می باشد، تاکید کرد: در غیر اینصورت شهروندان می توانند به شماره ۳۲۲۲۶۵۴۵ پایانه ابوذر و۳۲۳۱۱۵۰۰ پایانه آزادی تماس داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: کلیه اتوبوسها هر شب نظافت و اتوبوسهای دارای سیستم گرمایشی وسرمایش هستند ملزم به استفاده از آن می باشند.

افزایش ۴۰ درصدی نرخ تاکسیرانی
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه تعداد کل ناوگان تاکسیرانی شهر بیرجند۷۰۹ دستگاه تاکسی است، یادآور شد: از این تعداد ۲۵۰دستگاه تاکسی در شبکه های تاکسی بیسیم، ۷۵ دستگاه پایانه مسافربری، ۴۲ دستگاه فرودگاه، ۸۴ دستگاه خطی و ۲۵۸ دستگاه تاکسی گردشی می باشد. حسینی بیان کرد: با توجه به افزایش بی رویه هزینه های استهلاک و نگهداری خودرو و افزایش روز افزون لوازم یدکی و هزینه های خانوار، نرخ کرایه تاکسی ها با ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل مصوب و اجرائی شده است.وی با بیان اینکه چنانجه تقاضای سفر بصورت دربستی بنا به درخواست و پیشنهاد مسافر باشد مانعی ندارد، ادامه داد: در غیر این صورت تخلف محسوب و با متخلفین برابر آئین نامه اعمال قانون می شود. وی تاکید کرد: درصورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه حمل و نقل مسافر درون شهری تقاضا می شود مراتب با ذکر شماره پلاک و یا کد تاکسی به شماره ۳۲۳۳۸۰۳۴ اعلام تا پیگیری و در صورت محرز شدن تخلف، با خاطی اعمال قانون لازم انجام شود.

بهسازی و تعویض سایه بان های ایستگاه های اتوبوس
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با اشاره به بهسازی و تعویض سایه بان های ایستگاه های اتوبوس اظهار کرد: احداث سرپناه ایستگاه های اتوبوس علاوه بر زیبایی منظر شهری، نقش مهمی در رفاه و حفاظت مسافرین در فصول گرم و سرد سال دارد.وی با اشاره به فرسوده و شکسته شدن بسیاری از سایه بان ها افزود: فرسودگی سایه بان ها در معابر اصلی شهر چهره بسیار نازیبایی را ایجاد کرده بود که در این راستا نوسازی شدند.حسینی ارائه بهترین خدمات در خور شأن شهروندان با هدف رفاه و رضایتمندی مسافرین و همچنین ارتقای بصری سایه بان ها و مبلمان شهری را از اهداف این اقدام برشمرد.وی با بیان اینکه در این راستا سایه بان های معابر اصلی شهر و ایستگاه های مبدا و مقصد و همچنین ایستگاه هایی که بیشترین تجمع مسافر را دارند، ادامه داد: ترمیم، باز سازی، رنگ آمیزی وتعدادی سایه بان نیز افزوده و نصب شده است.رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند یادآور شد: کار ساخت، نصب، ترمیم و بازسازی ایستگاه های اتوبوس با استفاده از ظرفیت، همت و تلاش نیروی های داخلی امور ماشین آلات شهرداری انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت