ارتش کنار مردم و دولت

استاندار گفت :نیروهای مسلح به ویژه ارتش در مقاطع مختلف و بلایای طبیعی در کنار مردم و دولت قرار گرفته‌اند و با حمایت‌های همه‌جانبه، نقش مردمی خود را ایفا کردند.معتمدیان بر مانایی کارنامه درخشان و ماندگار ارتش از بدو انقلاب تاکنون در تاریخ تأکید کردو افزود: از آغازین روزهای پیروزی انقلاب، ارتش در شرایط بسیار حساسی قرار داشت. وی با اشاره به هجمه دشمنان خارجی، اقدامات گروهک ها و… که به دنبال تضعیف و انحلال ارتش بودند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین مدافع ارتش ورود کردند و با صدور پیامی تاریخی ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کردند و از ارتشیان غیور خواستند در شهرستان های بزرگ با ساز و کار نظامی به رژه بپردازند و حمایت خود را از ملت ایران اعلام نموده برای دفاع از مرزها اعلام آمادگی نمایند. به گفته وی؛ خواسته حضرت امام (ره) از مردم هم این بود که حمایت همه جانبه ای از ارتش داشته باشند و به صراحت اعلام کردند تضعیف ارتش جایز نیست.
استاندار ادامه داد: بعد از این تاریخ که ارتش تولد تازه پیدا کرد، همواره شاهد کارنامه بسیار درخشان، ماندگار و ارزشمندی از ارتش در تاریخ و اذهان ملت هستیم. معتمدیان تصریح کرد:ارتش در کنار توان رزمی سایر نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، نیروهای امنیتی و… هزاران فرسنگ جلوتر از مرزها، از مرزهای اعتقادی جمهوری اسلامی صیانت می کند. به گفته وی؛ بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی از وظایف ارتش این است که در دوران صلح در زمینه های مختلف به یاری مردم بشتابند، در همین راستا در زلزله، سیل و…کارکنان ارتش همواره به کمک مردم شتافته اند. استاندار با اشاره به حضور نیروهای ارتشی در کنار مردم و امداد رسانی در زلزله چند سال پیش غرب کشور گفت: در همین ایام که کلیه بلاد و کشور عزیز و استان ما درگیر بیماری کرونا شده در کنار تلاش های همه ارکان، قوای سه گانه و نیروهای مردمی، نیروهای مسلح و ارتش به وظیفه مردمی خود جامه عمل پوشاند و در زمینه کمک به دولت و مردم اقدامات شایسته ای انجام داد.

ضد عفونی روستاهای مرزی از امروز

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ در خراسان جنوبی هم در جمع خبرنگاران گفت: روستاهای مرزی و محروم استان از امروز به صورت روزانه در قالب رژه خدمت ضد عفونی می‌شوند. امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی افزود: همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی، مشاوره رایگان پزشکی و ویزیت رایگان توسط نیروهای ارتش در مناطق مختلف ارائه می‌شود.
وی اظهار کرد: دیروز در سراسر کشور و استان خراسان جنوبی نیروهای ارتش با نظم خاص و شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» رژه متفاوتی را به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار کردند.فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: رژه خدمت با ماهیت کمک رسانی برای کنترل و مهار ویروس منحوس کرونا همزمان با روز ارتش در سراسر کشور برگزار شد.امیر محمودی گفت: از اوایل اسفند پارسال تاکنون اقدامات زیادی را درخصوص مقابله با کرونا در سطح استان انجام داده‌ایم که از جمله می‌توان به رفع آلودگی از معابر با امکانات بیولوژیکی، احداث بیمارستان‌های صحرایی و گروه‌های پزشکی اشاره کرد.وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال بیش از ۵۷ هزار نفر توسط نیروهای ارتش تب سنجی و بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ خودروی مردم در ورودی‌های بیرجند ضدعفونی شد.فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گفت: پدافند هوایی، مرکز آموزش ۰۴ بیرجند و نیروی هوایی در مناطقی که با نظر فرماندهان مشخص شده بود، به مناطق مختلف رفتند و اقدامات زیادی را برای مقابله با کرونا انجام دادند.وی افزود: همچنین در قالب رژه خدمت در چند روستای محروم منطقه با استقرار خودرو و تجهیزات لازم وارد عمل خواهند شد و مناطق را رفع آلودگی خواهند کرد.وی گفت: هر سال همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی برنامه‌هایی از قبیل دیدار با خانواد شهدا برگزار می‌شد که امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.سرتیپ دوم محمودی با تاکید بر اینکه رسالت ارتش امروز تنها صیانت از تمامیت ارضی نیست اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی برابر قانون اساسی، ماموریت اصلی خود را دفاع از تمامیت ارضی کشور و از اصل نظام جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

ماموریت دوم ارتش

وی افزود: ماموریت دوم ارتش جمهوری اسلامی در زمان صلح، کمک به مردم و در برای پیشرفت، توسعه و آبادانی است که در زمان بلایای طبیعی باید وارد عمل شود تا به مردم خدمت کند هرچند ارتش هیچ گاه دوست ندارد اتفاقی بیفتد که ماموریت کمک رسانی در بلایای طبیعی را داشته باشد اما گاهی باید با حفظ آمادگی رسمی در جهت توسعه کشور، در کارهای زیربنایی و زیرساختی کشور وارد عمل شویم. وی گفت: امکانات مهندسی ارتش بسیار قوی و قدرتمند است لذا براساس ماموریت خدمت به مردم در شرایط کرونا فعالیت‌ها و اقدمات زیادی را انجام دادیم و این ماموریت کماکان ادامه خواهد داشت. قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ به پیشنهاد نزاجا و موافقت فرماندهی کل ارتش از آذر ماه سال گذشته در خراسان جنوبی مستقر و فرماندهی آن به عنوان ارشد نظامی آجا در این استان مرزی معرفی شد.
رژه خدمت همزمان با سراسر کشور روز گذشته با حضور استاندار، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند به صورت رژه خودروها و تجهیزات جنگ نوین (رفع آلودگی) و مردم‌یاری در حوزه سلامت برگزار شد – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت