اخبار فرهنگی – اجتماعی

اتصال چهار روستای سربیشه به شبکه ملی اطلاعات


اعتمادیان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، از اتصال چهار روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد. بهی گفت: در ادامه طرح اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات، چهارروستای صولابست، نیاب، باغ سنگی و چشمه رج شهرستان سربیشه به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند. وی تصریح کرد: سایت های تلفن خانگی این روستاها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از برگردان به شبکه ایرانسل از سرویس نسل دو، سه و چهار همراه برخوردار و اهالی این روستاها از سرویس اینترنت پرسرعت بهره مند شدند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: با تامین اعتبار از محل مذکور و اجرای ۲۶ کیلومتر فیبر نوری، خط انتقال این سایت ها نیز تامین شد که در کیفیت ارتباطات این روستاها تاثیر بسزایی داشته است. بهی با اشاره به ادامه روند اجرای پروژه های ارتباطی در سطح استان اظهار کرد: پیرو پایش های انجام شده از روستاهای استان و با پیگیری انجام شده توسط این اداره کل، فهرست روستاهای فاقد اینترنت و یا پوشش همراه احصاء و با تخصیص اعتبار از محل طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO)، برای اجرای پروژه های ارتباطی به اپراتورهای مربوطه (همراه اول، ایرانسل و های وب) ابلاغ شده است. وی خاطر نشان کرد: اجرای پروژه های ارتباطی روستایی در دو حوزه توسعه پوشش همراه و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار است و طی یکسال گذشته از این محل حدود چهارده هزار خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.وی همچنین از اجرا یا ارتقاء ۱۳ سایت از ابتدای سال جاری خبر داد که حدود ۳۵۰۰ خانوار روستایی را ازسرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند کرده است. وی به توسعه کیفی ارتباطات در روستاها در کنار توسعه کمی اشاره و تصریح کرد: با پیگیری این اداره کل از محل منابع طرح USO، اجرای ۲۷۰کیلومتر فیبرنوری به مخابرات ابلاغ گردید که تاکنون به همت مخابرات منطقه درحدود ۲۰۰ کیلومتر آن اجرا و مابقی نیز در دستور کار است.


حمایت بازرس قضایی و بازرس کل از مدیران استانی ریسک پذیر

یعقوبی – بازرس قضایی و بازرس کل خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خواست ما فراهم کردن شرایطی برای ریسک پذیری و جسارت مدیران در حل مشکلات مردم است، گفت: تجربه ثابت کرده مدیران موفق در رفع مسائل مردم جسارت و ریسک پذیری همراه با حرکت در مدار قانون دارند. مهدی رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: با دست لرزان و دست به عصا حرکت کردن مشکلات حل نمی‌شود ولی در کنار این موضوع مدیران را بر قانون مداری توصیه می‌کنیم و نقض قانون مدیران را بر نمی‌تابیم. وی با بیان اینکه خط قرمز نظارت، فساد و هدر دادن بیت‌المال است، بیان‌کرد: مدیرانی که در این راستا دخیل باشند را حتماً تحت تعقیب قرار خواهیم داد و در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم. بازرس کل خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در سال ۹۹ تعداد ۳۳ بازرسی برنامه‌ای، ۴۸ بازرسی موردی، ۲۲ گزارش کیفری و ارسال به مقامات قضایی و ۶۰ گزارش هشداری، ۶۷ گزارش اصلاح امور و چهار گزارش ابطال مصوبات اداری داشته‌ایم. رحیمی با بیان اینکه ۱۸ مورد بازرسی برنامه‌ای در سال ۱۴۰۰ در حال انجام است، گفت: این بازرسی‌ها در ادارات کل بهزیستی، دانشگاه بیرجند، شبکه بهداشت و درمان، ثبت اسناد و املاک، شرکت گاز، غله، شرکت شهرک‌های صنعتی، امور عشایر، امور مالیاتی، بانک ملت، منابع طبیعی، شهرداری ها و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بوده است. وی اضافه کرد: طی سه ماهه سال جاری ۲۲۱ فقره شکایت و ۶۶ مورد گزارش فساد از سوی شهروندان خراسان‌جنوبی به بازرسی کل رسید.

سازمان بازرسی دیده‌بان نظام
در حفظ سلامت اداری

وی با اشاره به اینکه بعد از تغییرات چندباره در نهایت قانون حاکم بر سازمان بازرسی کل کشور درسال ۱۳۹۳ به تصویب رسید، ادامه‌داد: سازمان بازرسی در حقیقت دیده‌بان نظام در راستای حفظ سلامت اداری و اجرایی است. بازرس کل خراسان‌جنوبی گفت: این اطمینان را به مجموعه شهروندان در خراسان‌جنوبی می‌دهیم که ما در مجموعه بازرسی با روحیه جهادی و تلاش مستمر متعهد هستیم در انجام وظیفه خطیر به نحو احسن عمل کنیم و سوء استفاده‌ها به حداقل برسد. رحیمی با بیان اینکه شاکله بازرسی در خراسان‌جنوبی در سه بخش بازرسی برنامه‌ای، فوق العاده و موردی انجام می‌شود، اظهار کرد: بازرسی‌های برنامه‌ای به صورت روتین و سالانه، بازرسی فوق‌العاده نیز بر اساس بازرسی‌های ارجاع شده از مقامات بالا چون مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه انجام می‌شود.وی اضافه کرد: همچنین این بازرسی های فوق العاده براساس دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور یا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یا درخواست رئیس جمهور یا هریک از وزراء نیز انجام می شود وی ادامه‌داد: در دوران ریاست آیت‌ا…رئیسی و تأکید ایشان بر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری ما نیز در سازمان بازرسی توجه ویژه‌ای در این امر داشته‌ایم و هرگونه سوءجریان دستگاه‌های اجرایی در این امر بررسی و چاره‌جویی شده است. بازرس کل خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه خواست ما فراهم کردن شرایطی برای ریسک پذیری و جسارت مدیران در حل مشکلات مردم است، گفت: تجربه ثابت کرده مدیران موفق در رفع مسائل مردم جسارت و ریسک پذیری همراه با حرکت در مدار قانون دارند.

‏هفت‬ مورد استحقاق پرداخت تسهیلات وجود نداشته است

وی در زمینه بازرسی از بانک‌ها و موضوع پرداخت و هزینه کرد تسهیلات خارج از اعتبارات مصوب گفت: در این زمینه بازرسی‌هایی انجام شده، چه در زمینه اینکه افراد استحقاق دریافت تسهیلات را داشته‌اند و اینکه تسهیلات دریافتی در محل خود به هزینه برسد. بازرس کل خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته در هفت مورد (با مبلغ در حدود ۲۰ میلیارد تومان) افراد دریافت کننده تسهیلات استحقاق و شرایط لازم برای دریافت تسهیلات را نداشته‌اند که تدارک برگشت آن به علاوه بر جریمه رقم خورد و برای افراد مقصر تعقیب انتظامی و اداری را به همراه داشت و در مواردی نیز شرایط هدایت به سمت تولید فراهم شد. رحیمی اظهار کرد: در سال ۹۹ تعداد ۶۵۰ فقره شکایت نسبت به دستگاه‌های مختلف و ۳۸۰ فقره اعلامیه و گزارش فساد از ناحیه شهروندان به سازمان بازرسی بوده است که ۹۰ درصد آن مورد رسیدگی و ابلاغ به شهروندان قرار گرفت.

بیشترین شکایت از شهرداری‌ها بوده است

وی بیان‌کرد: نمودار فراوانی بیشتر شکایات در مورد شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت توزیع نیروی برق و.. بوده است. بازرس کل خراسان‌جنوبی گفت: در سه ماهه ۱۴۰۰ نیز ۲۲۱ فقره شکایت از دستگاه‌های اجرایی و ۶۶ فقره گزارش فساد از سوی شهروندان داشته‌ایم. رحیمی اظهار کرد: امر انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی بار دیگر رقم خورد و افتخار دیگری توسط مردم آفریده شد چرا که دشمنان با دامن زدن به مشکلات قصد داشتند نظام را با چالش رو به رو کنند. بازرس کل خراسان‌جنوبی و بازرس کل استان بیان‌کرد: اما مردم با بصیرت و آگاهانه حضوری پرشور داشتند و انتخابی درست را رقم زدند. رحیمی افزود: سازمان بازرسی بر اساس وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و ضوابط اجرایی طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی بر اساس حق نظارت قوه قضاییه نسبت به حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و اجرایی تأسیس شد. وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف به سامانه شکایت به آدرس www.shekayat.bazrasi.ir و دورنگار ۳۲۴۰۰۹۰ مراجعه و طرح موضوع کنند همچنین سامانه تلفنی ۱۳۶ در ستاد خبری بازرسی آماده دریافت گزارش‌های شهروندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت