اخبار فرهنگی – اجتماعی

پرنده فروشی های بیرجند زیر ذره بین ماموران محیط زیست


امتحانی- حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند از نظارت و کنترل بر پرنده فروشی های سطح شهر به صورت منظم و مستمر خبر داد.وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، محیط بانان با گشت های منظم ومستمر والبته به صورت سرزده تمام پرنده فروشی ها و آکواریوم فروشی ها …. را مورد رصد قرار داده و در صورت مشاهده موارد تخلف(حمل .عرضه .فروش .صدور. نگهداری و…حیوانات وحشی و… ) از طریق معرفی به مراجع قضایی با آنها برخورد خواهد کرد. حاتمی افزود: طی بازدید های انجام شده از پرنده فروشی های سطح شهر ، محیط بانان از تعدادی از پرنده فروشی ها ، تعداد ۴ بطانه سنجاب وحشی، ۴ قطعه کبک، ۱ قطعه مرغ مینا ، ۳عددلاکپشت مهمیزدار، که به صورت غیر مجاز و غیر قانونی به قصد فروش نگهداری می شدند کشف و ضبط کردند.رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند اظهار کرد: در این رابطه دو نفر متخلف جهت رسیدگی قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شد.


اتحادیه مرزنشینان استان با همکاری تجار افغان ، فعال شدن بازارچه های مرزی را تسهیل کند


یعقوبی- استاندار خراسان جنوبی در نشست اعضای هیئت مدیره اتحادیه مرزنشینان استان گفت: توجه به مرزنشینان و شهرهای مرزی از برنامه‌های اولویت دار استان است. ملانوری افزود: برای ما به عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان دولت، مرزنشینان، اقشار بسیار مهمی هستند. وی با تأکید بر این که سکونت مرزنشینان در مناطق مرزی برای استان امنیت می آورد، ادامه داد: مرز یکی از پیشران‌های اصلی توسعه استان است و مرز بدون مرزنشین مثل لشکر بی سرباز و سرباز بی تفنگ است. استاندار خراسان جنوبی به برنامه‌های استان برای حوزه مرز اشاره کرد و گفت: مشارکت و همکاری مرزنشینان در تحقق این برنامه‌ها بسیار مؤثر است. ملانوری با اشاره به مطالبات مرزنشینان خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت مرزنشینان و آمار اعضای اتحادیه مرزنشینان، باید طرح‌هایی پیشنهاد شود که بتواند به درآمدزایی و خودکفایی اتحادیه بینجامد. وی تأکید کرد: اتحادیه مرزنشینان می تواند در قالب ستاد توسعه خاوران، چند طرح اقتصادی بزرگ را مبتنی بر ظرفیت‌های شهرستان‌های مرزی اجرایی کند و عزت و ابهت اتحادیه مرزنشینان به این است که چند کار اقتصادی بزرگ انجام دهد. استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح تولید روغن لانولین از پشم گوسفند از جمله طرح‌هایی است که به اتحادیه عشایری سپرده شده و حتی برای خرید سهام آن توسط عشایر، تسهیلات پرداخته ایم. ملانوری بر همراهی اعضای تعاونی‌ها و اتحادیه مرزنشینان در تحقق چنین طرح‌هایی تأکید کرد و با تأکید بر این که ما برای فعال سازی بازارچه‌های مرزی ، سرمایه گذاری مشترک با تجار افغان را ارائه کرده ایم،گفت: ارتباطات اتحادیه مرزنشینان و ۱۵ تعاونی ذیل آن با تجار افغان می تواند این مسیر را تسهیل کند.

جذب اعتبارات ملی از تکالیف مدیران است

استاندار خراسان جنوبی همچنین در دیدار با مدیرکل راهداری، حمل ونقل جاده ای استان تلاش برای جلب و جذب اعتبارات ملی را از تکالیف مدیران دستگاه های اجرایی دانست و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طبق آمارهای در این زمینه روند رو به رشدی داشته که قابل تقدیر است. ملانوری با بیان اینکه ضمن حفظ وضع موجود، برای افزایش این اعتبارات هم تلاش کنیم عنوان کرد: انتظار این است که موارد گذشته با همان شدت و حتی بیشتر ادامه پیدا کند و ما نیز در سطح ملی و استانی پیگیر بحث اعتبارات خواهیم بود. استاندار خراسان جنوبی افزود: با وجود وسعت راه‌های خراسان جنوبی و هزینه‌های سنگین نگهداری راه‌ها برای انجام امور محوله، مدیریت جهادی باید در دستور کار قرار گیرد. وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود کشور و چالش‌های ناشی از تحریم‌ها و تهدیدها، عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نشان از تعهد، تلاش و حساسیت این مجموعه در تحقق وظایف دارد و این عملکرد با توجه به گستره حوزه استحفاظی اداره کل، قابل تقدیر است

فراهم شدن مقدمات خرید تضمینی گندم

همچنین استاندار خراسان جنوبی در نخستین نشست ستاد برداشت غلات گفت: تعاون روستایی، شرکت غله و بانک کشاورزی، مقدمات کار را برای خرید تضمینی گندم کشاورزان فراهم کرده‌اند و همه اقدامات در راستای خریداری هرچه بیشتر گندم تولیدی استان است. ملانوری افزود: همه تلاش ما باید بر این موضوع متمرکز شود که با توجه به نیاز موجود، گندم تولیدی از استان خارج نشود و این کار باید با حفظ حرمت و مراعات زحمات کشاورز صورت گیرد. وی با تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای کاشت غلات و خرید گندم گفت: با توجه به فصل برداشت گندم و ضرورت حضور کمباین‌ها و دروگرها در مسیرهای اصلی، نیروی انتظامی، پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید شرایط را برای تردد این ماشین‌آلات تسهیل و تسریع کنند.


انعقاد تفاهم نامه برای ساخت آزمایشگاه تشخیص طبی در مود

اعتمادیان- باکمک خیرین گرانقدر مدیریت بانک کشاورزی خراسان جنوبی، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بیرجندو شورای خیرین سلامت بخش مود، زیر نظر مجمع خیرین سلامت استان خراسان جنوبی تفاهم نامه توسعه خدمات درمانی شهر مود با بهترین مصالح و روش‌های ساخت، منعقد گردید. مدیر عامل مجمع خیرین خراسان جنوبی گفت: این پروژه در شهر مود احداث و به بهره برداری خواهد رسید. وی افزود: بعد از نیاز سنجی های صورت گرفته تصمیم بر این گرفته شد که وجود این آزمایشگاه و دو باب پانسیون از جمله نیازهای مردم عزیز در این شهر می باشد. حسینی ادامه داد: این پروژه با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع احداث می گردد که پیش بینی برآورد آن ها نیز مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان می باشد، همچنین احداث این پروژه ها تحت نظارت و بررسی دقیق مهندسین دفتر فنی مجمع خیرین سلامت استان قرار دارد. مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت کماکان چشم انتظار دریافت کمک‌های خیرین و نیک اندیشان گرانقدر است یادآور شد: شماره کارت‌ ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۲۲۹۴۴۷ و شماره حساب ۵۶۶۶۶۶۷۴۸ نزد بانک کشاورزی و همچنین شماره حساب ۰۱۰۶۵۸۳۱۵۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۹۵۷۷۶ نزد بانک ملی برای مشارکت های مردمی در نظر گرفته شده است.

میزان مبلغ فطریه در استان خراسان جنوبی اعلام شد‌

خیرآبادی- مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی میزان فطریه برای هر فرد در خراسان جنوبی را اعلام کرد و گفت: با توجه به این که قوت غالب مردم در خراسان جنوبی گندم است قیمت سه کیلوگرم از این محصول محاسبه می شودکه برای هر فرد ۱۵ هزار تومان میزان فطریه است. حجت الاسلام عارفی میزان کفاره هر روز را هم قیمت یک کیلو گندم اعلام کرد.


مراسم ویژه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در استان برگزار می شود

مهدی آبادی- مهدی آبادی- مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری گفت: مراسم ویژه ۲۷ اردیبهشت ماه، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در استان برگزار می شود مرسل مالکی افزود: این جلسه به منظور هم فکری در برگزاری هر چه باشکوه تر ویژه برنامه ۲۷ اردیبهشت ماه ، روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در استان انجام شده است. وی بیان کرد : ین جلسه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت