اخبار سیاسی

هشدار سرلشکر باقری اسرائیل آرام نخواهد بود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با درباره اتفاق اخیر در سرزمین های اشغالی گفت: قطعا اقدامات انجام شده چند روز اخیر و اقداماتی آینده ای که منافع آنها را به خطر می اندازد آنها را سر عقل خواهد آورد و آینده جبهه مقاومت روشن است. سرلشکر باقری درباره پاسخ ایران در صورت استمرار شیطنت های رژیم صهیونیستی گفت: معلوم نیست پاسخ ایران چه باشد اما رژیم صهیونیستی آرام نخواهد بود..

رهبر انقلاب سید حسن خمینی را از کاندیداتوری منع نکردند

ترقی عضو حزب موتلفه گفت: برخی از گروه های سیاسی می خواهند موفقیت یا عدم موفقیت یک فرد را در انتخابات به حساب رهبری بگذارند.. مثل این خبری که درباره سید حسن خمینی نقل شده است. این موارد بدین مفهوم است که رهبری مانع آمدن فردی شدند در حالی که مانع چیز دیگری بوده است، نه این که ربطی به رهبری داشته باشد. در مجموع فقط بهره برداری های شخصی یا جناحی است که از این مسئله انجام می شود.

کواکبیان: با برند اصلاح‌طلبی می‌آیم

کواکبیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در قالب برند اصلاح‌طلبی می‌آیم. عده‌ای از مردم براساس تکلیف در انتخابات شرکت می‌کنند، اما رأی خاکستری و رأی آن بخش از جامعه که جناحی و حزبی فکر نمی‌کنند، اگر متقاعد به مشارکت بشوند، آنگاه نوع برنامه‌ها و پیام‌هایی که برایشان ارائه بشود حتماً جذابیت دارد و آنان را به مشارکت و انتخاب تشویق می‌کند.

رئیسی زیر بار کاندیداتوری نمی‌رود

حسین ابراهیمی درباره کاندیداتوری رئیسی در انتخابات پیش رو گفت: همه از آقای رئیسی تقاضا می‌کنند که برای کاندیداتوری ثبت نام کند، اما ایشان تا این لحظه زیر بار نرفته است وی درباره نامزدی لاریجانی در انتخابات نیز گفت: اگر جریانات از لاریجانی بخواهند، کاندیدا می‌شود.

مصطفی تاجزاده رسماً اعلام کاندیداتوری کرد

تاجزاده با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی برای حضور انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: من مصطفی تاجزاده، شهروندی از تبار مشروطه‌خواهان و اصلاح‌گران با استمداد از روح پاک شهیدان عدالت و آزادی وارد میدان انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شوم.


شریعتمداری : با پخش حرف های روحانی مردم از واقعیت دور می شوند


نماینده، ولی فقیه در موسسه کیهان نوشت: سخن این نیست که اظهارات آقای رئیس‌جمهور در صدا و سیما منعکس نشود چرا که سخن گفتن با مردم از یکسو حق مسلم رئیس‌جمهور است و از سوی دیگر نیاز مبرم مردم نیز هست که می‌خواهند از کم و کیف روند امور با‌خبر باشند، ولی انتظار آن است که وقتی اظهارات ایشان با واقعیات همخوانی ندارد و یا در مواردی ضد منافع ملی است، انعکاس آن با توضیح ضروری و آگاهی‌بخش همراه باشد. این روشنگری الزاماً نباید در همان بخش از برنامه سخنرانی رئیس‌جمهور محترم باشد که اهانت به ایشان تلقی شود، بلکه در صورت ناهمخوان بودن اظهارات جناب روحانی با منافع ملی، صدا و سیما می‌تواند ضمن دعوت از کارشناسان خبره به نقد اظهارات ایشان بپردازد. شریعتمداری ادامه داد: متأسفانه اظهارات ایشان یک‌سویه مطرح می‌شود و رسانه ملی نیز بدون هیچ‌گونه نقد و پرسشی بازتاب داده می‌شود که نباید اذهان مردم رو از واقعیت دور کند. رسانه ملی که رسالت آن بازتاب واقعیات و بصیرت‌بخشی است و در این جهت نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است، نباید اذهان مردم را با انتشار بدون روشنگری اظهارات جناب روحانی، از واقعیات دور کند!


زیباکلام: مخالفت با برجام ۱۰۰ میلیارد زیان زد


زیباکلام فعال سیاسی اطلاح طلب گفت: بی‌شک مذاکرات وین به نفع ایران است و نمی‌توان گفت صرفا از بعد اقتصادی به نفع کشور است، بلکه هم منافع سیاسی، هم اجتماعی و هم اقتصادی برای کشور دارد. در مدت ۹ ماه گذشته اتباع ایران در صدر لیست خریداران ملک در ترکیه هستند و عمده آنچه که در ترکیه خریداری شده است در استانبول بوده و همچنین از مجموع املاکی که ایرانیان در ۱۰ سال گذشته در ترکیه، امارات، گرجستان و بعضا در کشورهای اروپایی خریداری کرده‌اند تا بتوانند اقامت اخذ کنند، مجموعا به یک ارقام بسیار بزرگ می‌رسیم. این رقم در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است این عدد سرمایه‌ای است که باید در داخل کشور و در بخش‌های تولید، توزیع، کشاورزی، صنعت، هتلداری و حمل و نقل سرمایه گذاری می‌شد نه اینکه این پول‌ها به سرمایه‌ای درکشور دیگر بدل شود تا اجازه اقامت از آن کشورها گیرند.. وی افزود: برجام ۱۴۰۰ قطعا رقم خواهد خورد. آنچه که در مدت دو هفته گذشته تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم، نشان می‌دهد که به این توافق نزدیک شده‌ایم و گفت وگوهای وین نشان می‌دهد که دو طرف خواستار رسیدن به توافق هستند. من گفتم که برجام ۱۴۰۰ توسط توسط دولت آتی نه دولت کنونی صورت خواهد گرفت.


اصولگرایان هیچ علاقه‌ای به مشارکت گسترده ندارند


مهاجری درباره احتمال مشارکت پایین در انتخابات گفت : همیشه در کشور یکی از پارامتر‌های قدرت و امنیت ملی را بالا بودن میزان مشارکت مردم در انتخابات می‌دانستیم، اما در دو سال اخیر مقداری از این مولفه عقب‌نشینی کرده‌ایم، یا دست کم در جریان اصولگرا هیچ علاقه و امیدی به اینکه این مشارکت گسترده شود وجود ندارد. این روزنامه‌نگار اصولگرا گفت: پیش از اینکه نگران پیامد سیاسی مشارکت پایین مردم باشیم، باید نگران پیامد اجتماعی آن باشیم. فکر می‌کنم معنای این اتفاقی که در حال رخ دادن است، یاس و سرخوردگی اجتماعی، در محاق ابهام بودن آینده کشور، ناامیدی مردم به بهبود شرایط اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و به طور کلی وضعیت نگران کننده است.


ظریف نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ نیست


مازنی نماینده سابق مردم تهران در مجلس در مورد احتمال حضور ظریف به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: با توجه به تاکید اصلاح طلبان بر معرفی نامزد اصلاح طلب به نظر من وزیر محترم خارجه نمی‌تواند در لیست مورد نظر جریان اصلاحات قرار بگیرد، چون ظریف صبغه و سابقه اصلاح طلبی ندارد. وی ادامه داد: در این میان شاید اصلاح‌طلبان به نقطه‌ای برسند که قرار بر تعامل و ائتلاف باشد که در آن صورت، ظریف می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی باشد. مثل آقای لاریجانی یا گزینه‌های دیگر.مازنی افزود: در مورد نتیجه برجام سال‌ها بعد هم قضاوت خواهد شد و ظریف از این جهت به عنوان شخصیت تاریخی در تاریخ ثبت می‌شود.


نامه ظریف به رهبری: کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌شوم


رویداد۲۴ به نقل یک منبع آگاه نوشته که ظریف برای کاهش فشارها علیه تیم مذاکره کنندگان وین، نامه‌ای به رهبری نوشته که در آن درخواست کرده جلوی فشارها گرفته شود تا مذاکرات وین خارج از فشارهای سیاسی داخلی به سرانجام برساند. او در این نامه تاکید کرده که کاندیدای انتخابات نخواهد شد. یک منبع نزدیک به ظریف درباره این نامه گفته این نامه مدتی پیش به رهبر انقلاب ارسال شده و ظریف در آن متعهد شده در انتخابات حاضر نخواهد شد. این منبع آگاه گفته فشارها تندروها بر تیم مذاکره کننده آنقدر زیاد شده بود که ظریف ناچار شده از آیت الله خامنه‌ای کمک بخواهد زیرا مخالفان برجام فضایی ایجاد کرده‌اند که تیم مذاکره کننده در حال خیانت به کشور هستند.. این منبع آگاه گفته در شرایط حاضر ظریف می‌خواهد در چارچوب منافع ملی مذاکره انجام شود .

وضعیت قرمز است اما مشابه زرد عمل می‌کنند


وزیر بهداشت با بیان اینکه مستمرا دچار ساده انگاری هستیم و تاوان می دهیم، گفت: رنگ قرمز و نارنجی را داریم اما سطح پروتکل‌ها همان رعایتی است که در شهر زرد و آبی اتفاق می‌افتد. می‌گوییم رنگ قرمز است اما مشابه شهر زرد عمل می‌کنند و این نوع پروتکل‌ رعایت کردن سبب می‌شود همکاران من کف رودخانه جنازه و زخمی جمع کنند. دکتر نمکی با اشاره به نگرانی‌ها پیرامون یروس هندی کرونا، گفت: ویروس‌ها پاسپورت نمی‌خواهند و هنر ما این است که ورود ویروس را به تاخیر بیندازیم و نگذاریم موج‌ها روی هم بیفتد و مارا گرفتار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت