اخبار سیاسی

نیکزاد: در هیئت رئیسه مجلس ستاد انتخاباتی نزدیم

نیکزاد نایب رئیس مجلس گفت: در هیئت رئیسه افرادی هستند که لباس خادمی در قامت ریاست جمهور را می‌توانند بر تن داشته باشند و کاندیدا شوند اما اینکه ستاد زده باشیم برای ریاست جمهوری من چنین چیزی ندیدم.

۱۰ کاندیدای اصلی اصولگرایان در انتخابات مشخص شدند

منوچهر متکی گفت: ۱۰ گزینه اصلی شورای وحدت اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری باقر قالیباف، ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، حسین دهقان، علی نیکزاد، حسین قاضی‌زاده هاشمی، عزت‌ا… ضرغامی ، رستم قاسمی و سعید محمد می باشند.

خاتمی را به خاطر محبوبیت رد صلاحیت می‌کنند

محمد هاشمی گفت: خاتمی در حال حاضر ممنوع‌التصویر است. با شرایطی که ایشان در حال حاضر دارند، بعید به نظر می‌رسد که شورای نگهبان آقای خاتمی را تایید کند. زمانی که چهره‌ای مقبولیت یا محبوبیت زیادی در جامعه داشته است، آنها از این محبوبیت نگذشته و این چهره رد صلاحیت می‌شود. مصداق این موضوع در انتخابات سال ۹۲ برای مرحوم هاشمی رفسنجانی اتفاق افتاد.

رقابت در انتخابات بین اعتدالیون و اصولگرایان است

لاهوتی فعال اصولگرا گفت تصور من این است که دور رقابت بین اعتدالیون و اصولگرایان است یعنی شاید یکی از دلایلی که اصلاح طلبان وارد این داستان نشدند این بوده که فضا، فضایی است که رقابت بین اعتدالیون و اصولگرایان است. حالا اصلاح طلبان اگر بخواهند حمایتی داشته باشند می توانند از یکی از کاندیداها حمایت داشته باشند ولی روی کاندیدا ی مشخص و شفاف تردید دارند.


دولت روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه دولت حسن روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است، نوشت: هیچ دولتی مانند این دولت این هنر را نداشت که ۲۵میلیون رأی را در عرض چند ماه به دو، سه میلیون برساند.وکیلی افزود: به‌رغم نظر امثال واعظی، تنها سرمایه اصلاح‌طلبان، یعنی مردم، قربانی بی‌کفایتی این دولت شده است. خودکرده را تدبیر نیست. تصمیم خودمان بود و اکنون نیز را باید تحمل کنیم.


بهشتی: «تَکرار می کنمِ» سرمایه اجتماعی اصلاحات را کاهش داد
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:آقای روحانی با تابلوی اصلاح‌طلبی به میدان مبارزه انتخاباتی نیامد و در طول حیات سیاسی‌اش هیچ‌زمانی ادعای اصلاح‌طلبی هم نداشته است. با همه احترام و ارزشی که برای آقای خاتمی قائل هستم، باید عرض کنم تمسک به تاکتیک «تکرار» نه مبنای هویتی معینی داشت، نه پشتوانه برنامه‌ای مشخصی داشت و نه جز کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان، سود دیگری در بر داشت. این سخن که اصلاح‌طلبان چه بخواهند چه نخواهند کارنامه دولت آقای روحانی به حساب‌شان گذاشته می‌شود، منعکس‌کننده یک واقعیت است. علیرضا بهشتی افزود:اگر انتخابات از شرایطش ساقط شود؛ یعنی اگر انتخابات رقابتی، منصفانه، آزادانه و شفاف نباشد، شهروند امروز می‌فهمد که از انتخابات پوسته‌ای بیش باقی نمانده است و اگر شهروند ببیند رأی او در هدایت و تمشیت امور تأثیری ندارد، می‌فهمد که مشارکت در انتخابات به رفتار سیاسی بی‌اثری تبدیل شده است.


سعید محمد: رئیسی به من گفت وارد انتخابات نمی‌شوم
فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه قبل از ورود به کارزار انتخابات با رئیسی دیدار داشته اند گفت: ایشان تاکید کرده اند که به انتخابات ورود نمی کنند. محمد در پاسخ به این سوال که طبق قانون اساسی خود را رجال سیاسی می داند یا خیر این طور پاسخ داد: قانون اساسی مصداق خاصی را در این مورد مشخص نکرده اما شورای نگهبان اخیر چارچوبی را تعریف کرده و الان در رفت و برگشت است و من نمی‌دانم تصویب می‌شود یا خیر. در این چارچوب برای نیروهای نظامی جایگاه ۶ سال سرلشکری است. اگر ملاک این مورد باشد من ۸ سال جایگاه سرلشکری و بالاتر را دارم و به عنوان یک شاخصه می‌توان عنوان کرد. وی اضافه کرد: معتقدم شورای نگهبان می تواند من را تایید کند، البته همانطور که می‌دانید آرا در شورا مستقل است. محمد تاکید کرد: خیلی ها دلی در ستاد ما کار می‌کنند و پول دادن ها اتهام است. به قدری تمرکز برای تخریب ما زیاد است که اگر یک ریال در جایی تخلفی شده بود یا پولی خرج کرده بودم، الان در صدر رسانه‌ها بود. وی افزود: شورای وحدت از ما دعوت کرده که برنامه خود را ارائه دهیم. دعوت شورای وحدت را قبول می کنیم، اما نحوه اجماع را نه بر اساس تحمیل اشخاص، که براساس نظرسنجی ها انجام خواهیم داد.


ممکن است رئیسی از ورود به انتخابات ریاست جمهوری منع شود
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ممکن است که رئیسی در دقیقه ۹۰ از سوی رهبری برای حضور منع شود و رهبری بگویند که عملکرد خوبی در قوه قضاییه دارید و در همان‌جا به کار خود مشغول باشید.جوادی حصار با بیان اینکه اصولگرایان در ظاهر دارای ثبات و انسجام هستند، یادآور شد: به ظاهر اینگونه است اما در باطن شدیدا اختلاف نظر وجود دارد و هنوز به تصمیم‌گیری و توافق بر سر فرد خاصی نرسیده‌اند. اگر آقای رئیسی گزینه مشخص آن‌ها است ما نیز در این سمت گزینه‌های مشخصی داریم. اصولگرایان فقط گفته‌اند که بر سر رئیسی می‌توانند به اجماع بیشتری دست پیدا کنند. اما در حال حاضر بدون رئیسی اصولگرایان هنوز گزینه مورد اجماع و رای آوری ندارند.


رقابت اصلی در انتخابات میان ظریف و سعید محمد است
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: توصیه ما این است که آقای قالیباف وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری نشود چراکه تقریبا هیچ شانسی برای پیروزی ندارد. عزیزی با پیش‌بینی اینکه رقابت جدی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری باید بین ظریف و سعید محمد باشد، گفت: در جریان اصولگرایی این احتمال وجود دارد که سعید محمد بتواند به کمک تیم‌ رسانه‌ای و مشاوران خود، بدنه اجتماعی اصولگرایی را به حرکت درآورد. .وی افزود: همچنین در اردوگاه اصلاح‌طلبان تنهاظریف است که آبرو و احترام قابل قبولی برای حضور در انتخابات و ایجاد تحرک در بدنه اجتماعی این جریان را دارد. سایر گزینه‌ها صرفاً قادر به این هستند که مقدمات حضور جدی و اثرگذار را برای ظریف فراهم کنند.


قالیباف: پاسخ به حمله تروریستی نطنز ضروری است
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان مردم ایران بارها مسیر تهدید و ارعاب ملت ایران را در چهار دهه گذشته تجربه کردند و هر بار ناکام تر از قبل از آن میدان بیرون آمده اند و در عمل تجربه کرده اند که هر توطئه ای ملت ایران را قوی تر می کند. با این وجود، آنها همچنان به طراحی و اجرای این قبیل اقدامات ادامه می دهند. قالیباف ضمن تاکید بر لزوم بالا بردن سطح حفاظتی مراکز هسته ای گفت:پاسخ به حمله تروریستی به نطنز یک ضرورت حتمی است که در زمان مناسب انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه غنی سازی ۶۰ درصدی پاسخ قاطع در فرآیند مذاکرات بود ادامه داد: در صورتی که تحریم علیه ایران به طور کامل رفع گردد و آثار اقتصادی ملموس آن راستی آزمایی شود، ایران نیز تعهدات خود را عملی خواهد کرد.


تزریق واکسن کرونا از مبتلا شدن جلوگیری نمی کند
مینو محرز گفت: تزریق واکسن به تنهایی پیشگیری کننده نیست. بر اساس بررسی‌های انجام شده افراد با تزریق واکسن به کرونا مبتلا می‌شوند، اما نوع ابتلایشان چندان قوی نیست و مرگ و میر با تزریق واکسن کاهش پیدا می کند. عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره برخی اخبار مبنی‌بر لخته شدن خون بعد از تزریق واکسن کرونا در شبکه‌های اجتماعی گفت: واکسن‌های آسترازنکا باعث بروز لختگی خون در برخی افراد شده است. وی تصریح کرد: برای مهار ویروس کرونا ماسک‌زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست را باید انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت