اخبار سیاسی

ذالنور: روحانی به چین و روسیه بی مهری میکند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز چین و روسیه دو دوست ایران هستند؛ اما مشاهده می‌کنیم که از طرف دولت، بی مهری‌های بسیاری به این کشورها می‌شود که نشان از سوءمدیریت و سو تدبیر است. ذولنوری افزود: دیپلماسی اقتصادی این دولت بسیار ضعیف است و برای اثبات این سخن فقط همین بس که امروز در عراق و سوریه‌ای ترکیه ده‌ها برابر ما فعالیت اقتصادی دارد

مرعشی: رئیس جمهور بیخاصیت به درد مردم نمیخورد

سخنگوی کارگزان گفت: مردم رئیس‌جمهور  را به‌خاطر خاصیت اومی‌خواهند. خاصیت رئیس‌جمهور کاهش مشکلات است. اگر این  خاصیت وجود نداشته باشد، به درد دنیا و آخرت مردم نخواهد خورد

رد صلاحیت زنان در انتخابات ریاست جمهوری به نفع نظام نیست

قاضی پور نماینده پیشین مجلس گفت:شورای نگهبان تفسیر خود را از رجل سیاسی بیان کند تا مشخص شود که آیا خانم ها می توانند کاندیدا ریاست جمهوری بشوند یا خیر. وی اضافه کرد:  اینگونه نباشد که بانوان ثبت نام کنند و شورای نگهبان انها را رد کند این به ضرر جمهوری اسلامی ایران است

غرضی: اصلاح قانون انتخابات هدفش جناحی است

غرضی درباره مصوبات اخیر مجلس در اصلاح قانون انتخابات تصریح کرد:  تلاش  مجلس این است که طیف مجلس دولت آینده را به دست بگیرد و می‌خواهد یک دولتی درست کند که با مجلس هماهنگ باشد تا منافع جناحی‌شان بهتر تأمین شود بنابراین مصوبات اخیر مجلس به‌هیچ‌وجه در راستای منافع ملی نیست.

نمی توانید رئیس جمهور نظامی را بازخواست کنید

محسن آرمین گفت: اگر توانستید از سپاه درباره دستگاه کرونایاب مستعان سوال بکنید می توانید درباره مسائل کشور از رییس جمهور نظامی هم بازخواست کنید. وی اضافه کرد: اگر توانستید در باره عملکرد بانک‌های وابسته به نیروهای نظامی و علت ورشکستگی آن‌ها و محل پرداخت مبالغ هنگفت زیان آن‌ها سؤال کنیدمی‌توانید در باره مسایل کشور از رئیس جمهور نظامی هم بازخواست کنید.

چرا همه در بورس فروشنده شدند؟

شقاقی شهری کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر اعتماد سهام داران از بورس سلب شده و به این به خاطر عملکرد نهاد ناظر، حقوقی‌ها و بازارگردان‌ها است، در این زمینه دولت باید با خاطیان این مسئله برخورد کند. در حال حاضر عملکرد سازمان بورس به عنوان متولی به هیج عنوان مورد قبول نیست

زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج معافند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج معاف شده‌اند. زارع افزود: مقرر شد که از زائران عتبات و مرزنشینان یک بار در سال مالیات اخذ شود و زائران اربعین از ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض معاف هستند.

افزایش تعرفه برق در انتظار پرمصرف ها

سخنگوی صنعت برق گفت: در طرح برق امید مشترکانی که ظرف ماه آتی مصرف خود را کاهش ندهند شامل ۱۰ درصد افزایش تعرفه خواهند شد. مصطفی رجبی مشهدی  افزود:  طرح برق امید با هدف اصلاح مصرف بخش خانگی و تشویق مشترکان کم مصرف اجرا شده است.

علت گرانی روغن در بازار

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی، علت گرانی روغن در بازار را، قاچاق این کالا از مرزهای شرقی و غربی کشور، عنوان کرد. حسنی افزود: روغن ۹ هزار تومانی، در کشورهای همسایه, ۵۶ هزار تومان به فروش می‌رسد و این سود جویی و خروج روغن از کشور، دلیلی برای گرانی روغن است.

تورم اجارهبها در دوربرگردان

دنیای اقتصاد نوشت: تورم اجاره‌بهای مسکن در خزان بازارها، تغییر مسیر داد و نزولی شد. آمار رسمی از روند رشد اجاره‌بها در کشور نشان می‌دهد سرعت رشد هزینه اجاره‌نشینی در فصل سوم ۹۹ کاهش یافت.

باهنر: بهتر است کشور به صورت دومجلسی اداره شود

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بهتر است کشور به صورت دومجلسی اداره شود تا کارشناسان و احزاب هر کدام در حوزه‌های تخصصی به مملکت خدمت‌رسانی کنند. محمدرضا باهنر افزود: بسیاری از مشکلات ما ساختاری است؛ از مشکلات اقتصادی تا مشکلات سیاسی و راه‌حل آن، نگاه جمعی به مسائل است. به صورتی که همه مشکلات در ارتباط با یکدیگر و به صورت زنجیره‌وار مرتبط باهم هستند و نمی‌شود گفت این مشکل به دیگری ربطی ندارد. وی با اشاره به ساختارهای فعلی برای انتخابات مجلس، افزود: ساختار انتخابات مجلس از لحظه ثبت‌نام نامزدها تا مراحل گزینش، تایید صلاحیت‌ها، رقابت‌ها و ورود به مجلس، نحوه قانونگذاری و نظارت‌ها، هزاران ایراد ساختاری دارد که در صورت حل و فصل نشدن زیان‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت.باهنر اضافه کرد: درحال حاضر بزرگترین مشکل کشور اقتصادی است که نه دولت و نه مجلس توجه مناسبی به آن نشان داده اند.

رئیسی میتواند در 1400 سونامی رأی ایجاد کند

غفوری فرد گفت: الان دو گروه از کاندیداها مطرح هستند. گروه اول بزرگانی چون محسن رضایی، محمد باقر قالیباف، میرسلیم، علی لاریجانی، جلیلی، عارف، اسحاق جهانگیری که چهره‌های شناخته شده و قدیمی هستند و در چند انتخابات اخیر به نحوی فعال بودند.  وی اضافه کرد: گروه دوم دوستان و بزرگان جدید و شاید کمتر شناخته شده هستند مانند سردار حسین دهقان، سعید محمد، اردکانیان، عزت الله ضرغامی، آذری جهرمی و شاید عباس آخوندی و دیگران و فریدون عباسی که برای اولین بار در این سطح مطرح می‌شوند. در این میان یک نفر استثنا است و آن هم آیت الله سید ابراهیم رییسی می‌باشد که به خصوص با توجه به اقدامات بسیار شجاعانه ایشان در قوه قضاییه ظرفیت ایجاد سونامی رای به قول شما را دارد. غفوری فرد ادامه داد: باید رییس جمهوری انتخاب کنیم که خود را خادم مردم بداند نه مخدوم آن‌ها. می‌شود به دوران طلایی اول انقلاب مراجعت کرد. این واپس گرایی نیست، این عین تحول و انقلاب است باید حقایق را پذیرفت. وی اضافه کرد: باید تلاش کرد که سطح مشارکت عمومی بسیار بالا باشد و هم تمامی اصولگرایان معتقد هستند که سطح مشارکت عمومی اولویت اول ماست و بایدبه مردم با مردم آشتی کرد و به گلایه های آنها توجه کرد.

حقیقتپور: به عقب برگردیم قالیباف رئیس مجلس نمیشود

فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: مجلس مرکز تفکر، عقلانیت، رفتار‌های سلیم و درست است، این ویژگی‌ها را در رفتار مجلس مشاهده نمی‌شود. معتقدم مجلس باید قدری آرام باشد با فکر بیشتری کار کند، منافع نظام را بر منافع حزبی خود ترجیح دهد. حقیقت پور افزود: معتقدم اگر به یک سال قبل برگردیم آقای قالیباف نامزد انتخابات مجلس نمی‌شود. آقای قالیباف فردی اجرایی است و بهترین جا برای او شهرداری تهران است، چون آنجا موفق‌تر بود، فعلا او در مجلس هیچ کاری نکرده است. به نظرم خیلی عالی می‌شود که او از انتخابات شورا‌ها در سال 1400 استفاده کند و به شهرداری تهران برگردد، چون جایگاه و مقام مهم نیست خدمت کردن اهمیت دارد.

مجلس باید مسئولیت آنچه در عرصه دیپلماسی رخ می دهد را بپذیرد

مشاور سیاسی پیشین رییس‌جمهوری، جمع انقلابی‌گری و دیپلماسی را غیرممکن دانست و در ادامه مسوولیت هر آنچه در آینده رخ می‌دهد را متوجه مجلس انقلابی کرد و پرسید آنانکه نگران معیشت مردم‌اند چرا می‌خواهند آنرا در محاصره‌ای سهمگین‌تر از تحریم قرار دهند؟ ابوطالبی با بیان اینکه آنان که دغدغه‌ کشور دارند چگونه مسوولیت ناامنی در عرصه‌ سیاست خارجی را پذیرا می‌شوند، افزود: روشن است هرچه در آینده اتفاق بیفتد مسوولیت آن با مجلس انقلابی است و تنها مساله، شفاف کردنِ رابطه‌ قدرت ومسوولیت و پذیرشِ مسوولیت تبعات آنها از سوی مجلس است؛ دولت که با مخالفت خود تاکنون سلب مسوولیت کرده و خود را کنار کشیده است.

ورود ویروس انگلیسی به ایران تایید شد

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه اولین مورد کووید 19 موتاسیون یافته انگلسیی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود و بعد از مدتها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستانهای خصوصی بستری بود و تست کووید 19 وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد. نمکی افزود: حال این فرد در حال حاضر خوب است و خوشبختانه از آن جایی که از روز اول بسیار هوشیار و آگاه بودند، با اینکه با تست منفی وارد کشور شده بودند، بین همراهان و خانواده شان کاملا خود را ایزوله کرده و هیچ ایاب و ذهاب به هیچ جای مشکوک نداشتند، تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شدند و خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس را در نزدیکان و خانواده شان پیدا نکردیم. نمکی درباره مورد جهش یافته ویروس در غرب کشور، گفت: این خبر کلا تایید نشد و این‌ همکار ما بارها تست شد و بیش از 240 نفر هم که با این همکار ما در تماس بودند، چک شدند و خوشبختانه در هیچ یک از آنها ردی از کرونای جهش یافته انگلیسی پیدا نشد. نمکی تاکید کرد: تنها مورد ردیابی شده از ابتلا به کووید۱۹ انگلیسی همان فرد بستری در بیمارستان خصوصی است که حال ایشان هم کاملا خوب است. مردم بدانند این گزارش به معنای وحشت جدید نیست بلکه به معنای رعایت بیشتر پروتکل‌ها و مراقبت‌ها است‌ و اگر مورد دیگری هم باشد به اطلاع مردم خواهد رسید. وزیر بهداشت افزود: بعد از مدت ها تلاش همکارانمان امروز به مرگ های دو رقمی ناشی از کرونا رسیدیم و به 98 نفر مرگ‌ناشی کرونا در شبانه روز گذشته رسیدیم. گرچه این‌هم زیاد است اما این آمار حاصل تلاش های تلاش شبانه روزی همه همکاران  و همه عزیزانی است که طی این مدت ما را یاری کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت