اخبار سیاسی

موافقان تحریم می‌خواهند روی کول دولت سوار شوند

مهاجری فعال اصولگرا گفت: مذاکرات وین می‌تواند حال دولت و ملت را خوب کند، اما شرطش این است که شعاردهندگانی که دست بر قضا نان و نام‌شان در گرو تداوم تحریم و تعطیلی مذاکرات است، بر کول دولت سوار نشوند و با نشان دادن در باغ سبز‌های جعلی، معیشت شهروندان را به گروگان نگیرند.

همه تحریم‌های مغایر با برجام فورا باید برداشته شود

باقری مذاکره کننده ارشد ایران در وین گفت: آنچه مشخص است از نظر ما این است که هر تحریمی که مغایر با برجام است باید فورا برداشته شود خواه این تحریم‌ها در دوره اوباما اعمال شده باشد یا ترامپ یا بایدن، همه آنها باید برداشته شوند و در صورت اراده طرف مقابل امکان توافق در مذاکرات وین ظرف یک مدت کوتاه وجود دارد.

آقایان اسراف منابع ارزی خود را به جمشید بسم‌ا… نسبت دادند

مومنی کارشناس مسائل اقتصادی کشور در واکنش به لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: همانگونه که نسبت دادن کل ندانم‌کاری‌ها و اسراف‌ها در زمینه منابع استراتژیک و محدود ارزی به طرز عمل افرادی مثل جمشید بسم‌ا… و امثالهم، گره کور سیاست‌های ارزی نابخردانه را باز نکرد، نسبت دادن این ناهنجاری‌های کنونی نیز به عوامل خارجی، گره‌ای را نخواهد گشود.

نصیرائی: غرب بدعهد پای هیچ قراردادی نمی‌ایستد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی باید بدعهدی‌های غربی‌ها را مدنظرش باشد و بداند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها همواره خیانتکار بوده و پای هیچ قراردادی نمی‌ایستد.نصیرایی افزود: در مذاکرات جدید هسته‌ای باید متمرکز بر آن شویم که تهران هر آنچه در برجام متعهد به اجرا بوده را عملیاتی کرده و آمریکا و اروپا ناقضین برجام بوده و بی‌تعهد به ایفای مسئولیت و ظایفشان هستند.

مذاکرات در وین کُند اما همراه با پیشرفت است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌وگویی تاکید کرد که گرچه مذاکرات وین به کندی پیش می‌رود اما روند آن در کل با پیشرفت همراه است. اولیانوف گفت:روند مذاکرات پیشرفت دارد. اگرچه خیلی سریع نیست اما رو به جلو است.

نادران: نگرانم دولت سیزدهم راه دولت‌های قبلی را برود

نماینده مجلس گفت: نگرانی من این است که دولت در بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، راه دولت‌های قبلی را برود و سیاست‌های تعدیل اقتصادی را اجرا کند. نادران افزود: پول‌پاشی به شکل یارانه نقدی راه انداختن دومینوی افزایش قیمت‌هاست آنچه در لایحه بودجه دیدم، افزایش مبلغ درآمد دولت و یارانه به مردم از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است ولی شکل حمایت‌ها مشخص نیست؛ اگر به شکل یارانه‌های نقدی باشد پیش‌بینی آثار تورمی بیشتری می‌کنیم پول‌پاشی و یارانه نقدی به مصرف‌کننده، دومینوی افزایش قیمت‌ها را در پی دارد. وی اضافه کرد: با تهاتر نفت، نیازهای اساسی را تامین می‌کنیم از ظرفیت تهاتر نفت طی امسال و سال آینده برای تامین نیازهای اساسی مردم به بهترین وجه استفاده خواهیم کرد، با روسیه، هند، چین و … کشورهایی که طرف قرارداد ما هستند؛ از این جهت کشور را رو به پیشرفت می‌بینم. وی درباره طرح شفافیت هم گفت: تا حزب در کشور نداشته باشیم، توقع شفافیت از نمایندگان بعید است.

بانیان و حامیان وضع موجود حق انتقاد ندارند

سخنگوی دولت در اولین جلسه مطبوعاتی خود در رابطه با انتصاب مدیران کارآمد در بخش‌های مختلف دولت و در مقابل تخریب برخی از رسانه ها در خصوص اقدامات دولت، گفت: جهت گیری دولت این است که درگیر حواشی نشود و اهم اقدامات خود را کار برای مردم قرار دهد. این دولت از نقد استقبال می‌کند و با روی باز پذیرای انتقادات خواهد بود و اگر جایی نیاز به اصلاحات ضروری باشد، مقاومت نخواهد کرد. بهادری جهرمی ادامه داد: باید میان بانیان وضع موجود، اصحاب رسانه و مردم تفکیک قائل شد. بانیان و حامیان وضع موجود باید پاسخگوی وضع موجود باشند اما دانشجویان و نخبگان می‌توانند منتقد باشند. وی در رابطه با واقعیت شفاف گفتگوهای برجامی ایران تصریح کرد: هدف و برنامه جمهوری اسلامی ایران، نه تنها دولت، مشخص بوده است. دولت برای برداشتن واقعی موانع و تحریم ها جدی است. طبیعتاً طرف‌های غربی که بعضاً خودشان واضعان تحریم‌ها بودند و مستمرا بر این تحریم‌ها می‌افزایند، میز مذاکره را ترک می‌کنند و علاقه ای به روایت‌گری صحیح از میز مذاکره ندارند. بهادری جهرمی سخنگوی هیئت دولت در رابطه با نظر واقدام دولت پیرامون افزایش قیمت خودرو گفت: دستور رئیس‌جمهور این نبود که در هیچ دوره‌ای قیمت خودرو افزایش پیدا نکند.

رضایی: به دنبال رفع تحریم هستیم اما نباید رودست بخوریم

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: امروز در کشور ما تحریم داخلی بیش از هر چیز از تحریم‌های خارجی آزاردهنده تر شده و در حال احصا و شناسایی این تحریم‌های داخلی هستیم. رضایی افزود: ایران به طور جد به دنبال لغو تحریم‌های خارجی است و دولت سیزدهم مخالف تعامل بین‌المللی نیست و ما مصمم هستیم به پشتوانه حمایت رهبری بیش از گذشته به دنبال باز کردن مسیر تولید و تجارت باشیم، و بر همین مبنا نیز به دنبال رفع تحریم هستیم اما در این مسیرنباید رودست بخوریم. وی اضافه کرد: امروز در کشور ما تحریم داخلی بیش از هر چیز از تحریم‌های خارجی آزاردهنده تر شده و در حال احصا و شناسایی این تحریم‌های داخلی هستیم که نمونه گیری های دستگاه‌های متعدد نمونه ای از این مورد است.

بودجه سال ِآینده، به جای برجام به نفت گره خورده است

کارشناس مسائل اقتصادی با شرح ایرادات بودجه ۱۴۰۱ گفت: از بودجه امسال به خاطر گره زدن اقتصاد کشور به مسائل بیرونی و برجام انتقاد می‌شد اما بودجه سال آینده از آن هم بیشتر به نفت گره خورده و رشد هشت درصد تنها در صورت احیای برجام مقدور است. حق‌شناس به استفاده از صندوق ذخایر ارزی اشاره کرد و گفت: در این بخش عدد ۱۳۷ هزار میلیارد تومان آمده که این را هم باید نفتی حساب کنیم چون در این صندوق هم پول نفت است و به معنی وابستگی نفتی است. وی افزود: نکته مهم دیگر بودجه عمرانی است. از ۱ میلیون و ۳۷۲ هزار میلیارد تومان مصارف منابع عمومی ۲۵۱ هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه عمرانی یا تملک دارایی است که یعنی ۱۸ درصد صرف پروژه‌های عمرانی در کشور می‌شود.

ظریفیان: از تیم مذاکره‌کننده مچ‌گیری نشود

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که همه باید کمک کنند تا برجام به جای اول خود بازگردد، گفت: از تیم مذاکره‌کننده مچ‌گیری نشود که در گذشته چه مواضعی داشتند. ظریفیان با اشاره به پیوند جدی و اساسی برجام با اقتصاد کشور اظهار کرد: خط قرمز تیم مذاکره کننده ما برگشت آمریکا و ۱+۴ به برجام است. اگرچه آنها در گذشته منتقد برجام بودند، اما اکنون با واقعیت روبرو و متوجه شدند که تحریم‌ها چه آثار منفی برای کشور دارد. وی تاکید کرد: برجام یک مسئله جناحی نبوده، بلکه یک مسئله کاملا ملی است و همه جریان‌های کشور با وجود همه اختلافات باید به میدان بیاید و کمک کنند تا در کشور فضای مناسبی برای تیم مذاکره‌کننده در وین تشکیل شود و آنها هم واقع‌بینانه و عاقلانه و براساس منافع ملی عمل کرده تا برجام به نتیجه برسد.

ادعای غنی سازی۹۰درصد کذب است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران خارج از چارچوب‌ها اقدامی نکرده و اتهامات موجود در خصوص غنی سازی ۹۰ درصد کذب است. اسلامی در خصوص ادعای غنی سازی ۹۰ درصد در ایران افزود: این مورد کذب است و این اتهامات نخ نما شده‌ای است که به ویژه دشمنان و جریان صهیونیستی این‌ها را به کشور ما نسبت می‌دهند. وی ادامه داد: ایران با ضابطه آژانس کار می‌کند و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر کلیه فرآیند‌های ما مطابق قوانین و مقررات نظارت دارد و به هیچ وجه ما خارج از چارچوب اقدامی نکرده ایم و صورت نخواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت