اخبار سیاسی

دستور رئیسی به وزارت کشور؛ بازگشت زائران اربعین را تسهیل کنید

رئیس جمهور، بر ضرورت خدمتگزاری و حفظ کرامت زائران ابا عبدا… الحسین(ع) تاکید کرد و گفت: وزارت کشور به عنوان دستگاه محوری در ساماندهی سفر اربعین، وظیفه دارد بر حسن عملکرد همه دستگاه‌های ذیربط در ستاد اربعین نظارت کند تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچگونه مشکلی برای بازگشت زائران ایجاد نشود.

واعظ آشتیانی: اصولگراها فکر نکنند بازی تمام شده

فعال سیاسی اصولگرا به جریان سیاسی خود هشدار داد وگفت: تصور تمام شدن بازی و موضع گیری‌های علیه هم از سوی طیف‌های مختلف اصولگرایی آسیب‌زا خواهد بود. واعظ آشتیانی افزود: ا صولگراها نباید فکر کنند که بازی تمام شده است. آنها باید همیشه محور وحدت و چارچوبی که نشان دهنده انسجام است را حفظ کنند.

ضعیف شدن اینترنت خانگی ارتباطی به طرح صیانت ندارد

یزدی خواه نماینده مجلس گفت: ضعیف شدن اینترنت خانگی ارتباطی به طرح صیانت ندارد. مگر همیشه سرعت آن مناسب بوده است؟ چنین ادعاهایی با چه مستنداتی و دلایل متقنی است؟ چه کسی ابلاغ کرده و کجا اجرا می‌شود؟ این نوع ادعاها از سوی عواملی است که دیدگاهشان به سوی غرب است.

همه متخصصان و آگاهان جامعه اصلاح طلب هستند

فعال اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان امروز منحصر به اصلاح طلبان رسمی و اسمی نیستند، همه کارشناسان، متخصصان، دانشمندان و آگاهان جامعه همه اصلاح طلب هستند. انصاری راد افزود: دولت فعلی در وضعیتی نیست که با این اوضاع و احوال بخواهد به حیات خودش ادامه دهد، در حالیکه اصلاح طلبان راه های روشنی در سپر سیاسی پیش رو دارند.

گزارش آژانس درمورد دوربین‌های سایت کرج دقیق نیست

نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی گفت: گزارش آژانس انرژی اتمی در مورد دوربین های مجتمع تسای کرج دقیق نبوده و فراتر از تفاهمات حاصله در بیانیه مشترک است. غریب آبادی افزود: از آنجا که تحقیقات امنیتی و قضایی در مورد این سایت همچنان ادامه دارد، تجهیزات نظارتی آن در زمره تجهیزات تحت سرویس فنی قرار نمی‌گیرند.

رهبر انقلاب: تبیین خنثی‌کننده هجمه تبلیغاتی دشمن است

رهبر انقلاب با اشاره به هجمه تبلیغاتی دشمنان علیه ملت ایران برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی با روشها و ابزارهای مختلف، حرکت تبیینی را خنثی‌کننده هجمه‌های تبلیغاتی دانستند و افزودند: شما دانشجویان عزیز که میوه دل ملت و امید واقعی کشور هستید با اهمیت دادن به مسئله تبیین حقایق، هر کدام مانند چراغی اطراف خود را روشن و ابهام‌زدایی کنید. ایشان امکانات ناشی از فضای مجازی و رسانه‌ای برای روشنگری و پاسخ به ابهامات را مغتنم خواندند و گفتند: البته اصل قطعی در قضیه جهاد تبیین و بازگویی حقایق، استفاده از شیوه‌های اخلاقی و بیان مسائل همراه با منطق، متانت، عقلانیت کامل و استفاده از عواطف انسانی، و پرهیز از دشنام، تهمت، دروغ و فریبکاری در مواجهه با افکار عمومی است. رهبر انقلاب با ابراز خرسندی از مجهز بودن جوانان به فکر، عقلانیت و آگاهی‌های فراوان، بر لزوم تقویت این ویژگی‌ها تأکید و گفتند: راه امام حسین راه مبارک و شیرینی است که به نتیجه و توفیق قطعی می‌رسد.

باهنر: دولت آقای رئیسی دولت خوش‌رزقی است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:دولت آقای رئیسی مدت کوتاهی است که روی کار آمده و در این مدت کوتاه کار‌های خوبی صورت گرفته که سرعت گرفتن واکسیناسیون در ایران و امضا عضویت در سازمان شانگ‌های که البته برخی از زحمات آن را دولت‌های قبلی کشیده بودند جزو این اقدامات است. باهنر افزود: این اقدامات مثبت نشان داد دولت آقای رئیسی دولت خوش رزقی است و برخی از این اقدامات امید بخش سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است. باهنر با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهدیم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان روزانه به نقدینگی کشور اضافه می‌شود، تاکید کرد: من به آقای قالیباف گفتم که در مجلس ۲ کار را انجام ندهید و آنان اینکه هزینه‌های دولت را افزایش نداده و دولت را بزرگتر نکنند. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که ۲۵ درصد به هزینه‌های دولت اضافه شده و با مطرح کردن مسائل متعدد دولت نیز بزرگ و بزرگتر می‌شو دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: سفر‌های آقای رئیسی به استان‌ها کار خوبی است، اما فقط کار این نیست. سفر‌های استانی بر روی رشد سرمایه انسانی تاثیر دارد، اما باید وعده‌ها محقق شود و بسیاری از مشکلات نیز از این مسیر‌ها قابل حل شدن نیست.

نقش خاتمی در جریان اصلاحات فقط مشورتی است

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: اصلاحات فلسفه دارد و آن این است که مطالبات مردم را نمایندگی کند و اگر نتواند این کار را به درستی انجام دهد، فلسفه جریان زیر سوال می‌رود. میرلوحی ادامه داد:امروز و در حال حاضر در جریان اصلاح‌طلبی چند تا کانون فعال است. یکی شخص آقای خاتمی و دیگری شورای هماهنگی جریان اصلاحات است؛ محور دیگر هم جلسات مختلفی است که افرادی مثل آقای نوری، مجموعه‌ای از مدیران قبلی و شخصیت‌های سیاسی را مدیریت می‌کند وی افزود: در جریان اصلاحات خاتمی به عنوان یک شخصیت محوری حضور دارد، اما در واقع نقش او چیست؟ نقش او این است که به تشکلات اصلاح‌طلبی فقط «مشورت» می‌دهد.

برخی فکر کردند لایجانی می‌تواند حلقه وصل اصلاح‌طلبان با حاکمیت باشد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی از اصلاح طلبان به آقای علی لاریجانی امید داشتند و به همین دلیل در سال ۹۵ برای ریاست مجلس به وی باج دادند و فکر می‌کردند که لاریجانی می‌تواند حلقه وصل باشد، اما عملاً اینگونه نشد. صوفی افزود: تعامل و گفتمان پس از فوت هاشمی متوقف شد البته برخی از اصلاح‌طلبان به لاریجانی امید داشتند و به همین دلیل در سال ۹۵ برای ریاست مجلس به وی باج دادند و با وجود اینکه عارف نیز کاندیدا بود، رسماً به سمت علی لاریجانی رفتند و فکر می‌کردند می‌تواند حلقه وصل باشد، اما عملاً اینگونه نشد. تا جایی که امروز لاریجانی هم از این حلقه اول خارج شده و اصلاح‌طلبان نمی‌توانند امیدی داشته باشند به اینکه جایگزینی برای رفسنجانی داشته باشند.

ایجاد محدودیت برای افرادی که واکسن کرونا نمی‌زنند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه واکسیناسیون به این معنا نیست که به رعایت پروتکل‌ها، بی‌توجهی شود، گفت: فعلا استفاده از ماسک، توجه به ادامه محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است. شهریاری با تاکید بر لزوم ادامه محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حین روند واکسیناسیون عمومی در کشور گفت: واکسیناسیون به معنی دریافت واکسن در یک نوبت نیست، واکسیناسیون حداقل در دو نوبت انجام می‌شود، یعنی فرد واکسینه شده باید دو نوبت واکسن دریافت کرده باشد حتی گا‌ها ممکن است بعد از گذشت چند ماه دوز یادآور نیز تزریق شود، به هر شکل واکسیناسیون به این معنا نیست که به رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری‌ها و عدم حضور در تجمع‌ها بی توجهی شود. نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: البته قرار است سامانه‌ای تعریف شود تا برخی خدمات بر اساس معیار واکسینه شدن افراد ارائه شود، یعنی محدودیت‌ها یرای افراد واکسینه شده رفع و ارائه خدمات به آن‌ها تسهیل شود، برای مثال سفر‌های هوایی، دریایی و زمینی افراد واکسینه شده بدون مانع انجام شود، یا اینکه ورود و خروج افراد به و از کشور مشروط به ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا باشد.وی تاکید کرد: با توجه به این سامانه بسیاری از موارد همچون کسب و کار افراد و سفر‌ها رونق می‌گیرد، یعنی قرار است به وسیله یک سامانه برای افراد واکسینه شده یکسری تسهیلات در نظر گرفته شود شهریاری تاکید کرد: باید توجه کنیم که دریافت یک دوز واکسن به منزله واکسینه شدن نیست و افراد باید دو دوز واکسن را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


امین جم – جلسه گرامیداشت هفته کار و گارکر و تجلیل از کارگران نمونه زنجیره

بیشتر

بهروزی فر – شمارش معکوس لحظه های برزخی دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

سیل چند روز پیش در استان خسارات های زیاد مالی فراوانی به بار آورد و

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت