اخبار سیاسی

قدرتهای بزرگ قابل اعتماد نیستند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت‌های بزرگ که درون آنها خوی استکبار، تکبر و دوری از انسانیت است قابل اعتماد نیستند.قالیباف افزود: ما باید از این اتفاقات درس بگیریم و باور کنیم که باید قوی شویم و دست به زانو بزنیم و بلند شویم؛ به تولید کنندگان، علم، اندیشه و تفکر مردم خود ایمان بیاوریم و به آنها اعتماد کنیم.

طرح شهید سلیمانی تاثیری اعجازگونه در کاهش  مبتلایان کرونا داشته است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی توانسته است در مدتی کوتاه اعجازگونه عمل و از این طریق آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا را دورقمی کند، از بسیجیان سراسر کشور که در اجرای این طرح ایفای نقش کرده‌اند تشکر کرد.

 واعظی به حدادعادل: دوست عزیز من هستی اما اقتصاددان نیستی

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به اظهارات حداد عادل درباره نقش دولت در کاهش قیمت ارز گفت: حداد عادل دوست عزیز من است و برای او احترام قائلم اما او را به عنوان یک اقتصاددان نمی شناسم.

انتقاد یک اصولگرا از صداوسیما: تبدیل به رسانه جناحی شده است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ظرف سال های اخیر از جایگاه رسانه ملی به یک رسانه جناحی مبدل شده است.جواد آرین‌منش افزود: این سازمان هم‌اینک با تولید برنامه‌های گوناگون بعضا سیاه‌نما، سریال، فیلم و گفتگوها اقدام به تخریب و اهانت نسبت به مجریان کشور و افرادی می‌کند که در جناح صدا و سیما نیستند. 

فعال اصلاح طلب: با لباس روحانیت تیشه به ریشه دین نزنیم

رهامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از اظهارات توهین‌آمیز، به رئیس جمهور گفت: اگر کسی تسلط به رفتار و کردار خود ندارد، نباید به لباس روحانیت ملبس شود و مسئولیتی در نظام اسلامی بر عهده بگیرد، زیرا او با رفتار نامناسب خود تیشه به ریشه دین و بنیادهای اخلاقی می‌زند.

مردم برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به اصولگرایان رغبت بیشتری دارند

کنعانی مقدم فعال اصولگرا گفت: اگر مشارکت حداکثری شکل بگیرد احتمالا دو جریان اصلاحات و اعتدال در رقابت تنگاتنگی با اصولگرایان قرار خواهند گرفت؛ احتمالا این دو جریان وارد عرصه خواهند شد و با توجه به اینکه اصلاح طلبان و معتدلین درمدیریت کشور با حسن روحانی نتوانستد به اهداف مطرح شده برسند؛ احتمالا مردم به جریان اصولگرایی رغبت بیشتری خواهند داشت.

زنگ فروپاشی در اردوگاه لیبرال کاپیتالیستی به صدا درآمده است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: چگونگی برگزاری تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا نشان می‌دهد، زنگ فروپاشی در اردوگاه لیبرال کاپیتالیستی به صدا درآمده است. بادامچیان افزود: زنگ افول نظام سرمایه داری را مدتها بود نخبگان آمریکا و فیلسوفان سیاسی به صدا درآورده بودند.

باید روسای قوا قبل از شرکت در انتخابات استعفا بدهند

سعید شریعتی فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: باید فرآیندی اتخاذ بشود که شائبه بهره برداری از جایگاه های قدرت در مبارزات انتخاباتی به حداقل برسد یعنی اگر به سمت انتخابات عادلانه بخواهیم پیش برویم، باید روسای قوای سه گانه خصوصا رئیس قوه قضائیه و مقننه برای شرکت در انتخابات از سمت خودشان استعفا بدهند.

شک میرسلیم به جریان عنابستانی؛ می خواهند مجلس را بدنام کنند

میرسلیم  در واکنش به ماجرای سیلی خوردن یک پلیس راهور توسط یک نماینده مجلس گفت: جریان عنابستانی مشکوک به نظر می‌رسد. هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت رسیدگی کند مبادا در ورای این جریان افرادی می خواهند مجلس را بدنام کنند.

به خاطر شالوده ضعیف لایحه بودجه هر بنایی روی آن فرومیریزد

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دارای شالوده و فونداسیون ضعیف است و این شالوده ضعیف باعث می‌شود تا هر بنایی که بر روی آن ساخته شود فرو ریزد و با تفسیر شورای نگهبان مجلس نمی تواند تغییر اساسی در شاکله بودجه انجام دهد.

تخریب آذری جهرمی انتخاباتی است

نعمت احمدی با بیان اینکه تخریب جهرمی تلاش انتخاباتی است، گفت: نام وزیر جوان دولت به عنوان یکی از احتمالات کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح است و به همین دلیل برخی می‌کوشند  تا آذری جهرمی را تخریب کنند.

توکلی: اگر پیوستن به FATF به معیشت مردم کمک کند به آن رأی میدهم

عضو تشخیص مصلت نظام گفت:حدس من این است که FATF در مجمع رأی نمی‌آورد.چون برای تصویب به دوسوم آراء نیاز دارد لذا بسیار سخت است که رأی لازم را به دست آورد.احمد توکلی افزود:اگر به معیشت مردم کمک کند من به آن رأی می‌دهم.چون وضعیت مردم بسیار بد است و برای رفع مشکلات مردم در کشور طرق معقول طی نمی‌شود.شرایطی که داخل ضعیف باشد تأثیر تحریم‌ها زیاد می‌شود.این دولت هم کاری را که باید بکند، نمی‌کند.مردم آن‌قدر مضطرب هستند که ما اگر مجبور باشیم جلوی این تحریم‌ها را بگیریم، این کار را انجام می‌دهیم؛ بنابراین اگر راهی پیدا شود تا وضعیت مردم بهتر شود، من با آن بسیار موافقم.وی اظهار داشت:اما تجربه بنده این است که این پیوستن، وضعیت ما را بدتر می‌کند.علت این است که ما با کسانی سروکار داریم که هیچ شناختی روی آنها نیست.توکلی گفت:اولین رئیس‌جمهور آمریکا که ایران را تحریم کرد کلینتون بود، پایه‌گذار تحریم‌ها، دموکرات‌ها بودند.

جهانگیری: بیماری های مزمن اقتصاد کشور ساختاری است

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بیماری های مزمن اقتصاد کشور ساختاری است،‌ گفت:گاهی حتی با انتقال برخی مجموعه‌ها به بخش خصوصی نیز بهره‌وری افزایش نیافته در حالی که تصور می شد با مدیریت بخش خصوصی و اقتصاد رقابتی تر، بازدهی سرمایه و نیروی کار افزایش یابد.اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه بهره وری از اصلی ترین موضوعات اقتصاد ایران است، گفت:در اسناد و برنامه های بالادستی و نیز سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است، بر افزایش بهره وری در همه بخش ها تأکید شده است.معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی بیماری های مزمن اقتصادی نظیر تورم گفت:در طول برنامه های توسعه کشور همواره بر رشد مستمر و پایدار اقتصادی و یا افزایش ۳۰درصدی رشد اقتصادی از محل بهره وری تأکید شده اما در پایان برنامه های توسعه این اهداف محقق نشده است.وی اظهار داشت:باید با پرهیز از کلی گویی در مورد راهکارهای افزایش بهره وری، شاخص هایی قابل رصد، ارزیابی و اندازه گیری ایجاد کرد تا شاهد اثربخشی و افزایش بهره وری در بخش های مختلف کشور باشیم و باید به طور جدی برای کاهش مصرف و افزایش بهره وری از منابع انرژی کشور برنامه ریزی شود.

اگر رئیسی کاندید شود همه از ادامه رقابت انصراف خواهند داد

سید کمال سجادی فعال اصولگرا گفت:اگر رئیسی صلاح را در کاندیداتوری بداند، به طور حتم مشکل حل می‌شود و همه از ادامه رقابت انصراف خواهند داد.اما اگر ایشان نیاید، انواع و اقسام کاندیدا‌های بلندقد و کوتاه‌قد وارد صحنه خواهند شد تا خودشان را در معرض رأی مردم قرار دهند.سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود:به نظر می‌رسد عقلای قوم از ناکامی در سال ۹۲و نتیجه کسب‌شده در سال ۹۶درس گرفته باشند و تلاش‌های لازم را برای اتحاد و معرفی کاندیدای واحد به کار گیرند.به همین دلیل امید زیادی داریم تا نامزد‌های اصولگرایی به نفع کاندیدای شاخص کنار بروند.وی اظهار داشت: اتحاد برای اصولگرایان به قدری واجب است که کوتاهی  توجیه‌پذیر نخواهد بود.

اگر کسی دنبال کارهای بلندمدت  برود، به بی عرضگی  متهم می شود

عارف با بیان اینکه این واقعیت وجود دارد که  اگر کسی دنبال کارهای بلندمدت و ماندگار برود، به بی عرضگی  و سکوت کردن متهم می شود، گفت:ما به گونه ای رفتار کرده ایم که توقع برخی از افراد جامعه این شده است که شعار بدهیم و فریاد بکشیم به خصوص که اگر در داد کشیدن به بخش هایی از نظام بر بخورد، شب رو آنتن می رویم.کسی دیگر توجه نمی کند شعاری که داده می شود آیا دردی را دوا می کند؟ اصلا کسی گوش نمی دهد که بگوییم اقدامات بلندمدت چه آثاری دارد.توقعات برخی مردم هم شعاری شده است و مدیری که برنامه بلندمدت دارد خیلی مورد توجه قرار نمی گیرد.وی ادامه داد:مشکل دیگر ما این است که اعتماد متقابل مردم و حاکمیت آسیب دیده است.

بودجه دولت برای زمین زدن دولت بعدی است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه در لایحه بودجه جای اظهارات غیر اقتصادی و غیر کارشناسی نیست گفت:کسانی که به رئیس جمهور درباره لایحه بودجه گزارش می‌دهند، از ادبیات غیر اقتصادی برخوردار هستند، نه نمایندگان مجلس و ادبیات بودجه ای که دولت به مجلس ارائه کرد، کاملا سیاسی و برای به زمین زدن دولت بعدی است سلیمی اظهار داشت:دولت جمع و تفریق نمی‌داند نه مجلس و اگر دولت به معادلات ریاضی واقف بود و تورم را به صورت دقیق رصد می‌کرد، میزان حقوق مردم را باید متناسب با میزان تورم افزایش می‌داد.وی افزود:این روز‌ها شاهد توهین دولتی‌ها به مجلس هستیم و باید به جای این توهین‌ها، دولت در این مدت باقیمانده از عمر خود برای مردم کاری کنند.

حریرچی: موج جدید کرونا درکشور آغاز شد

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در برخی از استان‌ها خیزش جدیدی از بیماری دیده شده و در 2 استان تهران و اصفهان مواردی از رشد بیماری در افراد 7 تا 18 سال یافت شده است.حریرچی افزود: همچنان نگران هستیم که کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری، موجبات شدت گرفتن بیماری را فراهم کند چراکه مواردی از ویروس جهش یافته در برخی نقاط دنیا مشاهده شده و باید نهایت تلاش خود را داشته باشیم که از ورود این ویروس جلوگیری کنیم. وی اظهار داشت: از مردم درخواست می‌شود که خروج از منزل  را به حداقل برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت