اخبار اقتصادی- اجتماعی

جرائم رانندگی افزایش یافت

 سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی گفت:  تعرفه جرائم رانندگی در سال آینده از ۲ درصد به ۵ درصد افزایش یافت و درآمد آن هم صرف هزینه‌های معلولان شدید و خیلی شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت خواهد شد. زارع افزود: به موجب مصوبه این کمیسیون افرادی که اقساط باقی مانده جریمه غیبت بیش از ۸ سال از خدمت وظیفه سربازی خود را پرداخت نکرده باشند، اگر تا پایان سال آینده پرداخت نکنند غایب محسوب شده و باید به خدمت وظیفه عمومی اعزام شوند.

سازمان غذا و دارو: ۶ واکسن ایرانی کرونا در حال تولید است

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان ۶ واکسن با ۶ روش در کشور در حال تولید است که برای ایران با این محدودیت‌های ایجادشده دستاورد بزرگی است ادامه داد: به‌زودی اتفاقاتی در این حوزه می‌افتد که سبب تحیر دوست و دشمن می‌شود.

ثبت نام مسکن ملی از پنجشنبه

رویداد ۲۴ نوشت: در شرایطی که حدود ۸۰ درصد از ظرفیت قبلی مسکن ملی تعیین تکلیف شده، بعد از حذف بدحساب‌ها از ساعت ۱۰ صبح فردا پنج شنبه ۱۸ دی ماه سومین مرحله با ثبت نام از متقاضیان جدید آغاز می‌شود؛ همچنین پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون و کاهش سود آن از ۱۸ به ۱۲ درصد ارایه شده که قرار است بررسی شود

ظهور علائم خفیف کرونا در یکی از دریافتکنندگان واکسن ایرانی کرونا

محمدرضا صالحی یکی از پزشکان ناظر در مرحله بالینی واکسن ایرانی کرونا درباره آخرین وضعیت آزمایش‌های واکسن گفت : خوشبختانه حال دریافت‌کنندگان خوب است ، به چهار نفر دیگر در دو روز گذشته واکسن تزریق شده است و در مجموع حال هر هفت نفر خوب است. به طور کلی صرفا علائم خفیفی دیده شده است و مثلا یکی از دریافت‌کنندگان تب خفیفی داشت

خطوط قرمز اقتصاد ۱۴۰۰

به گزارش دنیای اقتصاد مرکز پژوهش‌های مجلس خطوط قرمز سیاست‌گذاری اقتصادی در سال آینده را تشریح کرد. از نگاه کارشناسان، اولویت اصلی سال ۱۴۰۰ باید پیش‌بینی‌پذیری و ثبات اقتصادی باشد. در نتیجه سیاست‌گذار باید برنامه‌های خود را با لحاظ شرایط موجود تبیین کند. فقدان نگاه واقعی به درآمدهای بودجه ۱۴۰۰ باعث خواهد شد که اقتصاد در دام بی‌ثباتی گرفتار شود. سیاست‌های حمایتی دلار ۴۲۰۰ و همسان‌سازی حقوق‌ها دو عامل تشدید کسری بودجه ۹۹ بوده که باید در این سیاست‌ها بازنگری شود.

طرح بازنشستگی پیش ازموعد معلق شد

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول طرح بازنشستگی پیش از موعد گفت: کمیسیون اجتماعی این طرح را به دلیل مسائل مختلفی مانند کاهش سن نیروی کار برای بازنشستگی، مشکلات صندوق‌های بیمه‌ای و تأمین منابع و بار مالی برای دولت و بخش‌های خصوصی مُراعا و معلق کرد.

پیشنهاد حذف سهمیههای کنکور از سوی رئیس سازمان سنجش

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور باتاکید بر اینکه دراجرای موضوعات تصویب شده با موضوع کنکور تناقضاتی وجود دارد، گفت: در لایحه پیشنهادی صرفا حفظ چهارگروه از سهمیه‌ها مطرح شده است و پیشنهاد ما این است که به جز چهار سهمیه، سایر سهمیه‌ها حذف شوند. دکتر خدایی افزود: در لایحه پیشنهادی صرفاً حفظ چهارگروه از سهمیه‌ها شامل سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگران، سهمیه استعدادهای درخشان و سهمیه منطبق با نیاز مناطق کم برخوردار مدنظر بود است.

قیمت تخم مرغ هم پر کشید هرشانه ۴۸ هزار تومان

مهر نوشت: قیمت تخم مرغ در واحدهای صنفی خرده فروشی تا ۴۸ هزار تومان افزایش یافت، مسئولان می گویند دخالت وزارت جهاد در بازار دلیل این افزایش نرخ بوده است. هر شانه تخم مرغ در بازار عمده فروشی بین ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها از ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان فروخته می‌شود. این در حالیست که قیمت تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار هر کیلو ۱۴ هزار تومان مصوب شده است که با این حساب هر شانه باید حدود ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان به فروش برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت