اخبار اقتصادی – اجتماعی

نتیجه یک پژوهش: تحصیل کرده ها صدا و سیما را کمتر تماشا می کنند

پژوهش ها نشان می دهد که میانگین تماشای تلویزیون ایران در شبانه‌روز ۲.۹۸ ساعت است. همچنین با کاهش سن، افزایش تحصیلات، منزلت شغلی و پایگاه اقتصادی مدت زمان استفاده از تلویزیون ایران کمتر می‌شود. زنان بیشتر از مردان، خانه‌دارها بیشتر از دیگر گروه‌های فعالیت و متقابلاً افراد در حال تحصیل و شاغلان، کمتر از دیگران زمان برای تماشای تلویزیون ایران صرف می‌کنند.

خطر کرونای جدید انگلیسی برای زیر ۲۰ ساله ها

یک فوق‌تخصص عفونی کودکان با اشاره به این‌که کودکان و افراد زیر ۲۰ سال بیشتر مستعد ابتلا به گونه‌ی جهش‌یافته کرونا هستند، گفت: متاسفانه کودکان در کارآزمایی بالینی و واکسیناسیون‌های کرونا نیستند و این یکی از نگرانی‌های ما است. اگر این ویروس قرار باشد گسترده شود، آن‌وقت با گروه مستعدِ ابتلایی روبه‌رو هستیم که واکسن هم نزده‌اند.

مردانی، عضو ستاد کرونا: در بازگشایی مدارس عجله نکنید

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: در تمام اپیدمی‌ها مدارس و مراکز آخرین مکان‌هایی هستند که بازگشایی می‌شوند.مردانی در واکنش به تصمیماتی که در خصوص بازگشایی مدارس گرفته شده‌است، گفت: هرگونه تعجیل در بازگشایی مراکز فرهنگی و تجاری می‌تواند سبب افزایش موارد ابتلا و تشدید زنجیره انتقال شود.

ارزانترین خودروی ایرانی چند؟

خبر آنلاین نوشت : پراید ۱۳۱ را باید ارزان‌ترین خودروی تولید داخل دانست که قیمتی دارد معادل ۱۰۵ میلیون تومان. در رتبه دوم ارزان‌ترین خودروی تولید داخل می توان از پراید ۱۳۲ ، دیگر محصول خودروسازی سایپا نام برد که قیمتش برابر است با ۱۰۸ میلیون تومان و پس از آن پراید ۱۵۱ با ۱۱۲میلیون تومان در جایگاه سوم قرار دارد.

 بلیت هواپیما فعلا گران نمیشود

 دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار است که یکی از مهمترین دلایل آن جلوگیری از زمین‌گیر شدن هواپیماها است، اما فعلا افزایش نرخ نداریم..

جهانگیری: با تصمیم سران سه قوه قرار شد نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان باشد

معاون اول رئیس جمهور با ارائه توضیحاتی درباره ارز ۴۲۰۰ و نرخ ارز دستوری در دولت‌های مختلف، گفت:روز‌های سخت همه می‌خواهند از هر مسئولیتی فرار کنند. اسحاق جهانگیری بیان داشت: در مرداد ماه در جلسه سران سه قوه با حضور رئیس کل بانک مرکزی  سران قوا اعلام کردند که نرخ ارز ثابت همان ۴۲۰۰ تومان باشد.

اعلام زمان اجرای کامل قانون جدید چک

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: از فروردین ۱۴۰۰ قانون جدید چک به یکباره عملیاتی می‌‌شود.نادعلی‌زاده درباره شرایط دریافت دسته‌چک اظهارداشت: درآمد ثابت، میزان دارایی و نیاز فرد به دسته‌چک شرایط ارائه چک به متقاضیان را مشخص می‌کند.وی افزود: ریسک نکول افراد، خوش‌حسابی یا بدحسابی از دیگر شرایط صدور دسته‌چک است. معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی درخصوص تعیین سقف برای چک‌های برگشتی، گفت: محدوده عددی برای چک‌ها در نظر گرفته می‌شود و برای کسانی که بیش از سقف تعیین شده می‌خواهند چک صادر کنند، اجازه صدور چک به‌صورت موردی در نظر گرفته می‌شود. شیوه‌نامه مخصوص آن توسط بانک مرکزی تدوین و ابلاغ خواهد شد.

مهلت ثبت نام وام جدید کرونا تا آخر دی

متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات کرونا تا پایان دی ماه برای ثبت نام در سامانه کارا و دریافت وام کرونا فرصت دارند. بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونا نیز با سه ماه تنفس از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد تا به تاب آوری بیشتر این دسته کسب و کارها کمک شود.

گرانی ۶۰۰ درصدی کاغذ روزنامه 

خراسان نوشت : در حالی که قیمت تمام شده روزنامه از آن چه به دست شما می‌رسد به مراتب بالاتر است. شاید بد نباشد شما هم بدانید که قیمت کاغذ در طول یکی دو سال اخیر حدود ۶۰۰ درصد افزایش داشته و این افزایش تایک ماه آینده تا ۸۰۰ درصد (به نسبت سال ۹۷ ) هم پیش بینی می‌شود و دیگر مواد اولیه هم بیش از ۵۰۰ درصد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت