اخبار اقتصادی – اجتماعی

۳۰۰ شهر کشور در وضعیت تنش آبی

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اعلام کرد: درحال حاضر ۳۰۰ شهر از یک هزار و ۴۰۰ شهر کشور در وضعیت تنش آبی قرار گرفته‌اند. تقی‌زاده خامسی افزود: منظور از تنش آبی، قطعی آب نیست، ما وقتی از تنش آبی حرف می‌زنیم یعنی چنانچه مصرف در مقابل تامین آب افزایش پیدا کند، آب دچار افت فشار می‌شود. وی ظرفیت مخازن آب سدهای کشور را حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت: ظرفیت مخازن پشت سدهای کشور در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است.

افزایش صعودی هزینه دامداران

رئیس اتحادیه سراسری مرکزی دامداران گفت: دولت خوراک دولتی به دامداران نمی‌دهد و آنها به چند برابر قیمت از بازار آزاد خریداری می کنند، سایر نهاده‌ها هم به شدت گران شده و هزینه تولید را بالا برده است و نمی‌توانند با این و ضع تولید کنند. اکبری افزود: همه نهاده‌ها گران شده از ۵ ماه پیش همه اقلام مصرفی خوراک دام و لبنیات افزایش پیدا کرده، اما قیمت شیرخام را افزایش نداده‌اند و تولید برای دامدار به صرفه نیست.

رشد ۷۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی کشور در شرایط کرونا

رویداد ۲۴ نوشت: با توجه به اینکه در بودجه سالجاری بیش از ۲۴۷ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش بینی شده است، معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی می‌گوید که در سه ماهه اول سالجاری نزدیک به ۵۹ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که نسبت به سال گذشته از رشد ۷۰ درصدی برخوردار شده است.

سرباز فراری‌ها خودشان را معرفی کنند از مجازات خبری نیست

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سربازان فراری نگران نباشند؛ دادسرای نظامی تخفیفات ویژه‌ای را برای بازگشت به خدمت سربازی افراد خودمعرف در نظر گرفته است. دریادار رحیمی پور افزود: سربازان فراری نگران اضافه‌خدمت و مجازات‌های دیگر نباشند. دادسرای نظامی در حال حاضر به فراریان خودمعرف تخفیف می‌دهند. افرادی هم که فرار کرده‌اند و عذر موجه دارند، هرچه زودتر با مستندات خود مراجعه کنند تا تعیین تکلیف شوند و خدمت خود را به پایان برسانند.

امید خریداران به کاهش قیمت خودرو

مهر نوشت: بررسی‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد که بنیان کنونی در بازار بر پایه انتظار استوار است. خریداران اگرچه در بازار حضور دارند اما منتظر کاهش قیمت‌ها هستند و برای خرید دست نگه داشته‌اند. از آن طرف فروشندگان که معامله چندانی انجام نمی‌دهند منتظر ثبات قیمت‌ها هستند تا مصرف کنندگان به خرید ترغیب شوند.

ده میلیون نفر کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند گفت: تا پایان هفته گذشته تعداد ۵۱ میلیون و صد و چهل وپنج هزار و هشتصد و چهل کارت ملی صادر شده است. ابوترابی در مورد تعداد افراد در انتظار صدور کارت ملی هوشمند گفت:در حدود ده میلیون نفر کارت هوشمند خود را دریافت نکرده اند که در صورت تامین بدنه کارت ملی کمتر از ۵ ماه با ظرفیت ماهانه دو و نیم میلون کارت آن ها نیز صادر خواهد شد.

گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور و نیز افزایش روند بستری در شهر تهران خبر داد. لاری تصریح کرد: با توجه به اینکه روند شهرهای قرمز کرونایی رو به افزایش و اکنون ۳۲ شهر است و تعداد شهرهای نارنجی ۱۷۴ و شهرهای زرد نیز ۲۴۲ بوده از مردم می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

واکسن برکت کرونای آفریقایی را کاملا خنثی کرد

عبدلی، عضو هیئت علمی انستیتو پاستور نسخه آفریقایی ویروس کرونا را مقاوم ترین نوع جهش یافته ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: آزمایش‌های ما نشان می دهد که این واکسن با موفقیت کامل، توانسته ویروس جهش‌ یافته آفریقایی را هم به طور کامل خنثی کند. وی افزود: این واکسن می تواند ویروس کرونای آفریقای جنوبی، انگلیسی و چینی را مهار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت