اخبار اقتصادی – اجتماعی

شروع ۱۴۰۰ با گرانی انواع کالا‌ها

رویداد ۲۴ نوشت: بر اساس گزارش مرکز آمار تورم ماهانه در فروردین سال جاری ۲.۷ درصد اعلام شده؛ به بیان دیگر فروردین ۱۴۰۰ پس از فروردین سال ۹۸، سومین ماه با تورم بالا از سال ابتدای دهه ۹۰ است.در ماه مورد بررسی قیمت گروه کالایی خوراکی، آشامیدنی و دخانیات افزایش ۲.۹ درصدی داشته است. هر چند شاید این عدد نسبت به افزایش ۳.۵ درصدی کالای بهداشت و درمان کمتر باشد اما اگر در کنار ضریب اهمیت کالاهای این گروه که ۲۶.۶۴درصد است، در نظر گرفته شود، می‌توان به مشکلاتی که برای اقشار آسیب‌پذیرتر جامعه وارد می‌کند، پی برد.

خرید حمایتی ۱۸ تن زعفران برای تنظیم بازار

معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سال گذشته ۱۸ تن زعفران توسط اتحادیه های این سازمان به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شد.معتمد افزود: در سال ۹۹ به دلیل پایین بودن قیمت با ابلاغ وزیر کشاورزی اقدام به خرید زعفران با قیمت‌های حمایتی از کشاورزان کردیم و تا زمانی که قیمت زعفران در بازار به تعادل رسید، خرید حمایتی را ادامه دادیم.

تولید ۳۰ میلیون دوز واکسن ایرانی تا پایان مرداد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از تولید ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونای کوو ایران برکت تا پایان مرداد سال جاری خبر داد. مخبر اظهار داشت: تمام خطوط مان آماده است و ماه اردیبهشت یک میلیون دوز، تولید و به وزارت بهداشت ارائه خواهیم کرد در خرداد ماه ۳ تا ۳.۵ میلیون دوز را تولید و تقدیم خواهیم کرد.

کاهش ۱۹ درصدی حجم آب سدها

ایرنا نوشت: کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری (مهرماه۱۳۹۹ تا آخر شهریور۱۴۰۰) سبب کم شدن ۱۹ درصدی حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور شده است. براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور به رقم ۲۹ میلیارد و ۶۷ میلیون متر مکعب رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت