اخبار اقتصادی – اجتماعی

پایه نرخ عوارض خروج از کشور تغییر نمی‌کند

سخنگوی دولت گفت: پایه نرخ عوارض خروج از کشور هیچگونه تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. بهادری جهرمی، درباره افزایش عوارض خروج از کشور گفت: پیش‌بینی مجموع درآمد حاصل از عوارض بیشتر از سال گذشته است نه نرخ عوارض. یعنی بخاطر کاهش محدودیت‌های کرونایی پیش‌بینی می‌شود میزان خروج از کشور و سفرهای خارجی افزایش داشته باشد لذا مجموع درآمد این حوزه هم افزایش خواهد یافت.

رشد ۴۰۰ درصدی قیمت داروی داخلی بعد از حذف ارز ترجیحی

رئیس انجمن اقتصاد سلامت ایران اظهار داشت: محاسبات اقتصادی نشان می‌دهد که تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی، قیمت داروی تولید داخل را به ۴ برابر و قیمت داروی وارداتی را به ۷ برابر می‌رساند. مهدوی اضافه کرد: این اقدام بدترین تاثیر را در حوزه بهداشت و درمان و دارو می‌گذارد چون در شرایطی که تورم وجود داشته، قیمت‌ها افزایش می‌یابند و مردم مجبور هستند مایحتاج خود را هر روز گرانتر از روز قبل بخرند.

رئیس اتحادیه: گوشت گوسفندی خریدار ندارد

ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از ثبات قیمت گوشت گوسفندی در دو ماه اخیر خبر داد و گفت: با توجه به عرضه گسترده مرغ و تخم مرغ در بازار و همچنین عرضه کافی دام مشکلی در تامین گوشت قرمز نداریم و از طرف دیگر بازار گوشت گوسفندی در کشور رونقی نداشته و خریدار زیادی ندارد.

ورود امیکرون به کشور قطعی است

قادری رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره ورود جهش جدید کرونا به کشور گفت: امیکرون یکی از جهش‌هایی است که دیر یا زود به کشور ما می‌رسد و وارد شدن جهش امیکرون به کشور قطعی بوده است و بعید است که این جهش از ویروس به کشور خاصی وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت