اخبار استانی

وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی

تا روز دوشنبه در اکثر نقاط استان شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود. کارشناس هواشناسی استان گفت: وزش باد شدید لحظه‌ای در اکثر نقاط استان قابل پیش بینی است. لطفی با اشاره به اینکه در این مدت احتمال برخورد صاعقه در ارتفاعات وجود دارد، افزود: بارش تگرگ نیز در بعضی از نقاط استان پیش بینی می‌شود.

کمک ۱۰۰۰ بسته‌ای کارکنان کارخانه کویرتایر به نیازمندان

در ادامه رزمایش کمک‌های مومنانه از سوی کارکنان شرکت کویر تایر بیرجند، ۱۰۰۰ بسته معیشتی به منظور توزیع بین افراد نیازمند اهدا شد. مدیرعامل کارخانه کویر تایر بیرجند در مراسمی که با این منظور برگزار شد، گفت: این دومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه است که از طرف کارکنان، مدیران و کارگران پرتلاش این کارخانه در ماه مبارک رمضان جمع آوری شده است. زینلی افزود: ارزش هر بسته غذایی حدود ۴ میلیون ریال است که شامل یک کیسه برنج، روغن، قند، چای و ماکارونی است. وی بیان کرد: ارزش کل بسته‌های غذایی اهدایی بالغ بر ۴ میلیارد ریال است که به کمیته امداد امام خمینی، مرزبانی، بسیج، سپاه و هلال احمر تحویل داده می‌شود تا بین افراد نیازمند و افرادی که بر اثر کرونا آسیب دیده اند توزیع شود. قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مراسم به کمک‌های مردمی از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون اشاره کرد و گفت: از زمان اعلام طرح کمک‌های مومنانه از سوی مقام معظم رهبری تا کنون اقشار مختلف مردم کمک‌های خوبی در این حوزه داشته اند. حجت الاسلام نوفرستی افزود: رزمایش مومنانه از یک طرف کمک به مردم همنوع و آسیب دیده ناشی از کروناست و از طرف دیگر به نمایش گذاشتن و به رخ کشیدن هنر مومنانه به دشمنان اسلام است.

بررسی صلاحیت ۵۳۲۱ داوطلب شورا‌های روستایی

هیئت نظارت بر انتخابات شوراها، بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا‌های روستا و مناطق عشایری را آغاز کرد. هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان گفت: در این مرحله، هیئت‌های نظارت بخش‌های ۲۷ گانه استان، ۱۴ روز فرصت دارند پرونده‌های این تعداد داوطلب را بررسی کنند. حسین پور افزود: با توجه به تعداد زیاد پرونده‌های داوطلبان روستایی، هیئت‌های نظارت بخش با اختصاص زمان کافی تلاش می کنند در زمان باقیمانده، کیفیت بررسی‌ها را به بهترین نحو، بهبود ببخشند. وی رعایت امانتداری، بی طرفی، حفظ اسرار مردم، عدالت و انصاف، کامل بودن مستندات و اطمینان از انطباق قانون با تصمیمات اتخاذ شده را از جمله شاخص‌های مد نظر هیئت عالی نظارت استان اعلام کرد. دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان گفت: از ۵ هزار و ۳۲۱ داوطلب، صلاحیت ۷۱ داوطلب، مورد تایید هیئت‌های اجرایی بخش‌ها قرار نگرفته که در صورت اعتراض در موعد مقرر، رسیدگی به آن‌ها در هیئت نظارت شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

جا به جایی کالا در خراسان جنوبی رکورد زد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از افزایش ۵۵ درصدی جا به جایی کالا نسبت به پارسال در استان خبر داد. جلال زاده افزود: در فروردین ماه امسال ۴۰۶ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شده است. وی ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۲۶۲ هزار تن) حدود ۵۵ درصد افزایش داشته است. جلال زاده با بیان اینکه بیماری کرونا تأثیر زیادی بر شرایط حمل و نقل عمومی کالا نداشته است، بیان کرد: مقدار کالای حمل شده پارسال نسبت به سال ۹۸ حدود ۶۳.۵ درصد افزایش داشته است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در یک ماهه ابتدایی امسال، ۴۰۶ هزار تن کالا در حدود ۲۵ هزار سفر جابه جا شده است. وی تصریح کرد: تا پایان فروردین ماه امسال تعداد ۵ هزار و ۷۶۱ ناوگان در حوزه حمل و نقل عمومی کالا فعال بوده است. جلال زاده عنوان کرد: سیمان با حدود ۸۳ هزار تن جابه جایی طی ۴ هزار و ۲۳۸ سفر با سهم حدود ۲۰ درصدی از کل کالای حمل شده، بیشترین محصول جابه جا شده در استان گزارش شده است.

سمن‌های محیط زیستی استان مطالبه گر باشند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از سمن‌های محیط زیستی استان خواست تا در کنار آموختن مسائل محیط زیستی، مطالبه گر باشند. اکبری گفت: برخی مسائل محیط زیست مانند پسماند و حفاظت از خاک به صراحت در قانون عنوان شده است و فعالان محیط زیستی بر پایه‌ی این قوانین صریح و مشخص می‌توانند مطالبه گری کنند.

شناسایی ۵۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۱۸۸ آزمایش انجام شده در استان ۵۰ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: با ۱۱ مبتلای جدید به کرونا، ۳۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند. مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲۴ بیمار مربوط به شهرستان بیرجند، ۲ نفر طبس، ۴ نفر فردوس، ۲ نفر سرایان، ۸ نفر قائنات، ۴ نفر شهرستان نهبندان و ۳ نفر نیز مربوط به شهرستان خوسف بوده است.

مبادی اصلی خراسان جنوبی در هفته جاری بسته می شود

استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از دیروز به مدت دو هفته مشاغل گروه ۲ در شهر‌های قرمز اجازه فعالیت خواهند داشت. ملانوری افزود: بر اساس مصوبه قرارگاه عملیاتی و ستاد ملی کرونا از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت تا روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مسافرت در کل کشور با هر نوع رنگ بندی ممنوع است و در این مدت مبادی ورودی و خروجی استان مسدود خواهد شد. استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در تعطیلات عید فطر افراد متخلف در شهر‌های زرد هم مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهند شد. ملانوری با اشاره به رعایت پروتکل‌ها در مرز گفت: همچنان ورود کلیه مسافران تا پایان محدودیت‌ها ممنوع است، اما صرفاً افرادی که مسئولیت دولتی دارند و یا رفت و آمدشان ضروریست با همکاری افغانستان و معاونت سیاسی استاندار عبور و مرور شان در مرز بلامانع خواهد بود. استاندار خراسان جنوبی به مصوبات جلسات قبلی ستاد کرونا هم اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه ستاد، مسئولیت هرگونه تخطی و تخلف در هر حوزه‌ای با دستگاه اجرایی مرتبط است و دستگاه‌هایی که در هر زمینه‌ای پروتکل‌شکنی کرده‌اند باید طی مکاتبه معاونت سیاسی، علت این تخلف را پاسخ دهند.

والدین نگران برگزاری امتحانات نباشند

وی در خصوص برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری بیان کرد: جای نگرانی برای والدین و دانش آموزان وجود ندارد چراکه در ایام امتحانات صرفأ دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول و پایه دوازدهم متوسطه دوم با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی حضور خواهند داشت. استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبارات و تجهیزات لازم برای برگزاری این امتحانات به شکل حضوری فراهم شده است. ملانوری با اشاره به درخواست برخی از ورزشکاران مبنی بر آغاز تمرینات ورزشی شان برای حضور در مسابقات ملی و آسیایی افزود: اداره کل ورزش و جوانان موظف است تا با اعلام اسامی این افراد به دبیرخانه ستاد و با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت پروتکل‌های لازم برای تمرینات آن‌ها اقدام کند. وی همچنین از همراهی سپاه پاسداران در اجرای طرح شهید سلیمانی تشکر کرد و گفت: با توجه به تاثیر طرح شهید سلیمانی در بیماریابی و قرنطینه، این طرح با قدرت و قوت هرچه تمام‌تر باید ادامه پیدا کند.

خانه های هلال در روستاهای استان راه اندازی شود

استاندار خراسان جنوبی همچنین روز گذشته در مراسم تجلیل از خیران داوطلب جمعیت هلال احمر گفت: خانه های هلال در تمامی روستاهای دارای دهیاری خراسان جنوبی باید راه اندازی شود. ملانوری با بیان اینکه وضعیت امروز جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نسبتاً مطلوب است اما نباید به این داشته ها اکتفا کرد، افزود: جمعیت هلال احمر باید مقتدر، مسلح و توانمند باشد لذا لازم است تجهیزات روز به روز توسعه پیدا کند.

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی نزولی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شیوع کرونا در خراسان جنوبی سیر نزولی دارد و پیش‌بینی می‌شود در صورت رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی تا سه هفته آینده از موج چهارم کرونا عبور کنیم.دهقانی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا وارد استان شده که با اولویت کادر درمان، سالمندان، جانبازان، پاکبانان و برخی مشاغل حساس نظیر غسال‌ها با دوزهای اضافی به حدود ۱۴ هزار نفر تزریق شده است. وی اضافه کرد:  در ارتباط با سالمندان نیز طبق آمار موجود ۱۶ هزار سالمند در استان خراسان جنوبی شناسایی شدند که تاکنون واکسیناسیون برای ۲ هزار و ۲۰۵ نفر انجام شده است. وی اظهار داشت: واکسیناسیون سالمندان هنوز در فاز ۸۰ سال به بالا است و به محض پوشش ۱۰۰ درصدی کادر بهداشتی با گروه اولویت‌دار ۷۵ سال به بعد تماس خواهند گرفت.

ابتلای ۱۵۰ مادر باردار به کرونا

جانشین مسئول دفتر مامایی معاونت درمان خراسان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی تا کنون ۳۸۶ مادر باردار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که از این تعداد تنها ۱۵۰ مورد مثبت قطعی اعلام، و در بیمارستان‌ها بستری شده اند. ماسوری افزود: عوارض ناشی از بیماری کرونا در مادران باردار با سایر گروه‌ها متفاوت نبوده، اما به دلیل پایین آمدن سیستم ایمنی بدن در این گروه عوارض شدید تری ایجاد می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت