اخبار استانی

اجرای بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی تا پایان سال

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در سال جاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در حوزه‌ها، مناسبت‌ها و نقاط مختلف استان پیش بینی شده است که با توجه به شرایط بیماری کرونا، به صورت حضوری (حداقل جمعیت) و یا با استفاده از توان فضای مجازی برگزار خواهد شد. رمضانی افزود: ۲۰ نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها، ۱۲ رونمایی از کتاب، ۹۳ کارگاه شب شعر، و … در استان برگزار می شود.

همه مطالبات پیمانکاران بازآفرینی شهری استان پرداخت شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اولین بار در استان تمامی مطالبات پیمانکاران پروژه‌های اجرایی در سنوات قبل حوزه بازآفرینی شهری تا پایان سال ۹۹ پرداخت و تسویه شده است. وحید داعی بیان کرد: برای تحقق این موضوع پیگیری‌های فراوانی از طریق شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت تا موفق شدیم همه مطالبات را تا پایان سال ۱۳۹۹ تسویه و پرداخت کنیم. وی مبلغ کل اعتبار پروژه‌های اجرایی حوزه بازآفرینی شهری در استان خراسان جنوبی را بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۲۷ میلیارد ریال از این مبلغ (۳۲ پروژه) به پیمانکاران پرداخت و تسویه شده و باقیمانده اعتبار کل مربوط به پروژه‌های در دست اجرا (۱۷ پروژه) با مبلغ ۴۸ میلیارد ریال است. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تعداد کل پروژه‌های حوزه بازآفرینی شهری ۴۹ مورد است که از این تعداد ۳۲ پروژه به اتمام رسیده و ۱۷ پروژه دیگر در دست احداث است. وی اضافه کرد: فرآیند توسعه همه‌جانبه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی به منظور ارتقای کیفیت زندگی در محدوده‌ها و محلات هدف در پیوند با شهر انجام می‌گیرد. داعی گفت: مجموع مساحت محلات هدف بازآفرینی در استان خراسان جنوبی ۱۰۰۷.۲ هکتار است که در شهرهای بیرجند، قاین، نهبندان، بشرویه، فردوس، خوسف و سرایان قرار دارد و کل جمعیت آنها ۳۲۸ هزار و ۸۹۵ نفر برآورده شده و ۱۱۰ هزار نفر معادل ۳۳.۶ درصد آن در محلات هدف ساکن هستند.

هدف‌گذاری جذب هزار و ۴۰۰ حامی در رمضان سال جاری

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تلاش ما در رمضان سال جاری جذب هزار و ۴۰۰ حامی برای فرزندان طرح اکرام ایتام و محسنین است. احمد رفیعی با اشاره به ادامه طرح پویش ایران همدل اظهار کرد: در اولین روز از ماه مبارک رمضان راه انداز و افتتاح ۷۲ آشپزخانه اطعام مهدوی را خواهیم داشت. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های ما برای رمضان سال جاری تهیه و توزیع ۴۳ هزار و ۹۹۰ سبد غذایی و تهیه و توزیع ۵۰۰ هزار غذای گرم و افطاری ساده است. رفیعی با اشاره به طرح پویش ایران مهربان (جذب حامی برای طرح اکرام ایتام و محسنین) ادامه‌داد: در این طرح هدف‌گذاری ما جذب حامی جدید جهت حمایت از هزار و ۴۰۰ فرزند طرح ایتام و محسنین در ادامه طرح جذب ۲۳ هزار حامی است. وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که هیچ فرزند یتیمی بدون حامی نباشد، بیان‌کرد: در این راستا در پایگاه‌های جذب حامی در سطح ادارات تابعه کمیته امداد و محل‌های پیش بینی شده در مساجد و تکایا در شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین در ماه مبارک رمضان طرح‌های دیگری چون اجرای طرح نان مهربانی؛ توسعه مراکز نیکوکاری و اجرای طرح مفتاح الجنه را خواهیم داشت. رفیعی گفت: نیکوکاران عزیز برای مشارکت در امور خیرخواهانه در ماه رمضان می‌توانند کمک‌های خود را از طرق مختلف چون سرشماره # ۰۵۶*۸۸۷۷* و سامانه نیکوکاری با شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷ واریز کنند. وی یادآور شد: همچنین می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی شعبه دادگستری بیرجند واریز کنند..

آسفالت و خط کشی معابر بیرجند در دستور کار ویژه قرار گرفت

شهردار بیرجند با بیان اینکه آسفالت مناسب خیابان‌ها و معابر شهر یکی از خواسته‌های به حق شهروندان است، گفت: در سال جاری آسفالت و خط کشی معابر در دستور کار ویژه قرار گرفته است  و در سال جدید هیچ پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد و تمام تلاش مجموعه شهرداری بر اتمام پروژه‌های موجود متمرکز می‌شود. جاوید افزود: کمترین حقوق شهروندی، برخورداری از خدمات شهری مناسب از قبیل خیابان‌های استاندارد با ایمنی مناسب است.  شهردار بیرجند با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای حل مسائل و مشکلات پروژه‌های عمرانی به ویژه در بخش آسفالت مورد تاکید و توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در شش ماهه اول سال تمرکز عمرانی شهرداری بیرجند بر موضوع آسفالت معابر شهری است و سعی می‌کنیم تمام توان خود را در این عرصه به‌کار بگیریم.  جاوید تصریح کرد: طی روزهای آینده برنامه قطعی ترتیب و توالی ورود به مناطق مختلف شهری برای آسفالت معابر و خیابان‌ها اعلام می‌شود تا کار بر اساس اولویت و برنامه ریزی زمانبندی شده ‌پیش برود. وی با اشاره به مشکلات حوزه ترافیکی شهر گفت: خط کشی، علائم ترافیکی، تابلوهای تعیین مسیر و… در شهر دچار مشکل است که با اختصاص اعتبار لازم در این خصوص این مشکلات نیز مرتفع می‌شود. شهردار بیرجند با تأکید بر اولویت آسفالت معابر اصلی و پرتردد شهر، افزود: آسفالت معابر خاکی نیز در دستور کار قرار دارد برای این منظور مدیران باید به بررسی اولویت‌ها بپردازند و وارد فاز اجرا شوند.

امام جمعه بیرجند: هنر بر مخاطب تاثیر ویژه و سریع دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هنر تاثیر ویژه دارد و به صورت سریع و فوری مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: هنر و هنرمند از موضوعات پرجاذبه هستند. وی اظهار داشت: هنر همان به فعلیت رساندن استعدادها است و میدان هنر آن قدر وسیع است که از مسائل فیزیکی تولید آثار هنری از خاک و گل تا بالاترین آن که اندیشه است تمام این میدان‌ها میدان هنر است. امام جمعه بیرجند ادامه داد: هنر و تمام حوزه‌های آن از قبیل تولید صنایع دستی، فرش بافی، نقاشی، تصویرگری، موسیقی، شعر و تئاتر یک میدان بسیار وسیع است.

طرح نظارتی ضیافت ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی اجرا می شود
دبیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: طرح نظارتی ضیافت ۱۴۰۰ تا پایان ماه رمضان ادامه‌دارد. اشرفی اظهار کرد: در ماه رمضان با افزایش تقاضای کالاهای اساسی چون روغن، گوشت و شکر و مرغ و خرما و سبزیجات و سایر ملزومات هستیم که این موضوع ضرورت و نظارت بر بازار را مضاعف کرده است. وی با اشاره به اینکه طرح ضیافت ۱۴۰۰ با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام می‌شود، افزود: در این برنامه واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای مرتبط با طرح مورد نظر مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

نیروگاه بادی دُرح ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر خراسان گفت: فاز نخست نیروگاه بادی دُرح در شهرستان سربیشه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. محمدعلی ضامن افزود: فاز نخست این طرح شامل چهار توربین ۲.۵ مگاواتی ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهریور امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود. وی با بیان اینکه تجهیزات این نیروگاه توسط شرکت مپنا تامین می‌شود گفت: این نیروگاه در ۲۲ هکتار در دست احداث است و در مجموع کل پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

توقیف سواری حامل مواد مخدر در نهبندان

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۱۰۲ کیلو و ۸۵۰ گرم انواع مواد مخدر در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شده است.

افزایش ۸۹ درصدی مصرف بنزین در نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه  خراسان جنوبی از افزایش ۸۹ درصدی مصرف بنزین و ۶۲ درصدی مصرف نفت گاز(گازوئیل) در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ خبر داد. مردانی یکی از علل افزایش مصرف در مقایسه با مدت مشابه پارسال را عدم محدودیت ها تردد و در نتیجه افزایش مسافرت‌ها دانست. وی افزود: طرح تبدیل خودرو‌های مسافربر شخصی به دوگانه سوز سی‌ ان‌ جی با اولویت ماشین‌های پرمصرف و اعطای یارانه دولتی در استان در حال انجام است.

افزایش قربانیان کرونا به ۷۸۰ نفر با ثبت سه فوت جدید

جان باختگان ناشی از کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۳ مورد فوت جدید به ۷۸۰ نفر افزایش یافت. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۳۹۷ آزمایش انجام شده در استان ۱۳۸ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۱۳۸ مبتلای جدید به کرونا، ۲۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۱۲ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند. مهدی زاده افزود: همچنین در این مدت ۶۹۵ مورد تست سریع در استان انجام شد که از این طریق نیز ۱۵۵ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

دستور معاون اول رئیس جمهور برای پاسخ به مطالبات خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور برای پاسخ به مطالبات استان خبر داد و گفت: موضوع پروژه انتقال آب از خلیج فارس و فعال شدن پایانه‌های مرزی استان از مواردی بود که به طور ویژه در دیدار با “اسحاق جهانگیری” مورد بررسی قرار گرفت. حمید ملانوری با بیان اینکه این دیدار در تهران با هدف پیگیری مطالبات استان انجام شد، افزود: در دیدار با معاون اول رئیس جمهور درباره مسائل مهم و اساسی توسعه استان خراسان جنوبی در زمینه‌های مختلف نیز بحث و گفت و گو شد. استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع پروژه انتقال آب از خلیج فارس و فعال شدن بازارچه‌ها و پایانه‌های مرزی استان از مواردی بود که به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: با توجه به اینکه میانگین بارندگی‌ها در سال زراعی جاری بسیار ناچیز بوده، درخواست کمک به کشاورزان و اقشار آسیب‌دیده و متأثر از خشکسالی، تامین نهاده‌های دامی و مساعدت در تخصیص اعتبار برای تامین و توزیع آب شرب روستایی از دیگر مواردی بود که در این دیدار مطرح شد. ملانوری اظهار داشت: علاوه بر این موارد، درخصوص کمک به تسریع در اجرای پروژه راه‌آهن، تکمیل پروژه‌های عمرانی، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی، تجهیز استان به امکانات مدیریت بحران و مباحث توسعه‌ای نیز گفت و گو شد و در این دیدار دکتر جهانگیری، دستورات لازم را برای پیگیری موضوعات مطرح شده ارائه کرد. وی همچنین گفت: در این جلسه از معاون اول رئیس جمهوری برای سفر به استان خراسان جنوبی دعوت شد.

افزایش ۷ درصدی ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای روستا

تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شورا‌های روستایی خراسان جنوبی، در این دوره ۷ درصد در مقایسه با دوره قبل افزایش دارد.رئیس ستاد انتخابات استان افزود: در این دوره از شورا‌های روستایی ۵ هزار و ۳۴۸ نفر ثبت نام کرده اند. خوش خبر با اشاره به اینکه ۷ درصد ثبت نام کنندگان این دوره از انتخابات شورا‌های روستایی را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: تعداد بانوان نیز در مقایسه با دوره قبل، ۳ درصد افزایش یافته است. وی از برگزاری انتخابات شورا‌های روستایی در این دوره در ۹۱۰ روستا و ۵ تیره عشایری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در ۸ روستا به علت به حد نصاب نرسیدن ثبت نام کنندگان، شورا تشکیل نمی‌شود. رئیس ستاد انتخابات استان افزود: بیشتر ثبت نام کنندگان شورا‌های روستایی بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن دارند و تعداد ثبت نام کنندگان با مدارک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس نیز در این دوره افزایش یافته است.

آغاز ساخت سرپناه برای عشایر نهبندان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ساخت پنج سرپناه ۲۴ متری برای اهالی منطقه عشایری چاه سالم شهرستان نهبندان خبر داد. رضایی در بازدید از منطقه عشایری چاه سالم شهرستان نهبندان گفت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با همفکری و همیاری افراد داوطلب و مدیران اجرایی شهرستان تصمیم گرفتند برخی نقاط کور استان را شناسایی و با کمک گروه‌های جوان و داوطلبان خیر مشکلات مردم را برطرف کنند. رضایی با بیان اینکه مردم این منطقه در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که هیچ گونه مصالح ساختمانی در آن به‌کار نرفته است، افزود: ساخت پنج سرپناه زندگی اهالی روستا مجموعا به متراژ ۱۲۰ متر در دست اقدام است و تا عید سعید فطر به بهره برداری می‌رسد. وی گفت: در حال حاضر ۳۵ امدادگر و داوطلب هلال احمر در اقدامی بشردوستانه با حضور در منطقه چاه سالم شهرستان نهبندان تلاش می‌کنند سرپناهی در خور برای اهالی این روستا تامین کنند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: هزینه ساخت و تجهیز این مکان‌ها حدود ۳۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. رضایی با اشاره به اینکه تمام اقداماتی که انجام می‌شود کاملا رایگان است، افزود: بعد از ساخت سرپناه سعی خواهد شد در خصوص وسایل ضروری زندگی اهالی این منطقه نیز تدابیری اتخاذ شود.

تولید فرآوردههای نوآورانه محصولات استراتژیک استان

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: تولید فرآورده‌های نوآورانه از محصولات استراتژیک استان مانند شکلات عناب، کیک و بیسکویت عناب، باسلوق و مسقطی عناب و زرشک، نوشیدنی فراسودمند عناب، مربای پرو بیوتیک عناب، سس زرشک، سس عناب، پودر بستنی عناب و زرشک، سرکه عناب، سرکه گل محمدی از اقدامات انجام شده در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی است. جلال الدین صادقی گفت: مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی خراسان جنوبی از بدو تاسیس تاکنون فعالیت های متعددی در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی انجام داده است. وی ادامه داد: هدف از تاسیس این مجتمع کمک به بهبود تولید و فرآوری سه محصول عناب، زرشک و زعفران در استان و انجام پژوهش های کاربردی، فناورانه و کمک به بهبود فرآیند تولید و فرآوری گیاهان دارویی استان در جهت ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت برای منطقه و کشور و سوق سرمایه گذاری های داخلی و خارجی به سمت این محصولات بوده است. وی با اشاره به اجرای چندین طرح پژوهشی در مجتمع تحقیقات؛ بهینه سازی فرمولاسیون شکلات فراسودمند عناب، بهینه سازی فرمولاسیون آبنبات زرشک با خاصیت خونسازی، بهینه سازی فرمولاسیون کلوچه عناب، غنی سازی کیک اسفنجی با سطوح مختلف پودر عناب، سرکه فراسودمند گل محمدی، خشک کردن اصولی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی را  از عناوین این طرح‌ها عنوان کرد.

افزایش آثار ثبت شده خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی

 با ثبت ۶ اثر منقول (اشیا) تعداد آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی خراسان جنوبی به ۹۴۸ اثر رسید. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان گفت: این آثار شامل اشیا مفرغی شهرستان خوسف، کفش چرمی نهبندان، لباس عروس استان و لباس‌های ابریشمی، سنگ‌های آسباد و سجاده مله خوسف است.حسن رمضانی افزود: اکنون ۷۷۷بنا و محوطه تاریخی و فرهنگی، ۲ اثر میراث معماری صنعتی، ۷۵ اثر طبیعی، ۸۱ اثر معنوی و ۱۳ شیء تاریخی در استان ثبت شده است.

صاعقه، ۵۰ راس دام را در بیرجند تلف کرد


فرمانده انتظامی بیرجند گفت: صاعقه و رعد و برق باعث مصدوم شدن ۲ چوپان و تلف شدن ۵۰ راس دام در یکی از روستاهای شهرستان بیرجند شد. سرهنگ فولادی افزود:  ارزش ریالی احشام تلف شده بنا بر نظریه کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شد.


توقف وسایل نقلیه بعد از افطار در حاشیه برخی معابر ممنوع


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: براساس تصمیمات ستاد کرونا و تدابیر اتخاذ شده، با توجه به وضعیت قرمز  در بیرجند و به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، توقف وسایل نقلیه در حاشیه برخی معابر در ماه مبارک رمضان، بعد افطار ممنوع است. سرهنگ عباسی افزود: این ممنوعیت شامل بلوار پیامبر اعظم (ص) حدفاصل میدان نماز تا سفیر امید در هر دو سمت، بلوار بند دره، انتهای خیابان کارگران، بلوار همت و آیت ا… بهجت مهرشهر خواهد بود و توقف هرگونه وسیله نقلیه، مشمول جریمه می‌ شود.


توزیع هزار و ۵۰۰ بسته غذایی در خراسان جنوبی


مدیر استانی خیریه مهر آمن گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان بسته‌های غذایی به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان تهیه و بین نیازمندان سطح استان توزیع شد. برزگر افزود: این هزار و ۵۰۰ بسته غذایی به همت خیریه مهر آمن و مهر امام رضا (ع) تهیه شده است. وی با بیان اینکه ارزش هر کدام از بسته‌های غذایی ۳۵۰ هزار تومان است، عنوان کرد: این بسته‌ها شامل برنج، ماکارونی، رب، روغن و حبوبات بوده که بین نیازمندان توزیع شده است.

رشد ۲۳۷ درصدی تسهیلات کشاورزی در استان

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال ۹۹ از محل منابع مختلف ۳۸۰ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان تسهیلات در بخش کشاورزی استان پرداخت شد که نسبت به سال قبل آن ۲۳۷ درصد رشد داشته است. مهدی فرجامی فرد افزود: این تسهیلات از محل ۱۲ ردیف تسهیلاتی به متقاضیان و کشاورزان استان پرداخت شده در حالی که مجموع تسهیلاتی پرداختی سال ۹۸، ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است. وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۵۷ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و منجر به پرداخت تسهیلات شد در حالی که مجموع پرونده‌های معرفی شده بیش از این تعداد است.

انتخابات در زندگی فردی و اجتماعی همه مردم تاثیر مستقیم دارد

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که انتخابات در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی همه مردم تاثیر مستقیم دارد، منطقی نیست برای کسی مهم نباشد. حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: با توجه به اینکه رای و خواست مردم در همه این سال‌ها و در تاریخ نظام جمهوری اسلامی حاکم بوده است از این رو نمی‌توانیم نسبت به تعیین سرنوشت خود در انتخابات ۱۴۰۰ هم‌ بی‌تفاوت باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت