اخبار استانی

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان حوزه آبخیزداری و بیابان زدایی

۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های آبخیزداری و بیابان زدایی در سال جاری اختصاص یافت. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در سال جاری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آبخیزداری و ۵۰ میلیارد تومان در حوزه مقابله با بیابان زایی به استان اختصاص یافته است.

تصویب الحاق دانشـگاه صـنعتی بیرجند به دانشـگاه بیرجند

 «دانشـگاه بیرجند ـ پردیس صنعتی بیرجند»‏

از سوی دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‎ ‎الحاق دانشـگاه صـنعتی بیرجند به ‌‏دانشـگاه بیرجند «دانشـگاه بیرجند – پردیس صنعتی بیرجند» ابلاغ شد.‏به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، شورای گسترش و برنـامه‌ریزی آموزش عـالی براساس مصوبه ‌‏شورای‌عالی انقلاب فرهنگی الحاق دانشـگاه صـنعتی بیرجند به دانشـگاه بیرجند با عنوان «دانشـگاه بیرجند ـ پردیس ‌‏صنعتی بیرجند» را تصویب کرد.‏ در نامه ابلاغی این مصوبه از سوی دکتر خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دکتر احمد ‌‏خامسان، رئیس دانشگاه معین استان خراسـان جنوبی و نماینـده وزارت علوم، تحقیقـات و فنـاوری در اسـتان خراسان ‌‏جنوبی آمده است؛ در اجرای مـاده ۳ مصوبه سـیاست‌هـا و ضوابـط اجرایی حـاکم بر آمـایش آموزش عـالی در جمهوری ‌‏اسلامی ایران مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، موضـوع سامانـدهی مؤسـسات ‌‏آموزش عـالی اسـتان خراسـان جنوبی در جلسه ۹۲۶ تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ شورای گسترش و برنـامه‌ریزی آموزش ‌‏عـالی مورد بررسـی قرار گرفت و الحاق دانشـگاه صـنعتی بیرجند به دانشـگاه بیرجند با عنوان «دانشـگاه بیرجند ـ ‏پردیس ‏صنعتی بیرجند» به تصویب رسید.‏ ـ الحاق این مؤسـسه آموزش عالی با تأکید بر ارتقای کیفی زیرساخت‌های علمی انجام شده است در ادامه این ابلاغ آمده است؛ الحاق این مؤسـسه آموزش عالی با تأکید بر اجتناب از گسترش کمی و لزوم ارتقای کیفی ‏در ‏سطـح دانشـگاه بیرجند انجام شده است؛ از این‌رو لازم است سـیاست توسـعه پردیس متوقــف و زیرســاخت‌هــای ‌‏علمی و تجهیزات آن بــه تدریــج تکمیــل و در حّد اسـتانداردهای آن دانشـگاه ارتقا یابد و پذیرش دانشـجو منطبق با ‌‏نیازهای استان و بر مبنای اسناد توسعه استانی و مصوبات هیئت امنا در قالب برنامه راهبردی مصوب انجام شود.‏‏ بر این اساس به دکتر خامسان به عنوان نماینـده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مأموریت داده شده است تـا در اجرای ‌‏مصوبه مـذکور بـا مشـارکت و همـاهنگی رئیس محـترم آن مؤسـسه آموزشـی و همکاری مدیران ذیربط استانی، مبتنی ‌‏بر مفاد دستورالعمل اجرایی ساماندهی در مـدل الحاقی (در سـطح مؤسـسه) اقـدام و گزارش اقـدامات انجام شده را به ‌‏صورت منظم و مستمر به ستاد آمایش ارسال نمایند.‏

کشف 26 تن سیمان احتکار شده در شهرستان طبس

مأموران انتظامی در بازرسی از یک انبار در شهر”طبس” ۲۶ تن سیمان احتکار شده به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال کشف کردند. فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان طبس اخباری مبنی بر احتکار سیمان در یکی از انبار‌های سطح شهر دریافت کردند که سریعا موضوع پیگیری و در دستور کار پلیس قرار گرفت سرهنگ علی پور افزود: مأموران با انجام اقدامات نامحسوس و اشراف اطلاعاتی، مکان دقیق دپوی سیمان‌ها را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضائی و با همکاری اداره صنعت و معدن به مکان مورد نظر اعزام شدند که در بازرسی از انبار ۲۶ تن سیمان احتکار شده کشف شد. فرمانده انتظامی شهرستان طبس با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی کالای احتکار شده را ۱۴۰ میلیون ریال براورد کردند، گفت: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.سرهنگ علی پور با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با محتکران کالا از شهروندان خواست؛ در صورت شناسایی محتکران و عاملان ایجاد ناامنی در نظام اقتصادی جامعه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

آغاز دومین مرحله واکسیناسیون کرونا در استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دومین محموله واکسن کرونا با سهمیه ۶۴۰‌ دُز برای سه گروه هدف به خراسان جنوبی رسید و مرحله دوم واکسیناسیون کرونا در این استان آغاز شد. محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: در این مرحله علاوه بر کادر درمان ۲۴۵ دز برای مراکز سالمندان زیر مجموعه بهزیستی همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است. وی گفت: از این تعداد ۲۰۰ دز مربوط به بهزیستی و ۴۵ دز مربوط به بنیاد شهید است. رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: واکسیناسیون کادر درمان از امروز آغاز می‌شود اما برای ۲ گروه دیگر تا رسیدن دستورالعمل واکسن تزریق نخواهد شد. وی درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: روند کاهشی واضحی را در استان نداریم و در روزهای گذشته روند ثابتی داشته‌ایم که از حدی پایین‌تر نرفتیم؛‌ نمونه‌ها ادامه دارد اما نوسان مختصر قابل توجه نیست و امیدواریم موارد افزایش پیدا نکند. دهقانی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۳۲ آزمایش پی سی آر انجام شد که ۱۲ مورد مثبت و ۴۰۲ تست سریع بوده که از این تعداد ۳۲ بیمار جدید شناسایی شدند. وی گفت: آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به ۱۵ نفر افزایش پیدا کرده که ۱۳ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و ۲ مورد مربوط به شهرستان قاینات بوده است. مرحله نخست واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی روز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه با تزریق واکسن کرونا در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد.۱۵۰ دُز واکسن کرونا سهمیه خراسان جنوبی از اولین محموله ورودی به کشور بود که برای ایمن‌سازی ۷۵ نفر از کادر درمانی در بخش‌های ویژه مقابله با کرونا اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و کادر خدماتی که آنجا مشغول خدمت هستند، اختصاص یافت و برای هر فرد در ۲ نوبت تزریق می‌شود.این تعداد واکسن در چهار بیمارستان استان شامل بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، بیمارستان شهدای قاین و بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس به کادر درمانی تزریق شد.

تصادفات درون شهری خراسان جنوبی ۲۵ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات درون شهری سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد. سرهنگ علیرضا عباسی با اشاره به هدف گذاری پلیس راهور در زمینه خدمات رسانی و فرهنگ سازی بیان کرد: با فرهنگ‌سازی های انجام شده در سال جاری، نسبت به سال گذشته تصادفات فوتی در حوزه درون شهری ۱۹ درصد کاهش یافته است. وی از کاهش ۲۵ تصادفات جرحی درون شهری در سال جاری خبر داد و افزود: مجموع تصادفات حوزه درون شهری در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است. وی بیان کرد: امید است با ادامه روند کاهشی تصادفات فوتی، خسارتی و جرحی در سال ۱۴۰۰ هم شاهد کمترین آسیب ها باشیم.

بارش باران در برخی نقاط خراسان جنوبی

با ورود سامانه بارشی به جو استان طی امشب بارش باران در برخی نقاط خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود. کارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به الگوی نقشه ها و خروجی مدل ها ی پیشیابی هواشناسی به تدریج از امروز با نفوذ توده هوای نسبتا ناپایدار به جو منطقه، افزایش سرعت وزش باد  پیش بینی شده است.لطفی افزود: طی امشب بارش باران بیشتر برای نیمه شمالی و برخی نقاط شرقی قابل پیش بینی است.به گفته وی دمای هوا هم امروز و فردا افزایش محسوسی خواهد داشت.

خرید توافقی زعفران؛ بالاتر از قیمت بازار

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از آغاز خرید توافقی زعفران در استان خبر داد و اظهار کرد: مقرر شد در مرحله نخست، زعفران از نوع دسته را در مرکز استان به صورت توافقی خریداری کنیم.وحید ضیائیان احمدی گفت: با توجه به افت قیمت زعفران در بازار فعلی خرید توافقی در مرکز استان با حدود ۵ درصد بیشتر از قیمت کنونی بازار آغاز شد. به گزارش ایسنا، وی گفت: خرید زعفران از نوع دسته را در مرکز استان آغاز کردیم که با توجه به اینکه قیمت بازار حدود شش میلیون و ۶۰۰ است، اما در مرکز خرید توافقی زعفران تا ۷ میلیون تومان هم خریداری می‌کنیم. ضیائیان احمدی بیان کرد: در روزهای آینده تلاش می‌کنیم انواع دیگر زعفران را هم خریداری کنیم.وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید زعفران توافقی فقط در مرکز استان انجام می‌شود، افزود: برنامه ریزی گردیده در صورت امکان بجز مرکز استان در شهرستان‌های قاین و سرایان هم خرید توافقی انجام شود. ضیائیان احمدی اظهار کرد: در مرحله نخست قرار است تا ۱۵۰ کیلوگرم زعفران از نوع دسته را خریداری کنیم. کشاورزان می‌توانند برای تحویل زعفران خود به تعاون روستایی مرکز استان مراجعه کنند. مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به مطالبات زعفران کاران در خرید حمایتی گفت: کل مطالبات زعفران کاران به مبلغ ۴۵۵ میلیارد ریال پرداخت شده است. ضیائیان احمدی در خصوص خرید حمایتی زعفران افزود: امسال میزان ۳ تن ۹۳۸ کیلوگرم از کشاورزان عزیز هم استانی خریداری گردیده که با استقبال کشاورزان عزیز هم استانی از این طرح نسبت سال گذشته ۶۵ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است. وی بیان کرد: خرید حمایتی زعفران طبق ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در دو نوع زعفران نگین به مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال و زعفران پوشال مرغوب به مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال خریداری گردیده است. مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی یادآور شد: خرید حمایتی زعفران در چهار مرکز (اتحادیه تعاون روستایی شهرستان بیرجند، اتحادیه تعاون روستایی شهرستان قاین، شرکت تعاونی روستایی مطهری سرایان و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان فردوس) به نحوه احسن صورت گرفته است.

شناسایی ۳۰بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

۳۰بیمار جدید کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی شناسایی شدند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس آخرین آمار روز دوشنبه اعلام کرد: ۱۳۳آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۳۰بیمار جدید شامل ۶بستری و  24سرپایی شناسایی شدند. دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۴مورد از بیرجند، ۸مورد قاین، ۳مورد سرایان، ۱مورد سربیشه، ۱مورد بشرویه و ۳مورد از نهبندان بوده است.از این تعداد ۶نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

آب گرم لوت تشنه زیرساخت ها

بیرجند-فرماندار خوسف بابیان اینکه زیرساخت های منطقه گردشگری آبگرم لوت نیازمند اعتبار ملی است، گفت: نبود راه دسترسی مناسب، پوشش تلویزیونی و شبکه همراه از جمله مشکلات زیرساختی در این منطقه است.محمد علی اخوندی فرماندار شهرستان خوسف در حاشیه بازدید از مجتمع آبگرم لوت در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: این مجتمع یکی از مهمترین مقاصد گردشگری شهرستان بوده که و نیازمند توجه ویژه ای است. وی ادامه داد: این مجتمع در فاصله ۹۵ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی و ۶۵ کیلومتری خوسف واقع شده که از این میزان ۳۵ کیلومتر آسفالت نشده است. فرماندار خوسف بیان داشت: از میزان ۳۵ کیلومتری که آسفالت نشده است بیش از ۱۰ کیلومتر زیرسازی آن نیز انجام شده که در صورتی که اعتبار لازم برای آسفالت آن در نظر گرفته نشود این میزان اعتبار که برای زیرسازی آن انجام شده نیز از بین خواهد رفت. آخوندی اظهار کرد: با تکمیل جاده خوسف به نای بند یا دیگ رستم از طریق آبگرم لوت میزان راه دسترسی خوسف به نای بند و بهاباد استان یزد بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاه می شوی. به گفته وی این محور یکی از جاده های استراتژیک استان است که فاصله استان های مرکزی کشور را به مرکز استان خراسان جنوبی کوتاه می کند و در میزان صرفه جویی سوخت و استهلاک حدود ۱۵۰۰ کامیون ترانزیتی قابل توجه خواهد بود. وی تصریح کرد: اهمیت این مسیر به دلیل قرار گرفتن در حاشیه کویر از نظر امنیت کویر نیز حایز اهمیت است و با توجه به هزینه های بسیار زیاد آسفالت با اعتبارات شهرستانی نمی توان تکمیل شود و نیازمند اعتبارات ملی است. آخوندی ابراز امیدوای کرد با پیگیری های استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه استان این جاده بتواند ردیف اعتبار ملی دریافت کند.

نبود پوشش شبکه تلفن همراه و تلویزیون در منطقه گردشگری

فرماندار خوسف از دیگر مشکلات مجتمع آبگرم لوت به نبود پوشش شبکه های تلفن همراه، شبکه های تلویزیونی و برق اشاره کرد که بجث رفع مشکلات این مجتمع گردشگری در دستور کار کارشناسی قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و آسیب های وارد شده، بخش گردشگری که طی یکسال اخیر با مشکلات بسیاری روبرو شده اند، نیازمند توجه ویژه ای است. فرماندار خوسف ادامه داد: برای مشکلات ناشی از کرونا تسهیلاتی برای بخش گردشگری در نظر گرفته شده که کفاف بسیاری از مشکلات این بخش را ندارد. آخوندی اظهار داشت: در کنار حمایت از سرمایه گذاری ها باید به نحوی عمل شود که مردم بومی نیز آسیب ندیده بلکه از منافع سرمایه گذاری های جدید منتفع شوند. وی ادامه داد: برای تامین آب شرب این مجتمع در سال جاری اعتباری خوبی در نظر گرفته شده است و این موضوع در مراحل پایانی است. وی گفت: در سال آتی از محل اعتبارات شهرستانی برای برخی از مشکلات زیرساختی این مجتمع اعتباری در نظر خواهیم گرفت و امیدواریم که اداره کل میراث فرهنگی نیز مساعدت نماید. آخوندی گفت: بحث گردشگری به دلیل وجود ارزش افزوده بسیار خوبی که دارد می تواند به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی شهرستان تبدیل شود. فرماندار خوسف ادامه داد: این شهرستان دارای ۹۵ آثر ثبت شده شامل ۸۵ اثر تاریخی، ۵ اثر طبیعی، ۵ اثر معنوی و ناملموس است.

آمار نگران کننده طلاق در فردوس

سربازی – جلسه کارگروه امور فرهنگی اجتماعی شهرستان فردوس با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در حالی تشکیل شد که آمار نگران کننده ای ازرتبه سوم  طلاق دراستان  ورتبه بالای اقدام به خودکشی در فردوس در این جلسه بیان شد. به گزارش خبرنگار آوا، رئیس اداره بهزیستی فردوس مهمترین آسیب اجتماعی شهرستان را طلاق برشمرد و افزود: متاسفانه اعتیاد، خیانت، عدم مسئولیت پذیری، فریبکاری و فضای مجازی از علل مهم طلاق در فردوس است. خادم خودکشی، کودک آزاری و همسرآزاری را در رتبه های بعدی در فردوس اعلام و گفت: در تمام این آسیب ها اعتیاد به مواد مخدردخیل بوده و هست. وی کنترل و ساماندهی آسیب های اجتماعی را از وظایف مهم بهزیستی برشمرد و اضافه کرد: در سال ۹۹ تا پایان بهمن ماه ۱۲۵ زوج جهت مشاوره عدم سازش به بهزیستی مراجعه که دریک بازه سه ساله تنها ۱۴ درصد منجر به سازش شده، ولی همین سازش ها نیز در بلند مدت تقاضای طلاق می کنند. خادم تاکید کرد: متاسفانه آسیب های اجتماعی همیشه یک گام از ما جلوتر هست و آسیب های نوپدید نیز به اینها اضافه می شود. رئیس اداره ثبت احوال فردوس نیزگفت: در سال ۹۹ تا پایان بهمن ماه ۳۷۶ مورد ازدواج در مقابل ۹۳ طلاق در فردوس ثبت شده است که از ۴ ازدواج یک مورد منجر به طلاق شده است عابدین زاده آمارولادت در همین مدت را ۶۸۹ مورد اعلام کرد. وی ازدواج درسنین زیر ۱۴ سال را زنگ خطری دانست وگفت: در این سن متاسفانه هنوز زوجین مهارت های زندگی را بخوبی نیاموخته اند که موجب عدم تاب آوری و منجر به طلاق می شود. طاهری بخشدار مرکزی فردوس نیز آمار افکار خودکشی در روستاهای فردوس را نگران کننده دانست و گفت: نازایی، فشار خون و دیابت در روستاها رو به افزایش است و تنها در یک روستای ۳۰۰ نفری ۱۹ زوج نابارور وجود دارد . مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیزگفت: در حالی که استان خراسان جنوبی در کشور رتبه ۲۸ کشوری در طلاق را دارد این رتبه در فردوس نگران کننده است. بهاری استان را دارای رتبه یک زندانیان کشور اعلام و تاکید کرد: با دادگستری استان مکاتبه ای شده تا مجرمین کم خطر در کارهای عمرانی اداره ها بکارگیری شوند و از جمعیت زندانیان کاسته شود.  وی داشتن رتبه دوم آمار فرار از خانه توسط استان را فاجعه دانست و افزود: بصورت جدی برای آسیب شناسی این معضل ورود پیدا کردیم زیرا فراراز خانه به خارج استان خود موجب مشکلات زیادی برای خانواده ها شده است . بهاری نرخ طلاق در استان را یک ممیز ۷  اعلام کرد که از سال ۹۲ روند طلاق رو به افزایش و ازدواج روند کاهشی را نشان می دهد. مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از رتبه یک استان در آمار غرق شدگی خبر داد و گفت: متاسفانه غیر ایمن بودن استخرهای آب خصوصی که اغلب کشاورزی هست دربسیاری از شهرستانها عامل آن بوده و به صاحبان این استخرها شناسایی و اخطار داده ایم. وی بر آسیب شناسی جدی دو معضل طلاق و خودکشی که در فردوس رتبه بالایی دارد تاکید و افزود: باید راهکار کاهش این آسیب ها با همکاری متولیان امر تبیین و اجرایی شود. فرماندار فردوس با اشاره به آمار بالای طلاق در استان گفت: باید موارد ثبت ازدواج و طلاق در فردوس مورد بررسی قرار گیرد زیرا احتمال اینکه از خارج شهرستان در فردوس ثبت شود وجود دارد.

انتقاد نماینده، ولی فقیه از عدم نظارت بر مناطق گردشگری

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از عدم نظارت بر تور‌ها و مناطق گردشگری استان گلایه کرد. حجت الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با ائمه جمعه و مسئولان ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر شهرستان طبس گفت: چند سال است اتفاقات ناخوشایندی در مناطق گردشگری طبس و دیگر شهر‌های استان تکرار می‌شود و عده‌ای بنام گردشگری مسائل فرهنگی و دینی مردم منطقه را خدشه دار می‌کنند، آیا مدیران مربوطه این تخلفات را پیگیری کردند؟ وی با بیان اینکه این افراد یا بر اساس قوانین گردشگری مجوز گرفته اند که در این صورت باید امور توسط مسئول مربوطه مدیریت شود، افزود: اگر هم مجوز نداشتند، نیروی انتظامی باید جلوی آن‌ها را بگیرد.

۱۴۰۰ سال شیرین قند قهستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان که بیش از ۶ سال قبل تعطیل شده بود تا اردیبهشت ۱۴۰۰ مجدد وارد چرخه تولید می‌شود. عباس جرجانی افزود:با پیگیری و همکاری دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های اجرایی بخش زیادی از مشکلات این واحد تولیدی رفع شده و تجهیزات لازم نیز خریداری شده است. وی تصریح کرد: کارخانه قند قهستان ظرفیت تبدیل ۱۵۰ هزار تن شکر خام را داردو برای تامین شکر خام مورد نیاز این کارخانه برای تبدیل به شکر سفید مشکلی وجود ندارد.

انهدام ۱۱۱ باند قاچاق مواد مخدر در خراسان جنوبی از ابتدای امسال

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام ۱۱۱ باند قاچاق مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. سردار ناصر فرشید، افزود: یکی از مأموریت‌های پلیس، مبارزه با مواد مخدر است و طی ۶ عملیات جداگانه در چند روز گذشته بیش از یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم  انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده است. وی ادامه داد: تاکنون ۵۱۰۰ قبض جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای رانندگان متخلف در طرح محدودیت تردد شبانه صادر شده است.

            دوگانه سوزشدن رایگان ۱۳۰۲خودرو عمومی

۱۳۰۲خودرو عمومی در خراسان جنوبی به صورت رایگان دوگانه‌سوز شدند. مدیر  شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: این تعداد خودرو با اجرای مرحله اول طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودرو‌های عمومی از مرداد امسال تا کنون در سه کارگاه فعال در بیرجند و فردوس گازسوز شدند. قربانعلی مردانی افزود: از مجموع هزار و ۵۵۴خودرو ثبت نام شده در سامانه، هزار و ۳۰۲خودرو دوگانه‌سوز و مابقی نیز در حال انجام است. وی تصریح کرد: مالکان خودرو‌های عمومی (وانت‌بار و تاکسی) می‌توانند با مراجعه به آدرس GCR.NIOPDC.IR نسبت به ثبت نام و دریافت نوبت تبدیل اقدام کنند.

پاسخ مثبت ادارات خراسان جنوبی به دستور استاندار برای انتشار عملکرد

مدیرکل دفتر استاندار خراسان جنوبی از همراهی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و پاسخ مثبت به دستور استاندار برای انتشار عملکرد سالانه در مطبوعات خبر داد. احمد محبی با اشاره به دستور ویژه استاندار در این زمینه افزود:طی این دستور ویژه، مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و سازمان‌ها مکلف شدند عملکرد یک ساله خود را از طریق مطبوعات استان منتشر کنند. وی ادامه داد: این تکلیف در راستای کمک مالی به رسانه‌ها، شفاف‌سازی خدمات دولت و آگاه‌سازی مردم درخصوص اقدامات دستگاه‌ها طی یک سال گذشته اعمال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت