اخبار استانی

شناسایی هویت یکی از شهدای گمنام مدفون در سرایان

هویت یکی از شهدای گمنام مدفون درشهر سه قلعه شهرستان سرایان خراسان جنوبی شناسایی شد. این شهید مدافع وطن ، نعمت ا… گزمه متولد ۱۳۴۴ در کلاله گلستان است که بعد از ۳۲ سال با تلاش گروه‌های تفحص شهدا با آزمایش DNA شناسایی شد.

ستاد توسعه‌ خاوران به سرمایه‌گذاری عالمانه توجه دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه و تمرکز ستاد توسعه خاوران بر سرمایهگذاری برنامه ریزی شده، تخصصی و عالمانه است.حمید ملانوری در نشست روسای کمیته های ستاد توسعه خاوران افزود: با برنامه ریزی برای چنین سرمایه گذاری هایی می توان در مردم این انگیزه را ایجاد کرد که به صحنه بیایند و برای بهره برداری از منابع، همراهی کنند. وی متذکر شد: نکته مورد تاکید ما در ستاد توسعه خاوران این است که در کنار توان دستگاه های اجرایی از مباحث علمی نیز استفاده کنیم. ملانوری مهمترین ظرفیت استان خراسان جنوبی را نیروی انسانی فهیم برشمرد و گفت: حتی مردم عادی این استان، افرادی باهوش، مستعد و دارای ایده هستند که از این هوش و استعداد باید در طرحها و ایدههای نو استفاده شود. وی با اشاره به نقش منابع بانکی و اعتبارات در تحقق طرح ها اظهار داشت: منابع بانکی باید روی طرح هایی سرمایه گذاری شوند که مولد باشند و اشتغال ایجاد کنند. وی با بیان اینکه متاسفانه فرصت های استان تاکنون به خوبی احصا نشده اند افزود: وقتی می گوییم ۲۲ میلیون شاخه گل نرگس داریم، اگر از هر شاخه فقط یک قطره اسانس تولید کنیم، حجم قابل توجهی است که می تواند درآمد زیادی به همراه داشته باشد. استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیگر محصولات کشاورزی مانند زعفران، زرشک، عناب و انار هم همین طور است. وی تاکید کرد: به بار نشستن برنامه های ستاد توسعه خاوران می تواند از خراسان جنوبی، استانی بسازد که نه تنها خود را اداره کند که همه چشم ها به سمتش خواهد بود تا به عنوان معین اقتصادی، گرهگشای مشکلات دیگر استان ها باشد.

ضرورت ایجاد اشتغال پایدار

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگر تعهد ایجاد شده برای اشتغال منجر به اشتغال پایدار نشود، مشکلی را حل نمی‌کند و اتلاف هزینه‌ها، وجود نیروی بیکار و سرخورده و محقق نشدن تعهدها را به همراه خواهد داشت. عباسعلی بهاری در نشست بررسی وضعیت اشتغال خراسان جنوبی که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: در حوزه اشتغال و بیکاری باید بانک اطلاعاتی قوی شامل تعداد بیکاران، نرخ بیکاری، انگیزه و ‌مهارت افراد بیکار، وضعیت معیشت و توانمندی‌های اقتصادی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد تا یک جامعه آماری داشته باشیم. مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه تعهدات دستگاه‌های اجرایی که امسال ۱۸ هزار و ۸۰ تعهد شغلی صورت گرفته و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۲۴ فرصت شغلی فراهم شده باید توجه بیشتری شود این تعداد از تعهد تاکنون تا چه میزان به صورت پایدار عملیاتی شده است. بهاری اظهار داشت: در موضوعاتی که در حال حاضر وجود دارد مثل زباله‌گردی آمار رسمی و غیر رسمی افراد شناسایی شده در استان ۲۶۳ نفر هستند که باید با فرصت‌های شغلی پیوند بخورند و وضعیت موجود ساماندهی شود. وی تکدی‌گری را از دیگر مسائلی دانست که در استان باید ساماندهی شود و افزود: امیدواریم با راه‌اندازی دفتر فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند که با حمایت دفتر اجتماعی استانداری و با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان تحقق پیدا کرد بتوان بخش قابل توجهی از افراد آسیب‌دیده را شناسایی و نسبت به ایجاد انگیزه برای شغل پایدار آنها اقدام کرد. مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: متاسفانه بعد از شیوع ویروس کرونا فرصت‌های شغلی یک سوم شده و از چهار هزار و ۵۰۹ فرصت شغلی تعریف شده به هزار و ۳۳۰ فرصت رسیده که با تعطیلی فروشگاه‌ها و مراکز اشتغال فشار بر بدنه اجتماعی سنگین شده و اعتبارات بیشتری باید اختصاص یابد.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از اولویت‌های این اداره کل است و طبق پیگیری‌های صورت گرفته سهم اعتباری استان از ۳۷۱ میلیارد تومان به ۳۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. غلامرضا اشرفی افزود: خراسان جنوبی با نرخ بیکاری ۶.۶ در پاییز امسال دومین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری بوده است و در پنج فصل گذشته در کاهش نرخ بیکاری رتبه اول و دوم کشور را داشتیم و همچنان برای کاهش نرخ بیکاری در حوزه‌های مختلف فعالیت خود را افزایش خواهیم داد.

افزایش جمعیت شتر در نهبندان

حدود ۵۰۰ نفرشتر با اجرای طرح‌های تشویقی به جمعیت شتر شهرستان نهبندان اضافه شده است. مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: این افزایش تعداد به دنبال اجرای طرح هاب شتر از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ایجاد شده است. علیرضا حیدرپور افزود: هم اکنون ۱۸ هزار نفر شتر در شهرستان نهبندان وجود دارد که ۱۳ هزار نفر در قطب‌های پروش شتر شهرستان از جمله دهسلم، چاهداشی، حیدرآباد، علی آباد کهنو و چاهدراز هستند و پنج هزار نفر در مجتمع پرورش شتر در حاشیه شهر نهبندان نگهداری و پرورش می‌شوند. وی افزود:نهبندان نخستین پرورش دهنده شتر در خراسان جنوبی و یکی از قطب‌های پرورش شتر در کشور است که سالانه بیش از چهار هزار نفر شتر از این شهرستان برای کشتار و پرورش به دیگر نقاط کشور حمل می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی نهبندان گفت: ۳۵ درصد شتر خراسان جنوبی در این شهرستان مرزی در حال پرورش است و حدود ۲ هزار خانوار در زمینه پرورش شتر فعالیت دارند.
علیرضا حیدرپور با اشاره به اینکه محصولات شامل شیر، الیاف و گوشت از شتر تولید می‌شود افزود: تولید شیر شتر در سال جاری نسبت به پارسال  200 کیلوگرم افزایش یافته است.

دستگیری ۷۴ متهم در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

۷۴ متهم در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در بیرجند بازداشت شدند. جانشین فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: در این طرح مأموران با اقدامات اطلاعاتی ، پاتوق خرده فروشان موادمخدر را در شهرستان بیرجند شناسایی کردند و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی محل‌های شناسایی شده را بازرسی کردند. سرهنگ مهدی شکوهی راد افزود: مأموران در بازرسی و پاکسازی از این محل‌ها ۱۴ کیلو و ۴۶۷ گرم مواد مخدر کشف  و ۳۴ متهم را نیز بازداشت کردند.وی گفت: مأموران در ادامه این طرح ۳۳ سارق را دستگیر و هزار و ۳۹۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه کشف کردند که برای سوخت قاچاق نیز ۷ متهم دستگیر شدند.این مقام انتظامی افزود: مأموران در مجموع این طرح ۷۴ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کسری 70 درصد حجم سدهای مخزنی استان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گفت:هم اکنون ۱۷ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های مخزنی خراسان جنوبی وجود دارد که کاهش بارندگی نقش مهمی در کاهش حجم آب پشت سد‌ها داشته است.  پورجعفر با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جدید، تاکنون فقط ۳ و نیم میلیون مترمکعب حجم ورودی آب به سد‌های استان بوده است افزود: وضعیت بحران آب زیرزمینی به لحاظ کمی و کیفی در سال ۱۴۰۰ جدی است و باید مدیریت مصرف آب بسیار جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد. وی گفت: ۱۳ هزار و ۲۰۰ منبع آب در استان شامل ۳ هزار و ۳۰۰ حلقه چاه، چشمه و قنات وجود دارد که ۲ هزار و ۵۰ حلقه چاه کشاورزی است و پارسال  515 هزار مترمکعب آب از چاه‌های کشاورزی برداشت شد که ۱۰۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی شده است. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان، مساحت اراضی پایین دست سد‌های استان را ۲ هزار و ۷۰۰ هکتاراعلام کرد و افزود: به علت نبود آب کافی ، فقط حدود ۵۰۰ هکتار از این زمین‌ها زیرکشت رفته است.

حذف صورت مسئله از چالش اراضی پادگان قدیم

در حالی که مطالبه ی اصلی مردم انتقال پادگان  و تبدیل این بخش از شهر به فضای سبز و فضاهای شهری بوده است در جلسه ی بررسی وضعیت اراضی پادگان ارتش که با حضور دادستان برگزار شد صورت مسئله ی اصلی حذف، و گفت و گو ها روی موضوع مجوز های ساخت و ساز که به متولیان این اراضی داده شده یا خیر بحث و تبادل نظر شد. موضوعی که هر چند از نظر شهرداری مهم است اما خواسته مردم را کلا ندید انگاشته است.دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان ‌جنوبی در جلسه بررسی وضعیت اراضی پادگان ارتش اظهار کرد: در زمینه اراضی پادگان ۰۴ مردم، اعضای شورای شهر و شهرداری و ارتش توقعاتی دارند که باید مدنظر قرار گیرد. حجت‌الاسلام علی نسائی بیان‌کرد: از طرفی ارتش بنا بر یک خواست منطقی درخواست ساخت و ساز خانه‌های سازمانی برای خانواده‌های ارتشیان عزیز مستقر در مرز را دارد و از طرف دیگر نیز شهرداری معتقد است این ساخت و سازها بر اساس ضوابط شهری باشد. وی ادامه‌داد: در سال ۸۲-۸۳ تصمیم گرفته شد که پادگان به خارج از شهر منتقل شود که این اتفاق رخ داد ولی مردم می‌گویند اگر پادگان از شهر خارج شده چرا هنوز شاهد سیم خاردارها و دیوارهای اطراف پادگان هستیم. وی با اشاره به برخی از ساخت و سازها توسط ارتش در اراضی پادگان برای خانه‌های سازمانی و انتقاد شهرداری بیرجند نسبت به این موضوع گفت: موضوع اصلی این است که آیا قانون به ارتش اجازه داده است که بدون اجازه شهرداری در آن محدوده اقدام به ساخت و ساز کند. دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با بیان اینکه تغییرکاربری‌ها باید در کمیسیون اصل پنج صورت گیرد، اظهارکرد: برای حل مشکل اراضی پادگان باید با قید فوریت کمیسیون اصل پنج برگزار شود و هر چه تصمیم کمیسیون بود، همه تبعیت کنند.

ساخت و ساز در اراضی پادگان با مجوزهای قانونی صورت گیرد

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: ساخت و ساز در اراضی پادگان با مجوزهای قانونی صورت گیرد. ابراهیم تقی‌زاده در جلسه بررسی وضعیت اراضی پادگان ارتش اظهار کرد: در مورد ساخت و سازهای ارتش در محدوده اراضی پادگان باید به دستورالعمل‌ها و قوانین مراجعه کنیم. رئیس شورای شهر بیرجند بیان‌کرد: حتی اگر ساخت و سازها در محدوده اراضی متعلق به ارتش باشد، قانون به هیچ نهادی اجازه نداده بدون اخذ پروانه ساختمانی اقدام به ساخت و ساز کند.از طرف دیگر کاربری زمین‌ها اگر نظامی است باید به کاربری مسکونی تغییر پیدا کرده و بعد با اخذ پروانه ساخت و ساز و بر اساس ضوابط شهری اقدام شود. امیرسرتیپ دوم محمود محمودی ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در سال ۸۴ بر اساس یک تفاهم و قرارداد بین وزیر مسکن و شهرسازی سابق، وزیر دفاع، وزیر کشور و فرمانده کل ارتش قرار شد زمین‌های پادگان بیرجند به راه و شهرسازی واگذار و پادگان بیرجند از داخل شهر منتقل شود.  محمودی افزود: بر اساس تفاهمات و … آن دسته از اراضی و تأسیسات موجود که در محدوده خدمات شهر قرار داشته و مورد نیاز نیروهای مسلح و وزارت دفاع باشد (با کاربری غیر نظامی)، به ما داده شده و برای آن نیز مبالغی پرداخت کرده‌ایم.در حال حاضر نیز ساخت و ساز در حد خاک برداری است،  ما نیز منتظر نظر کمیسیون ماده پنج هستیم.

هنوز محدودیتی برای فعالیت اصناف اعلام نشده است

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: هنوز مصوبه‌ای برای محدودیت یا تعطیلی اصناف در روز‌های پایانی سال ابلاغ نشده است. علیزاده با رد شایعاتی مبنی بر تعطیلی واحد‌های صنفی در روز‌های آینده افزود: هنوز هیچ گونه مصوبه‌ای برای این منظور به ما ابلاغ نشده است اما ما تابع مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا هستیم.  وی گفت:  بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۹۸ درصد اصناف استان و ۸۸ درصد مراجعه کنندگان آنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به پانزده مورد رسید

دکتر محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  در خصوص آمار مبتلایان به کرونای جهش یافته یا انگلیسی در خراسان جنوبی گفت: آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی تا روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه به ۱۵ مورد در استان خراسان جنوبی رسیده که از این تعداد ۱۳ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و دو مورد مربوط به شهرستان قاین( این دو مورد مربوط به کسانی است که از عراق وارد کشور شدند) بوده است. رئیس دانشگاه در ادامه در خصوص وضعیت مبتلایان به کرونای جهش یافته یا انگلیسی بیان داشت: خوشبختانه حال عمومی مبتلایان خوب است و مشکل خیلی جدی ندارند ولی با توجه به اینکه این ویروس در تمام کشور چرخش داشته، قدرت سرایت بالایی دارد، سرعت پیشرفت علائم در مبتلایان خیلی سریع است و ممکن است سنین پایین تر را درگیر کند، بر رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از دو ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تردد غیر ضرور و عدم حضور در تجمعات و شب نشینی ها تاکید می شود. دکتر دهقانی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با همیاری هم استانی های عزیز در رعایت پروتکل های بهداشتی، شاهد وقوع پیک چهارم و مخصوصا افزایش این ویروس جهش یافته در استان نباشیم.

تعرفه تولید لحاظ نمی شود

واحدهای صنفی تولیدی خراسان جنوبی از عدم برخورداری از تعرفه تولیدی در خدمات آب، برق و گاز گلایه مند هستند.اصناف تولیدی خراسان‌جنوبی در شرایط سخت اقتصادی فعلی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. افزایش قیمت مواد اولیه محصولات تولیدی، کاهش مشتری با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و هزینه بالای آب و برق و گاز از جمله این مسائل است. اصناف تولیدی معتقدند در راستای رونق تولید باید تعرفه تولیدی خدمات آب و برق و گاز برای آنان نیز لحاظ شود و تنها منحصر به کارخانه‌های تولیدی نباشد. غلامرضا جعفرپور در سی امین جلسه کمیته کارشناسی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی، افزایش هزینه‌های تولید و نقش کارگاه‌های کوچک در ایجاد اشتغال خواستار همراهی و تعامل بیشتر شرکت‌های خدمات‌رسان با واحدهای صنفی در اعمال تعرفه‌های تولید و درنتیجه کاهش هزینه‌های تولید در جهت حفظ مشاغل و اشتغال موجود شد. دبیر اتاق اصناف بیرجند بر ضرورت و اهمیت زیرساخت مناسب درجهت رونق تولید تأکید کرد و گفت: انتظار بخش خصوصی از برگزاری این جلسات ارائه راهکارهایی جهت بهره‌مندی هر چه بیشتر واحدهای تولیدی صنفی از تسهیلات در نظر گرفته شده توسط دولت به منظور حمایت از تولید است.

تعامل دولتی و شرکتهای خدماترسان ضعیف است

مظفر آریانفر، نیز در این جلسه، اظهار کرد: تعامل بین سازمان‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت ضعیف است چراکه اگر این ضعف نبود بعد از گذشت چندین سال و برگزاری جلسات متعدد و کارگروه تسهیل، مجدد بحث تعرفه تولید واحدهای تولیدی و صنعتی صنفی در این جلسه مطرح نمی‌شد!. مسئول اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: اگر بخش‌های کوچک تولید مورد توجه قرار گیرد، بازدهی قابل توجهی در سطح تولید و اشتغال خواهیم داشت. آریانفرگفت: با توجه به بخشنامه‌های موجود، صنوف تولیدی نیز باید از تعرفه تولید و تسهیلات بخش تولید برخوردار شوند. صنوف تولیدی باید از تعرفه تولید برخوردار باشند وی در ادامه بر لزوم هماهنگی بیشتر سازمان‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت تأکید نمود و خواستار اعمال تعرفه تولید درخصوص پروانه‌هایی که دارای کد آیسیک کشوری هستند و واحد صنفی تولیدی محسوب می‌شوند، شد. مسئول اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در پاسخ به موارد مطرح شده از سوی نماینده شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: در برخی از صنوف مانند تولید لبنیات استفاده از یخچال و سردخانه جهت نگهداری مواد اولیه و محصول تولید شده، یکی از مراحل تولید است و نباید این مورد را از تولید مجزا کرد. محسن بخشایی معاون فروش شرکت توزیع برق خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهارکرد: در بحث اعمال تعرفه‌ها، ما مجری قانون هستیم و براساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های صادر شده اقدام می‌کنیم و در قانون و مصوبه ابلاغ شده جهت اعمال تعرفه تولیدی، ۳ شرط لحاظ شده است.

شروط برخورداری از تعرفه تولید

معاون فروش شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی گفت: ارائه پروانه، جواز تأسیس، گواهی فعالیت، ارائه پروانه از صنف مربوطه که دارای اعتبار بوده و در آن پروانه فعالیت تولیدی ذکر شده باشد و انطباق فعالیت با پروانه کسب از جمله این شروط است. معاون فروش شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی افزود: در بازدیدهای انجام شده گاه مشاهده می‌شود که برای دو صنف مشابه با فعالیت یکسان، دو کد آیسیک متفاوت درج شده است که یکی فعالیت تولیدی و دیگری خدمات فنی لحاظ شده است.

شیرینی فروشیها کارگاه را از فروشگاه منفک کنند

بخشایی افزود: در خصوص اصنافی چون شیرینی فروشی و بستنی فروشی باید قسمت کارگاه از فروشگاه منفک و انشعاب مجزا داشته باشد که با این اقدام در صورت برخورداری از شرایط فوق‌الذکر مصرف برق کارگاه با تعرفه تولید و مصرف برق فروشگاه با تعرفه خواص خود (سایر مصارف) محاسبه خواهد شد. معاون فروش شرکت توزیع برق خراسان‌جنوبی از دیگر موارد مشکل ساز در عدم اعمال تعرفه تولیدی را چند فعالیتی بودن واحدها اعلام کرد و اظهار کرد: مثلاً نانوایی‌هایی که در کنار فعالیت نانوایی به تولید شیرینی نیز می‌پردازند  مشمول تعرفه سایر مصارف می‌شود. معاون بهره‌برداری شرکت گاز خراسان‌جنوبی افزود: نگاه شرکت گاز، تجاری و درآمدزایی نیست بلکه خدمات‌رسانی است تا بتوانیم خدمات را به صورت رایگان و یا با هزینه‌های خیلی پایین به مشترکین ارائه کنیم. وی یادآور شد: در مواردی یک ملک اجاره‌ای بر اساس پروانه کسب موجود (مثلاً مشاور املاک) تاییدیه نظام مهندسی را اخذ و گازرسانی انجام می‌شود اما بعد از تخلیه، توسط واحد صنفی دیگری که مورد تأیید نظام مهندسی نیست و جز مشاغل آتش گیر هست اجاره می‌شود که در صورت بروز این موارد در هنگام بازدید و قرائت کنترل، به دلیل بحث ایمنی، گاز قطع و اخطاریه صادر خواهد شد. محمد نادی معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: اگر مسکونی باشد تعرفه مشخص است (در شهر بیرجند ۴۷۵ تومان، شهرستان‌های اطراف ۳۲۰ تومان و روستاها ۵۰ درصد این مبلغ) و در مورد مصارف غیرمسکونی، تعرفه بر اساس ظرفیت مشخص می‌شود. نادی در خصوص نیاز برخی از واحدهای صنفی تولیدی به ظرفیتی بیشتر از ظرفیت لحاظ شده، یادآور شد: به منظور کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اعمال جریمه در صورت تأیید اتحادیه یا صنف مربوطه، افزایش ظرفیت انجام خواهد شد. در ادامه جلسه رؤسای اتحادیه‌های نانوایان، قنادان، درودگران، تراشکاران و مصنوعات فلزی به شرح مصداقی مشکلات صنف خود در خصوص تعرفه‌های شرکت‌های خدمات‌رسان (آب، برق و گاز) پرداختند و خواستار اعمال تعرفه تولیدی جهت واحدهای تولیدی صنفی که دارای پروانه تولیدی با کد آیسیک معتبر هستند، شدند.

محکومیت شرکت پخش مواد غذایی در بیرجند

یک شرکت پخش مواد غذایی به اتهام فروش اجباری کالا در بیرجند محکوم شد. مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: با ارسال گزارش از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت شهرستان بیرجند مبنی بر اینکه یک شرکت پخش به صورت اجباری کارتن‌های کیک را به همراه حلب‌های روغن نیمه جامد به واحد‌های صنفی فروخته ، پرونده‌ای تشکیل و در شعبه سوم بدوی مرکز استان رسیدگی شد.محمدحسین اشرفی افزود: با تحقیقات شعبه محرز شد که تعداد هزار و ۴۶ کارتن ۲۵ عددی کیک به عنوان تخلف فروش اجباری به واحد‌های صنفی فروخته شده است. رئیس شعبه اول تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان گفت: محکوم علیه پس از رویت رای بدوی ، اعتراض خود را نسبت به دادنامه صادر شده اعلام داشت تا پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه اول تجدید نظر استان ارسال شود. به گفته وی در شعبه اول تجدید نظر استان نیز پس از بررسی اوراق پرونده و ملاحظه لایحه اعتراضیه و نظر به اینکه در این مرحله از رسیدگی محکوم علیه نتوانسته مدارک مستندی را برای نقض رای بدوی ارائه کند ، با رد اعتراض مدیر عامل شرکت به پرداخت ۴۵۲ میلیون ریال جریمه نقدی قطعی محکوم شد.

دفع زباله  درمیان مشکلات زیست محیطی را در پی دارد

سرپرست حفاظت محیط زیست درمیان گفت: طرح جامع مدیریت پسماند در این شهرستان هنوز توسط شهرداران اجرایی نشده و دفن غیراصولی زباله مشکلات زیست محیطی را ایجاد کرده است. محمدعلی خسروی زارگز افزود: اکنون زباله‌های شهرهای طبس مسینا، اسدیه و گزیک و ۱۱ روستای پرجمعیت شهرستان به مرکز دفن زباله اسدیه حمل می‌شود. وی بیان کرد: زمین مرکز دفن زباله شهر اسدیه سنگلاخی است و به دلیل ایجاد نشدن ترانشه مناسب، زباله‌ها به صورت اصولی دفن نمی‌شود و مشکلات زیست محیطی زیادی را موجب شده است.سرپرست حفاظت محیط زیست درمیان گفت: متاسفانه در مرکز فعلی دفن زباله شهرستان در نزدیکی اسدیه، حجم زباله زیاد است و دفن اصولی و بهداشتی زباله‌ها رعایت نمی‌شود و گاهی زباله‌ها تا چند روز دفن نمی‌شود که پراکندگی آنها مشکل‌ساز است.

توصیه دامپزشکی به ترزیق واکسن آنتروتوکسمی برای دامها

دامداران با استفاده از واکسن آنتروتوکسمی از بروز تلفات در گله جلوگیری کنند. رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه گفت: انجام واکسیناسیون دام‌ها با واکسن آنتروتوکسمی یکی ازمهمترین عوامل جلوگیری از تلفات در گله است. هادی کاووسی افزود: واکسن انتروتوکسمی برای پیشگیری از بیماری‌های ناشی از درگیری با گونه‌های کلستردیوم‌ها در گوسفندان بکار می رود. وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن آنتروتوکسمی در مواقع تغییر جیره و فصل انجام می‌شود گفت: دامداران واکسن را از شبکه توزیع رسمی اخذ و طبق دستور دامپزشک و توسط تکنسین‌های دامپزشکی که دارای مجوز رسمی مایه کوبی می‌باشند، تزریق کنند.

انهدام ۴۰ هزار قلم کالاهای قاچاق

۴۰ هزار قلم کالا‌های قاچاق مضر برای سلامت و امنیت بهداشت جامعه امروز در بیرجند امحاء شد. رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گفت: این اقلام به وزن پنج تن شامل مواد آرایشی بهداشتی، دخانیات ، نوشیدنی‌های مضر سلامت و امنیت بهداشتی جامعه به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان منهدم شده است. شیخ زاده افزود: از ابتدای سال تاکنون طی دو مرحله ده تن کالا‌های قاچاق به ارزش ۸۵۰ میلیون تومان منهدم شد.

ثبت وقف میلیاردی در طبس

واقف خیراندیش طبسی موقوفه ای به ارزش یک میلیارد تومان در شهرستان طبس وقف کرد.  رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان طبس گفت: حاج احمد تکمیلی شش دانگ یک باب واحد تجاری با تمام متعلقات واقع در شهر طبس را وقف کرد. امینی نسب افزود: این موقوفه با نیات طلاب حوزه علمیه شهرستان طبس، ازدواج جوانان نیازمند، اطعام عزاداران امام حسین (ع)، اطعام روز عید سعید غدیر خم، ختم قرآن، درمان نیازمندان و امور خیر و امور فرهنگی شهرستان طبس وقف کرد.

اتحاد و همدلی شاه کلید موفقیتهای کشور

استاندار خراسان جنوبی موفقیت‌های نظام اسلامی را مرهون روحیه اتحاد و همدلی ایرانیان دانست.ملانوری در دیدار هیئت امنای مؤسسه فرهنگی و قرآنی خاتم النبین (ص) اهل سنت استان گفت: اشتراکات فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک کرده تا امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری ممتاز و صاحب نام و به عنوان قدرتی منطقه‌ای در جهان معرفی شود.  وی جامعه ایرانی را جامعه‌ای یکپارچه، متحد، همراه و همگام در همه زمینه‌ها معرفی کرد و افزود: اهل تشیع و تسنن همراه دیگر ادیان الهی و طوایف مختلف بلوچ، کرد، عرب، لر و سایر اقوام سال هاست در این آب و خاک به صورت مسالمت آمیز و با نشاط در کنار یکدیگر در آرامش زندگی می‌کنند و این اتحاد و همبستگی مردم کشورمان، دردنیا بی نظیر است.

دو مورد فوت جدیدی در اثر ویروس کرونا در خراسان جنوبی ثبت شد
معاون بهداشتی علوم پزشکی بیرجند ، با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۹ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۲۷ نفرمبتلا قطعی بیماری کرونا و ۳ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. مهدی زاده افزود: متاسفانه با ثبت فوت دو نفر دیگر در اثر کرونا در خراسان جنوبی، تعداد فوتی ها به ۷۵۶ مورد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت