اخبار استانی

سه کارگروه ذیل ستاد احیای قنوات خراسان جنوبی تشکیل شد

فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: سه کارگروه ذیل ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات استان تشکیل و در حوزه پروژه‌ها و خط‌ مشی کلی دستگاه‌های مختلف نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
ارتقای رضایت عمومی مهمترین رویکرد سند تحول قضایی است

ایرنا- رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بدون اطلاع قبلی از حوزه قضایی بیرجند بازدید و تاکید کرد: سند تحول قضایی باید به طور دقیق اجرا شود و مهمترین رویکرد این سند، تحقق عدالت در جامعه و ارتقای رضایتمندی عامه مردم از دستگاه قضاست. حمیدی به همراه معاون قضایی و معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان به طور سرزده از حوزه قضایی شهرستان بیرجند بازدید کردند. وی در گفت و گو با قضات و کارمندان این حوزه قضایی ضمن نظارت بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی و بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده دستوراتی را به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها صادر کرد. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت پیگیری اجرای دقیق و کامل سند تحول قضایی، مهمترین رویکرد این سند را تحقق عدالت در جامعه و ارتقای رضایتمندی عامه مردم از دستگاه قضایی توصیف کرد و گفت: تمامی قضات و کارمندان دستگاه قضایی باید در جهت اجرای دقیق و کامل این سند اهتمام ویژه داشته باشند و در راستای رسیدن به اهداف و چشم‌انداز ترسیم شده تلاش کنند. وی تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی و تحقق عدالت آسان برای آحاد مردم را از اهم برنامه‌ها و راهبردهای دستگاه قضایی در دوران تحول دانست و خاطرنشان کرد: رفتار و برخورد کارکنان با مراجعین به دستگاه قضایی باید مطابق با اخلاق اسلامی، کرامت مداری و مهربانی در عین رعایت قانون باشد. حمیدی کاهش موجودی پرونده‌های محاکم قضایی، مدیریت تعداد پرونده‌های ورودی، کاهش تعداد پرونده‌های معوق و رفع اطاله دادرسی را در حوزه‌های قضایی استان مهم ارزیابی کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرائم از دیگر ماموریت‌های اصلی سند تحول دستگاه قضایی است که باید در تمامی حوزه‌های قضایی استان با تعامل و همکاری با نهادهای اجرایی و استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف، شورای پیشگیری از وقوع جرم، شورای تامین و شورای اداری شهرستان‌ها پیگیری شود. وی بر برخورد قاطع با جرائم خشن و جرائم مخل امنیت و آرامش مردم در همه حوزه‌های قضایی استان خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: دفاع از آزادی‌های مشروع و احیای حقوق عامه و رسیدگی عادلانه به تظلمات و شکایات مردم از اهم برنامه‌های دادگستری استان است.

تأکید بر رفع موانع تولید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی

خبرنگاران جوان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با کمک ظرفیت‌های قانونی باید موانع پیش روی تولید در استان از میان برداشته شود. فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندای خراسان جنوبی در دومین جلسه قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها، هدف از تشکیل این جلسه را تسهیل شرایط سرمایه گذاری و کمک به رفع دغدغه سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: از ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات مردم استفاده کنید. وی افزود: گاهی اوقات در بدنه کارشناسی دستگاه‌ها سخت گیری‌هایی صورت می گیرد و در روند اجرای امورات تأخیر می‌اندازد که این روال باید تغییر کند. فرهادی بر پاسخگویی مدیران به استعلامات و مطالبات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در چارچوب قانون تأکید کرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عدم پاسخگویی به موقع مدیران به استعلام‌های ستاد توسعه خاوران، به معنای مثبت بودن پاسخ تلقی می‌شود و در این صورت اگر در روند اجرای کار مشکلی ایجاد شود، شخص مدیر دستگاه باید پاسخگو باشد.

فعالیت ۶۳ شرکت حمل و نقل کالا در خراسان جنوبی

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت ۶۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان خبر داد. سالاری افزود: بر اساس اطلاعات درج شده در سامانه کارت هوشمند رانندگان حرفه ای، هم اکنون ۸ هزار و ۷۳۲ راننده در بخش حمل و نقل کالا و ۵ هزار و ۷۸۵ دستگاه در بخش حمل و نقل فعال هستند.

طرح قرنطینه هوشمند چه زمانی در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود؟

ایسنا- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: طرح قرنطینه هوشمند با واکسینه شدن ۷۰ درصد جامعه هدف در برابر بیماری کرونا در استان اجرا خواهد شد. غلامرضا شریف زاده گفت: طی هفته‌های آینده با ورود محموله جدید واکسن کرونا و واکسینه شدن ۷۰ درصد جامعه هدف، طرح قرنطینه هوشمند در استان اجرا خواهد شد. وی افزود: با اجرای طرح قرنطینه هوشمند برای ارائه خدمات مانند بلیت هواپیما، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، شرکت دانشجویان در کلاس‌های حضوری و استفاده از خوابگاه داشتن کارت واکسن الزامی است. شریف زاده تصریح کرد: حدود ۶۱ درصد جامعه هدف در نوبت اول واکسینه شده و ۳۰ درصد جامعه هدف در نوبت دوم واکسینه شده‌اند. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی اظهار کرد: روند واکسیناسیون در استان به سرعت در حال افزایش است؛ در چند روز گذشته شاهد کاهش موارد ابتلاء و بستری در استان بوده‌ایم به طوری که موارد بستری به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است. وی با بیان اینکه اکنون ۲۰ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی تا کنون واکسینه شده‌اند، تصریح کرد: از ۸۳ هزار و ۲۴۶ نفر دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال استان، تاکنون ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. شریف زاده همچنین از ورود محموله جدید واکسن در هفته آینده نیز خبر داد و در خصوص آمار فوتی‌های کرونا در استان گفت: مرگ و میر ناشی از این ویروس در هفته اول شهریور ماه به طور متوسط ۳ و سه دهم نفر در روز بوده که این رقم در هفته اول مهر به دو و سه دهم نفر در روز کاهش یافته است. وی گفت: همچنین تعداد بستری‌ها در دهه اول شهریور ۲۸۵ نفر بود که با کاهش ۷۲ درصدی به ۷۵ نفر رسیده و میانگین آزمایش‌های مثبت کرونا نیز از ۴۲۶ نفر در دهه اول شهریور به ۱۳۶ نفر رسیده که ۶۸ درصد کاهش رانشان می‌دهد.

۳۰۰ هزار اشتغال جدید از سوی کمیته امداد امام (ره) ایجاد می‌شود

تسنیم- رئیس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه نگذاریم روحیه جهادی و انگیزه ما برای خدمت کردن کم رنگ شود گفت: هدف گذاری ۳۰۰ هزار اشتغال در سال ۱۴۰۰ انجام شده و در این زمینه محدودیت وجود ندارد. بختیاری در جمع مردم و کارکنان کمیته امداد شهرستان زیرکوه اظهار داشت: کمیته امداد مزین به نام امام خمینی (ره) است و تنها نهادی است که امام راحل اجازه داده‌اند به این نام مزین شود چون قلب امام برای محرومین می‌تپید. وی گفت: آنچه در آخرت به درد ما خواهد خورد عمل ماست پس باید عمل خود را خالص کنیم و اگر می‌خواهیم از کار کردن برای نیازمندان خسته نشویم باید دلمان را به خدا پیوند بزنیم. وی با بیان اینکه هدف‌گذاری ۳۰۰ هزار اشتغال در سال ۱۴۰۰ انجام شده و در این زمینه محدودیت نداریم بیان کرد: اگر کارآفرینی در منطقه زیرکوه سرمایه‌گذاری کند و ۴۰ مددجوی امداد را تحت پوشش قرار دهد مبلغ ۲ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در اختیارش قرار خواهیم داد. بختیاری افزود: اعلام می‌کنیم تا دو سال آینده هیچ خانواده مددجویی که در روستا زندگی می‌کند بدون مسکن نخواهیم داشت. رئیس کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه دانش‌آموزان امانت‌های خدا در دستان ما هستند گفت: نباید اجازه دهیم حتی یک دانش‌آموز به خاطر نبود امکانات ترک تحصیل کند. رئیس کمیته امداد زیرکوه در این مراسم گفت: ۲۵ درصد دانش‌آموزان شهرستان زیرکوه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند. دلباز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تعداد ۱۹۰۰ دانش‌آموز شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ۲۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی شهرستان را تشکیل می‌دهند.

برپایی نمایشگاه گونه های شاخص جانوری استان در نگارخانه سرو

صباغی – همزمان با آغاز هفته گردشگری نمایشگاه عکس حیات وحش خراسان به همت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه بیرجند برپا شد. عکاس و فعال محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: در این نمایشگاه تعداد ۳۲ اثر از عکاسان حیات وحش استان فرهاد رفیعی ، بهزاد نخعی، علی رفیعی و اسحاق شرفی به نمایشگاه گذاشته شده است. شرفی با بیان اینکه هدف از این نمایشگاه معرفی گونه های شاخص استان است، افزود: برخی تصور می کنند چون یک استان کویری هستیم تنوع زیست محیطی کمی داریم. وی خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی یکی از استان های غنی در زمینه تنوع حیات وحش است که در دنیا بی نظیر هستند.
وی با اشاره به گونه‌های شاخص جانوری در استان، تصریح کرد: از جمله گونه‌های شاخص استان می‌توان به یوزپلنگ ایرانی، پلنگ، آهو، قوچ و میش، کل و بز، جبیر، انواع گربه سانان کوچک، روباه شنی، هوبره، زاغ بور، انواع پرندگان شکاری و انواع خزندگان اشاره کرد. وی تاکید کرد: بی تردید حیات وحش جزء مهمی از محیط زیست به شمار می ‌رود که باید برای حفظ آن همت گذاشت و این جز با آموزش افراد، فرهنگ ‌سازی و مسئولیت‌پذیری امکان پذیر نخواهد شد.شرفی یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از نماشگاه تا ۱۱ مهر صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ و عصر‌ها از ۱۶ الی ۱۹ به خیابان معلم، میدان مادر، مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه، نگارخانه سرو مراجعه کنند.

شناسایی ۱۳۹ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

کرونا در شبانه روز گذشته ۱۳۹ هم استانی دیگر را مبتلا کرد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیشترین این مبتلایان مربوط به شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه و قائنات است. مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته موردی از فوت کرونا در استان نداشتیم و تعداد فوتی‌ها همان هزار و ۱۴۷ نفر است.

پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون فرهنگیان

خبرنگاران جوان- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون فرهنگیان در استان خبر داد. واقعی گفت: در پایه اول دبستان با توجه به اهمیت آن و لزوم حضور دانش‌آموزان در مدارس، ۲۰ هزار دانش‌آموز به صورت حضوری و با رعایت فاصله اجتماعی در مدارس حضور پیدا می‌کنند و بقیه دانش‌آموزان به صورت مجازی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند. وی افزود: خوشبختانه واکسیناسیون در استان شتاب بیشتری گرفته است و بیش از ۹۵ درصد واکسیناسیون معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در همه سطوح انجام شده است. واقعی اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان و رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی در اولویت قرار گرفته است و اولیای دانش‌آموزان نیز در صورت نیاز واکسن دریافت می‌کنند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار دانش‌آموز در استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

افتتاح ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی خراسان جنوبی در یک سال گذشته

ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۷۶ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان فعال است که ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی در یک‌ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است. رمضانی اظهار داشت: در خراسان جنوبی به دلیل وجود روستاهایی با قابلیت‌های کم‌نظیر تاریخی، فرهنگی و طبیعی، تقویت گردشگری روستایی از اولویت‌های توسعه گردشگری است. وی گفت: طی این سال‌ها تمرکز بر احداث و بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این روستاها بوده است و قطعا ورود گردشگران به این اقامتگاه‌ها باعث صدور فرهنگ این منطقه از کشور از طریق ارائه محصولات محلی، خوراک، لباس و پارچه‌های سنتی، آداب و رسوم و صنایع‌دستی می‌شود. وی بیان کرد: عملیات اجرایی ۳۶ پروژه سرمایه‌گذاری دولتی و ۶۹ پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در یک سال اخیر (از هفته گردشگری سال گذشته تاکنون) در این استان انجام شده و بیشترین نوع پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سپس سفره‌خانه سنتی و دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.

بصیرت راه درمان تهاجم فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ما امروز در معرض تهاجم‌های مختلف دشمنان از جمله تهاجم فرهنگی قرار داریم و بصیرت راه درمان تهاجم فرهنگی است. حجت الاسلام عبادی افزود: آنچه دشمنان با مکر و حیله به دنبال آن هستند، راه علاج آن شناخت صحیح بوده که محصول آن بصیرت است و رسوایی دشمنان را به دنبال دارد. وی گفت: به تعبیر دشمنان انواع گزینه‌ها را علیه ما روی میز دارند اما مسئله اصلی زهری است که روی اندیشه می‌ریزند و آن هم تهاجم فرهنگی است و درمان و دارویش بصیرت است.

درمان رایگان ۳۵۰ زوج نابارور روستایی در خراسان جنوبی

مسئول بیمه بنیاد برکت در خراسان جنوبی گفت: زوجین روستایی نابارور در خراسان جنوبی می توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی بنیاد برکت برای درمان ناباروری استفاده کنند. جوان با اشاره به اینکه تاکنون از تعداد ۲۵۰۰ نفر متقاضی درمان ناباروری در استان حدود ۳۵۰ نفر تایید نهایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند، گفت: تا امروز ۵۸ نفر از این زوجین روستایی صاحب فرزند شدند.

۲۳ درصد معلولان خراسان جنوبی ناشنوا هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تعداد افراد دارای معلولیت زیر پوشش بهزیستی این استان ۲۳ هزار و ۹۹۸ نفر هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۳۷۵ نفر معادل ۲۳ درصد معلولیت شنوایی دارند. عرب‌نژاد افزود: از این تعداد هزار و ۸۰۹ نفر ناشنوا یا کم‌شنوا از بهزیستی استان به عنوان معلول شنوایی مستمری دریافت می‌کنند. وی گفت: ۱۱۱ میلیون تومان اعتبار از ابتدای امسال برای خرید سمعک هزینه شده و در اختیار ۷۴ متقاضی قرار گرفته است.

صدور هشت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در خراسان جنوبی

امتحانی- در سال جاری ، تعداد ۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی صادر شد. مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی گفت : این نشان در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد و حد مجاز است.

مصوبات سفر رئیس جمهوری در دست پیگیری است

استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی را در دست پیگیری داریم و برای دستگاه‌های مختلف در این زمینه مسئولیت‌سازی شده است. ملانوری اظهار داشت: بلافاصله پس از سفر آیت ا… رئیسی به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور امسال، تمامی تاکیدات رئیس جمهوری را در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بعد از این سفر مطرح کردیم و برای دستگاه‌های مختلف مسئولیت‌سازی شد تا مقدمات اجرای مصوبات و روند آن را دنبال کنند. وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را بسیج کردیم تا با سرعت مصوبات سفر را پیگیری کنند و اقدامات اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

حمایت از زعفران کاران با ارائه تسهیلات قرض الحسنه

بزرگی مدیر عامل گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به ماموریت این گروه در خصوص حضور مؤثر در عرصه‌ی اقتصاد ملی، گفت: در راستای کمک به زنجیره تولید زعفران در دو استان خراسان جنوبی و خراسان رضوی به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان این محصول راهبردی، از زعفران کاران خرده مالک با ارائه تسهیلات قرض الحسنه حمایت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پارسی – مدیر امور شعب صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خراسان جنوبی از پرداخت بیش از

بیشتر

بهروزی فر – سرمقاله امروز را اختصاص می دهم به همه آنها که دِین بزرگی به

بیشتر

حدود دو دهه پیش ماده قانونی به منظور واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت