اخبار استانی

پیشرفت ۷۰درصدی عملیات حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در حال حاضر از ۳۱نقطه حادثه‌خیز مصوب استان، تعداد ۶نقطه در دست اجرا است که متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های یاد شده ۷۰درصد است. محمد فدوی افزود: در سالیان گذشته تعداد ۱۳نقطه از مجموع ۳۱نقطه شناسایی‌شده به‌طور کامل ایمن‌سازی شده است.

۲۰ هزار کلاس اولی در استان آماده تحصیل هستند

خبرنگاران جوان- بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی خراسان جنوبی روز پنجشنبه با حضور در جشن شکوفه‌ها آغاز بهار تعلیم و تربیت و ورود به بوستان مدرسه را جشن گرفتند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار کلاس اولی در خراسان جنوبی آماده تحصیل هستند گفت: مدارس دوره اول ابتدایی استان با توجه به شرایطی که دارند، تمامی یا تعدادی از دانش‌آموزان را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای مدرسه به‌شکل حضوری پذیرا خواهند بود. وی افزود: حضور کلاس اولی‌ها در مدرسه باعث آشنایی آن ها با معلم می‌شود تا اگر در فضای مجازی آموزش‌ها را پیگیری کردند، شناختی از معلم داشته باشند. واقعی عنوان کرد: در برخی مدارس روستایی و عشایری استان که جمعیت پایین داشته‌ و امکان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آن‌ها وجود دارد، از روز شنبه سوم مهر ماه، آموزش‌ها به‌شکل حضوری ارائه خواهد شد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: کلاس‌اولی‌ها حداقل هفته‌ای یک بار در ساعاتی که مدرسه مشخص می‌کند در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان، در مدرسه حضور خواهند داشت و روند شروع به کار آموزش حضوری تدریجی است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در بازگشایی مدارس اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آن ها است بیان کرد: مدارس امسال به‌صورت تدریجی و در سه مرحله از ابتدای مهر تا نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند. واقعی عنوان کرد: دانش‌آموزان کلاس‌های زیر ۳۰ نفر از نیمه مهر ماه و از ابتدای آبان ماه دانش‌آموزان مدارس با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر در کلاس‌های حضوری شرکت خواهند کرد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: کلاس‌های حضوری مدارس با بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز نیمه دوم آبان ماه برگزار می‌شود و در همه شرایط اصل رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و صیانت از سلامت دانش‌آموزان، معلمان و خانواده آن ها مورد تأکید است.

روشن شدن چراغ تعلیم و تربیت با حضور ۸۰هزار دانش آموز

از شنبه حدود ۸۰هزار دانش آموز استان با حضور در مدارس گام در راه کسب علم و دانش می‌گذارند. مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد:همزمان با سراسر کشور، حدود ۸۰ هزار دانش آموز از مدارس روستایی و عشایری و هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در مدارس حاضر شده و شروع سال تحصیلی جدید را جشن می گیرند. واقعی با بیان اینکه ازشنبه، ۵۰هزار دانش آموز در ۱۴۷۵مدرسه روستایی و عشایری استان پا در رکاب علم آموزی می گذارند و فعالیت آموزشی خود را آغاز خواهند کرد افزود: همچنین ۱۳هزار و ۴۱۱دانش آموز نیز در ۱۲۳هنرستان های فنی و حرفه ای و کار ودانش، کلاس های دروس عملی و کارگاهی خود را به صورت حضوری برگزار خواهند کرد.

تکمیل باند دوم جاده‌ها نیازمند ۴۱۹میلیارد تومان اعتبار دیگر

صداوسیما- مدیرکل راه و شهرسازی استان در رابطه با وضعیت باند‌های دوم استان گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها به ۴۱۹میلیارد تومان اعتبار داریم. داعی افزود: در سال ۹۸اعتبار باند‌های دوم ۲۲۰میلیاردتومان بود که با پیگیری های انجام شده در سال۹۹ این اعتبار به ۳۶۰میلیاردتومان و امسال به ۵۱۵میلیاردتومان رسید. وی افزود: علاوه بر ۵۱۵میلیارد تومان به ۴۱۹میلیارد تومان اعتبار دیگر که در بودجه هم آمده است نیاز داریم که اختصاص این مبلغ نیازمند پیگیری است. وی گفت: پارسال در وزارت راه و شهرسازی ۴۵۰کیلومتر از باند‌های دوم جاده‌ها افتتاح شد که این عدد در خراسان جنوبی ۹۰کیلومتر بود، یعنی ۲۰درصد عملکرد وزارت در این حوزه در خراسان جنوبی اتفاق افتاده است. داعی بابیان اینکه ۳۸۶قطعه زمین رایگان را برای طرح اقدام ملی فرهنگیان و اقشار ویژه اختصاص دادیم، افزود: ۱۷.۵هکتار زمین دیگر به محدوده شهرستان فردوس اضافه شده است و با این الحاق برای طرح ساخت یک میلیون مسکن مشکل خاصی نخواهیم داشت.

با اهدای خون کم خونی نمی‌گیرید

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با تاکید بر اهدای خون بانوان، گفت: بانوان بدانند با اهدای خون کم خونی نمی‌گیرند چراکه اگر این پیش بینی در مورد آن‌ها وجود داشته باشد، کارشناسان اهدای خون اجازه اهدای خون نمی‌دهند. میری مقدم افزود: اهدای خون مستمر سبب افزایش ضریب امنیت و سلامت خون شده زیرا در هر بار اهدا مشاوره انجام و کلیه آزمایشات غربالگری بر روی خون اهدایی انجام می‌شود.

بازار نوشت‌افزارها زیر ذره‌بین بازرسان

فارس- رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به شروع کلاس‌های تحصیلی به صورت حضوری در آبانماه سال جاری از تشدید نظارت ویژه بازار نوشت‌افزارها خبر داد. حمیدی در شورای قضایی خراسان‌جنوبی به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اشاره و اظهار داشت: بازار نوشت‌افزارها با شروع کلاس‌های تحصیلی به صورت حضوری در آبان‌ماه سال جاری به صورت ویژه رصد خواهد شد. وی با بیان اینکه مدارس و مراکز آموزشی غیر انتفاعی در بحث شهریه‌ها هم زیر ذره بین این رصدها قرار خواهند داشت، اظهار داشت: مسائل بهداشتی از دیگر مصادیق این رصدها خواهند بود تا برای والدین جایی نگرانی وجو نداشته باشد. رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی همچنین از نظارت بر املاک ضبط شده خبر داد وگفت: گلایه‌ای در این زمینه وجود دارد که رسیدگی دیر هنگام به پرونده‌ها سبب متضرر شدن اموال بیت‌المال می‌شود که می‌طلبد فرآیند رسیدگی زود تر صورت بگیرد. حمیدی با بیان اینکه بازار میوه هم نیازمند رسیدگی نامحسوس است، گفت: بعضا دیده می‌شود قیمت حساب شده با قیمت درج شده روی کالا متفاوت است. وی همچنین بااشاره به حضور قضات در زندان‌های استان که با ۸۰۰ زندانی به صورت مستقیم گفت‌وگو صورت گرفته است، عنوان کرد: قریب به ۶۰ زندانی در این دیدارها آزاد شدند و تا چند روز آینده شاهد آزادی زندانیان تا ۱۰۰ نفر هم خواهیم بود. رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم حضور قضات استان در زندان و دیدار چهره به چهره با مددجویان برای بررسی مشکلات آنان در دهه فجر امسال انجام خواهد شد.

انتقاد معاون استاندار از عرضه مصالح نامرغوب در خراسان جنوبی

ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: عرضه نشدن مصالح ساختمانی درجه یک در استان، نهایت کم‌لطفی تولیدکنندگان را نشان می‌دهد و واحدهای تولیدی مکلفند در قبال مسئولیت اجتماعی خود، تولیدات با کیفیت مطلوب را در اختیار شهروندان قرار دهند. فرهادی در نشست شورای فنی استان افزود: قرار نیست آلودگی‌های واحدهای تولیدی برای شهروندان باشد اما از تولیدات مرغوب این کارخانجات بهره‌ای نداشته باشند. وی ضمن قدردانی از تلاش تولیدکنندگان در ایجاد زمینه‌های اشتغال در استان گفت: قرار نیست ما همیشه پاسخگوی مطالبات تولیدکنندگان باشیم بلکه آنها هم باید پاسخگوی درخواست‌های ما و شهروندان باشند. معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این موضوع قابل قبول نیست که ما برای اجرای پروژه‌های داخل استان، کاشی و سرامیک باکیفیت را از دیگر مناطق و با تحمیل هزینه‌های سنگین تهیه کنیم در حالی که شرایط برای تولید این محصول در منطقه فراهم است. وی افزود: تولیدکنندگان استان اگر توجیه و از پیامدهای این اتفاق مطلع شوند، بدون تردید همراهی خواهند کرد و نسبت به عرضه محصولات درجه یک خود در بازار استان نیز اقدام می‌کنند. فرهادی بر استفاده دستگاه‌های اجرایی از تولیدات استان در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: با فعال بودن چند واحد تولیدی، زمینه‌های تولید مصالح ساختمانی باکیفیت در استان فراهم است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود. وی تاکید کرد: این اقدام در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان است.

۳ نفر دیگر قربانی کرونا

۳ نفر در شبانه روز گذشته در استان براثر بیماری کرونا ، جان خود را از دست دادند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۰۹ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۵۷ بیمار جدید شامل ۱۸ بستری و ۳۹ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: در این مدت همچنین از ۴۰۳ تست سریع کرونا ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

افزایش ۱۰ برابری قیمت لوازم یدکی خودرو

تسنیم- رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو در بیرجند افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو را در یک سال گذشته بین پنج تا ۱۰ برابر اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال هم با توجه به افزایش حقوق کارگران، قیمت لوازم یدکی ایرانی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته و قیمت لوازم یدکی خارجی تغییر چندانی نداشته است. علی زیوری با بیان این که متأسفانه چون اقتصاد ثبات ندارد، مصرف‌کننده و فروشنده متضرر می شوند، می افزاید: قیمت دلار کاهشی است و بعد از چند ماه که به ثبات برسد، شاهد آرامش و با وضعیت موجود نمی توان توقعی از این بازار داشت. وی در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده درباره تفاوت قیمت‌ها افزود: تفاوت نرخ ‌ها به نوع جنس بستگی دارد و در واحدهای صنفی شهر هم دو مغازه هم‌قیمت پیدا نمی‌ شود که آن هم به‌دلیل زمان‌های خرید جنس است. حتی خرید یک ماه گذشته با خرید فعلی تفاوت قیمت دارد و در نرخ فروش آن و عرضه به مشتری هم تأثیر می‌گذارد و افزون بر این تنوع لوازم یدکی در بازار خودرو بسیار زیاد است و این بازار مثل بازار طلا نیست که قیمتش مشخص باشد. به گفته وی فروشندگان مجاز هستند درصد سود مجاز خود را به قطعات اضافه و آن را عرضه کنند، اما این تفاوت قیمت در نوع خرید و زمان خرید فروشنده با فرض بر این که حتی برندهایشان هم یکی باشد، به وجود می‌آید. زیوری در پاسخ به این که آیا فروشندگان نباید سود خود را براساس فاکتور خرید اعمال کنند و نه براساس قیمت روز، اظهار داشت: از لحاظ قانونی این تخلف و گران‌فروشی است، اما بخشی از تفاوت قیمت‌هایی را که در بازار لوازم یدکی شاهد هستیم، به‌دلیل زمان خرید و بی‌ثباتی اقتصادی در این حوزه است. وی همچنین دلیل کاهش کیفیت لوازم یدکی خودرو را این طور بیان می کند که برخی از کارخانه‌های تولید کننده باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه برای ثابت نگه داشتن قیمت ها اقدام به کاهش کیفیت اجناس تولیدی می کنند تا به این طریق محصول بیشتری با قیمت های قبلی را به فروش رسانند.

شهرداران هشت شهر خراسان جنوبی منصوب شدند

استاندار خراسان جنوبی با صدور احکام جداگانه، ابلاغ انتصاب شهرداران هشت شهر این استان را صادر کرد. طی احکام جداگانه‌ به امضای استاندار، “مصطفی غلامی” به‌عنوان شهردار آیسک، “مهدی اکبری” شهردار سه‌ قلعه، “علی خطیب” شهردار اسلامیه و مهدی قلی‌زاده به‌عنوان شهردار باغستان منصوب شدند. حمید ملانوری احکام “حسین بلالی” را برای شهرداری بشرویه، “گشتاسب کیانی” شهرداری آبیز، “رضا مطلبی‌پور” شهرداری سرایان و “حسنِ پور” را برای شهرداری نیمبلوک صادر کرد.

دستگاه های اجرایی در تجهیز میز و کامپیوتر مدارس را یاری کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: دستگاه های اجرایی و بانک‌ها وسایلی مانند رایانه و میز را که مورد استفاده آنها نیست را برای تعمیر و استفاده در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه مسکونی ویژه محرومان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد ۴۷۰ واحد مسکونی در قالب ۱۱ پروژه مسکن ویژه محرومان و اقشار کم درآمد عملیات اجرایی آن در استان آغاز شده است.

افزایش ۳۰درصدی اجرای شبکه‌های فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال۱۴۰۰تا کنون در راستای توسعه شبکه‌های جمع آوری فاضلاب ۸.۶کیلومتر شبکه در مناطق مختلف شهر اجرا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۰درصدی دارد.

تولید اولین آهن اسفنجی

نماینده مردم شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس گفت : مجتمع بزرگ فولاد قاینات، با تولید نخستین آهن اسفنجی، یک گام به تولید فولاد در کشور نزدیک شد. اسحاقی افزود: راه اندازی واحد فولاد سازی با ظرفیت سالانه یک میلیون تن شمش فولاد می‌تواند کمک بزرگی به تأمین فولاد مورد نیاز کشور کند و موجب شکوفایی اقتصاد شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی شود.

همکاری حداکثری مردم با دولت ضروری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: همکاری حداکثری مردم با دولت در جهت تحقق آرمان‌های خود مردم از ضرورت‌ها و در اولویت است. حجت الاسلام عبادی پاسخ به شبهات و تبیین شرایط موجود برای جلب همکاری حداکثری مردم را از اولویت‌ها برشمرد و گفت: پاسخ به شبهات یک تکلیف و وظیفه است برای نگهبانان جامعه که جامعه را از تهاجم‌ها حفظ کنند و راهکارش هم مشخص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دیدار جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، با دستورات ویژه

بیشتر

کاری – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای

بیشتر

نسرین کاری- خراسان جنوبی بیش از ۲۰ هزار معلول ثبت شده در سامانه بهزیستی دارد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت