اخبار استانی

۱۱۶ واحد تولیدی خراسان جنوبی عارضه‌یابی شد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۱۱۶ کارگاه و واحد تولیدی فعال و نیمه فعال با مشارکت بسیج مهندسین صنعت و معدن استان به منظور کمک به افزایش اشتغال، عارضه‌یابی و ۱۶ مانع اصلی احصا شد.


ورود بخش خصوصی برای بهره برداری از معادن مس استان

صداوسیما- تفاهم نامه کنسانتره مس سولفات برای بهره برداری از معادن مس در ستاد توسعه خاوران خراسان جنوبی مبادله شد. استاندار در ستاد توسعه خاوران گفت: در این تفاهم نامه ۳ معدن مس به بخش خصوصی جهت بهره برداری با دوره زمانی ۱۲ ماهه واگذار شد که برای ۴۵ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد. ملانوری افزود: در این تفاهم نامه به دنبال فعال سازی منابع معدنی و ذخایر معدنی استان هستیم که با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان با سرمایه گذار بخش خصوصی در جهت بهره برداری از ذخایر مس استان این تفاهم نامه امضا شد. وی با بیان اینکه این ستاد جهت تسهیل سرمایه گذاری و رفع مشکلات سرمایه گذاران ایجاد شده است گفت: کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی که توسط سپاه انصارالرضای استان عارضه یابی شده است باید توسط دستگاه‌های متولی رفع مشکل شود. استانداربا اشاره به اینکه موانع موجود سر راه فعالیت این واحد‌ها باید در ۴ گروه دسته بندی شود افزود: واحد‌های تولیدی استان در سه بخش نیروی کار ماهر، نیروی کار متخصص در سطح کارشناسی و نیروی کار مدیریتی نیازمند توجه است. ملانوری به راه اندازی کارخانه چدن خوسف و فولاد قائنات هم اشاره کرد و گفت: کارخانه چدن خوسف تا پایان تیرماه براساس تاکید‌های انجام شده باید فعالیت خود را آغاز و نیرو‌های تعدیل شده خود را به کار گیرد و در این زمینه کوتاهی پذیرفته نیست. وی همچنین افزود: کارخانه فولاد قائنات تا ۱۵ مرداد ماه باید افتتاح شود. ملانوری همچنین به ایده‌های دانش آموزی جهت تربیت نیروی خوب نیز اشاره کرد و گفت: هدف از میدان دادن به این ایده ها، پرورش خودباوری در دانش آموزان برای توسعه استان است. استاندار افزود: از تولیدات خوب استقبال و حتی تولیدات دانش آموزان را خریداری می‌کنیم. همچنین در این جلسه مقرر شد تا دو هفته آینده نمایشگاهی از ایده‌های دانش آموزان توسط آموزش و پرورش برگزار و ایده‌های خوب برای انعقاد تفاهم نامه امضا شود.


بازار مصالح ساختمانی در آرامش

بعد از گذراندن بحران کمبود سیمان و گرانی مصالح ساختمانی در خراسان جنوبی و کل کشور، این بازار مدتی است به آرامش تقریبی رسیده است. رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی بیرجندگفت: چون خریداران، سیمان یکی از کارخانجات تولید سیمان استان را باید از طریق بورس خریداری کنند و توناژ خریداری بالا باشد، خرید از عهده خریداری که فروشنده مصالح نیز است خارج می‌شود؛ اما کارخانه دیگر استان ظرفیت تولید اش را برای بازار گذاشته است و همکاری لازم را با فروشندگان مصالح استان می‌کند. وی افزود: چون نظارت و بازرسی‌ها از سوی اتحادیه هر روز صورت می‌گیرد و نیرو‌های ما گاهی در صورت شک به یک واحد، مجدد چه در قالب بازرس و چه در قالب فرد ناشناس بازرسی می‌کنند؛ در مورد بحث قیمت از ابتدای سال شکایتی برای بالا بودن قیمت مصالح نداشتیم. . علوی ادامه داد: تاکنون نگذاشتیم مصالحی حتی برای مدتی انبار شود یا با قیمت بالا به فروش برسد، چون کمیسیون بازرسی هر روز تشکیل می‌شود و قسمتی را برای بازرسی تحویل گرفته و شروع به انجام نظارت‌ها می‌کنند و واحد‌های صنفی هم همکاری‌های لازم برای آشوب نشدن بازار مصالح با اتحادیه داشته اند.

۱۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر بیرجند امسال آسفالت شد

ایرنا- رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر بیرجند با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان آسفالت شده است. حدیدی‌نژاد افزود: روکش آسفالت میدان شهدا، خیابان قرنی و صیاد شیرازی به متراژ ۹ هزار متر مربع انجام شده است. وی بیان کرد: آسفالت خیابان انقلاب در ۲ لاین و میدان امام حسین (ع) به متراژ ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع، خیابان کلاهدوز و انقلاب ۱۰ هزار متر مربع، کاظمیه هزار متر مربع، خیابان شهید کوشه‌ای ۶ هزار متر مربع، خیابان طالقانی ۱۲ هزار متر مربع، خیابان امام رضا (ع) ۲۵ هزار متر مربع و آسفالت معابر محله مهرشهر بیرجند به متراژ ۱۸ هزار متر مربع انجام شده است. رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: آسفالت ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر مرکز استان در سال جاری را با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در دستور کار قرار دادیم که تا پایان مرداد ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر از معابر شهر آسفالت خواهد شد. وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال در راستای رفاه شهروندان در زمینه آسفالت معابر شهری بیش از تعهد سالانه عمل کنیم و تلاش این است که روکش آسفالت اکثر معابر اصلی بیرجند که دچار مشکل اساسی است را در ۶ ماه نخست امسال به اتمام برسانیم.۲ منطقه و چهار ناحیه در شهرداری بیرجند وجود دارد و ناحیه ویژه خدماتی “بند دره” به عنوان ناحیه پنجم نیز از سوی شورای اسلامی شهر بیرجند تصویب شد.


معرفی چهار مرغداری به تعزیرات حکومتی

چهار مرغداری در خراسان جنوبی به علت عرضه خارج از شبکه مرغ، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل پرونده تخلف برای چهار واحد مرغداری در خراسان جنوبی و معرفی آنها به تعزیرات حکومتی، گفت: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله برای این چهار واحد متخلف در حوزه تامین مرغ گوشتی استان بیش از سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است.

افزایش فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۹۳۹ نفر

تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی با ثبت دو فوت دیگر در شبانه روز گذشته به ۹۳۹ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۴۴ آزمایش مولکولی کرونا در استان گرفته شد که ۴۵ بیمار جدید شامل ۲۰ بیمار بستری و ۲۵ نمونه سرپایی شناسایی شدند. دکتر مهدی زاده افزود: هم اکنون نیز ۲۸۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۱۳۶ نفر آنان مبتلا به کرونا هستند و از این تعداد ۶ نفر در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند.


ایجاد پایگاه گردشگری در کویر همت آباد زیرکوه

استاندار خراسان جنوبی از ایجاد پایگاه گردشگری در کویر همت آباد زیرکوه خبر داد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جریان بازدید از این منطقه گردشگری، کویر همت آباد را فرصتی مناسب برای ایجاد پایگاه گردشگری در زمینه کویر نوردی و ماسه نوردی خواند.وی خاطرنشان کرد: در سراسر خراسان‌جنوبی، به واسطه جاذبه های متنوع و گرانسنگ تاریخی و طبیعی در حوزه گردشگری، فرصت های خوبی داریم.استاندار، زیرکوه را نیز به عنوان شهرستانی با جاذبه های گردشگری فراوان عنوان کرد و گفت: همین کویر همت آباد با تپه های ماسه ای می تواند لحظات خوبی را برای گردشگران به همراه داشته باشد.ملانوری تأکید کرد: با توجه به اهمیت گردشگری و نقشی که می تواند در توسعه استان داشته باشد، برنامه ریزی برای تأمین امکانات مورد نیاز جهت ایجاد پایگاه گردشگری در همت آباد انجام خواهد شد.وی متذکر شد:جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای حضور و فعالیت در این حوزه نیز به طور جدی دنبال می شود.علاوه بر این استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم گمنج و مهمانشهر از توابع شهرستان زیرکوه حضور یافت و با اهالی و معتمدین این روستا دیدار کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.وی با اشاره به دو ظرفیت کشاورزی و دامپروری روستای مهمانشهر و شهرستان زیرکوه، گفت: باید تلاش کنیم این دو فرصت را توسعه دهیم تا عایدات مردم از محصولات کشاورزی و دامداری افزایش یابد.استاندار با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای احداث کارخانه شیر در این منطقه خاطرنشان کرد: این واحد جمع آوری شیر و تولید محصولات لبنی می تواند به رونق منطقه و افزایش عایدی مردم از تولیدات شیر کمک کند. وی ادامه داد: باید با همراهی جهاد کشاورزی نسبت به ایجاد واحدهای دامپروری با نژادهای دامی پربازده از نوع سانن و مورسیا اقدام شود.
افزایش ۲ برابری بیماران بستری کرونا در بیرجند

ایسنا- رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند از افزایش دو برابری بیماران بستری کرونا خبر داد.علیرضا محمودی راد گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۴ مادر باردار در بیمارستان با تشخیص بیماری کرونا بستری شدند و خوشبختانه تاکنون حال این بیماران خوب است. وی افزود: یک بیمار زایمان کرده و حال مادر و نوزاد خوب است که امید داریم با مراقبت‌هایی که می‌شود به سلامت از بیمارستان مرخص شوند. محمودی راد خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش خارج از حد معمول بیماران کرونا در استان‌ها و شهرستان‌های همجوار درخواست داریم هموطنان از سفر کردن خودداری کنند حتی اگر نیاز به مراجعه به پزشک و مراکز درمانی دارند در شهر خود و مرکز استان خود پیگیری کنند. رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند بیان کرد: مردم از هرگونه جا به جایی پرهیز کنند چون انتقال بیماری به شهرهای دیگر باعث می‌شود تمام کشور درگیر شود و درگیری تمام کشور هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و روحی و روانی زیادی را برکشور تحمیل می کند و دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد.محمودی راد تصریح کرد: طی دو الی سه هفته گذشته آمار تست‌های کرونا افزایش پیدا کرد و به نسبت افزایش تست گیری، تست‌های مثبت گزارش شده بالا رفت. وی گفت: به طوری که ۴ برابر قبل تست‌ها مثبت شدند و بیماران بستری هم اگر طبق روال قبلی پیش رویم شاید ۳ الی ۴ برابر بستری بیشتر می‌شد، اما خوشبختانه با اجرای پروتکل درمان سرپایی و ایجاد پرونده بستری سرپایی و تزریقات سرپایی برای بیماران کرونایی، بیماران بستری به دو برابر افزایش پیدا کردند و از حدود ۳۰ بیمار به ۶۰ بیمار رسیدند.

سیر صعودی کرونا دلتا در نهبندان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری وکنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: شهرستان نهبندان تا قبل از پیک پنجم کرونا در رتبه ۱۱ بود که با شیوع کرونا دلتا رتبه ۲ در استان را دارد. شریف زاده گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد تست‌های کرونا ویروس متعلق به کرونا دلتا است. او با اشاره رنگ بندی جدید افزود: شهرستان بیرجند، نهبندان و طبس در وضعیت قرمز و شهرستان سربیشه، درمیان و قاین در وضیعت نارنجی و شهرستان خوسف، سرایان، بشرویه و زیرکوه در وضیعت زرد قرار دارند. شریف زاده بیان کرد: هفته آینده محموله جدید واکسن وارد استان خراسان جنوبی می‌شود و روند واکسیناسیون سرعت می‌یابد.


سونامی کمبود معلم در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کمبود معلم در استان برای سال تحصیلی پیش رو خبر داد. واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: ۱۴ هزار و ۵۴۳ معلم در استان برای سال تحصیلی پیش رو فعالیت خواهند کرد که با توجه به افزایش کلاس‌های درس زیر نرم جمعیتی و وجود ۱۸۰ هزار دانش آموز، کمبود معلم در استان واضح است. وی افزود: امسال هزار و ۱۸۷ معلم در استان بازنشست و تنها ۵۱۶ نفر استخدام می‌شوند که این، نیاز هرچه بیشتر ما به نیروی انسانی را نمایان می‌کند. واقعی از کاهش و حذف مدارس و کلاس‌های مختلط، امسال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۱۱۷ مدرسه با ۳۴۷ کلاس درس مختلط در پایه متوسطه اول استان وجود دارد که بیشترین این کلاس‌ها در شهرستان درمیان است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم خواستار پیگیری افزایش جذب نیروی انسانی برای آموزش و پرورش و همچنین سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان شد. خوش خبر افزود: باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های بومی و محلی هم برای کمک به آموزش و پرورش استفاده کنیم.


رسیدگی به تخلفات ۱۱ شرکت حمل و نقل مسافر در استان

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رسیدگی به تخلفات ۱۱ شرکت حمل و نقل مسافر (برون شهری) در استان خراسان جنوبی خبر داد. رضایی گفت: به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل برون شهری، به تخلفات ۱۱ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر رسیدگی ، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شده است. وی افزود: با توجه به میزان صلاحیت‌های تفویضی به استان، در مجموع برای شرکت‌های دارای تخلفات نوبت اول تذکر کتبی، نوبت دوم جریمه نقدی صادر و احکام مربوطه ابلاغ شد.

ادامه ناپایداری‌های جوی تا یکشنبه

ناپایداری‌های جوی شامل افزایش ابر، وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با گرد و خاک، رگبار و رعد و برق تا یکشنبه در استان ادامه دارد. کارشناس هواشناسی استان گفت: در این مدت با توجه به نوع بارش ها ،احتمال وقوع رواناب ، آبگرفتگی معابر ، بارش تگرگ و برخورد صاعقه نیز در نقاط مستعد وجود دارد. خانم زارعی افزود: با ادامه روند کاهشی دما تا اوایل هفته آینده از شدت گرما در منطقه کاسته می‌شود.

تعطیلی مراکز تعویض پلاک و کلاس های آیین نامه در شهرهای قرمز

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی اعلام کرد: مراکز تعویض پلاک خودرو و کلاس های آیین نامه رانندگی در شهرهای با وضع قرمز کرونایی استان تعطیل است. عباسی گفت: تمامی خدمات تعویض پلاک و کلاس‌های آموزشی آیین نامه در شهر‌های طبس، نهبندان و بیرجند به علت وضع قرمز کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

رفع تصرف و خلع ید ۶۴ هکتار از اراضی ملی

۶۴ هکتار از اراضی ملی در خراسان جنوبی در سه ماهه ابتدای امسال رفع تصرف و خلع ید شد. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گفت: در سه ماهه ابتدای سال ۱۷ هکتار از اراضی ملی در استان رفع تصرف و ۴۷ هکتار نیز خلع ید شد. سرهنگ رمضانی افزود: بیشترین خلع ید در سه ماهه ابتدای سال مربوط به شهرستان بیرجند با ۲۱ هکتار در قالب ۱۹ پرونده و بیشترین رفع تصرف هم با ۱۰ هکتار مربوط به شهرستان خوسف بود.


آغاز ثبت نام دریافت واکسن کرونا برای گروه سنی ۵۰ سال به بالا

ثبت نام دریافت واکسن کرونا برای گروه سنی ۵۰ سال به بالا در خراسان جنوبی از امروز آغاز می‌شود. مهدی زاده افزود: گروه سنی بالای ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir برای دریافت نوبت تزریق واکسن اقدام کنند. وی با اشاره به این که تنها راه دریافت نوبت برای تزریق واکسن این گروه سنی ثبت نام در سامانه مورد نظر است تأکید کرد: افراد از مراجعه حضوری به مراکز منتخب واکسیناسیون برای دریافت واکسن خودداری کنند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بعد از ثبت نام، محل و ساعت دریافت واکسن از طریق پیامک یا تماس تلفنی اطلاع رسانی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت