اخبار استانی

۴۳ سامانه الکترونیک قضایی در خراسان جنوبی فعال است

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت کاهش مراجعه حضوری مردم به دادگاه‌ها، ۴۳ سامانه الکترونیک در دادگستری‌ استان فعال است. گلنار کار افزود: درخصوص تکریم ارباب رجوع هنوز مردم گلایه‌مند هستند که یکی از دلایل اصلی آن مراجعه بیش از حد ارباب رجوع به محاکم قضایی است.


۱۵ هزار و ۸۶۲ داوطلب خراسان جنوبی در کنکور شرکت می‌کنند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: امسال ۱۵ هزار و ۸۶۲ داوطلب خراسان جنوبی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که ۹ هزار و ۱۷۴ نفر زن و ۶ هزار و ۶۸۸ نفر مرد هستند. آیتی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۵۲۸ داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی، چهار هزار و ۶۷۷ داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی، ۲ هزار و ۱۱۱ داوطلب گروه زبان‌های خارجی، ۲ هزار و ۷۷ داوطلب گروه آزمایشی هنر و هزار و ۴۶۳ داوطلب گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به رقابت می‌پردازند.


شناسایی ۱۳ مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ۵۹ آزمایش کرونای انجام شده در شبانه روز گذشته در استان آزمایش ۱۳ نفر مثبت قطعی اعلام شده است. مهدی زاده افزود: از این تعداد، ۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۹ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شده اند. وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند افزود: از این تعداد، ۵۰ نفر مبتلا به بیماری کرونا بوده و ۲ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.


کامل نبودن زنجیره تولید؛ زمینه ساز چالش‌های واحدهای تولیدی استان


ایسنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات واحدهای تولیدی استان به دلیل کامل نبودن زنجیره تولید اتفاق افتاده است. ملانوری در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به موضوع بررسی وضعیت تولید شیرخام، مشکلات دامداران در فروش شیر و مسائل مربوط به واحدهای تولیدی و فرآوری محصولات لبنی استان اختصاص داشت، اظهار کرد: خیلی از موضوعات دیگر استان مثل زرشک، زعفران، مرغ و … همین مشکل شیر و واحدهای تولیدی مرتبط با آن را دارند. وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۵ واحد تولیدی شامل ۱۱ کارخانه و ۴ کارگاه فرآوری شیر داریم که بازار فروش مناسبی ندارند، به عبارتی برای تولید محصول خود کلی هزینه می‌کنند اما نتیجه مطلوبی عایدشان نمی‌شود. استاندار تصریح کرد: رصد وضعیت موجود، نشان می دهد استان به لحاظ فعالیت واحدهای تولیدی شرایط مناسبی دارد، تولید هم به خوبی صورت می گیرد اما چون زنجیره کامل نیست، مشکلاتی سد راه واحدهاست. ملانوری با تأکید بر اینکه اگر در تکمیل زنجیره تولید، کوتاهی رخ داده، خودِ ما مقصر هستیم، گفت: این که بانک‌ها تسهیلات می دهند اما متقاضیان نمی توانند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند، حکایت از مشکلی دارد که باید رفع شود. وی یادآور شد: این که ۱۵ واحد تولیدی استان با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن فعال شده اند اما در حال حاضر ۲۵۰ تن شیر در استان تولید می‌شود و این میزان به جهت کامل نبودن زنجیره تولید به ارزش واقعی خود نمی رسد. به گفته وی؛ ما در استان از زنجیره و چرخه تولید، تعریف درستی نداریم و ادامه داد: کسی که بخواهد این مشکلات موجود را از مسیر تولید استان حذف کند، فقط خودِ ما هستیم، این موضوع در خارج استان، حل نمی‌شود. ملانوری افزود: ما باید با رفع مشکلات موجود، در بحث تولید محصولات مان به جایی برسیم که دیگران برای خرید آنها به ما التماس کنند. وی بهترین راهکار برای رفع موانع از مسیر واحدهای تولید شیر استان را در نشستی مشترک تعریف کرد و گفت: ظرف هفته آینده، طی نشستی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نمایندگان اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و مدیران واحدهای تولیدی، تمام مسایل موجود مورد واکاوی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای رفع و رجوع آنها ارائه شود. استاندار ادامه داد: اگر تنها مشکل واحدهای تولیدی شیر استان، فقط کمبود نقدینگی و تسهیلات است، این قول را می دهم که همه این واحدها تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند. ملانوری یادآور شد: اگر کارخانه‌هایی چون کاله، میهن و دایتی توانسته‌اند گام های بلندی بردارند و کارهای بزرگی انجام دهند، ما هم می‌توانیم، فقط کافی است کارها مدیریت شده پیش بروند.

وظیفه ما، رفع موانع از مسیر تولید است

همچنین استاندار خراسان جنوبی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: وظیفه ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، رفع موانع و کمک به رونق تولید است. ملانوری خاطر نشان کرد: ما مکلف هستیم اگر در جریان تولید، مانعی هست، رفع نماییم تا تولید رونق بیشتری بگیرد و با کندی مواجه نشود. وی تصریح نمود: شرایط حاکم بر کشور و وجود تحریم ها، شکل گیری کارگروه ها، ستادها، کمیته ها و سیاست هایی این چنینی را رقم زده وگرنه اگر روال طبیعی بود و اقتصاد کشور بر اساس علمی که در دانشگاه خوانده ایم، پیش می رفت که نیاز به این جلسات نبود. ملانوری به مشکلات دو معدن سامان کاوش و ممرادکو در طبس اشاره کرد و تصریح نمود: کارگروه برای بررسی تمام موارد مطرح شده توسط این دو مجموعه و سازمان توسعه و نیز سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از دیگر سو، یک هفته مهلت تعیین نماید.وی ادامه داد: مباحث کارشناسی بعد از بررسی های کامل در جلسه ای فوق العاده مطرح شده و تصمیم گیری های نهایی اعلام گردد. استاندار در ادامه به موضوع مشکلات برخی واحدهای تولیدی با شرکت گاز و شرکت پخش فرآورده های نفتی پرداخت .ملانوری بعد از استماع مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی در بحث تأمین گاز و نفت گاز، بر همراهی با واحدهای تولیدی و تسهیل شرایط برای رفع نیازشان تاکید کرد. شایان ذکر است؛ بررسی مشکلات واحدهای تولیدی سامان کاوش طبس و گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه(ممرادکو) و نیز مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی با شرکت های گاز و پخش فرآورده های نفتی استان از دستور کارهای این جلسه بود که با حضور نمایندگان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، کلیه اعضا، مدیرعامل شرکت گاز و مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی همراه بود.


تکیه بر توان داخلی راه برون رفت از مشکلات

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تکیه بر توان داخلی و انتخاب‌های درست را، راه برون رفت از مشکلات برشمرد. حجت الاسلام عبادی در استان در دیدار جمعی از فرهنگیان بیرجند ضمن بزرگداشت یاد شهدای هفتم تیر و شهید آیت ا… بهشتی گفت: عده‌ای این تفکر را دارند که برای حل مشکلات باید به دنبال دشمنی رفت که از هر راهی برای تحریم کشور استفاده می‌کند و این جای بسی نا امیدی است.

۹۰ درصد شیر خام از خراسان جنوبی خارج می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: روزانه ۲۵۰ تن شیر خام در استان جمع‌آوری می‌شود که حدود ۹۰ درصد شیر جمع‌آوری شده به صورت خام توسط شرکت‌های معتبر از خراسان جنوبی خارج می‌شود. قوسی افزود: در حال حاضر ۱۵ کارخانه و کارگاه شیر با ظرفیت اسمی ۵۰۰ تن شیر در روز در استان وجود دارد که ۲۵۰ تن ظرفیت آنها فعال است. وی بیان کرد: از این میزان ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن توسط مراکز جمع‌آوری شیر ساماندهی می‌شود و بقیه خودمصرفی مردم است.

۲۰ هزار متر مکعب مخزن آب در خراسان جنوبی احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: امسال به منظور پایدارسازی آب شرب در مناطق شهری استان ۲۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب احداث می‌شود.امامی افزود: مخزن ۲ هزار متر مکعبی در شمال شهر بیرجند برای رفع مشکل کم‌فشاری بخشی از مهرشهر به زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. امامی از افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند در تیر امسال خبر داد و گفت: این پروژه با ۲۵ میلیون یورو معادل ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

۳۴۳ میلیارد ریال در بورس خراسان جنوبی معامله شد

مدیر بورس منطقه خراسان جنوبی گفت: مجموع معاملات تالار بورس خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون به ۳۴۳ میلیارد ریال رسید. هریوندی افزود: خرداد امسال ۱۱ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۱۸۵ سهم به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال در تالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت.


مخازن آب در خراسان جنوبی ۱۰۱ میلیون متر مکعب کسری دارد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از کسری ۱۰۱ میلیون متر مکعبی مخازن آب در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده که در یک بازه زمانی هفت ساله برداشت نامتعارف از آب‌های زیرزمینی در استان به صفر برسد. سروری افزود: در حال حاضر از ۱۳ هزار و ۵۹۹ منبع آبی در استان ۲۸ درصد آن را چاه‌ها و چشمه‌ها تشکیل می‌دهند و اگر ثبات و پایداری می‌خواهیم باید تناسب بین دخل و خرج آبی خود را رعایت کنیم.

دو بانوی ووشوکار خراسان جنوبی در راه مسابقات کشوری

دو بانوی ووشوکار خراسان جنوبی در مسابقات ووشو انتخابی اعزامی به مسابقات کشوری برگزیده شدند. با برگزاری مسابقات انتخابی تیم استان رده سنی جوانان در بخش بانوان با حضور ۱۳ ووشوکار از سراسر استان، خانم ها فاطمه قربانی در وزن ۴۸ کیلوگرم از بیرجند و الهه قلی زاده در وزن ۵۲ کیلوگرم از طبس برگزیده شدند. این نفرات برتر به اردوی تیم استان دعوت و در صورت مثبت بودن نظر کمیته فنی به مسابقات ووشو قهرمانی کشور که ۲۰ تیر در تهران برگزار می شود اعزام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت