اخبار استانی

قدرشناس شهدا باشیم


۷۷ روستای شهرستان نهبندان گازرسانی شدند

ایرنا- فرماندار نهبندان گفت: گازرسانی به ۷۷ روستای این شهرستان انجام شده و آماده افتتاح در دهه فجر امسال است. مجید بیکی افزود: همچنین گازرسانی به ۲۲ واحد صنعتی در شهرستان نهبندان با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان تکمیل شده و آماده افتتاح است.گازرسانی به مسکن محرومان شهرستان نیز با اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان انجام شده است و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

دفن غریبانه یک مادر

بهروزی فر – چند روزی است، جو از تلاطم افتاده و دیگر مثل یک ماه پیش، هر روز خبرهای تلخی از آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا نمی شنویم.گاهی آن قدر خبرها امیدوار کننده اند که بعضی ها را به این اشتباه می اندازد که انگار نه انگار، کرونایی بوده و همچنان در حال جولان دادن است،در حالی که در همین شرایط که خیلی ها خیال شان آسوده شده!! هستند کسانی که داغدار همان معدود
 فوتی های کرونایند، نمونه اش…


عکس هایی که به یادگار ماندند


صوت تأثیر گذار عبدالباسط، فضای آرامستان را حزن انگیزتر کرده بود، آمارمان کمتر از تعداد انگشتان دو دست بود، ۷ نفر.  از میان طایفه عریض و طویل…. ها، فقط ۷ نفر برای تدفین بزرگ فامیل آمده بودند.  به خاطر دارم دو سال پیش که خاله به خاطر عوارض ناشی از یک تب و لرز در بخش ICU بستری شده بود و دکترها به زنده ماندنش امیدی نداشتند، محسن، پسرِ خاله، بزرگترها را جمع کرد تا برای روز مبادا! برنامه ریزی کنند. فهرستی از مهمانان آماده شد، ۸۰۰ نفر از بستگان نزدیک و آشنایانی که با خانواده خاله و فرزندانش آمد و شد داشتند. هر چه لیست را چلاندند تا از آمار کم کنند، نشد که نشد، هر اسمی را که انگشت می گذاشتند، پسر فلانی بود یا دختر بهمانی و حذف کردنش کلی تبعات داشت، لاجرم همه به همان لیست واحد ۸۰۰ نفره تن دردادند و چون رسم دیار ما بر این است که مراسم تشییع به ناهار ختم می شود، برای یک پرس چلومرغ مجلسی با ماست و نوشابه هم برنامه ریزی شد. بزرگترهای کاربلد، خرید میوه و خرما، شیرینی، نقل، شکلات، گلاب، شکر، زعفران، آرد، قند و چای را هم به فهرست ملزومات اضافه کردند. مسئولیت ها تقسیم شد و هر کس برای انجام یک بخش از کارها اعلام آمادگی کرد. دخترها، کفن تمیز خاله را هم از صندوق درآوردند و با اشک و زاری از این گفتند که خاله کفنش را از مکه خریده، با آب زمزم شسته و در کربلا طواف داده است تا بدنش را خوشبو نگهدارد. اما…   عمر خاله به دنیا بود و در عین ناباوری پزشکان، سلامتش برگشت و از تخت برخاست، اگر چه توان و قوه روزهای قبل را نداشت ولی از عهده کارهای خودش برمی آمد و همین! برای همه ما کافی بود.  دو سال از آن روزها گذشت و خاله، خوب و سلامت، روزگار می گذراند تا این که در همین ایام سکوت کرونا در شهرشان، بچه ها تصمیم می گیرند بعد از مدت ها، با یک دورهمی کاملاً خانوادگی!! دلی از عزای از هم دور بودن، در بیاورند. مهمانی به خوبی برگزار می شود و خاله در کنار فرزندان و عروس و دامادها و نوه هایش، لحظات خوبی را می گذراند و از این روز قشنگ، کلی عکس یادگاری به جا می ماند.


۷ نفر از یک لیست ۸۰۰ نفره


سه شب قبل، خاله را به خاطر تب شدیدی که کنترل نمی شد، به بیمارستان بردند و بعد از ویزیت های اولیه بستری کردند. نتیجه این شد که خاله، کرونایی شده، همه اعضای خانواده، به جهت ارتباطی که داشته اند به شمار مشکوکین پیوستند و مجبور به قرنطینه شدند. خاله، این بار با پای خودش از بیمارستان بیرون نیامد، کرونا، خاله را برای همیشه زمین گیر کرد و از ما گرفت. و امروز، روز تشییع جنازه عزیزترین خاله دنیاست، پیرزن مهربانی که در فامیل، جایگاه ویژه ای داشت و همه از او به خوبی یاد می کردند. حالا اما، نه از آن ۸۰۰ نفر نشسته بر لیست مهمانان خبری هست، نه حتی بچه های خاله که چند نفرشان کرونا گرفته اند و بقیه به خاطر مشکوک بودن، در قرنطینه به سر می برند، توانسته‌اند در این مراسم شرکت کنند… و چه تلخ است که در همین نزدیکی باشی و نتوانی در مراسم تشییع جنازه مادر نازنینت شرکت کنی!!!  7 نفرمان به انتظار ایستاده ایم، یکی از اهالی که وظیفه کندن قبر را به عهده داشت هم بود، کارش که تمام شد، نزد دهیار و مسئول بهداشت روستا رفت که کمی دورتر از ما ایستاده بودند، حرف هایشان که تمام شد و احتمالاً مطمئن شدند، ارتفاع قبری که کنده، همان است که ضوابط می گویند، کیسه های آهک را به او دادند تا در آن حفره عمیق، خالی کند.  اشک ریزان، نظاره گر این صحنه بودم که صدای ماشینی، مرا از آن حالت خارج کرد. نعش کش، خرناس کشان به ما نزدیک و نزدیک تر می شد.  ما اجازه نزدیک شدن نداشتیم، دو نفر همراه جنازه که سر و رو و بدن خود را کاملاً پوشیده بودند، جنازه را بیرون آوردند و بی وقفه، داخل قبر گذاشتند. قبر را با ریختن آهک و طی مراحلی خاص بستند و خاله برای همیشه در خانه ابدی اش آرام گرفت.  ما باز هم اجازه نزدیک شدن نداشتیم، تلمبه بزرگی آوردند و همه جا را گندزدایی کردند و بیشتر از بقیه جاها، خودروی نعش کش را. بعد لباس های شان را عوض کردند، دوباره خود را پوشاندند و راه شهر، در پیش گرفتند. و خاله چه غریبانه رفت. دخترها و پسرهایش، مدام زنگ می زدند و جویای احوال می شدند… و چه تلخ است که در همین نزدیکی باشی و نتوانی در مراسم تشییع جنازه مادر نازنینت شرکت کنی!!!


تدفینی بدون حضور فرزندان


همان جا، دورتر از قبر خاله، روی زمین خاکی نشستم و به آن چه گذشت، فکر کردم.  الان باید اینجا مملو از جمعیت بود. مسجد ده، امروز نباید جای سوزن انداختن داشت. اقوام باید اینجا می بودند و مویه کنان، خاله را تا خانه ابدی اش همراهی می کردند. هیچ کس، جرأت به آغوش کشیدن بچه های خاله را ندارد و هیچ احدی نمی تواند دل به غم نشسته آنها را تسلی بخشد. آن کفن به زمزم شسته و در کربلا طواف داده شده، نباید پلاستیک پیچ می شد… این همه غربت، حق خاله نبود!!!  و کاش، بچه هایش، هوس دورهمی نمی کردند!!!

استاندار خراسان جنوبی هر پنجشنبه به یک شهرستان میرود

مدیرکل دفتر استاندار خراسان ‌جنوبی گفت: حسب دستور استاندار برنامه «هر پنجشنبه، یک شهرستان» در دستور کار دفتر قرار گرفته است. احمد محبی اظهار داشت: طبق این اصل، برای حضور استاندار در همه شهرستان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود. وی گفت: هدف از این سفرها، آشنایی بیشتر با مناطق مختلف استان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، مسایل و مشکلات احتمالی و از همه مهمتر گفت و گوی
 بی‌واسطه با مردم است. محبی بیان کرد: بنا به تاکید شخص استاندار مبنی بر ثبت مصوبات این سفرها و پیگیری آنها تا حصول نتیجه، این موارد مدام در حال رصد است.

خــاک بـــر ســـرفــــرش شـــد

کرونا، تحریم ها و دلالان سبب شده است دارهای قالی بافی در خراسان جنوبی روزهای ناخوشی را سپری کنند. روزهایی که تولیدات در انبارها خاک بخورند و با کمترین قیمت هنر سر انگشتان بافندگان نصیب دلالان شود.به گزارش تسنیم، حال و روز خوشی ندارند، دلشان از کرونا، تحریم ها و دلالان سخت گرفته است، هنر سر انگشتانشان در زیرزمین ها و انبارها خاک می خورد، هنری که در چند سال اخیر در بازارهای آمریکا و اروپا برایش سر و دست می شکستند، حال تنفس مصنوعی می خواهد.
اگر در چند سال گذشته گذرتان به برخی از روستاهای خراسان جنوبی به ویژه بخش مود و قهستان می افتاد صدای دل نشینی از کوچه پس کوچه های روستا به گوش می رسید. صدایی که حکایت از تولید و آوای خوش زندگی داشت.

صحبت از هنر گران مایه فرش دستباف است، هنری که حاصل سر انگشتان زنان و مردان این خطه از کویر است که از مشهورترین فرش های ایران به شمار می رود و تاریخچه آن به دوران حکومت شاهرخ میرزا در هرات بر می گردد و شاید قدمتش به بیش از ۷۰۰ سال برسد.

هنری که در دهه های ۷۰ و ۸۰ آوازه جهانی داشت و برند مود و قهستان ثبت جهانی شد، اما این روزها بافندگان فرش دستباف دل خوشی ندارند چرا که با وجود کرونا و تحریم ها هنر سر انگشتان بافندگان به فروش نمی رسد و این در حالیست که فرش خراسان جنوبی به ویژه منطقه قهستان  برند بین المللی دارد که مدتی است بافندگان این هنر زیبا دارهای قالی را پایین کشیده و به سمت حرفه ای دیگر روی آوردند. هرچند در اوضاع کرونا بافت فرش زیاد بود اما فروشی نداشت و به دلیل مصرف کم در بازار داخلی و نبود صادرات اکثر فرش ها روی دست بافنده و تجار باقی مانده است.

صادرات فرش دستباف به حداقل رسیده است

یکی از بافندگان فرش دستباف در خراسان جنوبی در گفت گو با تسنیم گفت: صادرات فرش دستباف به دلیل کرونا و تحریم های ظالمانه دشمنان به حداقل رسیده و فروش در داخل کشور هم پایین است چرا که تولید فرش در خراسان جنوبی در سال های اخیر کاهش یافته است. وی ادامه داد: در حال حاضر تولید فرش دستباف استان ۱۰ درصد مقدار آن در دهه ۷۰ یا ۸۰ است که با گرانی مواد اولیه به خصوص مواد مرغوب و رکود بازار، بافت فرش برای بافنده صرفه اقتصادی ندارد. دیگر بافنده فرش دستباف در قهستان هم معتقد است که هنوز هم افرادی هستند که به دلیل نبود شغل دیگر با دستمزدهای کم هنوز قالی می بافند اما فرش هایی که در سال های گذشته بافته ایم هنوز بر روی دستانمان مانده است چرا که به دلیل نبود صادرات و رکود بازار، این هنر زیبا جایش در  انبار شده است. اکبری با بیان اینکه نسل جوان در این صنعت فعالیت ندارند و بیشتر بافندگان را افراد مسن تشکیل می دهند، افزود: روزهایی را سپری می کنیم که بافندگان فرش دستباف با کمترین درآمد، دارهای قالی را سر پا دارند در حالی که درآمدشان بسیار ناچیز است. به گفته وی فرش های تولیدی در بیشتر روستاها روی دستشان مانده است و با کمترین قیمت توسط دلالان خریداری می شود.

قیمت فرش توسط دلالان تعیین می شود

وی با بیان اینکه متاسفانه دلالان هستند که قیمت فرش بافته شده را تعیین می کنند گفت: با گران شدن مواد اولیه،  دلال رنگ و لوازم بافت فرش را تهیه و به بافنده می دهد و در قبال آن بافنده با دستمزد اندک فرش را برای دلالان تولید می کند که سود اصلی روانه جیب دلال می شود. دیگر بافنده فرش در مود هم معتقد است یکی از مهم ترین مشکلات فرش دستباف در استان حضور دلالان است. این دلالان هستندکه قیمت فرش و قیمت ناچیزی برای بافنده تعیین می کنند. بافنده فرش در نقاط روستایی آن هم در این روزهای کرونایی توان ندارد تا برای فروش هنر خود آن را به شهر بیاورد، لذا هر قیمتی که دلال دوره گرد تعیین کند بافنده به ناچار قبول می کند. رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی هم در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: یکی از علل افزایش تولید فرش دستباف در استان شیوع کرونا است چرا که براثر شیوع این ویروس تعدادی از مردم بیکار و در زمینه تولید فرش فعال شدند هرچند این افزایش تولید فرش در وضعیت رکود بازار فروش، دغدغه بزرگی است چرا که آفت و رکود بر بازار فرش افزوده می شود و تولید بسیار بالاتر از مصرف و صادرات است و اینها به ضرر بافنده است.

فرش دیگر کشورها جایگزین فرش کشورما شده است

کامیابی مسک تحریم ها در نبود ارز آوری فرش را عاملی موثر دانست و تاکید کرد: تحریم ها سبب شده تا فرش دیگر کشورها جایگزین فرش کشور ما در بازارهای جهانی شود. وی که معتقد است دولت باید بازارهای خارجی جدیدی را برای عرضه فرش شناسایی کند تا فروش فرش رونق گیرد افزود: به دلیل صادرات کم و گاهی نبود صادرات، فرش دستباف در بدترین وضعیت خود از نظر صادرات و رکود نسبت به ۵۰ سال اخیر است.کامیابی مسک افزود: قالیبافان خراسان جنوبی در ۹ ماه گذشته ۱۴۰ هزار متر مربع فرش دستباف تولید کردند که ارزش این فرش ها ۱۵۰ میلیارد تومان است.  وی افزود: فرش های تولیدی در ابعاد و اندازه های متفاوت ۱۲ تا ۲۴ متری هستند که این میزان فرش توسط ۵۰ هزار بافنده پاره وقت ،تمام وقت و نیمه وقت فصلی در نقوش ریزه ماهی، ایلیایی، خشتی، ناعین و لچک ترنج بافته شده است.

۴۱ بیمار مبتلا به کرونا روی تخت بیمارستانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون از ۴۱ بیمار کرونابستری در استان، ۱۱ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی ۴ نفر وخیم است.  دکتر مهدی زاده افزود:هم اکنون ۱۵۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.  وی گفت: خوشبختانه مورد جدیدی از فوت در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی ثبت نشد و مجموع فوتی‌های این بیمار همان ۷۳۳ نفر است.

استان روی ماه را بوسید

محمودآبادی-  نمی دانم از کدام لاله زار مهمان ما شدند. اما دیروز خراسان جنوبی خوب مهمان نوازی کرد و با چشمانی اشکبار  و آغوشی پر مهر غریب نوازی را به جای آورد و از طرف مادر چشم انتظار هزاران شهید گمنام روی ماهشان را بوسید. پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی تشییع و به خاک سپرده شد. روز گذشته پیکر پاک دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور شماری از مسئولان و قشرهای مختلف مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر بیرجند تشییع و در بوستان آیت ا… بهجت مهرشهر به خاک سپرده شد. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر این دو شهید گمنام نماز اقامه کرد. آیین وداع با این شهدا که شامگاه چهارشنبه ۲۴ دی ماه وارد بیرجند شدند، طی روزهای گذشته در برخی مساجد و مراکز نظامی و آموزشی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیت محدود برگزار شد. همچنین پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز گذشته با حضور جمعی از مردم و مسئولان در شهر آبیز شهرستان مرزی زیرکوه تشییع و به خاک سپرده شد. پیکر یک شهید گمنام هم همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در دانشگاه بزرگمهر قاینات تشییع و به خاک سپرده شد. این پنج شهید دو شهید ۱۷ ساله، یک شهید ۱۹ و دو شهید ۲۱ و ۲۳ ساله هستند که در عملیات‌های والفجر و کربلای چهار و پنج به شهادت رسیدند.

مدیریت بیماری آنفلوآنزای  فوق حاد پرندگان در استان

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان میدریت شده و حمایت از واحدهای آسیب دیده از این بیماری در دستور کار است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی روز شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان ، گفت: بنا به تاکید استاندار، مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد و با اقدامات قابل تحسین اداره کل دامپزشکی استان، این موضوع به خوبی مدیریت شده است. مشیرالحق عابدی به درگیری چند واحد مرغداری استان با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، گزارشات دو حوزه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در تهیه و توزیع مرغ گوشتی در استان مشکلی نداریم. وی بیان کرد: به منظور افزایش سطح دسترسی و رفع دغدغه مردم در حوزه توزیع تخم مرغ نیز مراکز توزیع عمده در مرکز استان به پنج واحد افزایش خواهد یافت و در مرکز هر شهرستان هم یک واحد توزیع عمده تخم مرغ پیش بینی می‌شود .عابدی افزود: جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری هم به گونه‌ای مدیریت می‌شود که در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، هیچ گونه کمبودی نداشته باشیم.یعقوبی

ورود قرارگاه خاتم الانبیاء برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

چند ماه پس از امضای تقاهم نامه استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه خاتم الانبیاء، مدیران هلدینگ صنعت و معدن این قرارگاه به دیدار استاندار خراسان جنوبی آمدند تا روند سرمایه گذاری در استان را سرعت بخشند.
مدیرعامل موسسه ثارا… قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه تا کنون ازظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در استان استفاده نشده است گفت: این قرارگاه بررسی‌های لازم را در حوزه صنعت و معدن استان انجام داده است و تمایل دارد در اکتشاف، استخراج و فرآوری سرب، روی، پتاس، آهن و سایر محصولات فلزی در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند.حیدری به سرمایه گذاری‌های انجام شده این قرارگاه در استان‌هایی همچون کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان‌های رضوی و شمالی اشاره کرد و گفت: از زمان امضای تفاهم نامه قراگاه خاتم الانبیاء با استانداری خراسان جنوبی، اقدامات عملی انجام نشده و امیدواریم از این پس روند سرمایه گذاری در استان سرعت گیرد.وی از آمادگی برای واگذاری مالکیت کارخانه فولاد قاین به قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد و گفت: در صورت واگذاری، قرارگاه متعهد می‌شود تمام درآمد حاصل از این کارخانه را در خراسان جنوبی صرف کند.استاندار هم با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر معدنی خراسان جنوبی گفت:تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مواد معدنی استان بدون فرآوری خارج نشود.ملانوری، سنگ‌های نیمه قیمتی منحصر به فرد استان را ظرفیتی برای سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیاء دانست و گفت: در کنار صنعت و معدن، باید زمینه سرمایه گذاری این قرارگاه را در حوزه کشاورزی به ویژه ایجاد بارگاه‌های زرشک، سردخانه و کارخانه کنستانتره زرشک را هم فراهم کنیم.وی با تاکید بر رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری قرارگاه در استان، از مدیران اقتصادی استان خواست ظرف یک هفته طرح‌های قابل سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی استان را مشخص کنند تا در تهران با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء کشور نهایی شود.سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضای استان هم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء برای توسعه استان گفت: قرارگاه خود را مکلف کرده در هر کجا که سرمایه گذاری کند، فعالیت‌های عمرانی و خدماتی را هم در منطقه انجام دهد.محمدی

هدایت انسان ها بالاترین عبادت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جهان امروز تشنه تربیت دینی و اخلاقی است، گفت: هدایت انسان‌ها بالاترین عبادت‌ها و گمراه کردن بدترین گناه است. حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر شنبه در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: شورا هم از لسان دین و هم زبان عرف بین‌الملل تبیین شده اما معانی متفاوتی دارد. وی با بیان اینکه جسم و روح انسان برای رشد نیازمند خوراک هستند، افزود: انسان غذای مورد نیاز جسم و روح را با استفاده از ابزار وجودی‌اش و ابزار موجود در طبیعت به دست می‌آورد. امتحانی –

حضرت فاطمه (س) الگوی کامل ولایتمداری و دینداری است

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کامل ولایت‌مداری و دینداری است که تا پای جان از آن دفاع کرد. حجت الاسلام محمدرضا عبداللهی روز یکشنبه در آیین عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جمع کارکنان انتظامی خراسان جنوبی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، افزود: آن حضرت تا پای جان مبارک از حقانیت ولایت و امامت دفاع و به تکلیف شرعی و دینی خود عمل کرد. وی با بیان اینکه ولایتمداری حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای جامعه امروز است گفت: اولین وظیفه ما معرفت و شناخت شخصیت آن حضرت است. خیرآبادی-

اتمام عملیات احداث پلسازی ( ابنیه ) در  محورهای بشرویه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بشرویه از اتمام عملیات احداث یکدستگاه پل دالی  ۶ دهانه ۲ متری در محور روستایی بشرویه- رقه ( محل سیل بند بشرویه )
و احداث دو دستگاه پل باکسی در محورهای اصلی شهرستان و مرمت ۵ دستگاه پل آسیب دیده از سیل در محور بشرویه به سه راهی بشرویه و سه راهی بشرویه به سمت دیهوک  خبر داد.  وی ادامه داد: اینگونه عملیات احداث و تعمیر پل در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی شهرستان بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده ای، انجام می شود.  خیری، افزود: این پروژه به صورت پیمانی و امانی با اعتباری بالغ بر  یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومان  از محل اعتبارات ملی، استانی و داخلی هزینه شده است. اصغری-

جامعه اسلامی با شهادت زنده است

فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی گفت: جامعه اسلامی با شهادت زنده است و با شهادت پیروز می‌شود. فرمانده سپاه انصارالرضای استان، در مراسم تشیع و خاکسپاری شهدای گمنام درشهرستان زیرکوه گفت: ارزش هر انقلاب به فرهنگ آن بستگی دارد و در دین مبین اسلام شهادت غنی‌ترین فرهنگ است. سردار قاسمی افزود: فرهنگ جهادی درس اولیای الهی و ائمه اطهار است و همه ما به این فرهنگ و شهدای گرانقدر افتخار می‌کنیم. اعتمادیان –

پرداخت ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت:۶ هزار و۵۸۴ متقاضی با اشتغال ۸هزار و ۴۶۶ نفر برای دریافت ۸۳ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان تشکیل پرونده دادند. اشرفی افزود: از این تعداد تا کنون به  ۵هزار و ۴۶۸ پرونده، ۶۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بانک‌های عامل به کسب و کار‌های آسیب دیده از ویروس کرونا پرداخت شده است.

بازگشایی مدارس با تصمیم ستاد ملی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا، مدارس برای دایر شدن کلاس‌های پایه اول و دوم ابتدایی از اول بهمن در خراسان جنوبی بازگشایی می‌شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش بدون اعلام اینکه کلاس‌های حضوری اجباری هستند یا اختیاری گفت: علاوه بردایر شدن کلاس‌های پایه اول و دوم ابتدایی، مدارس زیر ۵۰نفر جمعیت و همچنین دروس کارگاهی مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش با حداکثر ۱۰دانش آموز و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود. استاندار خراسان جنوبی هم گفت: امروز در دنیا کسانی موفقند که بتوانند ایده هایشان را به فروش برسانند، لذا باید با وجود نیرو‌های خلاق استان این خطه را به عنوان الگویی برای فروش ایده معرفی کنیم، چرا که ایده‌های نوآورانه بر اساس افکار برتر باعث شکل گیری جامعه‌ای پویا خواهند شد. در این جلسه با اهداء حکمی به امضای وزیر آموزش و پرورش، آقای ملانوری به سمت رئیس شورای آموزش و پرورش استان منصوب و از اعضای شورای آموزش و پرورش استان قدردانی شد.خودکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت