اخبار اجتماعی و اقتصادی

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره نرخ سود بانکی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه با مدیران عامل بانک های دولتی از توقف اخذ هر نوع دریافت نرخ سود بانکی در تسهیلات، خارج از مصوبه شورای پول و اعتبار از هفتم دی ماه خبر داد. خاندوزی با بیان اینکه این تصمیم در جهت عدالت و کمک به فعالان اقتصادی و تولید کنندگان گرفته شده است گفت: بانک‌های دولتی موظف خواهند بود تا مبالغ خارج از مصوبه شورای پول و اعتبار را چه مربوط به امسال یا سال های گذشته باشد، به مشتریان مسترد کنند

ریزش ۷ تا ۸ میلیون تومانی قیمت زعفران در ۲۰ روز

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۲۲ میلیون تومان و حداکثر ۳۷ میلیون تومان است. میری ادامه داد: طی روز‌های اخیر زعفران‌های مانده در انبار‌ها در بازار عرضه شده که در نهایت توزیع زعفران‌های دپو شده منجر به کاهش ۷ تا ۸ میلیون تومانی طی ۲۰ روز اخیر در بازار شد.

اینترنت موبایل ارزان است و باید قیمت آن افزایش یابد

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اگر قیمت اینترنت آنقدر پایین باشد که مردم کیفیت مناسبی دریافت نکنند، بیشتر متضرر می‌شوند، بنابراین برای سال آینده باید مدل مناسبی تهیه شود که هم مردم به سرویس مناسب با قیمت مناسب برسند، هم اپراتورها بتواند سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهد. شاهکوه ادامه داد: قیمت اینترنت موبایل پایین است، به همین دلیل گرایش به استفاده از اینترنت ثابت کم شده و بخش ثابت از این بخش ضربه خورده است. این بخش هم باید اصلاحاتی انجام دهیم که این قیمت‌ها با هم تناسب داشته باشند.

اُمیکرون جایگزین دلتا می‌شود

ایسنا نوشت: بررسی محققان آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که سویه اُمیکرون می‌تواند جایگزین نوع دلتای کروناویروس شود زیرا ابتلا به سویه جدید، ایمنی را در برابر سویه قدیمی‌تر تقویت می‌کند. در این مطالعه تعداد محدودی شرکت کننده حضور داشتند با این حال نتایج آن نشان داد افرادی که به سویه اُمیکرون آلوده شده‌اند به‌ویژه آن‌هایی که واکسینه شده‌اند ایمنی بیشتری نسبت به سویه دلتا داشته‌اند.

آمار عجیب وزارت کار از بیکاران کشور

بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمعیت بیکاران مطلق و ناامیدان از کار در کشور حدود ۵ میلیون نفر است که این آمار به نسبت جمعیت کشور رقم بالایی در بیکاری محسوب می‌شود. براساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد کل بیکاران کشور ۲.۵ میلیون نفر است که از این تعداد ۶۷۸ هزار نفر زنان هستند و نرخ بیکاری آن‌ها ۲۸ درصد است نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال ۱۵.۶ و نرخ بیکاری فارق‌التحصیلان دانشگاهی ۱۴.۳ است، همچنین یک میلیون فارق‌التحصیل بیکار در کشور وجود دارد. در حال حاضر جمعیت کشور ۸۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است که ۶۲ درصد جمعیت در سن کار هستند یعنی ۱۵ تا ۶۵ سال دارند و بقیه هم افرادی هستند که یا کم‌تر از ۱۵ سال سن دارند و یا بیش‌تر از ۶۵ سال هستند و در سن کار کردن قرار ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت