کشیدن دندان ارزانی در صف های شلوغ دندان پزشکی

در این روزهای کرونایی برخی از مطب‌های پزشکان در بیرجند مملو از بیماران است و گویی نگرانی انتشار کرونا برای آنها معنی ندارد علاوه بر آن برخی از شهروندان از گرانی هزینه‌های دندان پزشکی گلایه دارند و خواستار نظارت بیشتر مسئولان هستند.
به گزارش تسنیم، از میان کوچه پس کوچه‌های شلوغ و پرترافیک شهر خود را به مطب دکتر می‌رساند تا بتواند اولین نفری باشد که نامش را بر لیستی که پشت درب نصب شده یادداشت کند. وقتی که می‌رسد با لیستی مواجه می‌شود پر از اسم و فامیل‌هایی است که برای ویزیت شدن نام نویسی کرده‌اند. با توجه به لیست باید ساعت شش شب خود را به آنجا برساند تا دکتر او را معانیه کند. خیابان‌های شهر شلوغ است و او با تاخیر به مطب دکتر می‌رسد درحالی که عقربه‌های ساعت ‌۱۸:۲۰ را نشان می‌دهد مطلب دکتر آنقدر شلوغ است که جایی برای نشستن نیست.
صدای گریه کودکی در فضای مطب می‌پیچد. مادر کودک را محکم در آغوش گرفته تا شاید بتواند از درد کودک بکاهد.
یکی از بیماران دلیل بی‌تابی فرزندش را می‌پرسد مادر در حالی که سری تکان می‌دهد می‌گوید: به گمانم سرما خورده است. در حالی که ناراحتی از چهره‌اش کاملا مشخص است ادامه می‌دهد: از هفته گذشته تاکنون چندین بار او را به دکتر برده‌ایم اما خوب نمی‌شود. حقوق شوهرم را خرج درمان فرزندم کرده‌ایم. هزینه آزمایش‌ها به قدری زیاد است که دیگر توان پرداخت آنها را نداریم.یکی دیگر از بیماران که حال و روز خوبی ندارد وقتی صحبت‌های مادر را می‌شنود با گلایه می‌گوید: هزینه‌های درمان آنقدر گران است که مردم از پس وزیت دکتر هم برنمی‌آیند. خدا نکند فرزندت یا خودت دندان درد بگیری، از ترس قیمت‌ها جرأت نمیکنی به دندان پزشکی مراجعه کنیم.
یکی دیگر از همشهریان هم اضافه کرد: ای بابا این روزها باید دعا کنی تا سر درد نشوی و گرنه هر بیماری بگیری هزینه‌های سرسام آوری دارد حتی اگر سرما خوردگی بگیریم. وی با اشاره به بیماری کرونا گفت: برای غلبه بر کرونا نیاز به تعامل دو سویه از طرف دولت و مردم است. خبرهایی منتشر می‌شود مبنی بر پنهان بودن کرونا در میان افراد که به دلیل هزینه‌های تست کرونا و درمان از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند. بدون شک باید آزمایش و تست بیماری کرونا از طرف مراکز درمانی رایگان باشد تا شاهد ناقلان پنهان در جامعه نباشیم.
گلایه‌های بیماران از هزینه‌های بالای درمان در مطب‌های خصوصی در شرایطی مطرح می‌شود که بسیاری از این افراد به دلیل شلوغ بودن مراکز درمانی دولتی به بخش خصوصی روی آورده‌اند اما در مواقعی مشاهده می‌کنیم که برخی از داروخانه‌ها و حتی مطب‌های بخش خصوصی نیز قراردادی با بیمه همگانی سلامت نداشته و صرفاً بیمار با این دفترچه باید به مراکز دولتی مراجعه کند یا ویزیت آزاد پرداخت کند.
به یکی از ساختمان پزشکان مراجعه می‌کنیم و با وجود محدودیت‌ها تعداد مراجعات بسیار بالا است. در سالن انتظار فضا کم است و تهویه مناسب هم وجود ندارد. بیماران از گرانی و هزینه‌های بالای درمان گلایه‌مند بوده و یکی از گرانی دارو می‌گوید و دیگری از گرانی ویزیت برخی از دکترها ودیگری از بازار بی حساب و کتاب دندان پزشکان…
یکی از شهروندان در گفتگو با تسنیم گفت: کافی است سری به یکی از پزشکان متخصص زن بزنید آنجا انقدر شلوغ است که فاصله‌ای بین منشی و مراجعان وجود ندارد. مردم کارت های خود را برای پرداخت ویزیت دست به دست می‌کنند و ماده ضد عفونی هم کمتر به چشم می‌خورد.
اصغری یکی از شهروندان بیرجندی معتقد است که برای برخی مراجعان در این شرایط کرونایی امکان نوبت گیری به شکل تلفنی وجود ندارد و در طول روز یک بار برای نوبت گیری و بار دیگر برای مراجعه به پزشک باید به انتظار نشست. وی اظهار کرد: در برخی مطب‌ها منشی بر رعایت فاصله گذاری و حفظ فاصله‌ها تاکید جدی دارند و برخی با برنامه‌ریزی از ازدحام جمعیت در اتاق انتظار جلوگیری می‌کنند. یکی دیگر از شهروندان بیرجندی معتقد است در این حال و روزهای کرونایی کسی به فکر مردم نیست هرکسی می‌تواند هزینه‌ها و دستمزدش را گران می‌کند هزینه دندان پزشکی که دیگه حرفی برای گفتن ندارد گویی نرخ مصوبی نیست و قیمتها در یک مطلب از ۳۰ هزار تومان آغاز و تا ۷۰۰ هزار تومان ادامه دارد و فقدان نظارت‌ها در اینجا کاملاً مشهود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت