پیشبینی نرخ دلار تا پایان سال

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره وضعیت آتی بازار ارز گفت: پیشبینی من این است که یک مقداری در چند روز آینده موج افزایشی نرخ دلار کاهش یابد؛ البته موج افزایشی کاهش مییابد، نه اینکه دلار ۲۰ هزار یا ۱۵ هزار تومان شود. علی شریعتی در افزود: ممکن است یک مقداری زهر تحریم که کمتر شود، دلار حداکثر ۵ هزار تومان از قیمت فعلی کاهش یابد، ولی به طور عمده روی رشد آن با ضریب کمتر تا پایان سال باید نظر داشت.؛ مگر اینکه اتفاق خاص سیاسی مثل انتخاب بایدن به عنوان رییسجمهور آمریکا یا مسایل تحریمی اتفاق بیفتد.

همتی: نرخ سود سپرده قانونی به وضعیت اولیه بازگردانده شد

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: نظر به پایش روند متغیرهای اقتصادی، از اول مهرماه با هدف کاهش ضریب فزاینده و کنترل بیشتر رشد نقدینگی، نرخ سود سپرده قانونی به وضعیت اولیه آن بازگردانده شد. همتی افزود: کاهش یک درصد نرخ سپرده قانونی در ابتدای سال با هدف کمک به بانکها برای تامین و اعطای وام ارزان قیمت به خانوارهای یارانه بگیر و نیز کسب و کارهای آسیبدیده و تامین مالی کمک ودیعه مسکن انجام شده بود .

مصباحی مردم را از FATF ناامید کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر FATF را میپذیرفتیم وضعیت اقتصادی ما بهتر که نمیشد حتما بدتر هم میشد. غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: تا امروز ۳۹ بند از ۴۱ بند FATF را عمل کرده ایم و هیچ اقدام مثبتی، FATF در مورد کشور ما انجام نداده است.

اوج فروش کدملی برای دریافت دلار

جهان نیوز نوشت : با آزاد کردن خرید ۲۲۰۰ دلار توسط بانک مرکزی، مجدد خرید و فروش کد ملی برای سود کلان از نوسانات ارز اوج گرفت.

لوازم خانگی باز هم گران میشود؟

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی از افزایش ۱۳۰ درصدی مولفههای تولید نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار در سال ۱۳۹۷ صرفا ۲۵ قلم محصولی که از ارز دولتی استفاده میکنند مشمول قیمتگذاری هستند؛ بنابراین تولیدکنندگان معتقدند طبق مستنداتی که به سازمان حمایت مصرفکنندگان ارائه دادهاند باید افزایش قیمت داشته باشند.

امیدواریم که سند همکاری تهران و پکن تا قبل از ۱۴۰۰ به نتیجه برسد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مسدود ماندن ۲۰ میلیارد پول ایران گفت: سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اگر نگوییم بی ربط با این موضوع است، باید بگوییم که صرفا میتواند برخی مقدمات را برای حل این موضوع تسریع کند. آمریکا با فشاری که بر کشورهای منطقه و شرقی وارد میکند، باعث شده که روابط ما با چین و حتی عراق هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

خبر خوش به متقاضیان طرح ملی مسکن

به گفته معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وضعیت زمین بیش از ۵۰ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف شد. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی هم از افتتاح بیش از ۵ هزار واحد مسکونی مربوط به طرح اقدام ملی مسکن طی آبان ماه سال جاری در کشور خبر داد.

بازار خودرو همچنان ناآرام است

خبرآنلاین نوشت: با وجود افت قدرت خرید مردم و تقریبا به صفر رسیدن تقاضای خودرو در بازار، اما باز هم روند قیمتها در بازار خودرو رو به کاهش نیست. بررسی قیمت خودرو در طول ۱۰ روز اخیر در بازار نشان میدهد که اکثر خودروها با توجه به روند صعودی قیمت دلار، مسیر رو به بالا را طی کردهاند.در میان خودرو، پراید نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، به طوری که پراید ۱۱۱ از ۱۵ مهر تاکنون با افزایشی در حدود ۶ میلیون تومان روبهرو شده است. هماکنون پراید ۱۱۱ در بازار ۱۴۳ میلیون تومان قیمت دارد.

“ضایعات غذایی” مردم ایران معادل ۵۰ درصد درآمد نفتی کشور است!

یک پژوهش علمی ارزش مادی ضایعات مواد غذایی در ایران را ۱۵ میلیارد دلار برآورد کرده که اگر این رقم را با درآمد نفتی در شرایط غیر تحریم مقایسه کنیم، متوجه میشویم که مردم ما معادل تقریبا ۵۰ درصد درآمد نفتیمان را با ضایعات غذا به سطل زباله میریزند! سهم ایران از کل غذایی که هر سال در جهان به هدر میرود ۲.۷ درصد اعلام شده است!

توصیه یک مسئول برای سهام عدالت

رییس اتحادیه شرکتهای تعاونی سهام عدالت با توصیه به سهامداران مبنی بر عدم فروش سهام گفت: تاکید ما این است که از فروش سهام جدا خودداری کنند تا بازار به ثبات برگردد. وی افزود: در شرایطی که شاهد افزایش قیمت هستیم قیمت سهام عدالت کاهش یافته که نظر ما این است پشت جریان ریزش ارزش بازار سرمایه دلالانی هستند که قصد دارند ارزش دارایی سهام را از دست مردم خارج کنند. توکلی گفت : تاکید ما به همه سهامداران است از فروش سهام جدا خودداری کنند تا بازار به ثبات برگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت