موج سواری در خیابان های بیرجند

در شهر بیرجند برخی از شهروندان نسبت به زیادی سرعتگیرها گلایه دارند و معتقدند برخی از سرعتگیرها علائم هشدار دهنده لازم را نداشته و مانند سکوی پرشی هستند که برای خودرویشان هزینه به بار می‌آورند. به گزارش تسنیم، ضرورت ایجاد سرعت‌گیر در معابر عمومی برحسب نقطه نظرات شورای ترافیک در شهرها مشخص می‌شود که آیتم‌های خاص خود را دارد از جمله در نزدیکی تقاطع‌ها و میادین و یا در نزدیکی مدارس نصب می‌شود و عدم توجه به ساختار مهندسی این سرعتگیرها، دردسرهایی برای عموم مردم ایجاد می‌کند. امروزه ایجاد سرعتگیرهای نامناسب و جدید که عاری از هرگونه رنگ آمیزی مشخص بر روی آنها است تبدیل به معضلی برای مردم و رانندگان شده است.  درحالی که خیابان خلوت است و با سرعت مطمئنه در حال حرکت هستیم به یکباره با یک سربالایی بزرگ مواجه می‌شویم. ایجاد سرعتگیرهای نامناسب برای برخی از شهروندان بیرجندی  تبدیل به معظلی شده که گلایه اکثر رانندگان را به دنبال دارد. سرعتگیرهای متعدد و مرتفع یکی از موضوعاتی است که نه تنها بر هزینه مالی مردم اضافه می‌کند بلکه برخی از آنها غیرقابل تحمل است و اعصاب و روان مردم را آزار می‌دهد. هرچند نصب سرعتگیر راهکاری برای کاهش سرعت خودروها وافزایش ضریب ایمنی و تردد در جاده‌ها است اما گاهی استاندارد بودن و جانمایی درست آنها نیازمند نگاه کارشناسی است.

سرعتگیر های فاقد علایم

یکی از شهروندان بیرجندی معتقد است که خیابان‌های شهر پر از سرعتگیرهایی است که بسیاری از آنها فاقد علایم هشدار دهنده است واگر راننده آشنایی با آن خیابان نداشته باشد وقتی به یک باره به سرعتگیر می‌رسد، با سکوی پرشی مواجه می‌شود که علاوه بر احساس ناخوشایند برای سرنشینان متحمل هزینه برای صاحب خودرو نیز می‌شود چرا که جلوبندی ماشین با رد شدن از این سرعتگیرها با مشکل مواجه می‌شود. وی که راننده تاکسی است افزود: وقتی که یک ماشین با مسافر به سرعتگیر برخورد می‌کند، آسیب جدی به بدنه و شاسی، جلوبندی و حتی فرمان پذیری خودرو وارد می‌شود که ممکن است از کنترل خارج شود.وی عنوان کرد: متاسفانه به جای اینکه جاده‌ها را ایمن و استاندارد کنند و نظارت بیشتری بر سرعت‌های غیر مجاز داشته باشند، فقط سنگ اندازی می‌کنند و ارزان‌ترین روش هم ساخت سرعتگیر است. دیگر شهروند بیرجندی نیز گفت: بعضی از سرعتگیرها آنقدر غیراستاندار است که شاید سبب ترک خوردگی یا حتی شکستگی شاسی ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها ‌شود.یکی دیگر از تاکسی داران بیان کرد: سرعتگیرها به بلای جان ما و خودروهای ما تبدیل شده است و بیشتر خودروهایی که در شهر تردد زیادی دارند بعد از مدتی دچار نقص می‌شوند به ویژه جلوبندی خودروها دچار نقص و خرابی می شود که هزینه زیادی بر دوش راننده می‌گذارد. اما مشکلات سرعتگیرها تنها در شهر بیرجند مردم را کلافه نکرده چرا که یکی از رانندگان تاکسی‌های برون شهری نیز از وجود سرعتگیرهای زیاد در شهرستان‌ها نیز گلایه‌مند بوده و معتقد است سرعتگیرها در فاصله کمتر از ۵۰ متر نصب شده‌اند که عبور از این موانع آسیب‌های جدی بر خودرو وارد می‌کند.وی ادامه داد: فکر می‌کنم مسئولان با خودروی شخصی از این مسیر رفت و آمد نمی‌کنند در غیر این صورت چنین تپه‌هایی در جاده اصلی ایجاد نمی‌کردند. نمی‌دانم چرا مسئولان فکر می‌کنند با ایجاد و نصب سرعتگیر ایمنی جاده بیشتر می شود؟ این راننده برون شهری بیان کرد: این تفکر اشتباه است چون راننده برای اینکه وسیله نقلیه‌اش آسیب نبیند پا بر ترمز می‌گذارد در حالی که در همان هنگام ممکن است خودروی پشت سر با او برخورد کند. یکی دیگر از رانندگان تاکسی اظهار داشت: در گذشته مقابل مدارس، حاشیه جاده‌ها کاهنده سرعت نصب می‌کردند اما حالا بر عکس شده است و در مقابل پلیس راه به جای یک سرعتگیر سه تا چهار تپه ایجاد کرده‌اند.وی از جانمایی نامناسب کاهنده‌های سرعت در مسیر جاده‌های اصلی گلایه کرد و ادامه داد: در این بحران اقتصادی خسارت‌هایی که به دلیل این سرعتگیرها به خودروها وارد می‌شود دردی مضاعف برای رانندگان است. یکی از شهروندان بیرجندی نیز گفت: در کنار برخی از سرعتگیرها تابلو سرعتگاه نصب نشده و اگر راننده از قبل با آن خیابان آشنایی نداشته باشد برایش خطر آفرین می‌شود.معاون عمرانی شهردار بیرجند نیز معتقد است سرعتگیرهای بیرجند مشکلی ندارند و در نزدیکی هر کدام از سرعتگیرها تابلوی هشدار لازم نصب شده است و حتی چند ردیف چشم گربه‌ای هم نصب شده تا راننده نسبت به سرعتگیر آگاه باشد. اما پلیس راهور بیرجند معتقد است  در برخی از سرعتگیرها علائم خط کشی پاک شده که از شهرداری خواسته‌ایم نسبت به رنگ‌آمیزی اقدام شود. وی بیان کرد: هرچند ضرورت ایجاد سرعتگیرها در معابر عمومی بر حسب نظر شورای ترافیک در شهرها مشخص می‌شود و اگر جایی سرعتگیر است این آخرین راهکار بوده است. سرعتگیرها به عنوان ابزاری برای آرام سازی ترافیک مطرح است اما با وجود معایب و مضرات این سرعتگیرها باید اصول رانندگی را نیز رعایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فواید روانی درست نفس کشیدن تنفس عمیق راهی برای آزاد کردن اندورفین است که احساس

بیشتر

سال ها بعد در کتاب ها خواهند نوشت بیرجند شهر سبزی که به شهر کاج ها معروف بود در دهه ۹۰به طور عجیبی علیرغم شیوع پدیده گرد و غبار و شرایطی که در برخی استان ها حتی زندگی عادی را با مشکل روبرو کرده بود و استان خراسان جنوبی هم از این مشکل بی تاثیر نبوده است به یک شهر خشک و بیابانی تبدیل شد.مورخان خواهند نوشت مسئولین این شهر که برای زدن سند خانه یک بدبخت روستایی دسترس های ویژه به نقشه های هوایی و عکس ها و مستندات جامع برای سلب مالکیت او دارند متاسفانه در فقره شناخت عوامل قطع و خشکاندن درختان در این مرکز استان با چالش مستندات و مقصریابی روبرو شده اند و طی مدتی که درگیر این موضوع بودند با همت منفعین از قطع درختان مرکز شهر ، هر روز از متراژ فضای سبز چندین ساله شهر کم و به فضای قابل ساخت و استفاده مسکونی و تجاری اضافه شده است .در کتاب ها خواهند نوشت البته هر ساله چند درخت به عنوان نمادین در معابر شهر و روستا کاشته می شود که خدای نکرده مردم به طور علنی متوجه به سخره گرفتنشان نشوند چرا که همین مردم باید فردا در انتخابات متولیان شهر خود را دوباره انتخاب نمایند .از تاریخ که بگذریم به قول خاله قزی یارانه پیشکش جیب ما را نزنید و این حرف را باید به مسئولین شهر هم گفت که آقایان درخت کاری پیشکش لطفا درختان چندین ساله شهر را به قتل نرسانید تا همینقدر فضای شهر از گزند گرد و غبار ها در امان باشد .آوا شما هم بنویس روزی یک شهروند (نه کارشناس )در خصوص گرد و غبار و قتل فضای سبز هشدار داد اما آقایان مسئول گویا در خواب بودند.

بیشتر

یکی از اصنافی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار متضرر شد صنف پوشاک است،

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت