عارف : بقای نظام به حضور اصلاحطلبان پیوند خورده است

محمد رضا عارف گفت: کسانی که دل در گروه انقلاب دارند و دغدغهمند هستند از وضعیت فعلی کشور که میتواند تداوم آن منجر به اتفاقات ناگواری شود نگران هستند. وی بابیان اینکه جریان رقیب اصولگرایان هیچگاه شهامت عذرخواهی از مردم به خاطر حمایت از احمدینژاد را نداشت و حتی منکر حمایت از او شده بود، تأکید کرد: اصلاحطلبان برخلاف رقیب خود هیچگاه حمایت از روحانی را انکار نکردهاند و به خاطر برخی ناکارآمدیهای دولت که به سرمایه اجتماعی اصلاحات ضربه زد حاضر به عذرخواهی هستند اما مطمئناً دولت فعلی تنها مقصر برخی ناکارآمدهای نیست و تحریمهای ظالمانه در شکلگیری این ناکارآمدیها مؤثر بوده است. وی با اشاره به خط تخریبی رسانههای بیگانه علیه اصلاحطلبان، تأکید کرد: رسانههای که در خارج از کشور مدیریت میشوند در چند سال اخیر یک هدف را دنبال کردهاند و آنهم تخریب هدفمند اصلاحطلبان بوده است چراکه میدانند بقای نظام به حضور اصلاحطلبان پیوند خورده است.

احمدی نژاد سیاه نمایی میکند ؛ ولایتی کاندیدای ۱۴۰۰ نمیشود
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتقاد از رفتارهای رئیس جمهور سابق میگوید: در شرایطی که کشور نیازمند به وحدت برای عبور از مشکلات است، محمود احمدی نژاد برای مطرح کردن خود اقدام به سیاه نمایی درباره وضعیت موجود میکند. حسن غفوری فر معتقد است؛ تجربه دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی در سالهای ۹۶ و ۹۸ نشان داده که اصولگرایان از اقدامات وحدت آفرین حمایت میکنند و حتی اعضای جبهه پایداری نیز در سال ۱۴۰۰ تکروی نخواهند کرد و کاندیدای نهایی اصولگرایان را مورد حمایت قرار خواهند داد. غفوری می گوید: جبهه پایداری در انتخابات اخیر مجلس با سایر اصولگرایان وحدت کردند و به نتیجه مطلوبی نیز رسیدند. به همین دلیل به نظر نمیرسد آنها در سال ۱۴۰۰ تکروی نخواهند کرد و به احتمال زیاد یکی از عوامل وحدت آفرین نیز خواهند شد. وی در خصوص احتمال حضور ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: شخص آقای ولایتی بعید به نظر میرسد که به دلیل شرایط سنی و همچنین اشتغال در مسئولیتهای مختلف پا به عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری بگذارند.

عطریانفر: اصولگرایان با شخصیتی مناسبتر از لاریجانی ندارند
عضو شورای مرکزی کارگزاران، درباره احتمال نامزدی علی لاریجانی گفت: لاریجانی شخصیت اصولگرا اما معتدل است و نماد واقعی اصولگرای سنتی اما توسعهباور است. عطریانفر افزود: بهنظر میرسد اصولگرایان با ملاحظات همه جانبه شخصیتی مناسبتر از علی لاریجانی ندارند. اگر این انتخاب در درون اصولگرایان صورت گیرد و اصلاح طلبان هم با رویکرد مورد اشاره دست به انتخاب زنند رقابت بر سر خوب و خوبتر شکل میگیرد. اگر فرد مورد نظر ما انتخاب شد خوب تر و اگر رقیب پیروز شد فرد خوب انتخاب شده است. اگر آمدیم و رقابت را میان خوب و بد ترسیم کردیم که اگر نامزد مورد نظر من پیروز شود خوب است و در غیر اینصورت بد، این یک رفتار قبیله گرایانه خواهد بود.

رحیمپور ازغدی: امثال حسن روحانی را فاقد روحانیت و اهل معنا میدانم
رحیمپور ازغدی سخنران معروف اصولگرا در واکنش یه اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص صلح امام حسن (ع ) و میزان شناخت دینی روحانی در این حوزه گفت: امثال حسن روحانی را فاقد روحانیت و اهل معنا میدانم. وی با انتقاد شدید از سخنان روحانی افزود: در سالهای حاکمیت این ورژن از روحانیت، درجه اعتماد به لباس روحانیت به طرز بی سابقهای تنزل یافت. وی با اشاره به این نکته که مردم تاوان توهم چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند اظهار کرد: مسئولان در پایان ۸ سال دولت تدبیر و امید، با تخیلات و دروغهایشان تنها مانده اند. وی افزود: نسبت سازش را اولینبار معاویه به امام حسن (ع) بست.

رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم راضی شود
حجت الاسلام ذوالنوری ، رئیس کمیسیونامنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توییترش نوشت: «جناب روحانی اگر برای توجیه مذاکره با دشمن، علت صلح امام حسن بامعاویه راخواست اکثر مردم از امام ذکر میکنید! امروز اکثریت قاطع ملت ایران به کمتر از عزل و مجازات شما راضی نمیشوند؛ با منطق شما، رهبر انقلاب باید دستور دهند هزار بار شما را اعدام کنند تا دل مردم عزیز راضی شود». رییس جمهور چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفته بود: «امام مجتبی به ما میآموزد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ، و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو خطا و اشتباه است. بهموقع باید بایستیم و بجنگیم و بهموقع باید صلح کنیم».

به امام حسن(ع) اعتراض میکردند که چرا پیمان صلح را امضا کردی ؟

رئیسجمهور در خصوص انتقادات به روند صلح طلبی دولت تدبیر و امید ، امام حسن(ع) را پیرو پیامبر اسلام و امام صلح دانست و گفت: وقتی عدهای به ایشان اعتراض کردند که چرا پیمان صلح را امضاء کردی، امام حسن گفت جامعه اسلامی که شما ده نفر، بیست نفر نیستید؛ شما که همه دنیای اسلامی نیستید. من در مسجد برای مردم سخنرانی کردم دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح میخواهند و من وقتی مردم این را میخواهند صلح را انتخاب میکنم. این راه امام مجتبی است؛ باید مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز جنگ صلح کردیم و در روز صلح، جنگ کردیم، هر دو اشتباه است، به موقع باید بایستیم و بهموقع، جنگ کنیم.

پژمانفر: نمایندگان مجلس امکان دیدار با رئیسجمهور را ندارند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت : نه تنها مردم، بلکه نمایندگان مجلس هم امکان آن را ندارند که مسائل و مشکلات مردم را به رئیس جمهور منتقل کنند و در طول هفت سال گذشته هیچ گاه نتوانستند با رئیس جمهور دیدار داشته باشند تا درباره مسائل مردم با وی به گفتگو بنشینند. پژمانفر تصریح کرد: در شرایطی که دولت به وظایف خود در این زمینه عمل نمیکند، نقش نمایندگان مجلس پررنگتر میشود و آنان باید بارِ دولت را هم به دوش بکشند.

واکنش علمالهدی به اظهارات روحانی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نسبت به برخی اظهارات رئیس جمهور و نسبت دادن آن به اسلام انتقاد کرد. علم الهدی گفت : مشکل تحریف در سرنوشت امت تنها به آن زمان اختصاص نداشت و مشکلی است که در پهنه تاریخ تا به امروز ادامه داشته است، یعنی هر جریانی در امت اسلام در رأس قدرت قرار گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خودش را با تحریفی در سرنوشت و اجرای اسلام تطبیق کرد، همین الان هم مردم رفتند یک نظام ولایی تشکیل دادند میبینیم یک عده جریانهای فرصتطلب و قدرتیاب در همین عرصه هر ضعف و ناتوانی که دارند، این را با یک تحریفی در تاریخ اسلام و سرنوشت امت تطبیق میکنند.

ترکان: سفرهای استانی رئیس مجلس نباید مداخله در امور اجرایی باشد

اکبر ترکان، عضو حزب اعتدال و توسعه می گوید: من شاهد بودم که بعضی از رؤسا در سفرهایشان زمانی که مردم از آنها تقاضایی داشتند دست در جیب می کردند و یک اسکناس ۵۰ هزار تومانی می دادند. وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس مجلس نیزافزود : سفرهای استانی آقای قالیباف نباید مداخله در امور اجرایی باشد.

هشدار یک اصولگرا به سیدحسن خمینی برای کاندیداتوری در ۱۴۰۰

محمدحسن قدیری با اشاره به احتمال مطرح شدن نام حسن خمینی برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بعید است که او چنین اشتباه فاحشی را مرتکب شود. وی افزود : داشتن سوابق اجرایی قوی و مدیریت کلان کشوری جز ملاکهای شورای نگهبان است که حسن خمینی چنین سابقهای ندارد؛ بنابراین بعید میدانم که او نامزد شود، چون نامزد شدن و احراز صلاحیت نشدن حیثیت او را زیر سوال میبرد.

مطهری: اظهارنظر رئیس جمهور نباید موجب توهین و تهدید شود

علی مطهری در توییتر نسبت به اهانت های اخیر به روحانی که در پی اظهار نظر وی درباره صلح و مذاکره مطرح شد واکنش نشان داد. در یادداشت توییتری مطهری آمده : من مذاکره با آمریکا را در شرایط فعلی به صلاح کشور نمی دانم اما معتقدم اظهارنظر هر ایرانی خصوصا رئیس جمهور در این مورد باید آزاد باشد و نباید موجب توهین و تهدید شود. این که مقام رهبری مخالف مذاکره هستند مانع اظهارنظر دیگران نیست.

ضرغامی: به خاطر عدم وجود پیام رسان فراگیر ایرانی، به تلگرام برگشتم

ضرغامی رییس اسبق صدا و سیما و عضو شورای عالی فضای مجازی کشور که به دلیل فلیترینگ تلگرام، کانالش را بسته بود، فعالیت مجدد کانالش در تلگرام را اعلام کرد. وی در کانال خود نوشت: عدم راه اندازی پیام رسان فراگیر ایرانی و ضرورت حضور موثر در این پیام رسان از دلایل اصلی این تصمیم گیری است.

۳ نفر از مشاوران ارشد ترامپ گفته اند که او در انتخابات بازنده میشود

یک منبع به پایگاه خبری «آکسیوس» گفت که ستاد انتخاباتی «ترامپ» خود را برای شکست در رقابت با «جو بایدن» نامزد دموکراتها آماده میکند. این پایگاه خبری نوشت که ۳ نفر از مشاوران ارشد ترامپ اخیرا با « بیل استیپین» رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ دیدار داشته و به وی گفتند که آنها معتقدند در انتخابات بازنده خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت