شناسایی ۱۰۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خراسان جنوبی

صداوسیما- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، گفت: از ۱۴۷ آزمایش انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۱۰۸مورد جدید کووید ۱۹ شناسایی شدند. دکتر دهقانی با اشاره به ثبت ۳ مورد فوت جدید از شهرستانهای بیرجند، خوسف و فردوس در شبانه روز گذشته، گفت: با ثبت موارد جدید فوت ، آمار جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به ۲۰۶ نفر رسید. گفتنی است؛ تعدا مبتلایان در روز جمعه ۱۱۷ مورد و روز پنجشنبه هفته گذشته ۹۷ مورد بوده است.

هشدار معاون استاندار برایعادی پنداری شرایط کرونایی استان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رعایت نکردن شیوه نامههای بهداشتی و عدم باور به الزام اجرای آنها، تهدیدکنندهتر از بیماری کروناست، گفت: حساس سازی مردم نسبت به این بیماری باید ادامه یابد چراکه عادی پنداری، سمی است که روی همه تأثیر منفی خود را خواهد گذاشت. ناصر خوش خبر در شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: بر اساس نظر متخصصان امر، بهترین و مناسب ترین راهکار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، رعایت همین شیوه نامههای بهداشتی است. به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تأثیرگذاری بیماری کرونا بر روی زندگی فردی، اجتماعی و شرایط تولیدی و اقتصادی، یادآور شد: نگرانیها زمانی بیشتر میشود که هر روزه شاهد ابتلای آمار بیشتری از مردم به این بیماری هستیم. معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق پیش بینیهای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان، امکان رشد تصاعدی مرگ و میرها در روزها و ماههای آتی نیز وجود دارد، گفت: اگر همه عزم خود را برای مقابله با این بیماری و پذیرفتن مسئولیت های اجتماعی جزم نکنیم، شرایط بدتری را تجربه خواهیم کرد.رئیس شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامههای بهداشتی در استان از ۷۰ درصد به زیر ۴۰ درصد، افزود: آمارهای کاهشی در این زمینه، بیانگر این است که مخاطب نتوانسته با اقدامات و برنامههای ما ارتباط برقرار کند و یا مردم هنوز به درک درستی از این بیماری و فاجعه و گرفتاری آن نرسیدهاند، لذا در هر دو صورت باید آگاهی بخشی عمومی را افزایش دهیم.خوش خبر ادامه داد: در شرایط حاد کنونی، استفاده از شیوههای متنوع اطلاعرسانی، تغییر و بازنگری راهکارها، بررسی اثرگذاری تبلیغات به صورت محیطی و یا چهره به چهره و استفاده از هشدارها و نهیبها در اطلاعرسانیها، ضروری به نظر میرسد. وی با تأکید بر اینکه رعایت شیوه نامههای بهداشتی باید به عنوان امر به معروف در گفتمان متنفذین، متخصصان و دانشگاهیان دیده شود، تصریح کرد: حساس سازی مردم نسبت به این بیماری باید ادامه یابد چراکه عادی پنداری، سمی است که روی همه تأثیر منفی خود را خواهد گذاشت.
معاون استاندار خراسان جنوبی به ابتلاهای خانوادگی نیز اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید در صورت ابتلای عضوی از اعضای خانواده، نحوه عملکرد دیگر اعضا در راستای برخورد با بیمار و انجام اقدامات لازم برای بهبود وی را به آنها تبیین و اطلاع رسانی کند.خوش خبر با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزء ۵ استان اول کشور به لحاظ نرخ بستری بیماری کرونا، قرار گرفته، اظهار کرد: طی مکاتبهای خواستار تمدید محدودیتها در شهرهای قرمز استان به مدت یک هفته و اعمال دورکاریها شدهایم. وی تصریح کرد: اعمال محدودیتها، اصل کار نیست بلکه باید مردم خود به شیوه نامههای بهداشتی عمل کرده و از سفر و حضور در شب نشینیهای خانوادگی، خودداری کنند. رئیس شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با تأکید بر استفاده از فضای مجازی برای اطلاع رسانی در خصوص رعایت اصل فاصلهگذاری مناسب و شیوه نامههای بهداشتی، بیان کرد: استفاده از ماسک در این فضا به صورت مداوم تکرار شود تا ملکه ذهن مردم قرار گرفته و حساس سازی نسبت به این موضوع را افزایش دهد.

گزارش مدیر کل از آخرین وضعیت دوبانده سازی جاده بیرجند – قاین
ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان طی ۲ سال به پروژه دوبانده سازی محور بیرجند – قاین اختصاص یافت و باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود. وحید داعی اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته به این محور در پایان سال ۹۷ حدود ۱۶ میلیارد تومان بود که این اعتبار محدود باعث کند شدن روند احداث باند دوم شد. مدیرکل راه و شهرسازی گفت: اما در انتهای سال ۹۷ با پیگیریهای استاندار خراسان جنوبی و در ۲ سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان طی ۲ سال ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و عملا باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود به گونهای که حدود ۵۵ کیلومتر از این محور زیر بار عبور رفته است. وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات منحصر به فرد که اولین بار در تاریخ راهسازی خراسان جنوبی رقم خورد، استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق (استقراض دولت از بانکها) است که با پیگیریهای مدیریت عالی استان و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی اولین بار ۵۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات از بانک مسکن به این پروژه اختصاص یافت و ۲ قسط آن تاکنون پرداخت شده است.داعی افزود: همه این اقدامات باعث سرعت گرفتن این پروژه مهم و منجر به این شده که اکنون از ۴۵ کیلومتر باقیمانده که دوبانده نشده، ۱۳ کیلومتر آسفالت شده و در حال نصب تابلو و علایم است و طی حداکثر سه هفته آینده زیر بار ترافیک میرود. وی گفت: ۱۰ کیلومتر هم آماده آسفالت است و ۲۲ کیلومتر باقیمانده متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد دارد که تلاش میشود در حداقل زمان دوبانده سازی شود تا پرونده محور بیرجند – قاین در حداقل زمان ممکن بسته شود. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون پنج پیمانکار این محور با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۳۰۰ نفر در ۲ شیفت کاری به صورت شبانهروزی مشغول فعالیت هستند.

نبود مشکل تامین دارو برای بیماران خاص

رئیس مرکز جامع بیماریهای خاص خراسان جنوبی از نبود مشکل تامین دارو برای درمان بیماران خاص استان خبرداد. دهقانی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، خوشبختانه در حال حاضر کمبودی برای تامین داروی بیماران خاص دراستان وجود ندارد. وی با بیان اینکه همه بیماران خاص اسمشان در سامانه ثبت شده و این داروها به میزان مصرف این بیماران به صورت سهمیه بندی و با ارز دولتی از سوی وزارت بهداشت به استان تعلق میگیرد، افزود: سهمیه بیماران خاص هر استان در همان استان تامین میشود، ولی مدتی قبل به دلیل کمبود داروی پیوند کلیه همچون داروی مای فورتیک و سلسپت در برخی استانها، تعدادی از این بیماران برای دریافت دارو به این مرکز مراجعه کردند که از سهیمه استان به این بیماران دارویی تحویل داده نشد. رئیس مرکز جامع بیماریهای خاص استان با بیان اینکه سهمیه هر استان متعلق به بیماران همان استان است، گفت: داروی مای فورتیک داروی خارجی است که برای جلوگیری از پس زدن پیوند کلیه و با تعرفه دولتی و داروی سلسپت هم در داخل و هم در خارج تولید میشود که داروی داخلی به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار میگیرد.

تمدید آموزش غیر حضوری برای ۷ شهرستان در وضعیت قرمز خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به روند صعودی شیوع کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۷ شهرستان قرمز استان ارائه آموزش ها به مدت یک هفته دیگر غیرحضوری خواهد بود. واقعی عنوان کرد: برای مدیریت کرونا آموزش در شهرستان های های بیرجند، قاین، طبس، نهبندان، فردوس، بشرویه و درمیان تا دوم آبان ماه غیر حضوری خواهد بود.

مناطق قرمز خراسان جنوبی به هفت شهرستان افزایش یافت

ایرنا – شمار شهرستانهای با وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) استان خراسان جنوبی به هفت شهرستان افزایش یافت و در حال حاضر هیچ کدام از شهرستانهای این استان در وضعیت زرد و سفید نیست. به گزارش روز پنجشنبه از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند براساس آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی که امروز منتشر شد، شهرستانهای بیرجند، فردوس، قاینات، نهبندان، طبس، بشرویه و درمیان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

مهر سرخ هنرمندان در نذر اهدای خون
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از همت هنرمندان استان جهت حضور در پویش مهر سرخ اظهار کرد: هنرمندان استان با حضور در پویش مهر سرخ ، آمدند تا در کنار مردم و برای مردم سهمی کوچک در اهدای خون به بیماران نیازمند داشته باشند . وی با بیان اینکه در شرایط کنونی نیاز جامعه به فرآورده های خونی بیش از گذشته می باشد افزود: هنرمندان استان با حضور در این پویش سایر آحاد جامعه را نیز دعوت به اهدای خون و کمک به بیماران نیازمند کردند.نبی زاده به اقدامات هنرمندان از زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: هنرمندان خراسان جنوبی اولین گام ها را در بحث ویروس کرونا در استان داشته اند. وی ادامه داد: از زمان شیوع و فراگیری کرونا هنرمندان استان در بحث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و دعوت مردم به ماندن در خانه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی پیش قدم بوده و با راه اندازی های پویش های متفاوت مردم را به رعایت اصول بهداشتی دعوت کرده اند . نبی زاده با اشاره به نقش فضای مجازی در بحث اطلاع رسانی از هنرمندان استان خواست با هماهنگی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا استان نسبت به اطلاع رسانی دستورالعمل های بهداشتی اقدام نمایند . مدیر سازمان انتقال خون استان نیز با بیان اینکه هنرمندان خراسان جنوبی برای یک نذر در قالب پویش مهر سرخ همزمان با شهادت امام رضا (ع) در سازمان انتقال خون حضور یافته بیان کرد: طیف قابل توجهی از هنرمندان خراسان جنوبی با حضور در این پویش در نذر اهدای خون شرکت نمودند . میری مقدم ادامه داد: هنرمندان با حضور در این پویش در ایام اوج کرونا و نیاز به فرآورده های خونی ، بخشی از نیاز بیماران استان را در فرآورده های خونی تامین کردند . وی با اشاره به نقش هنرمندان و محبوبیت این افراد در بین آحاد جامعه تصریح کرد:هنرمندان می توانند با دعوت مردم در بسترهای مختلف ، مردم جامعه را تشویق به اهدای خون در این شرایط نمایند .مدیر سازمان انتقال خون با اشاره به نیاز پلاسما در این شرایط گفت: تعدادی از هنرمندان استان که مبتلا به کرونا شده اند می توانند ضمن حضور در سازمان انتقال با اهدای پلاسما جان بیماران نیازمند به پلاسما را نجات دهند. پویش مهر سرخ به همت و دعوت موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره سوم کویر از هنرمندان استان با همکاری و هماهنگی سازمان انتقال خون و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی برگزار گردید .

تمدید مهلت اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران تا پایان مهر
صندوق توسعه ملی با تمدید جذب تسهیلات قرار دادهای سپرده گذاری ریالی موضوع بند (الف)تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ کشور،تا پایان مهرماه سال جاری موافقت نمود.
علی اکبر اکبری راد، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: در این راستا و با عنایت به مهلت کوتاه باقیمانده، سرمایه گذاران و بانک های عامل بایستی نسبت به تعیین تکلیف و پیگیری در خواست ها اقدام عاجل بعمل اورند. وی گفت: در صورت عدم جذب اعتبارات تخصیص یافته به استان، امکان کاهش و جابجایی آن به سایر استان هاخواهد بود. لذا از سرمایه گذاران یا فعالان اقتصادی در بخشهای کشاورزی، گردشگری و غیره تقاضا می شود جهت تعیین تکلیف تسهیلات دریافتی به بانک عامل مراجعه نمایند.

اقدامات شایسته کمیته امداد امام خمینی (ره) در اشتغالزایی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث اشتغالزایی شایسته و قابل تحسین است. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ؛ عابدی با بیان این مطلب در کارگروه اشتغال استان خاطر نشان کرد: این برنامه ها که در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی مددجویان این نهاد صورت گرفته، خودکفایی محرومین را به همراه داشته است.وی با تشریح عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه اشتغالزایی محرومین استان تصریح نمود: این نهاد در بحث فرش دستبافت اقدامات ارزنده ای خوبی انجام داده است. به گفته وی؛ نظارت های دقیق بر روند اجرای کار از لحظه تهیه مواد اولیه تا اتمام کار، کیفیت فرش دستباف تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان را ارتقاء بخشیده است. معاون استاندار تأکید کرد: ما نیز به واسطه این اقدامات در خور توجه از این نهاد مقدس حمایت خواهیم کرد. عابدی اظهار کرد: با پیگیری های شخص استاندار و حمایت دولت، اقدامات خوبی در بحث ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم استان انجام شده که پیامدهای مطلوبی هم به همراه داشته است.
وی ادامه داد: یکی از این اقدامات، واگذاری نیروگاه خورشیدی خانگی به خانواده های نیازمند، اقشار آسیب پذیر و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای ایجاد اشتغال پایدار می باشد. به گفته وی؛ با حمایت دولت و پیگیری های استاندار، در قالب این طرح، ۷۵۰۰ پنل خورشیدی نصب و راه اندازی می شود. معاون استاندار به تبیین دیگر طرح های اشتغالزای استان پرداخت و گفت: این برنامه ها سبب شد، خراسان جنوبی طی ۵ فصل پیاپی، از تابستان ۹۸ تا پایان تابستان ۹۹ پایین ترین نرخ بیکاری را در بین استان های کشور کسب نماید. عابدی افزود: ادامه پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی در دست اقدام استان، می تواند این موفقیت را تکرار کند. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این کارگروه گفت: مقام معظم رهبری همواره بر توانمند سازی و ایجاد درآمد ثابت برای خانوارهای نیازمند در عین رعایت کرامت و حرمت کمک شوندگان، در صدر اقدامات این نهاد تأکید دارند. عبدالملکی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با همراهی دستگاه های اجرایی و بانک های عامل کارنامه خوب و موفقی در ایجاد اشتغال داشته است.
وی با اشاره به این که چنانچه به اقتصاد مقاومتی اهمیت داده شود، گشایش های زیادی در سطح جامعه ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: این نهاد از بدو تأسیس برای ۷۰۰ هزار خانوار شغل ایجاد کرده و این خانوارها به خودکفایی رسیده اند.

بیش از ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان جنوبی تولید شد
ایرنا – مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ۱۲ هزار و ۸۵۲ تن گوشت مرغ، نیمه نخست امسال با نظارت کارشناسان دامپزشکی در مرغداریهای این استان تولید شد. به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، محمد اصغرزاده افزود: این مقدار گوشت از کشتار ۶ میلیون و ۶۸۹ هزار و ۸۸۹ قطعه مرغ تولید شد.
وی بیان کرد: در این مدت ۱۵ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۹۱۷ قطعه جوجهریزی در واحدهای پرورش مرغ استان خراسان جنوبی انجام شده است. مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی دوره پرورش مرغ در واحدهای پرورشی را ۴۵ روز اعلام کرد و گفت: به طور میانگین هر واحد مرغداری در سال سه تا چهار دوره جوجهریزی دارد. وی اظهار کرد: مرغ تولیدی مازاد بر نیاز داخل استان به استانهای همجوار ارسال میشود.اصغرزاده افزود: اکنون مرغ تولید شده در واحدهای مرغداری استان در سه کشتارگاه طیور در شهرستانهای بیرجند و قاینات کشتار میشوند. ۷۸۹ واحد مرغداری گوشتی و ۴۹ واحد مرغداری تخمگذار و پولت در خراسان جنوبی فعال است.

کارگاه پروژه راهآهن بیرجند در ۲ شیفت کاری فعال است

ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بعد از گذشت حدود یک سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه راهآهن خراسان جنوبی در قطعه ۱۶، متوسط پیشرفت پروژه ۱۶ درصد بوده و اکنون پیمانکار با ۲ شیفت کاری مشغول عملیات عمرانی است. داعی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر نیرو در کارگاه پروژه در ۲ شیفت کاری شاغل هستند و امید است با فعالیتهای پیمانکار بتوانیم طبق برنامه زمانبندی عملیات این قطعه را به اتمام برسانیم.

اهدای ۱۰ویلچر برای بیماران کرونایی خراسان جنوبی

به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) از سوی خیران ۱۰دستگاه ویلچر برای کمک به بیماران کرونایی بیرجند اهداء شد. رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه بیرجندیهای مقیم مشهد گفت: این تعداد ویلچر از سوی خیران بیرجندی مقیم مشهد به ارزش ۲۵۰میلیون ریال برای کمک به بیماران کرونایی به بیمارستان، ولی عصر(عج)بیرجند اهداء شد. محمد رضوانی با اشاره به حمایت خیران این موسسه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی افزود: این مؤسسه خیریه با فروشگاه زنجیرهای قراردادی منعقد کرده تا مددجویان، تعدادی کالا به ارزش ۳۰۰تا۳۵۰ هزار تومان خرید کنند و مؤسسه خیریه هزینه آن را تقبل کرده است.

شهردار بیرجند: دستورالعمل عملیات زمستانی تدوین شد

ایرنا- شهردار بیرجند گفت: با تدوین دستورالعمل عملیات زمستانی، تمامی وظایف واحدها و اعضای ستاد مدیریت بحران مشخص شده است تا در صورت بارش احتمالی برف، مشکلات ناشی از آن به حداقل برسد. محمدعلی جاوید روز پنجشنبه در دومین نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند اظهار کرد: با توجه به فصل پاییز و زمستان و شروع بارشهای رگباری، مناطق دوگانه شهرداری بیرجند باید با بازدیدهای مستمر با توجه به اولویتبندی نسبت به رفع مشکلات موجود در نقاط حادثهخیز سیلاب و دفع آبهای سطحی در اسرع وقت اقدام کنند. وی افزود: حمل زبالههای پارکها و بوستانهای شهر، هرس شاخ و برگهای زاید درختان، رفت و روب، لایروبی کانالهای سنتی و سرپوشیده و جویها از جمله اقدامات واحد خدمات شهری شهرداری در این خصوص است.

احیای صنایع دستی منسوخشده خراسانجنوبی

فارس- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی با بیان اینکه اقدامات خوبی در جهت حمایت از رشتههای منسوخشده انجام شده گفت: با حمایتهای صورت گرفته کارگاههای تجمیعی و بزرگ در شهر بیرجند و روستاهای حاجیآباد، نوفرست و علیآباد ایجاد شده است. عباسزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص احیا و باز زندهسازی رشتههای کاریابافی (حولهبافی و کرباسبافی)، چادر شببافی و برکبافی اقدامات خوبی در استان انجام شده است. وی افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ دوره آموزشی در این زمینه برپا و تعداد چهار کارگاه نساجی در سطح استان تجهیز شده است.

فضای سرمایهگذاری در منطقه بند دره بیرجند گسترده شده است

ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فضای سرمایهگذاری در منطقه «بند دره» بیرجند گسترده شده و توسعه این منطقه شتاب بیشتری گرفته است. وحید داعی افزود: در این طرح جامع که در محدوده اراضی متعلق به شرکت سرمایهگذار تصویب شد، اراضی با کاربری اقامتی (حدود ۵.۷ هکتار) ، تفریحی و گردشگری (حدود ۴.۸ هکتار) ، پذیرایی جهانگردی (حدود ۰.۴ هکتار) وجود دارد که سرمایهگذار منطقه نمونه گردشگری بند دره در صورت تمایل میتواند نسبت به سرمایهگذاری و احداث بنا در این اراضی وفق مصوبه ابلاغی مزبور اقدام کند و هیچ گونه مانعی برای این کار وجود ندارد.

ظرفیتهای صادراتی زرشک استان در اتاق کشاورزی مجارستان معرفی شد

تسنیم- نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس ضمن قدردانی از زحمات وزارت خارجه در راستای معرفی زرشک به سفارت خانهها گفت: معرفی ظرفیت صادرات زرشک استان در سایت اتاق کشاورزی کشور مجارستان اقدامی مهم است. سلمان اسحاقی اظهار کرد: یکی از برنامههای کاری حوزه بنده پیگیریهای زیاد در راستای معرفی محصولات استراتژیک استان به ویژه زرشک و زعفران در سطح گسترده است و چندی پیش بود که در دیدار با معاون اقتصادی وزارت امور خارجه کشور حضور یافتم و برای صادرات زرشک و زعفران خراسان جنوبی پیگیر شدم. وی افزود: اقدام دیگر رایزنی با تجار مجارستانی برای فروش و معرفی بیشتر محصولات استراتژیک استان است تا واسطهای بین کشاورز، سرمایه گذار صادر کننده باشیم و در گام نخست درج شدن محصول زرشک در سایت کشور مجارستان اقدامی بزرگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت